Gelukkig zijn er nog patriotten zoals wij.quote:Op zondag 13 september 2026 22:20 schreef UitStraling het volgende:
Je eigen land niet eens durven verdedigen, wat ben je dan voor een laf parelhoentje.
quote:Op zondag 13 september 2026 22:20 schreef UitStraling het volgende:
Je eigen land niet eens durven verdedigen, wat ben je dan voor een laf parelhoentje.
Schei 's uit, red je het levend uit de loopgraven, zal je zien, blijkt bij thuiskomst je huis gekraaktquote:Op zondag 13 september 2026 22:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sommige mensen sterven liever oud en vergeten in hun bed dan dat ze ergens voor staan.
Een huis kun je herbouwen, je ballen en je eer kun je maar eenmaal verliezen.quote:Op zondag 13 september 2026 23:10 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
Schei 's uit, red je het levend uit de loopgraven, zal je zien, blijkt bij thuiskomst je huis gekraakt
Uiteindelijk hebben we allemaal een afspraak met Magere Hein. De vraag is of je daar met opgehoven hoofd arriveert.quote:Op zondag 13 september 2026 23:12 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Een huis kun je herbouwen, je ballen en je eer kun je maar eenmaal verliezen.
Heb recent een afspraak gehad met Abraham.quote:Op zondag 13 september 2026 23:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Uiteindelijk hebben we allemaal een afspraak met Magere Hein. De vraag is of je daar met opgehoven hoofd arriveert.
Ze spreken goed Engels, zijn redelijk internationaal georiënteerd. Hebben vrienden in diverse landen.quote:Op zondag 13 september 2026 23:19 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Heb recent een afspraak gehad met Abraham.
Die afspraak zo lang mogelijk uitgesteld, maar ik kwam er niet onderuit![]()
De huidige generatie die continue met licht gebogen hoofd continue naar hun smartphone staart, zal sowieso moeite hebben met een opgeheven hoofd
Niemand wil vechten of sterven in onzin als oorlog. Maar als het ons treft moeten ze gewoon.quote:Op zondag 13 september 2026 23:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze spreken goed Engels, zijn redelijk internationaal georiënteerd. Hebben vrienden in diverse landen.
Ik weet niet of ze specifiek voor NL willen vechten en sterven.
Dit is gezweef en sprookjesdenken, als ze een been breken zal de Angolese regering ze niet te hulp schieten.quote:Op zondag 13 september 2026 23:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze spreken goed Engels, zijn redelijk internationaal georiënteerd. Hebben vrienden in diverse landen.
Ik weet niet of ze specifiek voor NL willen vechten en sterven. De wereld is groot voor ze.
Nou ja, indirect wel want die landen hadden qua handel ook een afzetmarkt nodig, dat was ook het hele idee van de marshallhulp. Zolang je niet al te erg communistisch was kon je dat krijgen.quote:Op zondag 13 september 2026 23:36 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Kijk ik snap heel goed dat niemand er op zit te wachten om opeens te gaan vechten, en voor ons is het gelukkig niet voor te stellen hoe het is als je wordt binnen gevallen door een wrede vijand.
En dat je dan in eerste instantie denkt aan vluchten naar een veilig land en daar verder leeft.
Terwijl je landgenoten aan het vechten zijn tegen de indringers om te zorgen dat ze niet onder het juk van de brute vijand komen te leven.
Ik zou daar moeite mee hebben.
De Canadezen (hebben een zeer grote rol gespeeld bij de bevrijding van Nederland), de Nieuw-Zeelanders en de Australiërs bijvoorbeeld, hadden geen directe betrokkenheid bij de oorlog in Europe (behalve dan via het Verenigd Koninkrijk).
En toch hebben honderdduizenden hun leven gegeven in een oorlog die in principe niet de hunne was.
Ik ben toch wel blij dat zij een andere instelling hadden.
Wat vind je van onze koninklijke familie dan?quote:Op zondag 13 september 2026 23:36 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Kijk ik snap heel goed dat niemand er op zit te wachten om opeens te gaan vechten, en voor ons is het gelukkig niet voor te stellen hoe het is als je wordt binnen gevallen door een wrede vijand.
En dat je dan in eerste instantie denkt aan vluchten naar een veilig land en daar verder leeft.
Terwijl je landgenoten aan het vechten zijn tegen de indringers om te zorgen dat ze niet onder het juk van de brute vijand komen te leven.
Ik zou daar moeite mee hebben.
De Canadezen (hebben een zeer grote rol gespeeld bij de bevrijding van Nederland), de Nieuw-Zeelanders en de Australiërs bijvoorbeeld, hadden geen directe betrokkenheid bij de oorlog in Europe (behalve dan via het Verenigd Koninkrijk).
En toch hebben honderdduizenden hun leven gegeven in een oorlog die in principe niet de hunne was.
Ik ben toch wel blij dat zij een andere instelling hadden.
Ik ben sowieso geen fan van de monarchie.quote:Op zondag 13 september 2026 23:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat vind je van onze koninklijke familie dan?
Tja. Het is wel het voorbeeld wat zij gesteld hebben. Dat het prima is je land te ontvluchten en de rest hier achter te laten.quote:Op zondag 13 september 2026 23:42 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ik ben sowieso geen fan van de monarchie.
In het geval van een situatie dat het beroepsleger niet meer toereikend is, is het geen kwestie meer van willen maar moeten.quote:Op zondag 13 september 2026 23:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze specifiek voor NL willen vechten en sterven. De wereld is groot voor ze.
Nah, zo is het nooit geweest.quote:Op zondag 13 september 2026 23:48 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
In het geval van een situatie dat het beroepsleger niet meer toereikend is, is het geen kwestie meer van willen maar moeten.
Daar kun je van alles van vinden, maar dat is wel hoe het dan gaat.
Je kan ervoor vluchten, maar in de situatie dat ons beroepsleger ontoereikend is, is de situatie dusdanig dat alle bondgenoten betrokken zijn.
Dus waar vlucht je naar toe dan?
Een hoop Navo landen vallen dan sowieso af.
Gelukkig/hopelijk zal dat bij een what if scenario blijven.
Een zwarte bladzijde wat mij betreft.quote:Op zondag 13 september 2026 23:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Tja. Het is wel het voorbeeld wat zij gesteld hebben. Dat het prima is je land te ontvluchten en de rest hier achter te laten.
Daarna waren ze even goed weer welkom.
Dat is echter niet voor iedereen weggelegd, geld en contacten en/of studie.quote:Op zondag 13 september 2026 23:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Nah, zo is het nooit geweest.
Als je geld en contacten hebt, is er altijd een weg.
Of je doet een studie in het buitenland. Echt hoor, het zijn de minst fortuinlijken die wel gaan. Altijd al zo geweest.
Zeker.quote:Op zondag 13 september 2026 23:52 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Een zwarte bladzijde wat mij betreft.
Wat dat betreft heb ik meer respect voor Zelensky, die in het begin van de oorlog het aanbod afsloeg om veilig het land uit getransporteerd te worden, en in plaats daarvan bleef en juist vroeg om wapens.
En regelmatig het front bezocht.
Ongeacht wat je van de man vindt.
Dienstplicht gaat echt niet meer werken.quote:Op zondag 13 september 2026 23:56 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Dat is echter niet voor iedereen weggelegd, geld en contacten en/of studie.
Zeker in de huidige economische situatie.
Het gros is gewoon het (osse)haasje
Ook dat is altijd al zo geweest
Ik denk dat in een, hopelijk, hypothetische, situatie waarin een vijand ons land is binnen getrokken, en daar a la Bucha beestachtig tekeer gaat, of wanneer geliefden/naasten/vrienden/familie zijn omgekomen, dat ook van invloed zal zijn op de bereidheid.quote:Op zondag 13 september 2026 23:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Voor een paar jaar terug zaten we in een kleine stad of dorp in Frankrijk en dan waren er ineens van die Liberte protesten, nou dan gebeurt er wat hoor, gewone mensen die echt ergens voor staan, ook veel vrouwen, kinderen mee. Gewone blanke mensen.
Je kunt zeggen wat je wil, maar de gevechtsbereidheid daar is veel groter dan hier
Dat gaat toch niemand accepteren.quote:Op maandag 14 september 2026 00:01 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dienstplicht gaat echt niet meer werken.
Nee, onze maatschappij is daar veel te individualistisch geworden voor, ben niet zo bang voor de FvD, die prulpartij blijft minimaal onder een paar bewonderaars.quote:Op maandag 14 september 2026 00:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat gaat toch niemand accepteren.
Moet je vooral invoeren als je FvD naar ontkende hoogte wil stuwen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |