Iets met een boek uit de woestijnquote:Op zondag 6 september 2026 01:04 schreef Shii het volgende:
Ook homoseksuele ouders die prima een kind kunnen opvoeden. Wat een belerend toontje ook weer. Ik kan daar heel slecht tegen.
Kijk eens naar de criminele pareltjes die in het nieuws komen. Opgevoed door?
Nee hoor ik vind met geloof opvoeden een soort indoctrinatie, alle geloof is inspelen op angst. Niet goed.quote:Op zondag 6 september 2026 01:02 schreef kree het volgende:
[..]
juist. wilde ff checken of je er nog bij was.
Ik denk opzicht is dat niet eens een slecht idee nl?
maar weet niet, mensen hebben altijd hoop in hogere macht of weet ik veel.
Of dat nu klopt ik kan het niet bewijzen, maar hoop het voor mezelf.
maar snap je best.
Mss idd moeten we kinderen niet opvoeden met dit soort geloof dingen....
Alleen dit gaat nog honderden jaren kosten he? wij maken het niet meer mee.
waar ik niks mis mee vind? maar denk wel je moet ze beetje leren over wat christelijk isquote:Op zondag 6 september 2026 01:04 schreef Zucht. het volgende:
Mijn kinderen worden niet opgedragen inde kerk... Ik kom al nawelijks in de kerk, enkel met geboorte feestjes (doopsel) huwelijk en begrafenissen ...
waarom?quote:Op zondag 6 september 2026 01:07 schreef kree het volgende:
[..]
waar ik niks mis mee vind? maar denk wel je moet ze beetje leren over wat christelijk is
In de normen en waarden jaquote:Op zondag 6 september 2026 01:07 schreef kree het volgende:
[..]
waar ik niks mis mee vind? maar denk wel je moet ze beetje leren over wat christelijk is
eens en daarom wilde ik niet graag naar de kerk vroeger?quote:Op zondag 6 september 2026 01:06 schreef Soury het volgende:
[..]
Nee hoor ik vind met geloof opvoeden een soort indoctrinatie, alle geloof is inspelen op angst. Niet goed.
@enzoquote:Op zondag 6 september 2026 01:08 schreef kree het volgende:
[..]
eens en daarom wilde ik niet graag naar de kerk vroeger?
maar ok later Enzo denk ik zijn best heel veel goeie dingen.
Heel veel slechte ook in naam van geloof......
Dat is wel een dingetje wat de Islam betreft ook, een boel jongens en meisjes kunnen/durfen daar niet mee omgaan omdat het niet mag. Dus zijn homoseksuele mensen fout. Allemaal kut dat geloof.quote:Op zondag 6 september 2026 01:04 schreef Shii het volgende:
Ook homoseksuele ouders die prima een kind kunnen opvoeden. Wat een belerend toontje ook weer. Ik kan daar heel slecht tegen.
Kijk eens naar de criminele pareltjes die in het nieuws komen. Opgevoed door?
Dat boek uit de woestijn vind iedereen die niet in dat sprookje gelooft afvallig en niks waard..quote:Op zondag 6 september 2026 01:10 schreef Shii het volgende:
Je moet doen waar je je goed bij voelt zolang je anderen maar niet gaat veroordelen dat ze een andere keuze maken. Dat is nogal eens waar het mis gaat met religies.
hier ben ik het helemaal mee eens.... en helpen dus als kan. ik zal niet zo snel anderen veroordelen om anders geloven nl.quote:Op zondag 6 september 2026 01:10 schreef Shii het volgende:
Je moet doen waar je je goed bij voelt zolang je anderen maar niet gaat veroordelen dat ze een andere keuze maken. Dat is nogal eens waar het mis gaat met religies.
ga je linkje doenquote:Op zondag 6 september 2026 01:11 schreef Zucht. het volgende:
[..]
Dat boek uit de woestijn vind iedereen die niet in dat sprookje gelooft afvallig en niks waard..
Ook nog landen waar de doodstraf nog geldt of andere straffen. Soms denk je het gaat de goede kant op en dan ga je weer 2x zoveel stappen terug in acceptatie.quote:Op zondag 6 september 2026 01:09 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat is wel een dingetje wat de Islam betreft ook, een boel jongens en meisjes kunnen/durfen daar niet mee omgaan omdat het niet mag. Dus zijn homoseksuele mensen fout. Allemaal kut dat geloof.
Het is nogal lastig om 'leven en laten leven' toe te passen als je gelooft in een absolute waarheid die koste wat kost nageleefd moet worden. En dat is wel de kern van de meeste religies.quote:Op zondag 6 september 2026 01:10 schreef Shii het volgende:
doet er niet toe, check ff linkje wat ik stuurde. gewoon ter info.quote:Op zondag 6 september 2026 01:14 schreef Zucht. het volgende:
[..]
Google het en je zal zien dat Google Ai het al goed kan uitleggen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |