Dat weet ik wel zeker.quote:Op woensdag 2 september 2026 00:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij denkt dat dat nu niet ook al het geval is?
Dat mag.quote:
mijn broer is 80 en die krijgt spuiten van 5000 euro per stuk , zelf wil ie graag dood , zijn leven is kutquote:Op woensdag 2 september 2026 00:39 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.nporadio1.nl/(...)aard-een-mensenleven
Er zijn ook gewoon onuitgesproken, niet vastgelegde, richtbedragen.
Dit kan zomaar zonder dat je het weer, naar 60.000 euro gaan. Of lager.
Google maar eens op QALY en Nederland.quote:Op woensdag 2 september 2026 00:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat mag.
Jouw ervaring kan ook zijn dat engelen bestaan, maar dat betekent niet dat dat waar is.
Ik weet wat je zegt. Maar dat gaat meer over de verhouding geld/kwaliteitstoename als onderdeel van een toelatingsproces.quote:
Speelt juist heel veel mee. Ook voor de toelating van medicijnen in het basispakket.quote:Op woensdag 2 september 2026 01:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik weet wat je zegt. Maar dat gaat meer over de verhouding geld/kwaliteitstoename als onderdeel van een toelatingsproces.
Dat is wel even iets anders als een boekhoudkundige gap gooien op welke medicijnen meneer de oncoloog mag voorschrijven aan een 78 jarige.
Moet je eens voorstellen dat de oncoloog/radioloog na het beoordelen van de MRI-scan eerst een .xlsx moet raadplegen om op te zoeken of het voorgestelde behandeltraject wel mogelijk is voor de betreffende bejaarde patiënt.
Dit is gewoon karikaturaal Caprica.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Wetenschappelijke en interessante gegevens:
o De robot-robot kan niet solo worden gerealiseerd: de bewegingen van de instrumenten zijn afhankelijk van de directe beweging van de bewegingen die het circuit van de console hebben.
o Het is mogelijk om het interieur van de patiënt te observeren met een driedimensionaal beeld en controle over de hersencapaciteiten, sujetar, suturar en mover tejidos met grote precisie.
o Alguns-systemen van Vinci bieden 4 robotachtige apparaten, waarbij 3 instrumenten en een camera gedurende de hele operatie kunnen worden bestuurd
Het zou heel raar zin dat de zorgkosten daadwerkelijk significant dalen door zo'n machine.quote:Op dinsdag 1 september 2026 21:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ik denk dat we in toekomst niet meer naar een dokter gaan om in de wachtkamer te gaan zitten
hooguit zal de dokter de medicatie nog online acccoderen
Dat is echt erg.quote:Op woensdag 2 september 2026 01:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Mijn broer is 80 en die krijgt spuiten van 5000 euro per stuk. Zelf wil ie graag dood, zijn leven is kut.
Sluiting van bejaardenhuizen veroorzaakt veel eenzaamheid, thuiszorg is een dure oplossing voor een niet bestaand probleemquote:Op woensdag 2 september 2026 09:33 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dat is echt erg.
Sterkte voor jou en je broer.
Waarom kan/mag zo iemand niet op een menswaardige manier sterven?
Met wat meer aandacht zou het leven van je broer niet kut zijn en zou hij niet dood willen?quote:Op woensdag 2 september 2026 09:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Sluiting van bejaardenhuizen veroorzaakt veel eenzaamheid, thuiszorg is een dure oplossing voor een niet bestaand probleem
met mensen om hem heen ja , niet een jong iemand van de gemeente die iedere week ongeïnteresseerd een uurtje komt stofzuigen en in zijn laatjes snuffeltquote:Op woensdag 2 september 2026 10:23 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Met wat meer aandacht zou het leven van je broer niet kut zijn en zou hij niet dood willen?
Plat gezegd is dit straks wel de realiteit.quote:Op woensdag 2 september 2026 01:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik weet wat je zegt. Maar dat gaat meer over de verhouding geld/kwaliteitstoename als onderdeel van een toelatingsproces.
Dat is wel even iets anders als een boekhoudkundige gap gooien op welke medicijnen meneer de oncoloog mag voorschrijven aan een 78 jarige.
Moet je eens voorstellen dat de oncoloog/radioloog na het beoordelen van de MRI-scan eerst een .xlsx moet raadplegen om op te zoeken of het voorgestelde behandeltraject wel mogelijk is voor de betreffende bejaarde patiënt.
Dit is gewoon karikaturaal Caprica.
En als jij ziek bent , wat danquote:Op woensdag 2 september 2026 10:55 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Plat gezegd is dit straks wel de realiteit.
Of wil jij als , straks 78 jarige, dat je kinderen / de volgende generatie volledig krom gaat liggen om dat te blijven betalen?
Als jij 78 bent en de kans groot is dat je weinig effect hebt van een enorm dure ingreep dan is dat toch een beetje hoe dat gaat of niet?
Hele goede en moeilijke vraag.quote:Op woensdag 2 september 2026 11:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
En als jij ziek bent , wat dan
ook maar laten sterven dan ??
Of jou niet ?
Waarom stoppen ze daar dan niet mee? Dit is medisch zinloos handelen.quote:Op woensdag 2 september 2026 01:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mijn broer is 80 en die krijgt spuiten van 5000 euro per stuk , zelf wil ie graag dood , zijn leven is kut
Ik denk dat mensen als ze zo jong zijn zelf wel mogen beslissen of het voor hun nog waarde toevoegt aan hun leven.quote:Op woensdag 2 september 2026 11:28 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Hele goede en moeilijke vraag.
Als je ziek bent maar met die ziekte nog wel kan leven met goede levensstandaard dan wel.
Als jij ziek bent en je hebt totaal geen uitzicht en een zeer lage kans van enigzins kwaliteit van leven dan niet.
En uiteraard is het belangrijk wat het totaal aantal te verwachten levensjaren hierna is. Als je 95 bent is dit niet hetzelfde als iemand van 25.
Maar ook als jij 25 bent en compleet uitbehandeld bent is het (helaas) zinloos om hele trajecten in te gaan als bekend is dat het geen waarde aan je leven meer toevoegd.
Ja maar dat doen artsen niet , dat is tegen de ethiekquote:Op woensdag 2 september 2026 11:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarom stoppen ze daar dan niet mee? Dit is medisch zinloos handelen.
Durft hij dat te zeggen tegen de artsen?
Als ie die spuiten niet neemt dan gaat ie nog niet dood hoor, hij is misschien ook te gezond met zijn 80 jaarquote:Iemand anders helpen, adviseren of een middel geven is streng verboden.
De straf hiervoor kan oplopen tot drie jaar gevangenisstraf.
quote:De 6 strenge voorwaarden van de wet
De wet (WTL) verplicht de arts om aan de 6 zorgvuldigheidseisen van de Rijksoverheid te voldoen:
Vrijwillig en weloverwogen:
Het verzoek moet volledig uit de patiënt zelf komen.
Er mag geen druk van buitenaf zijn.
Uitzichtloos en ondraaglijk lijden:
De situatie is medisch gezien niet meer te verbeteren en het lijden is voor de patiënt niet meer te dragen.
Volledige informatie:
De patiënt moet precies begrijpen wat de medische situatie, de vooruitzichten en de gevolgen zijn.
Hij mag die spuiten gewoon weigeren als hij er geen zin in heeft. Dat is niet strafbaar voor die artsen.quote:Op woensdag 2 september 2026 11:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja maar dat doen artsen niet , dat is tegen de ethiek
Zijn zoon heeft op zijn verzoek navraag gedaan voor een middel waar ie dood van gaat maar dat is strafbaar
[..]
Als ie die spuiten niet neemt dan gaat ie nog niet dood hoor, hij is misschien ook te gezond met zijn 80 jaar
[..]
maar daar gaat ie niet dood vanquote:Op woensdag 2 september 2026 12:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij mag die spuiten gewoon weigeren als hij er geen zin in heeft. Dat is niet strafbaar voor die artsen.
Dat is zeker waar.quote:Op woensdag 2 september 2026 11:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen als ze zo jong zijn zelf wel mogen beslissen of het voor hun nog waarde toevoegt aan hun leven.
Dit zijn ook niet de grootste kostenposten in de zorg, die jonge mensen die uitbehandeld zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |