SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 7 september 2026 23:48 schreef Moonversion het volgende:
Nog een tip om het gesprek te beginnen en het ijs te breken:Hahaha ik kan die spoiler wel waarderen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat extra papierwerk is al gekomen na de fouten van mijn collega’s. Spoiler; is enkel werkdruk verhogend, werkt niet. Maarja, collega’s 0 of 1 fout, ik 3.
Ik voel me gewoon een mislukkeling.
Eeeehhh ... zeg dat maar niet tijdens een sollicitatiegesprek. De veiligheid niet serieus nemen in een plant, is een ernstige omissie en kan je je baan kosten.quote:Op dinsdag 8 september 2026 07:55 schreef vosss het volgende:
Ongeschikt wat mij betreft.
Fouten maken ga je maar elders doen, in het bedrijfsleven ofzo waar meestal de enige gevolgen van financiële aard zijn.
Als een fout meerdere keren wordt gemaakt, door verschillende collega's, is het geen menselijke fout, maar een procesfout. Een verbeterd proces zal moeten borgen dat dit niet zo vaak kan gebeuren.quote:Op maandag 7 september 2026 23:58 schreef Laugh het volgende:
[..]
Hahaha ik kan die spoiler wel waarderen!
Dat extra papierwerk is al gekomen na de fouten van mijn collega’s. Spoiler; is enkel werkdruk verhogend, werkt niet. Maarja, collega’s 0 of 1 fout, ik 3.
Ik voel me gewoon een mislukkeling.
Grap toch?quote:Op dinsdag 8 september 2026 07:55 schreef vosss het volgende:
Ongeschikt wat mij betreft.
Fouten maken ga je maar elders doen, in het bedrijfsleven ofzo waar meestal de enige gevolgen van financiële aard zijn.
Bij het lezen van dit topic denk ik meteen aan een situatie met een infuuspomp tijdens de geboorte van onze dochter. De bediening van dat apparaat (het aanpassen van de dosering) was onnodig ingewikkeld. Omdat het een lange bevalling was, heb ik mogen zien hoe meerdere verpleegsters eerst twee de verkeerde dosis instelden...quote:Op dinsdag 8 september 2026 08:22 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Als een fout meerdere keren wordt gemaakt, door verschillende collega's, is het geen menselijke fout, maar een procesfout. Een verbeterd proces zal moeten borgen dat dit niet zo vaak kan gebeuren.
Meer administreren is niet de beste manier om een proces te verbeteren. De specifieke handeling zal moeten worden herzien of een tweede paar ogen toepassen (dan wel fysiek of een digitale controle).
quote:Ik zag een enorm grote bobbel onder het tapijt bij een organisatie.
‘Wat is dat?’ vroeg ik aan een medewerker.
‘Daar liggen onze fouten. Die vegen we hier onder het tapijt,’ antwoordde de medewerker bloedserieus.
Misschien is dit een nogal foute metafoor, maar helaas vaak wel de keiharde waarheid.
Bizar veel organisaties schuiven hun fouten onder het tapijt. Daarmee slopen ze hun eigen leerpotentieel en worden talentvolle werknemers naar de uitgang geduwd.
Fouten onder het tapijt schuiven is één van de grootste ergernissen op de werkvloer. Bovendien is het dodelijk voor de (psychologische) veiligheid in een team.
Heel heel heel goed van je! Dapper om erover te gaan praten en supergoed dat je het gedaan hebt!quote:Op woensdag 9 september 2026 01:57 schreef Laugh het volgende:
Vandaag de coördinator opgebeld en goed gesprek gehad. Naast blinde vlek vanuit mij inderdaad ook een systeem/procesfout. Ze schijnen er al mee aan de bak te zijn. Ben blij dat ik gebeld heb en voel me iets minder rot.
Denk je nou echt dat daar foutloze mensen werken?quote:Op woensdag 9 september 2026 06:46 schreef UitStraling het volgende:
Wees blij dat je geen luchtvaartpiloot bent of iemand aan de knoppen in een kerncentrale, dan waren de gevolgen niet te overzien geweest.
Maar wellicht wel meer en striktere procedures om fouten vroegtijdig te signaleren.quote:Op woensdag 9 september 2026 08:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat daar foutloze mensen werken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |