quote:Op dinsdag 8 september 2026 11:04 schreef Ama het volgende:
Even de OP flinke update gegeven want artikel was aangepast.
En volkje van simpele, makkelijk beinvloedbare mensen. Leuk voor toekomstige despoten, Escobar-achtigen, religekkies met theocratische aspiraties, en andere types met dubieuze ambities. Domme volgers die niet kritisch kunnen nadenken, dat is precies wat zij nodig hebben.quote:Stel dat deze scholieren een brief van de gemeente krijgen waarin staat dat ze een geldbedrag moeten overmaken, dan zullen ze dat begrijpen. Maar als in de brief verschillende situaties met verschillende geldbedragen staan omschreven, dan zullen ze het lastig vinden om hun eigen situatie te herkennen en daarop de juiste actie te ondernemen.
"Deze leerlingen kunnen door hun zwakke taalvaardigheid waarschijnlijk minder goed functioneren op school en in de maatschappij", concludeert het PISA-rapport. "Maar uiteraard zitten ze nog op school", nuanceert onderzoeker Gubbels in een toelichting. "Er kan dus nog iets aan gedaan worden."
Dit, maar dat is zielig… dus de rechter gaat dit tegenhouden.quote:Op dinsdag 8 september 2026 10:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Kinderen moeten voor ze op school komen een toets Nederlands doen en iedere leerling die zakt voor die toets moet eerst een taalcursus op kosten van de ouders volgen.
Pas wanneer het nederlands op voldoende peil is mag het kind beginnen aan groep 1.
Hiermee leg je het probleem waar het hoort: bij de ouders, in plaats van dat je het niveau voor alle leerlingen omlaag trekt.
En hoe verklaar je dat Nederland het slechter doet dan de andere EU14 landen?quote:Op dinsdag 8 september 2026 11:09 schreef Ronald het volgende:
De belangrijkste oorzaken zijn ongetwijfeld migratie en achterlijke sociale media apps als TikTok.
Dit is waarschijnlijk ook niet meer om te keren, kinderen gaan geen complete boeken meer lezen. Zeker niet als ze ook niks van hun ouders mee krijgen.
Ik ben ook wel benieuwd of mijn zoon nog echt boeken gaat lezen, hij is net begonnen met groep 4 en vindt het op zich nog wel leuk om simpele boekjes te lezen voor het slapen. Maar ben benieuwd of hij ook echt boeken gaat lezen met vooral tekst en weinig plaatjes. Het niveau is natuurlijk nog niet heel hoog.
Een mogelijke oorzaak kan zijn dat in Nederland de migratiestroom wat later op gang is gekomen dan in België en Frankrijk.quote:Op dinsdag 8 september 2026 11:25 schreef SimonB. het volgende:
[..]
En hoe verklaar je dat Nederland het slechter doet dan de andere EU14 landen?
Toen ik nog een kind was (ik ben nu 36) was het juist leuk om naar de bieb te gaan om boeken uit te zoeken.quote:Op dinsdag 8 september 2026 11:09 schreef Ronald het volgende:
De belangrijkste oorzaken zijn ongetwijfeld migratie en achterlijke sociale media apps als TikTok.
Dit is waarschijnlijk ook niet meer om te keren, kinderen gaan geen complete boeken meer lezen. Zeker niet als ze ook niks van hun ouders mee krijgen.
Ik ben ook wel benieuwd of mijn zoon nog echt boeken gaat lezen, hij is net begonnen met groep 4 en vindt het op zich nog wel leuk om simpele boekjes te lezen voor het slapen. Maar ben benieuwd of hij ook echt boeken gaat lezen met vooral tekst en weinig plaatjes. Het niveau is natuurlijk nog niet heel hoog.
Nee, maar dat impliceer je wel!quote:Op dinsdag 8 september 2026 10:53 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Dat klopt en dat beweer ik ook niet.
Je vergeet schuld van de blanken!quote:Op dinsdag 8 september 2026 11:28 schreef HSG het volgende:
Schuld van het onderwijs
Schuld van de leerkrachten
Schuld van de docenten
Schuld van de scholen
Nu hangen ze of voor de tv, gamestation of mobiele telefoon. Vinden ze het gek dat kinderen steeds "dommer" worden - je vraagt je dan af wie dommer isquote:Op dinsdag 8 september 2026 11:30 schreef Ama het volgende:
[..]
Toen ik nog een kind was (ik ben nu 36) was het juist leuk om naar de bieb te gaan om boeken uit te zoeken.Leesboeken en informatieboeken.
Helemaal een drama is:begrijpend lezen. Dus de context van een verhaaltje doorgronden en dit kunnen uitleggenquote:Op dinsdag 8 september 2026 11:31 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Lezen kunnen ze niet. Schrijven kunnen ze niet. Rekenen kunnen ze niet. Waarschijnlijk is het ook al te moeilijk om op een kaart van Europa Nederland aan te wijzen. Is er iets wat tieners in dit land wel kunnen? Behalve dan dat achterlijke tiktok, instagram, etc.
Nee dit is de schuld van het onderwijs.quote:Op dinsdag 8 september 2026 11:38 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je vergeet schuld van de blanken!
De ouders want die kunnen niet opvoeden.quote:Op dinsdag 8 september 2026 11:39 schreef matspontius het volgende:
[..]
je vraagt je dan af wie dommer is
quote:Op dinsdag 8 september 2026 11:28 schreef HSG het volgende:
Schuld van het onderwijs
Schuld van de leerkrachten
Schuld van de docenten
Schuld van de scholen
Nee, zeker niet. Dat jij dat er in leest kan ik niet helpen.quote:Op dinsdag 8 september 2026 11:36 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee, maar dat impliceer je wel!
HOE WEET JIJ DIT???????quote:Op dinsdag 8 september 2026 10:31 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Omdat je het associeert met jouw zoektermen?
En de domme jongeren van vandaag zijn de domme ouders van de toekomst. Dit is een zichzelf versterkend probleem.quote:Op dinsdag 8 september 2026 11:42 schreef HSG het volgende:
[..]
De ouders want die kunnen niet opvoeden.
Mooie zinsopbouwquote:Op dinsdag 8 september 2026 11:43 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. Dat jij dat er in leest kan ik niet helpen.
Zal wel een terechte oplossing zijn. Het is inderdaad totaal niet de bedoeling dat een paar kinderen het niveau van iedereen omlaag halen.quote:Op dinsdag 8 september 2026 11:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit, maar dat is zielig… dus de rechter gaat dit tegenhouden.
De logica in dit land is toch al jarenlang zoek dus niets verbaast ons meer, helemaal niets!quote:Op dinsdag 8 september 2026 11:52 schreef MichaelScott het volgende:
Dan zullen ze bij de onderswijsraad binnenkort wel met het geniale idee komen om ze in de taal van herkomst te laten lezen.
Als je beter wilt worden in zwemmen dan ga je namelijk ook voetballen dus dat is logisch.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |