abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221741294
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:24 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Het zijn een paar spelers, maar de entourage /thuisclub is je grootste risicofactor.
Bij de jongere jeugd zijn vooral de ouders die het slechte voorbeeld geven en de trainersstaf die niet ingrijpt de grootste factor. Bij de oudere jeugd zijn het vaak een of twee spelers die voortdurend aan het provoceren zijn en als daar dan een keer iemand op hapt loopt de hele bank leeg. Meermaals meegemaakt. En ook vaker dezelfde "gangmakers" gezien als er weer eens tegen de betreffende club gespeeld wordt.
pi_221741295
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:24 schreef Elan het volgende:

[..]
Heb je de beelden van De NOS gezien? Daders waren allemaal roomblanke hooligans.
Wat is je punt nou?
Is het zo erg dat ik me kan voorstellen dat je het risico op ellende wil voorkomen en een eigen competitie start?
Er zullen ook clubs niet uitgenodigd zijn waar voornamelijk blanke mensen in spelen want ja er zijn ook een aantal tokkie clubs, maar daar zal je nooit iemand over horen omdat iedereen dat terecht vind.
pi_221741310
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:28 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ja, als er niks aan gedaan wordt kun je je maar beter distantieren...
Ja de KNVB heeft vanzelfsprekend geen geweldsprotocol.
blablablabla
  Moderator zondag 6 september 2026 @ 17:42:28 #104
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221741314
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:42 schreef Elan het volgende:

[..]
duidelijk gemis.
Rustaaagh...
pi_221741316
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet ik zeg dat het hetzelfde soort gedrag is als dit. Je eigen gated community opzetten.
Je vind het alleen een probleem als blanke mensen dat doen bedoel je.
pi_221741335
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:42 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja, dus je bent een Marokkaan, dan mag je meedoen aan een feestje, vervolgens verstier je dat feestje en ga jij vervolgens klagen dat de Marokkaan niet op het volgende feestje mag komen. Ik vind het vrij normaal dat ongewenste agressieve elementen geweerd worden, als dat betekent een eigen competitie waarin alleen clubs mee doen die vooraf bewezen een goede track record te hebben so be it.

Het staat de onsportieve clubs vrij zelf een competitie op te zetten om het tegendeel te bewijzen.
pi_221741341
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:39 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Wat is je punt nou?
Is het zo erg dat ik me kan voorstellen dat je het risico op ellende wil voorkomen en een eigen competitie start?
Er zullen ook clubs niet uitgenodigd zijn waar voornamelijk blanke mensen in spelen want ja er zijn ook een aantal tokkie clubs, maar daar zal je nooit iemand over horen omdat iedereen dat terecht vind.
Ik kreeg vanuit wat je eerder postte het idee dat jij heel erg op de wagen zat dat het allemaal de schuld was van allochtonen maar wat je hier schrijft kan ik het alleen maar mee eens zijn.
blablablabla
pi_221741364
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:44 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Ja, dus je bent een Marokkaan, dan mag je meedoen aan een feestje, vervolgens verstier je dat feestje en ga jij vervolgens klagen dat de Marokkaan niet op het volgende feestje mag komen. Ik vind het vrij normaal dat ongewenste agressieve elementen geweerd worden, als dat betekent een eigen competitie waarin alleen clubs mee doen die vooraf bewezen een goede track record te hebben so be it.

Het staat de onsportieve clubs vrij zelf een competitie op te zetten om het tegendeel te bewijzen.
Die elementen worden ook geweerd uit de competities door De KNVB. Dat wil niet zeggen dat er nooit eens iets mis gaat. En als jij een eigen competitie wil oprichten met normen en waarden uit de jaren 50 moet je dat ook lekker doen, maar ga niet zeggen dat het allemaal de schuld is van allochtonen dat jij zo'n competitie wil.
blablablabla
pi_221741371
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:37 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Lees mijn data nog eens door. Dat is pertinent niet waar.
In mijn regio zijn er bij mijn weten geen "etnisch georganiseerde clubs". Dat speelt wellicht in de randstad, maar niet hier. Dus die data zeggen hier niet zoveel. Ik ga uit van mijn eigen ervaringen die ik hier de afgelopen ruim 10 jaar heb opgedaan.
pi_221741372
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:45 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik kreeg vanuit wat je eerder postte het idee dat jij heel erg op de wagen zat dat het allemaal de schuld was van allochtonen maar wat je hier schrijft kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Dit heb je gemist dan.
Zeg ik overigens heel vaak bij dit soort onderwerpen, maar vervolgens krijg ik toch nog veel shit over me heen.

quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 16:27 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Nou nee de blanke autochtone mensen hebben geprobeerd om samen te werken, maar dat is mislukt omdat er mensen zijn die weigeren normaal te doen.
Als je mensen de schuld wil geven dan moet je aankloppen bij de raddraaiers die de hele sfeer verziekt hebben.
Zoek de oorzaak.

Ow ja dit geld niet voor degenen die wel normaal mee kunnen doen, die zijn net zo goed de klos omdat een aantal Bro's zich niet kunnen gedragen.

pi_221741375
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:42 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Je vind het alleen een probleem als blanke mensen dat doen bedoel je.
Bijzondere conclusie. Voetbal is nu eenmaal emotie, gaat wel eens wat mis. Als je elke vorm van agressie wil uitbannen wens ik je succes.
blablablabla
  Moderator zondag 6 september 2026 @ 17:50:46 #112
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221741376
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:49 schreef Elan het volgende:

[..]
Die elementen worden ook geweerd uit de competities door De KNVB. Dat wil niet zeggen dat er nooit eens iets mis gaat. En als jij een eigen competitie wil oprichten met normen en waarden uit de jaren 50 moet je dat ook lekker doen, maar ga niet zeggen dat het allemaal de schuld is van allochtonen dat jij zo'n competitie wil.
Uuuuh. Ja wel? Behoudens de oude christelijke verzuiling is een dergelijke demografische/theologische basis van een club sinds de jaren 50 niet van belang geweest.

Ra-ra wat is er veranderd in de demografie die dit opportuun maakte?
Rustaaagh...
  Moderator zondag 6 september 2026 @ 17:51:07 #113
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221741381
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:50 schreef Chillegast het volgende:

[..]
In mijn regio zijn er bij mijn weten geen "etnisch georganiseerde clubs". Dat speelt wellicht in de randstad, maar niet hier. Dus die data zeggen hier niet zoveel. Ik ga uit van mijn eigen ervaringen die ik hier de afgelopen ruim 10 jaar heb opgedaan.
Ik kom uit de randstad en hier is het schering en inslag.
Rustaaagh...
pi_221741394
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:49 schreef Elan het volgende:

[..]
De KNVB heeft werkelijk 0 zicht op de overlastgevende partijen omdat het simpelweg te makkelijk is om te frauderen danwel uit het zicht van de KNVB de raddraaiers mee te laten doen.

Daarom zie je ook het succes van dit soort besloten competities; op kleine schaal vooraf gecontroleerd en goedgekeurde teams met een hoog ons kent ons gehalte en een hoog sociale controle zal altijd effectiever zijn dan wat een logge instantie van de KNVB kan doen.

En natuurlijk is het wel de schuld van de overlastgevende asocialen, als zij dit gedrag niet vertonen is er geen noodzaak voor een competitie waarin men succesvol deze elementen kan weren. De wereld op zijn kop. Je zou juist moeten ageren tegen de KNVB en hun laks optreden tegen raddraaiers.
pi_221741397
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:50 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Dit heb je gemist dan.
Zeg ik overigens heel vaak bij dit soort onderwerpen, maar vervolgens krijg ik toch nog veel shit over me heen.
[..]

Oh, maar je doet alsof het echt broodnodig is allemaal. Ik zit meer in het kamp dat ik vind dat die mensen zich enorm aanstellen.
blablablabla
  Moderator zondag 6 september 2026 @ 17:53:09 #116
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221741402
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Oh, maar je doet alsof het echt broodnodig is allemaal. Ik zit meer in het kamp dat ik vind dat die mensen zich enorm aanstellen.
En daarom nemen we je soms niet serieus. Alsof mensen dit voor de lol doen.
Rustaaagh...
pi_221741406
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:50 schreef Elan het volgende:

[..]
Bijzondere conclusie. Voetbal is nu eenmaal emotie, gaat wel eens wat mis. Als je elke vorm van agressie wil uitbannen wens ik je succes.
Ik krijg dat idee omdat je alleen maar ja maar die blanke mensen roept.
Ik denk dat iedereen hier het over de raddraaiers heeft in in dit geval allochtone clubs. (Volgens de NOS)
pi_221741409
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:51 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ik kom uit de randstad en hier is het schering en inslag.
Mijn zoon heeft in de landelijke competitie gespeeld. Met randstedelijke teams eigenlijk nooit problemen gehad. De vervelendste tegenstander kwam uit Limburg.
pi_221741410
quote:

[..]
We weten dat jij soms nogal ver van de realiteit staat met dit soort dingen, dat hoef je niet te blijven benadrukken. Toen je om de oren werd geslagen met de cijfers vond je het al helemaal onplezierig worden.
pi_221741412
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:54 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Mijn zoon heeft in de landelijke competitie gespeeld. Met randstedelijke teams eigenlijk nooit problemen gehad. De vervelendste tegenstander kwam eigenlijk uit Limburg.
Hoe hoger ze voetballen hoe minder gezeik, omdat verrotte karakters daar gewoon eruit getrapt worden.
pi_221741419
quote:

[..]
Die mensen willen voor hun plezier voetvallen, kan je ze dat kwalijk nemen?

Of jij moet geweld en intimidatie fijn en ontspannend vinden, maar de meeste mensen vinden dat niet.
pi_221741423
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:50 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Uuuuh. Ja wel? Behoudens de oude christelijke verzuiling is een dergelijke demografische/theologische basis van een club sinds de jaren 50 niet van belang geweest.

Ra-ra wat is er veranderd in de demografie die dit opportuun maakte?
De jaren 30 en 40 schijnen ook goed te zijn geweest qua discipline en volksorde.

Samenlevingen zijn altijd aan verandering onderhevig qua demografische samenstelling.

Als jij daar niet mee om kunt gaan ben jij het probleem, niet de veranderende samenleving.
blablablabla
  Moderator zondag 6 september 2026 @ 17:56:47 #123
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221741426
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2026 17:56 schreef Elan het volgende:

[..]
De jaren 30 en 40 schijnen ook goed te zijn geweest qua discipline en volksorde.

Samenlevingen zijn altijd aan verandering onderhevig qua demografische samenstelling.

Als jij daar niet mee om kunt gaan ben jij het probleem, niet de veranderende samenleving.
jammer, dacht even een discussie te voeren hier.

*GODWINNED*
Rustaaagh...
pi_221741433
Al is het mooie van Nederland dat je dan altijd nog je eigen clubje met gelijkgestemden kunt oprichten.

De vraag is alleen dan wel wie hier nu de vreemde eend in de bijt is _O-

En dan vervolgens janken dat anderen weigeren te integreren _O_ KoeKoek.
blablablabla
pi_221741437
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 17:55 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Hoe hoger ze voetballen hoe minder gezeik, omdat verrotte karakters daar gewoon eruit getrapt worden.
Klopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')