Was het een oorlog om het regime in Teheran te vervangen of was het de zoveelste oorlog om een relatief stabiel en welvarend land in het Midden Oosten volledig te destabiliseren en het liefst in een burgeroorlog te storten zodat Israel zijn hegemonie kan handhaven?quote:Op dinsdag 15 september 2026 23:08 schreef Perrin het volgende:
De geschiedenis heeft een merkwaardig gevoel voor ironie: wat begon als een oorlog om het regime in Teheran te vervangen, zou zomaar kunnen leiden tot regime change in Riyad.
Dat gebeurde ook met de Irak-oorlog: Saudi-Arabië liet zich gebruiken als springplank voor de VS om het regime van Saddam Hoessein omver te werpen. Saddam was een soenniet en vijandig tegenover Iran, maar door zijn val kwam de sjiitische meerderheid in Irak aan de macht; zij onderhouden nu goede betrekkingen met Iran en zijn vijandig tegenover Saudi-Arabië.quote:Op dinsdag 15 september 2026 23:08 schreef Perrin het volgende:
De geschiedenis heeft een merkwaardig gevoel voor ironie: wat begon als een oorlog om het regime in Teheran te vervangen, zou zomaar kunnen leiden tot regime change in Riyad.
Die mogelijkheid zie ik alleen gebeuren als de Houthi's echt bepaalde deze van Saudi Arabie gaan blijven aanvallen waardoor de nationale veiligheid daar serieus aan diggelen is geschoten en MBS ondanks allerlei pogingen er niets aan kan doen. Dan zal je in het Saudische koningshuis en establishment wel serieuze twijfel hebben of MBS niet de kern van het probleem is en nu het voortbestaan van de Saudische staat (en koningshuis) op het spel staat zoals zij dat sinds de vorming van de moderne staat kenden. Maar daar zijn we nog niet.quote:Op dinsdag 15 september 2026 23:08 schreef Perrin het volgende:
Ik denk dat eerste samen met verzwakken. Burgeroorlog zat de VS niet op te wachten.quote:Op dinsdag 15 september 2026 23:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Was het een oorlog om het regime in Teheran te vervangen of was het de zoveelste oorlog om een relatief stabiel en welvarend land in het Midden Oosten volledig te destabiliseren en het liefst in een burgeroorlog te storten zodat Israel zijn hegemonie kan handhaven?
Ja hier stond ik van te kijken.quote:
Als het op de aarde zelf niet zo soepel gaat dan proberen we de aandacht te verplaatsen naar de ruimte?quote:Op woensdag 16 september 2026 12:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja hier stond ik van te kijken.
Kan goed al 10 jaar operationeel zijn, waarom er nu mee gaan dreigen?
Binnenkort wordt Mekka bevrijd van de Soennieten?quote:Op woensdag 16 september 2026 08:02 schreef UitStraling het volgende:
Een wereldwijde oorlog tussen Sjiieten en Soennieten.
Ok.
Ik vermoed zo dat de gehele moslimwereld ze vernietigd als ze daar iets raken.quote:Op woensdag 16 september 2026 12:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Binnenkort wordt Mekka bevrijd van de Soennieten?
[ x ]
Er vechten gewoon lokale soennitische stammen mee met Ansar Allah tegen the Saudi backed forces.quote:Op woensdag 16 september 2026 08:02 schreef UitStraling het volgende:
Ok.
Gemiddeld IQ zal ook lager zijn dan 80.quote:Op woensdag 16 september 2026 13:55 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Er vechten gewoon lokale soennitische stammen mee met Ansar Allah tegen the Saudi backed forces.
Wat je hier ziet is een vieze kakkerlak van het regime. Wat je niet ziet is dat alle andere goederen, zoals voedsel, steeds onbetaalbaarder worden voor de gewone man.quote:Op donderdag 17 september 2026 08:30 schreef AFA2022 het volgende:
Situation in Iran is much worse..
https://www.youtube.com/shorts/ajMf7Aoud-s
quote:They fire an infrared-guided missile at him, and the guy goes and lights up the afterburners. The incompetence of the Saudis knows no limits.
Natuurlijk weet iedereen dat en daar gaat het ook niet om. Het is gewoon heerlijk hoe die Iraniers die arrogante oranje clown lopen te trollen.quote:Op donderdag 17 september 2026 09:46 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Wat je hier ziet is een vieze kakkerlak van het regime. Wat je niet ziet is dat alle andere goederen, zoals voedsel, steeds onbetaalbaarder worden voor de gewone man.
The Houthis used a 'locally made air defence system'. Misschien kan Trump als alternatief voor de Patriot tekorten bij de Houthis aankloppenquote:
En dat komt door de echte kakkerlakken die het land zware sancties hebben opgelegd, de oorlog zijn begonnen en civiele doelen en infrastructuur hebben vernietigd. En dit omdat ze daar geen marionettenregering kunnen installeren en om af te leiden van de Epstein-files.quote:Op donderdag 17 september 2026 09:46 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Wat je hier ziet is een vieze kakkerlak van het regime. Wat je niet ziet is dat alle andere goederen, zoals voedsel, steeds onbetaalbaarder worden voor de gewone man.
Dat is de droom: laat ze lekker elkaar vernietigen.quote:Op woensdag 16 september 2026 08:02 schreef UitStraling het volgende:
Ok.
Veel soennieten steunen Iran, met uitzondering van de Arabische dictators die verslaafd zijn aan hun Walt Disney World-reisjes, en hun pro-dictatuur salafisten.quote:Op donderdag 17 september 2026 11:51 schreef recidivist het volgende:
[..]
Dat is de droom: laat ze lekker elkaar vernietigen.
quote:Energy markets grapple with Iran war uncertainty: 'We simply don't know how to model the endgame'
Six months into a conflict that has proven complex, costly, and highly unpopular, there remains no end in sight to the war in Iran. That's left the energy market — and the analysts and strategists who study it — with a deep lack of clarity.
"For the first time since the start of the Iran conflict, we don't have a baseline view," commodities strategists at JPMorgan, led by Natasha Kaneva, wrote to clients on Thursday. "We simply don't know how to model the endgame."
In the mouth of the Persian Gulf, the Strait of Hormuz — the world's most critical chokepoint for global energy flows — remains essentially closed to through traffic as Tehran's Revolutionary Guard Corps continues to threaten vessels in the region. Daily crossings of the waterway have remained in the low double digits, far below the average of more than 120 daily transits before the outbreak of war.
To the west, Yemen's Houthi militants have quickly intensified a pressure campaign against Saudi Arabia, capturing a key port city in Yemen and taking effective control of the Red Sea's southeastern coastline. Tehran-backed militia groups in Iraq have struck the Saudi kingdom's East-West pipeline, shuttering operations indefinitely on what had become the primary reroute for oil trapped in the Persian Gulf.
All of this has left Washington with an increasingly complex and cloudy path forward, with midterm elections that are set to be critical for the Republican Party's control over both chambers of Congress less than 50 days away.
Ik hoop het.quote:Op donderdag 17 september 2026 16:55 schreef Korenfok het volgende:
Nou Trump gooit Israel onder de bus.
Dat zou echt ongekend zijn. Verkeerde knop ingedrukt ipv de flares.quote:
Ik zie het zo'n Saudische prinsling of zo'n zoon van een willekeurige Aramco sheikh ook gewoon doen ook. Denk eigenlijk niet dat de piloten daar geselecteerd worden op hun capaciteiten.quote:Op donderdag 17 september 2026 18:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat zou echt ongekend zijn. Verkeerde knop ingedrukt ipv de flares.
Ga je nu doen alsof de VS de foute gasten zijn?quote:Op donderdag 17 september 2026 11:49 schreef furReal het volgende:
[..]
En dat komt door de echte kakkerlakken die het land zware sancties hebben opgelegd, de oorlog zijn begonnen en civiele doelen en infrastructuur hebben vernietigd. En dit omdat ze daar geen marionettenregering kunnen installeren en om af te leiden van de Epstein-files.
Dat is het probleem, ze hebben 0.0 bereikt. Regime heeft nu grotere ballen dan er voor. Straat dicht? Amerika kan niks aan doen.quote:Op donderdag 17 september 2026 19:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ga je nu doen alsof de VS de foute gasten zijn?
Het is goed dat er tenminste een land optreed tegen die terreur kabouters
Hoeven ze ook niet, ze blokkeren zelf de straat richting de roedel poepjurken in Teheran.quote:Op donderdag 17 september 2026 19:45 schreef havanagila het volgende:
[..]
Dat is het probleem, ze hebben 0.0 bereikt. Regime heeft nu grotere ballen dan er voor. Straat dicht? Amerika kan niks aan doen.
Trekken ze zich daar iets van aan? Die poepjurken hebben de macht (!)quote:Op donderdag 17 september 2026 19:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hoeven ze ook niet, ze blokkeren zelf de straat richting de roedel poepjurken in Teheran.
Die hebben ook 10 miljoen monden te voeden om niet door de eigen roedel verscheurd te worden.quote:Op donderdag 17 september 2026 19:48 schreef havanagila het volgende:
[..]
Trekken ze zich daar iets van aan? Die poepjurken hebben de macht (!)
Gaat goed he die oorlog. Mooi man dat optimisme terwijl de wereldeconomie richting he putje gaat enkel en alleen omdat de man waar jij echt heus geen fan van bent geen idee heeft waar hij mee bezig is.quote:Op donderdag 17 september 2026 19:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Die hebben ook 10 miljoen monden te voeden om niet door de eigen roedel verscheurd te worden.
Niets mis met het aanpakken van een slecht regime MITS daar iets van een herkenbare strategie en/of plan bij hoort.quote:Op donderdag 17 september 2026 20:35 schreef Lospedrosa het volgende:
Ben het wel eens dat Trump het veld moet ruimen.
Iran aanpakken is altijd een goed besluit en goed dat het gedaan is.
Het is nu gewoon de lange adem en het regime verzwakken op economisch lange termijn.
Kunnen we gaan doen alsof dat van begin af aan de strategie/het doel was, maar het lijkt er meer op alsof men dacht "even bommen gooien en klaar" en zich flink misrekend heeft en maar noodgedwongen voor deze optie moet gaan.quote:Op donderdag 17 september 2026 19:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Die hebben ook 10 miljoen monden te voeden om niet door de eigen roedel verscheurd te worden.
Beetje bluffen.quote:
Over een poosje lijkt 7 dollar spotgoedkoop.quote:
Het is geen sale aan Israël. Amerika betaalt dit voor hen.quote:Op vrijdag 18 september 2026 06:36 schreef AFA2022 het volgende:
Gelukkig wordt Gaza, zoals beloofd, helemaal opnieuw herbouwd!
[ x ]
After Iran hit another tanker in Hormuz...another brilliant idea?
[ x ]
AIPAC steunt beide partijen, dus natuurlijk is het 'gratis'.quote:Op vrijdag 18 september 2026 13:00 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Het is geen sale aan Israël. Amerika betaalt dit voor hen.
Pakistan zijn toch Moslims die al een atoombom hebbenquote:
Wat minder slimme mensen zouden denken dat de US en bondgenoten aan het verliezen zijn, ik bezie dit als danig toenemende wanhoop in Teheran.quote:Op zondag 20 september 2026 04:57 schreef AFA2022 het volgende:
Get the hell out of there? Rumours about a possible groundinvasion of the Houthis or an attack of the US on Iran?
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Het minder slimme en wanhopige Iran has issued "Code 100" .quote:Op zondag 20 september 2026 07:18 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wat minder slimme mensen zouden denken dat de US en bondgenoten aan het verliezen zijn, ik bezie dit als danig toenemende wanhoop in Teheran.
Snap ik als Pakistan in je nek hijgt.quote:Op zondag 20 september 2026 08:08 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Het minder slimme en wanhopige Iran has issued "Code 100" .
[ x ]
Türkiye aan de ene kant, Pakistan aan de ander. En beide landen zijn niet blij momenteel.quote:Op zondag 20 september 2026 08:09 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Snap ik als Pakistan in je nek hijgt.
Wordt het Jemen of Iran?quote:Op zondag 20 september 2026 08:09 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Daarna die hele regio graag. Geen onderschijt meer tussen soennieten en sjiiten.quote:Op donderdag 17 september 2026 19:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ga je nu doen alsof de VS de foute gasten zijn?
Het is goed dat er tenminste een land optreed tegen die terreur kabouters
Ja het gaat goed he! Mooi man al die intelligentie die met deze oorlog gepaard gaat.quote:Op zondag 20 september 2026 07:18 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wat minder slimme mensen zouden denken dat de US en bondgenoten aan het verliezen zijn, ik bezie dit als danig toenemende wanhoop in Teheran.
De tiende kruistocht is niet nodig, ze vreten elkaar wel op.quote:Op zondag 20 september 2026 08:32 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ja het gaat goed he! Mooi man al die intelligentie die met deze oorlog gepaard gaat.
Dit stond allemaal in de planning.quote:Op zondag 20 september 2026 08:32 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ja het gaat goed he! Mooi man al die intelligentie die met deze oorlog gepaard gaat.
Die kunnen geen kut.quote:Op zondag 20 september 2026 08:09 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nu wel netjes doorpakken en de fascistische terrormoslims in Teheran, de Houthi's, Hamas, Boko Haram en Hezbollah liquideren svp.quote:Op zondag 20 september 2026 08:33 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dit stond allemaal in de planning.
Zulke ingenieuze ideeën kun je wel aan Trump en Hegseth overlaten.
Afhankelijk van de soort bommen.quote:Op zondag 20 september 2026 08:35 schreef Discombobulate het volgende:
Op de grond moet je het winnen. Met alleen bombarderen kom je er niet.
Oja, Iran is voor de 27e keer verslagen, "obliterated"quote:Op zondag 20 september 2026 08:36 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Afhankelijk van de soort bommen.
Met een paar tikjes zinkt die hele regio door de aardkorst.
Kunnen ze daar hun eigen Atlantis scheppen.
Plus al hun geldschieters en beschermers in Saoedi-Arabië, UAE, Qatar, et cetera.quote:Op zondag 20 september 2026 08:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nu wel netjes doorpakken en de fascistische terrormoslims in Teheran, de Houthi's, Hamas, Boko Haram en Hezbollah liquideren svp.
Kunnen we allemaal naar Atlantis.quote:Op zondag 20 september 2026 08:38 schreef Discombobulate het volgende:
Als Rusland de NAVO aanvalt en China Taiwan is het feest helemaal compleet.
Jij hebt een bericht van mij geliket.quote:Op zondag 20 september 2026 08:38 schreef UitStraling het volgende:
Maar ja zodra er een bommetje valt begint Dom Links weer hysterisch te gillen![]()
Als Hitler zulke steun had gehad dan had hij zijn laatste tandjes eruit gelachen.
Nog eentje dan, ik ben vandaag goedgeluimd.quote:Op zondag 20 september 2026 08:39 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Jij hebt een bericht van mij geliket.
Ik lach mijn laatste tandjes eruit.
quote:Op zondag 20 september 2026 08:44 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nog eentje dan, ik ben vandaag goedgeluimd.
Nou dat komt dan goed uit want ik ben ook niet blij!quote:Op zondag 20 september 2026 08:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Türkiye aan de ene kant, Pakistan aan de ander. En beide landen zijn niet blij momenteel.
hij denkt hij is avengers endgame ofzoquote:
Enige minpunt is dat je de English dub versie hebt gepost.quote:Op zondag 20 september 2026 09:46 schreef alternatif het volgende:
[..]
hij denkt hij is avengers endgame ofzo
enige die ik in batlte zou volgen is commander erwin !!
Bekijk deze YouTube-video
Ja ik twijfeldequote:Op zondag 20 september 2026 10:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Enige minpunt is dat je de English dub versie hebt gepost.
quote:Alarm in Midden-Oosten: Iran dreigt met ’beslissende oorlog’
Amsterdam- Trump breekt onverwacht zijn weekend af, terwijl boven Riyad raketten uit de lucht worden geschoten. Washington waarschuwt voor snelle escalatie. Iran houdt de deur naar onderhandelingen open, maar dreigt tegelijk met „een beslissende oorlog”. Wat staat er te gebeuren in het Midden-Oosten?
Redacteur Buitenland 42 minuten geleden
Vanuit Jemen werd zaterdagavond een ballistische raket richting de Saoedische hoofdstad Riyad afgevuurd. De raket werd volgens de Saoedische autoriteiten uit de lucht gehaald door de luchtverdediging, er er vielen geen slachtoffers.
Trump met Hitler vergelijken gaat wel heel ver. Hitler was best nog een beetje intelligentquote:Op zondag 20 september 2026 08:38 schreef UitStraling het volgende:
Maar ja zodra er een bommetje valt begint Dom Links weer hysterisch te gillen![]()
Als Hitler zulke steun had gehad dan had hij zijn laatste tandjes eruit gelachen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |