abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221800501
Haha, ook direct 3 drankjes! Living on the edge! Nu weet je in elk geval dat 3 drankjes niet zo'n succes zijn. Vandaag ook nog veel plezier!
pi_221800587
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 08:54 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Haha, ook direct 3 drankjes! Living on the edge! Nu weet je in elk geval dat 3 drankjes niet zo'n succes zijn. Vandaag ook nog veel plezier!
Ja geen goed plan _O-

Mijn man die niet spuit had ook al 10 weken niet gedronken, en die had 2 drankjes meer. Die voelde zich ook niet goed :D
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 september 2026 @ 15:52:19 #28
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_221802817
Voor mijn ziekte van Lyme moet ik dus antiobitica slikken. Minstens 2 uur na eten of minstens 1 uur voor het eten. Ik vind het echt zo kut in combinatie met fatsoenlijk proberen te eten .... Zit iedere dag te puzzelen, vooral in de middag.

Mijn darmen hebben er ook flink last van. Nog 4 dagen volhouden maar ben er zo klaar meeeeee.
pi_221804545
Wel echt volhouden hoor!

Wel ook een gedoe.
pi_221805737
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 15:52 schreef Evenstar het volgende:
Voor mijn ziekte van Lyme moet ik dus antiobitica slikken. Minstens 2 uur na eten of minstens 1 uur voor het eten. Ik vind het echt zo kut in combinatie met fatsoenlijk proberen te eten .... Zit iedere dag te puzzelen, vooral in de middag.

Mijn darmen hebben er ook flink last van. Nog 4 dagen volhouden maar ben er zo klaar meeeeee.
Weet je dokter van de GLP? Want een uur voor of twee na klinkt als "op een zo leeg mogelijke maag" en dat is misschien wel weer anders nu. Sorry voor de mogelijk onnodige vraag maar aangezien je darmen ook zo vervelend doen dacht ik, wie weet heeft dat er iets mee te maken.
Prrrrr
pi_221806388
Beterschap Evenstar!

Goede opmerking van Poez, je maag is nu nooit meer leeg..
Ik had er zelf ook altijd problemen mee met mijn (slaap)medicatie, dat werd gewoon véél minder snel opgenomen dan voorheen.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 september 2026 @ 16:46:43 #32
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_221808038
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 07:25 schreef mspoez het volgende:

[..]
Weet je dokter van de GLP? Want een uur voor of twee na klinkt als "op een zo leeg mogelijke maag" en dat is misschien wel weer anders nu. Sorry voor de mogelijk onnodige vraag maar aangezien je darmen ook zo vervelend doen dacht ik, wie weet heeft dat er iets mee te maken.
Ja, heb het wel gevraagd etc maar was allemaal ok. Het werkt in ieder geval wel, want rode vlek is weg en ik voelde mij na 2 dagen alweer prima. Behalve mijn darmen dan.
pi_221809954
Ik mag ook weer beginnen. Heb even een pauze gehad van ongeveer 6 weken.

In 2024 begonnen met Saxenda, daar ook flink mee afgevallen. Daarna kwam er een stoet van "alternatieve merken" die naar mijn idee niet echt hun werk deden, en bovendien kreeg ik er enorme blauwe plekken van.

Er zijn wat knobbels op m'n schildklier gevonden, dus ik moest tijdelijk stoppen tot de internist okee gaf om door te gaan.

Ik was toch weer 5 kilo aangekomen, maar dat was al ingezet voordat ik stopte.

Nu ben ik weer aan de echte Saxenda *O* onder medische noodzaak. En ik merk meteen verschil met eerst, ondanks dat ik vandaag pas weer op 1.2 zit. Veel minder honger. Ik had bij de generieke merken al veel meer hongergevoel, en ook tijdens de stopperiode. Saxenda werkt wat dat betreft wel beter.
pi_221812059
Ondanks dat ik woensdag alles opvrat wat los en vast zat (want dat doe ik na een roesje :') ) zei de weegschaal vanochtend 79.0! *O* Nog een halve kilo tot de -20kg!

En me dan voorbereiden op de november/december maanden, ik houd zo enorm van kruidnoten, oliebollen en kerstkransjes. En dat wil ik blijven eten, maar dit jaar (en alle jaren erna!!) wel met mate.
  vrijdag 18 september 2026 @ 15:16:23 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221814285
Wat goed Poes! *O*

Ik ga ook echt heel lekker! :Y Was benieuwd hoe het zou zijn na de 2e keer 5mg, want vorige week was ik echt echt doodmoe, maar dat lag dus echt aan die gebroken nacht door mijn werk. Dat trek ik blijkbaar wel echt een stuk minder goed met de prik, maar goed... deze week geen gebroken nacht en eigenlijk merk ik weinig aan mijn energiepeil. *O*
Ik moet wel echt hele bewust omgaan met eten, want ik kan echt prima een hele dag niet eten zeg maar en dat is niet de bedoeling. Maar wel dat het me dus ineens enorm tegen kan staan. Bizar om te ervaren, maar wel heel fijn! :Y
pi_221814326
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 15:16 schreef BE het volgende:
Wat goed Poes! *O*

Ik ga ook echt heel lekker! :Y Was benieuwd hoe het zou zijn na de 2e keer 5mg, want vorige week was ik echt echt doodmoe, maar dat lag dus echt aan die gebroken nacht door mijn werk. Dat trek ik blijkbaar wel echt een stuk minder goed met de prik, maar goed... deze week geen gebroken nacht en eigenlijk merk ik weinig aan mijn energiepeil. *O*
Ik moet wel echt hele bewust omgaan met eten, want ik kan echt prima een hele dag niet eten zeg maar en dat is niet de bedoeling. Maar wel dat het me dus ineens enorm tegen kan staan. Bizar om te ervaren, maar wel heel fijn! :Y
Goed he! En daar zat je nou zo lang tegen aan te hikken.
Toch?

Ik eet er hier in Italië een paar kilo bij.. maar das Italië aan te rekenen, mij niet natuurlijk.

Ik verwacht overigens dat ik met wat extra bewegen, beetje opletten met de calorieën en het normale ritme mij binnen 2 weken weer op mijn gewicht van het laatste half jaar brengt.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 18 september 2026 @ 15:29:49 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221814351
Ja! En nog geen minuut misselijk geweest. Of althans... gisteren avond viel een halve eierkoek ( :') ) een beetje raar, maar ik weet niet waar dat nou precies aan lag, maar echt misselijk nog niet en daar was ik echt heel bang voor. :Y

En ik ben zo waanzinnig blij dat ik nu al gestart ben, met 8 kilo schade ipv mss de hele 30kg er weer bij... Er zijn er nu 6kg vanaf zo'n beetje, dus bijna terug op dat punt van -30 en dan ga ik uiteraard nog door. *O*

En ja... Italië, dat is wel een lastige idd, maar goed, wat jij zegt is dat ook vrij snel weer weg te poetsen.
pi_221815206
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 15:29 schreef BE het volgende:
Ja! En nog geen minuut misselijk geweest. Of althans... gisteren avond viel een halve eierkoek ( :') ) een beetje raar, maar ik weet niet waar dat nou precies aan lag, maar echt misselijk nog niet en daar was ik echt heel bang voor. :Y

En ik ben zo waanzinnig blij dat ik nu al gestart ben, met 8 kilo schade ipv mss de hele 30kg er weer bij... Er zijn er nu 6kg vanaf zo'n beetje, dus bijna terug op dat punt van -30 en dan ga ik uiteraard nog door. *O*

En ja... Italië, dat is wel een lastige idd, maar goed, wat jij zegt is dat ook vrij snel weer weg te poetsen.
Dit leest zo heerlijk mee *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_221816334
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 15:52 schreef Evenstar het volgende:

Beterschap!
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 20:42 schreef Elvi het volgende:

In 2024 begonnen met Saxenda, daar ook flink mee afgevallen. Daarna kwam er een stoet van "alternatieve merken" die naar mijn idee niet echt hun werk deden, en bovendien kreeg ik er enorme blauwe plekken van.

Er zijn wat knobbels op m'n schildklier gevonden, dus ik moest tijdelijk stoppen tot de internist okee gaf om door te gaan.

Ik was toch weer 5 kilo aangekomen, maar dat was al ingezet voordat ik stopte.

Nu ben ik weer aan de echte Saxenda *O* onder medische noodzaak. En ik merk meteen verschil met eerst, ondanks dat ik vandaag pas weer op 1.2 zit. Veel minder honger. Ik had bij de generieke merken al veel meer hongergevoel, en ook tijdens de stopperiode. Saxenda werkt wat dat betreft wel beter.
Welkom terug *O* en succes!
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 09:51 schreef PoesDoos het volgende:
Ondanks dat ik woensdag alles opvrat wat los en vast zat (want dat doe ik na een roesje :') ) zei de weegschaal vanochtend 79.0! *O* Nog een halve kilo tot de -20kg!

En me dan voorbereiden op de november/december maanden, ik houd zo enorm van kruidnoten, oliebollen en kerstkransjes. En dat wil ik blijven eten, maar dit jaar (en alle jaren erna!!) wel met mate.
Lekker bezig *O*

Ben zo blij dat ik niks meer om zoetigheid geef. En ben gek op chocolade kruidnootjes :@
pi_221816373
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 15:26 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Toch?

Ik eet er hier in Italië een paar kilo bij.. maar das Italië aan te rekenen, mij niet natuurlijk.

Ik verwacht overigens dat ik met wat extra bewegen, beetje opletten met de calorieën en het normale ritme mij binnen 2 weken weer op mijn gewicht van het laatste half jaar brengt.
Op vakantie mag je je een beetje laten gaan toxh :@

Ik heb ook zo slecht gegeten deze week. Durf me niet te wegen _O-

Vanaf morgen weer normaal, heb ook veel te weinig eiwitten op deze week en alleen in de efteling veel water gedronken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 15:29 schreef BE het volgende:

Goed bezig *O*
En fijn dat je geen misselijkheid hebt. *O*
pi_221818037
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 20:42 schreef Elvi het volgende:

Succes weer!
pi_221818050
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 09:51 schreef PoesDoos het volgende:

Alles goed gegaan?

Wat betreft november en december: gewoon er lekker in gaan. Wat ik bij mezelf merk: ik mag het wel van mezelf, maar de behoefte is er niet of ik kan er gewoon 1 pakken, of 1 handje.

Ik was, qua snoeperij, niet zo seizoensgebonden: koekjes, chocola en chips. Met november en december heb ik wat dat betreft niet zoveel, haha. Maar ik denk echt dat je jezelf gaat verbazen.
pi_221818052
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 15:26 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Toch?

Fijne vakantie!
pi_221818080
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2026 10:14 schreef Flipperkast_007 het volgende:

[..]
Alles goed gegaan?

Wat betreft november en december: gewoon er lekker in gaan. Wat ik bij mezelf merk: ik mag het wel van mezelf, maar de behoefte is er niet of ik kan er gewoon 1 pakken, of 1 handje.

Ik was, qua snoeperij, niet zo seizoensgebonden: koekjes, chocola en chips. Met november en december heb ik wat dat betreft niet zoveel, haha. Maar ik denk echt dat je jezelf gaat verbazen.
Yes :Y Alleen de enorme vreetkick erna blijft bijzonder.

Mijn snoepverslaving heb ik nog niet overwonnen, maar het gaat tegenwoordig niet meer met zakken tegelijk, dus dat is dan maar winst ;)
  zaterdag 19 september 2026 @ 10:51:58 #45
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_221818198
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2026 10:22 schreef PoesDoos het volgende:

[..]
Yes :Y Alleen de enorme vreetkick erna blijft bijzonder.

Wat zou dat zijn he? Had je dat ook al voorafgaand aan je glp1-medicatie? Mijn boerenverstand zegt dat onder narcose de regulerende hormonen niet aankomen of herkend worden, maar dat zal het wel niet zijn. Gelukkig is alles goed gegaan en kun je weer vooruit kijken.

Hier klein frustratietje: al 20 dagen tussen de 69,8 en 69,2kg. Ja, of mijn weegschaal is stuk 🙃
Prrrrr
pi_221818219
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2026 10:51 schreef mspoez het volgende:

[..]
Wat zou dat zijn he? Had je dat ook al voorafgaand aan je glp1-medicatie? Mijn boerenverstand zegt dat onder narcose de regulerende hormonen niet aankomen of herkend worden, maar dat zal het wel niet zijn. Gelukkig is alles goed gegaan en kun je weer vooruit kijken.

Hier klein frustratietje: al 20 dagen tussen de 69,8 en 69,2kg. Ja, of mijn weegschaal is stuk 🙃
Ik ben de tel kwijt, maar ben denk ik nu zo'n 6x onder een roesje behandeld? Elke keer vreetbuien na de tijd. Gelukkig maar 1 dag, het is te overzien ;)
pi_221823983
Zoals voorspeld: niks afgevallen. Slechte week gehad: onregelmatig, te weinig gegeten en te weinig eiwitten. Op naar een nieuwe week!

zondag 20 september 2026 @ 11:30:30 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221824572
Ik vind die overzichtjes er wel heel tof uit zien.
Gooi je dit dan vanuit een app over in AI? Of heb jij een bijhoudt-app die dit ook uit kan spugen?

Ik heb trouwens morgenavond een intake bij Benu... Ik wil weten wat het bij hen kost. Maar daar gaat dus een 20min online intake aan vooraf. Nou ja goed... als het echt scheelt is het dat wel waard.
En ik heb net via MijnGezondheid een bericht naar mijn eigen huisarts gestuurd met de vraag of hij het kan voorschrijven. (Wat een held he! :o :D )

We gaan het wel zien.
  zondag 20 september 2026 @ 12:16:55 #49
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_221824792
Kwalijk dat ze niet transparant zijn over de kosten en vooral geen prijzen noemen. Ik denk dan wel: wat hebben jullie te verbergen, Benu?
pi_221825117
Ik hou in 1 chat (per week) bij Chatgpt mijn voeding bij. Elke dag voer ik alles in. Op zondagochtend laat ik en samenvatting maken en daarna een overzichtje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')