quote:
Op het Haydnplein in Heemskerk is zaterdagmiddag rond 16.00 uur opnieuw een overval gemeld. Het zou gaan om de Jumbo en de Primera. De vermoedelijke dader sloeg na het incident op de vlucht, maar werd daarbij aangereden en vervolgens door de politie aangehouden. Mogelijk gaat het om dezelfde verdachte die eerder op de middag betrokken was bij een overval bij een supermarkt elders in Heemskerk.
Na de melding op het Haydnplein kwamen meerdere politie-eenheden met spoed ter plaatse. De verdachte was inmiddels op de vlucht geslagen, maar werd daarbij aangereden. Agenten konden hem vervolgens aanhouden.
De man raakte bij de aanrijding gewond en is door ambulancepersoneel nagekeken. Hij is daarna per ambulance naar het ziekenhuis gebracht voor verdere behandeling.
Eerder zaterdagmiddag vond aan de Maerten van Heemskerckstraat in Heemskerk eveneens een overval plaats. De politie houdt er sterk rekening mee dat beide overvallen door dezelfde persoon zijn gepleegd. Volgens de politie gaat het „meer dan vermoedelijk” om dezelfde dader.
De politie doet verder onderzoek naar beide incidenten en roept mensen die informatie hebben op zich te melden via 0900-8844 of het online tipformulier.
https://ijmond360.nl/twee(...)-gewond-aangehouden/
Grote kans op dat laatste.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Benieuwd wie straks de hoogste straf krijgt: de overvaller of degene die hem aangereden heeft
Zoals het hoort in NL: de aanrijderquote:Op donderdag 3 september 2026 14:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Benieuwd wie straks de hoogste straf krijgt: de overvaller of degene die hem aangereden heeft
Ze kan zich gewoon enorm goed in andere mensen inleven, oké? Niet in mij, maar wel in andere mensen.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals het hoort in NL: de aanrijder
De overvaller krijgt verzachtende omstandigheden van de ow zo medelevende rechter. Was zo'n aardige jongen, nu zielig aangereden na een jeugdzonde.
Bhoehooooooeeeeehoe
Het zou met niets verbazen.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:31 schreef vul_maar_in het volgende:
Wie denkt dat die automobilist wordt aangeklaagd en bedreigd?
Handjes graag.
Nou ja je mag niet voor eige rechter spelen en hij rijdt de dief aan. Dat kan ook fout aflopen.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:31 schreef vul_maar_in het volgende:
Wie denkt dat die automobilist wordt aangeklaagd en bedreigd?
Handjes graag.
Inderdaad, die gaan geen jurisprudentie creëren waar een burger zo mag ingrijpen. Da's nou net wat men niet wilquote:Op donderdag 3 september 2026 14:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou ja je mag niet voor eige rechter spelen en hij rijdt de dief aan. Dat kan ook fout aflopen.
Zijn auto loopt behoorlijk wat schade op en gen verzekeraar die dat dekt dunkt me. Daar zal een gofundme voor gestart moeten worden en ik doneer met liefde. Goed te zien hoeveel mensen achter de dief aangaan
Ingrijpen mag geloof ik wel, maar met een auto vindt een rechter en te zwaar middel. Ook al is er begrip op te brengen voor de emotiequote:Op donderdag 3 september 2026 14:50 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Inderdaad, die gaan geen jurisprudentie creëren waar een burger zo mag ingrijpen. Da's nou net wat men niet wil
Tegenwoordig zijn dat de dacia's en de nissan almera tino's...quote:Op donderdag 3 september 2026 14:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Hee, op 0:53 een oude Swift! Raken ook nog wel eens betrokken bij het aanrijden van mensen, maar ditmaal staat ie gewoon netjes geparkeerd.
Das gewoon een agent in burger geweest.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ingrijpen mag geloof ik wel, maar met een auto vindt een rechter en te zwaar middel. Ook al is er begrip op te brengen voor de emotie
Recent een uitspraak bij een ANWB medewerker die een dief dood reed
NWS / ANWB-medewerker veroordeeld voor doodrijden man na telefoondiefstal
Ik denk dat die bestuurder die een flinke douw gaat krijgen.
Hier hebben ze het over de bedrijfsleider.quote:Op donderdag 3 september 2026 15:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Das gewoon een agent in burger geweest.
Als er een mechelaar achteraan was gegaan, was de schade groter geweest en dat vinden we ook primaquote:Op donderdag 3 september 2026 14:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ingrijpen mag geloof ik wel, maar met een auto vindt een rechter en te zwaar middel. Ook al is er begrip op te brengen voor de emotie
Recent een uitspraak bij een ANWB medewerker die een dief dood reed
NWS / ANWB-medewerker veroordeeld voor doodrijden man na telefoondiefstal
Ik denk dat die bestuurder die een flinke douw gaat krijgen.
Dan is de kans groot dat hij meer straf gaat krijgen dan die overvaller..quote:Op donderdag 3 september 2026 15:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://www.noordhollands(...)s-kon/160741370.html
Het was de bedrijfsleider met piepende banden
Held!quote:Op donderdag 3 september 2026 15:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://www.noordhollands(...)s-kon/160741370.html
Het was de bedrijfsleider met piepende banden
Waarschijnlijk de overvaller. Maar degene die hem aangereden heeft verdient natuurlijk ook straf. We gaan hier niet voor eigen rechter spelen en met je auto standrechtelijke executies proberen uit te halen.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dan had ie wel harder geredenquote:Op donderdag 3 september 2026 17:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk de overvaller. Maar degene die hem aangereden heeft verdient natuurlijk ook straf. We gaan hier niet voor eigen rechter spelen en met je auto standrechtelijke executies proberen uit te halen.
Als je dit toe laat gaat er een volgende keer misschien wel harder gereden worden.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:07 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dan had ie wel harder gereden
Ach met al die 4 sterren NCAP rating auto's met voetganger-vriendelijke bumpersquote:Op donderdag 3 september 2026 17:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als je dit toe laat gaat er een volgende keer misschien wel harder gereden worden.
Dit kan echt niet. Men had dit over moeten laten aan de politie.
Ja, maak er maar grapjes om.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:10 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ach met al die 4 sterren ANCAP rating auto's met voetganger-vriendelijke bumpers
Thanks, don't mind if I doquote:
Dat gaat ook niet gebeuren. Deze man "hep een probleem" zoals de jeugd pleegt te zeggen.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als je dit toe laat gaat er een volgende keer misschien wel harder gereden worden.
Dit kan echt niet. Men had dit over moeten laten aan de politie.
Ieder nadeel hep sn voordeel zei een wijs man, inmiddels 10 jaar overleden, uit het verleden ook al. Dat is niet seculier van de jeugd.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:28 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat gaat ook niet gebeuren. Deze man "hep een probleem" zoals de jeugd pleegt te zeggen.
Ik weet niet wat je hier mee probeert te zeggen.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:28 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat gaat ook niet gebeuren. Deze man "hep een probleem" zoals de jeugd pleegt te zeggen.
Ik geef je enkel gelijk. En als je mijn eerdere posts had gelezen had je al kunnen zien dat ik niets anders verwacht. Maak je niet zo drukquote:Op donderdag 3 september 2026 18:06 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je hier mee probeert te zeggen.
Het is inderdaad duidelijk dat de man een probleem heeft. Laat het dus over aan politie ipv burgers die lijfstraffen en eventueel doodstraffen gaan uitdelen.
De aanrijder gaat waarschijnlijk net als de overvaller vervolgd worden. Eind goed al goed als je het mij vraagt.
Mee eens, het berechten dient men over te laten aan de mensen die rechten gestudeerd hebben.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:05 schreef Harvest89 het volgende:
We gaan hier niet voor eigen rechter spelen en met je auto standrechtelijke executies proberen uit te halen.
Mijn god wat ziet dat als een gezellige deprimerende tyfusbuurt eruit zeg.quote:
Kabinet Jetten I kan je hier wel het antwoord op geven.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ben er nog nooit geweest maar zo te zien mis je er niet veel aan.quote:Op donderdag 3 september 2026 18:15 schreef vosss het volgende:
Mijn god wat ziet dat als een gezellige deprimerende tyfusbuurt eruit zeg.
Voor deze ene keer zou ik zelfs een pitbulterriër prima vinden.quote:Op donderdag 3 september 2026 16:11 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als er een mechelaar achteraan was gegaan, was de schade groter geweest en dat vinden we ook prima
Heeeej bingo!quote:Op vrijdag 4 september 2026 18:45 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]
Zoals verwacht door velen
Cane corsoquote:Op donderdag 3 september 2026 18:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Voor deze ene keer zou ik zelfs een pitbulterriër prima vinden.
Wat als hij een onschuldig persoon had aangereden ipv de dief?quote:
Hij had in een 45km/h karretje moeten rijden.quote:Op vrijdag 4 september 2026 21:33 schreef the-eye het volgende:
Dus de Jumbo man schakelde een overvaller die gewapend de wijk in rende uit maar dat had hij, Chuck Norris style, met blote handen moeten doen?
https://www.ad.nl/binnenl(...)angehouden~a1c6fb50/quote:De Jumbo-bedrijfsleider die zaterdagmiddag in het Noord-Hollandse Heemskerk een vluchtende verdachte van meerdere overvallen aanreed, wordt nu mogelijk zelf gearresteerd, zegt zijn advocaat. Het Openbaar Ministerie kan dat ‘niet bevestigen of ontkrachten’.
De manager reed de verdachte aan met zijn Mercedes, waarna de man door omstanders en agenten kon worden aangehouden. De politie zei kort na het incident dat ingrijpen door burgers goed is, zolang ‘de eigen veiligheid niet in gevaar komt’.
In een schriftelijke verklaring geeft de bedrijfsleider aan dat hij net van de zaak was vertrokken toen hij door zijn broer werd gebeld. „Ik kon eerst niet goed horen wat er werd gezegd, maar op een gegeven moment hoorde ik iets van ‘overval, overval’,” legt hij uit.
Hij besloot direct om te keren. Eenmaal terug zag hij zijn broer in een bepaalde richting gebaren. „Ik keek en reed die kant op en ik zag een man lopen met een groot mes”, vervolgt de manager. Om de verdachte tot stilstand te dwingen, reed hij erachteraan.
Gevoel van onbegrip
Toen de man kort voor de auto liep, heeft de bedrijfsleider naar eigen zeggen afgeremd, waarbij hij de verdachte raakte en deze ten val kwam. Hij benadrukt dat dit niet hard ging: „Hij is niet op of onder de auto gekomen.”
Aanvankelijk leek er niets aan de hand te zijn. De manager verklaart dat agenten op straat hem zeiden dat hij juist had gehandeld. Tot zijn verbazing kreeg hij later te horen dat de situatie is gedraaid. „Ik heb zojuist begrepen dat ik maandag op last van een officier van justitie word aangehouden om te
worden verhoord als verdachte, omdat de man een gebroken enkel zou hebben”, aldus de manager.
Het Openbaar Ministerie reageert desgevraagd op de mogelijke aanhouding: „In beginsel laten wij ons niet uit over lopende onderzoeken. Wij kunnen de informatie van de advocaat dan ook niet bevestigen of ontkrachten.’’ Over mogelijk letsel bij de overvaller worden ‘vanuit privacy-oogpunt’ ook geen mededelingen gedaan.
Buiten elke proportie
Advocaat Geertjan van Oosten noemt de voorgenomen aanhouding van zijn cliënt buiten elke proportie. Volgens de raadsman is de bedrijfsleider bereid om vrijwillig op het bureau een verklaring af te leggen, waardoor een arrestatie overbodig is.
De raadsman wijst er bovendien op dat het Openbaar Ministerie beleid heeft
waarin staat dat burgers die ingrijpen om geweld of direct gevaar te stoppen, juist niet moeten worden aangehouden. Dat dit in deze situatie toch gebeurt, noemt hij zeer zorgelijk
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |