https://www.accountant.nl(...)paren-meer-beleggen/quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Maar de overheid zegt tegen de schaapjes, spaar maar.. met je 1% rente.
'Ursula' heeft exact nul komma nul te zeggen over wat ik met mijn geld doe.quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:40 schreef Mikeytt het volgende:
Ursula zei vorige week dat EU burgers te veel geld op hun spaarrekening laten staan.
heel goed. Beleggen is ook beter als sparen. Want waarom zou een bank eigenlijk rente aan jou geven, als hij genoeg geld heeft staan op de bank?quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:40 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
https://www.accountant.nl(...)paren-meer-beleggen/
De EU komt binnenkort juist met maatregelen om sparen minder aantrekkelijk te maken. Ursula zei vorige week dat EU burgers te veel geld op hun spaarrekening laten staan.
Feitelijk heeft ze als voorzitter van de Europese Commissie weldegelijk heel veel invloed over wat er uiteindelijk met jouw geld gedaan kan worden.quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:41 schreef PurifieR het volgende:
[..]
'Ursula' heeft exact nul komma nul te zeggen over wat ik met mijn geld doe.
wanneer zegt de overheid dat?quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
vertel wat kanzij doen?quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:44 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Feitelijk heeft ze als voorzitter van de Europese Commissie weldegelijk heel veel invloed over wat er uiteindelijk met jouw geld gedaan kan worden.
Beleggen is prima als je een aantal jaar het geld niet wil/kan aanraken. De groep mensen die daar geschikt voor is is een heel stuk kleiner dan de groep die dat wel gedisciplineerd kan.quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:42 schreef Korenfok het volgende:
[..]
heel goed. Beleggen is ook beter als sparen. Want waarom zou een bank eigenlijk rente aan jou geven, als hij genoeg geld heeft staan op de bank?
Over wat er aan belastingen wordt geroofd, sure. Niet over mijn spaargeld of waar ik in beleg.quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:44 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Feitelijk heeft ze als voorzitter van de Europese Commissie weldegelijk heel veel invloed over wat er uiteindelijk met jouw geld gedaan kan worden.
Zweeds model is ook niet heel verkeerd, al vind ik het Noorse model beter.quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:42 schreef Korenfok het volgende:
[..]
heel goed. Beleggen is ook beter als sparen. Want waarom zou een bank eigenlijk rente aan jou geven, als hij genoeg geld heeft staan op de bank?
Behoorlijk domme opmerking.quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zoiets moeten we hier ook hebben inderdaad. Maar nee, hier moet je tot op de laatst mogelijke cent worden leeggezogen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zweeds model is ook niet heel verkeerd, al vind ik het Noorse model beter.
Daar kan je onbeperkt binnen je eigen rekening beleggen. En zolang het op de rekening blijft staan, betaal je geen vermogensbelasting erover.
Feitelijk heeft elk individu dat zelf ook.quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:44 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Verschil is wel dat Ursula zelf een wetsvoorstel op de agenda kan zetten van de Commissie.quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:51 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Feitelijk heeft elk individu dat zelf ook.
Iets *niet* doen vereist geen discipline. Je geld niet opnemen is niet moeilijk.quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:45 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Beleggen is prima als je een aantal jaar het geld niet wil/kan aanraken. De groep mensen die daar geschikt voor is is een heel stuk kleiner dan de groep die dat wel gedisciplineerd kan.
Met 'discipline' wordt hier waarschijnlijk bedoelt dat je je geld inlegt, en dan met rust laat. Je niet laten beïnvloeden door dippen en pieken in de markt, niet gaan timen, niet bij het minste geringste gaan verkopen, niet gaan daytraden. Gewoon indexfondsen kopen, en met rust laten, wat er ook gebeurt.quote:Op dinsdag 1 september 2026 11:01 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Iets *niet* doen vereist geen discipline. Je geld niet opnemen is niet moeilijk.
Alles staat belachelijk hoog op het moment en de kans is best reëel dat alles 20-30% daalt (gezien hoe veel alles gestegen is de laatste vijf jaar eindig je dan alsnog met een heel mooi rendement, als je toen begonnen was). Dan moet je best stevig in de schoenen staan als je niet je geld met verlies onttrekt. Zo'n verlies compenseert wel weer, maar de vraag is of mensen het geduld kunnen opbrengen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 11:01 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Iets *niet* doen vereist geen discipline. Je geld niet opnemen is niet moeilijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |