Hier een linkje waar je instructies kunt lezen hoe je je cupmaat kunt meten.quote:Op zondag 30 augustus 2026 15:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Voor mij is het altijd een underrated kledingstuk geweest. Ik bleef er altijd te lang mee lopen en ik vond het zelfs elke keer zonde van mijn geld om nieuwe te kopen. Ik koop eigenlijk alleen goedkope van de C&A etc.Te gierig om naar duurdere te kijken, want ik vond het het niet waard.
Nu zag ik gisteren een post op Reddit voorbij komen wat ging over het verschil tussen goedkopere en duurdere merken bh's en het heeft ervoor gezorgd dat ik volgende week een afspraak heb in een lingeriezaak om mijn cupmaat op te laten meten (echt nog nooit laten doen, wie heeft dat al eens laten doen? Wat kan ik verwachten?) om me daarna te laten informeren naar goede bh's. Ik ben erg benieuwd naar welke cup ik heb, want ik heb het idee dat ik echt al jaren de verkeerde maat draag![]()
Hoe belangrijk vinden jullie een bh? Ben je bereid er wat geld aan uit te geven of ben je net als ik was
Ik heb me er sinds gisteren een beetje in verdiept, maar dat schijnt vaker voor te komen. Dat je denkt dat je bh wel goed zit, maar dat hij niet optimaal zit zeg maar. Borsten die tegen elkaar aangedrukt zitten in een bh, of vetrollen over de bh aan de zijkant. Of dat de bh aan de onderkant niet goed aansluit. Of bandjes die in de schouder snijden etc. etc. Ik heb nu een bh die denk ik te klein is. Hij staat op zich aardig, maar mijn borsten doen pijn wanneer ik hem uit doe.quote:Op zondag 30 augustus 2026 15:31 schreef D. het volgende:
Ik heb als man geen ervaring met het dragen van bh’s, maar wel met andere kledingstukken, dus het klinkt erg vreemd dat je al jaren de verkeerde maat draagt
Ja ik had een berekening gedaan op de PrimaDonna site, maar ik doe het liever in het echt. Ik kan me dan ook direct goed laten adviseren door een verkoopster.quote:Op zondag 30 augustus 2026 15:54 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hier een linkje waar je instructies kunt lezen hoe je je cupmaat kunt meten.
Maar het is prima als je dat 'life' laat doen bij die winkel.
https://www.hunkemoller.n(...)-%20Non%20branded%20(no%20click)&utm_id=23851829698&msclkid=f44c3d08df95191f59fb579cea128ffa&utm_term=www.hunkemoller.nl&utm_content=no%20clicks
Nog nooit van gehoord, maar ga nu wel even kijken.quote:Op zondag 30 augustus 2026 16:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja ik had een berekening gedaan op de PrimaDonna site, maar ik doe het liever in het echt. Ik kan me dan ook direct goed laten adviseren door een verkoopster.
PrimaDonna is duurrrrr, maar ze hebben prachtige bh's![]()
Oh, maar als je je juiste cupmaat weet dan is het toch geen probleem om ze online te kopen?quote:Op zondag 30 augustus 2026 16:06 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord, maar ga nu wel even kijken.
Alleen zou ik je wel aanraden om je beha's zelf in de winkel te kopen, niet online.
Ooit had ik deze besteld bij de wehkamp en die hadden altijd de verkeerde maat of kleur.
Nouja, ‘dat hij wel goed zit’, kennelijk was je slechts enigszins tevreden, gezien je al aangeeft klachten te hebben. Ik ben met al mijn kledingstukken altijd op zoek (geweest) naar de bestzittende, dus zou ook hier alles laten afmeten om tot de beste oplossing te komen.quote:Op zondag 30 augustus 2026 16:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb me er sinds gisteren een beetje in verdiept, maar dat schijnt vaker voor te komen. Dat je denkt dat je bh wel goed zit, maar dat hij niet optimaal zit zeg maar. Borsten die tegen elkaar aangedrukt zitten in een bh, of vetrollen over de bh aan de zijkant. Of dat de bh aan de onderkant niet goed aansluit. Of bandjes die in de schouder snijden etc. etc. Ik heb nu een bh die denk ik te klein is. Hij staat op zich aardig, maar mijn borsten doen pijn wanneer ik hem uit doe.
Ik ben er achter gekomen dat je voor een goed passende bh echt je (cup)maat moet weten.
De juiste maat is de juiste combi tussen onderwijs te en cup maat. En als je bij een bepaald merk een bepaalde cup/vang hebt, betekent dat niet dat dat bij alle merken hetzelfde is. Net als met gewone kledingmaten dusquote:Op zondag 30 augustus 2026 16:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh, maar als je je juiste cupmaat weet dan is het toch geen probleem om ze online te kopen?
Voor de eerste dure bh ben ik wel van plan het in de winkel te kopen, ook omdat het nogal lullig staat om na de meting te zeggen bedankt en houdoe
Nog een tip van mij: Laat je bij die winkel ook informeren over sportbeha's. Ik heb er ooit eens eentje aangeschaft en deze zitten ook heel prettig en geven voldoende steun.quote:Op zondag 30 augustus 2026 16:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh, maar als je je juiste cupmaat weet dan is het toch geen probleem om ze online te kopen?
Voor de eerste dure bh ben ik wel van plan het in de winkel te kopen, ook omdat het nogal lullig staat om na de meting te zeggen bedankt en houdoe
Ik denk dat veel vrouwen een bh niet boeiend genoeg vinden om er tijd en geld aan te besteden. Sommige vrouwen dragen er niet eens één (wat uiteraard ieder voor zich moet weten). En eerlijk, een goede bh voor grotere maten zijn prijzig. Je moet er maar het geld voor hebben, ook omdat je er meer dan één nodig hebt.quote:Op zondag 30 augustus 2026 17:09 schreef Doedezemaar het volgende:
Ook bij duurdere lingeriezaken geven ze niet altijd goed advies. Het zal je sowieso verbazen hoeveel dames een verkeerde maat of type bh dragen of ‘m niet goed afstellen. Ik snap dat niet, een bh moet goed steun vanuit de band geven, dan volgt de rest uiteindelijk vanzelf als je de goede maat en het juiste type te pakken hebt. Favoriete bh’s gaan uit de collectie, je maat verandert, het volume in de cup verandert, kortom: het blijft regelmatig een zoektocht. Ik ben nu al een paar jaar heel blij met de Triumph fit smart bh’s, nooit gedacht dat ik beugelloos een optie zou vinden, maar ik draag ze eigenlijk dagelijks. Met beugel staat mooier, maar dit is een prettige comfortabele keuze en ik heb de zoektocht naar de juiste optie met beugel voor het moment opgegeven. Uiteraard zijn mijn favoriete modellen daarvan weer uit de collectie, gelukkig staan ze regelmatig nieuw met kaartjes op Vinted.
Dat is wel slecht dat ze adverteren met bh's die niet passen. Geeft wel aan dat ze er bar weinig verstand van hebben.quote:Op zondag 30 augustus 2026 20:00 schreef Doedezemaar het volgende:
Hier wat voorbeeldjes van totaal niet passende bh’s met te kleine cups
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.1289449001.html
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.1289449007.html
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.1282933015.html Hier zit de band op de rug ook veel te hoog
Dat zit toch niet fijn?quote:Op zondag 30 augustus 2026 20:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat is wel slecht dat ze adverteren met bh's die niet passen. Geeft wel aan dat ze er bar weinig verstand van hebben.
De eerste foto, zo zit het bij mij ook soort van![]()
Het valt eigenlijk best mee moet ik eerlijk zeggen, maar misschien omdat ik het zo gewend ben? Wat ik zeg, ik denk dat ik al jaren de verkeerde maat draag. Ik heb zo'n vermoeden dat op het het moment dat ik een goede, passende bh ga dragen er een wereld open gaat. Zo van, waarom heb ik dit niet eerder gedaan.quote:
quote:Op zondag 30 augustus 2026 15:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Voor mij is het altijd een underrated ondergewaardeerd kledingstuk geweest. [..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |