abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221674397
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 10:53 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Je kan inderdaad beter parasiteren op degenen die wél de handen uit de mouwen steken zeker?
Is het lage arbeidsethos onder werknemers niet eerder toe te schrijven aan mannen die onbeperkt willen kunnen autorijden?
pi_221674426
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 11:53 schreef torentje het volgende:

[..]
Is het lage arbeidsethos onder werknemers niet eerder toe te schrijven aan mannen die onbeperkt willen kunnen autorijden?
Je begint vroeg vandaag met totaal onsamenhangend gebrabbel.
pi_221674455
quote:

[..]
Denk dat veel beroepschauffeurs het niet met je eens zullen zijn
pi_221674471
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 10:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Nou wil ik de problemen op de woningmarkt en dergelijk op zich niet bagatelliseren, maar dit verband is wel een beetje kul. Hoezo kan je niet werken als je bij je ouders woont dan?
Ik heb ook jaren bij mijn ouders gewoond om te kunnen sparen en kreeg na 8.5 jaar wachten pas een huurwoning toegewezen, dat was in de 90er jaren. Op mijn werk kom ik ook regelmatig werkende collegas tegen die nog bij hun ouders wonen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:03:40 #30
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221674472
quote:

[..]
Het lage arbeidsethos komt voort uit dat het allemaal bedrog, deceptie en theater is. Auto-/motorrijden is juist het enige wat nog een beetje echt aanvoelt.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221674487
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 11:47 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Nou, dat is dan maar zo. Als het alleen maar een deceptie is en het helemaal geen toevoeging geeft, dan ben ik liever een parasiet.
En streven naar een betere of meer bevredigende invulling is geen optie? Want dat lijkt mij dan een logische stap.
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:05:37 #32
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221674506
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 12:04 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
En streven naar een betere of meer bevredigende invulling is geen optie? Want dat lijkt mij dan een logische stap.
De vraag is of dat überhaupt mogelijk is.
pi_221674517
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 12:05 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Als je geen luie uitvreter bent is dat zeker mogelijk.
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:06:50 #34
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221674530
quote:

[..]
Prachtig :D
pi_221674573
quote:

[..]
Als je bereid bent er moeite voor te doen wel. Het komt niet aanwaaien.
pi_221674617
quote:

[..]
Ja, dit herken ik wel. Ik wil eigenlijk pas rond 13:00 uit bed komen om daarna met m'n van de Wajong betaalde Bimmer naar de McDrive te rijden voor een welverdiende Big Mac.
pi_221674704
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 11:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Omdat je met geld kunt sparen voor een eigen woonruimte, maar ook leuke dingen kunt doen: kleding shoppen, festivals bezoeken, vakanties, reizen, uit eten, bioscoop, theater, wat je ook maar leuk vindt.
Volgens de behoeftepiramide van Maslow werkt het zo niet. De mens heeft een aantal sterke inherente biologische behoeften waar aan voldaan moet worden voordat ze hogerop de piramide kunnen klimmen. Als je dat onmogelijk maakt dan snap ik dat er weinig motivatie is. Alle zaken die jij opnoemt vallen trouwens onder de noemer consumentisme. Dat maakt mensen niet gelukkig, maar is vaak een coping mechanisme.
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:16:52 #38
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_221674715
Goh, hoe zou dat nou toch komen?? 🤓
"Hoka Hey!"
pi_221674784
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 10:53 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
De triestheid in dit cynisme is dat het een kern van waarheid bevat.
Grote kern zelfs. Met toeslagen en alles hou je meer over dan iemand die net boven de grens zit.

En waarom voor minimum werken als je lekker je handje kan ophouden.

20% van de mensen onder de 27 in de bijstand is Nederlands trouwens. De rest allemaal van niet Nederlandse afkomst. Totaal niet verrassend natuurlijk. Leve de immigratie.
pi_221674823
quote:
4s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 12:16 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Volgens de behoeftepiramide van Maslow werkt het zo niet. De mens heeft een aantal sterke inherente biologische behoeften waar aan voldaan moet worden voordat ze hogerop de piramide kunnen klimmen. Als je dat onmogelijk maakt dan snap ik dat er weinig motivatie is. Alle zaken die jij opnoemt vallen trouwens onder de noemer consumentisme. Dat maakt mensen niet gelukkig, maar is vaak een coping mechanisme.
Het is inderdaad veel constructiever om je dan terug te trekken op je zolderkamer bij paps en mams en te gaan zitten kniezen dat je niets hebt, behalve je veel te lage uitkering en dus niets kunt doen ook.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:25:14 #41
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221674843
quote:
Sinds dit jaar zijn scholen verplicht vroegtijdige schoolverlaters te melden bij de gemeente, via de Wet van school naar duurzaam werk.
Aha, administratieve inhaalslag, dus.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221674875
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 12:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is inderdaad veel constructiever om je dan terug te trekken op je zolderkamer bij paps en mams en te gaan zitten kniezen dat je niets hebt, behalve je veel te lage uitkering en dus niets kunt doen ook.
Voor de meeste mensen is een festival bezoeken of dure kleding kopen 'nice to have'. Geen levensdoel waar ze iedere ochtend voor wakker worden.
pi_221674877
quote:

[..]
Dan ga je toch vrijwilligerswerk doen? Je kan altijd wat doen en mensen helpen.
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:28:37 #44
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221674890
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 12:27 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dan ga je toch vrijwilligerswerk doen? Je kan altijd wat doen en mensen helpen.
Heb ik gedaan bij de kringloop. Wat denk je? Ook allemaal een act en met voorbedachte rade.
pi_221674920
quote:
4s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 12:27 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Voor de meeste mensen is een festival bezoeken of dure kleding kopen 'nice to have'. Geen levensdoel waar ze iedere ochtend voor wakker worden.
Ik had het niet over dure kleding.

Maar je hebt gelijk: je kunt beter gaan zitten kniezen en niets doen om je leven aangenamer te maken en vooruit te komen in het leven. Dan wordt de kans op een huis natuurlijk weel groter dan wanneer je probeert iets van je leven te maken door te werken, te sparen, en er iets leuks van te maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221674938
"Zonder stabiele woonsituatie is het lastiger om te werken", zegt ze. Bij anderen speelt mee dat ze noodgedwongen bij hun ouders blijven wonen, wat het volgens haar moeilijker maakt om zelfstandig te worden.

Van Iperen relativeert de stijging: "Als er meer jongeren in de bijstand belanden, hoeft dat niet per se een slecht teken te zijn. Het betekent in elk geval dat ze in beeld zijn bij de gemeente, die ervoor verantwoordelijk is hen te helpen met hun problemen en met werk."

Hoe kan iemand in hemelsnaam in twee opmerkingen zoveel onzin verkondigen...
pi_221674974
Dit is nu een voorbeeld van een geïmporteerd probleem. Het benadrukt eens te meer wat de eindeloze influx van kansarme migranten uit niet-Westerse landen Nederland (en naar alle waarschijnlijkheid ook andere Westerse landen) kost.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221674978
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 12:02 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Denk dat veel beroepschauffeurs het niet met je eens zullen zijn
Waarom niet? Veel kilometers autorijden per dag is toch meer een hobby?
  Moderator vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:52:11 #49
441859 crew  Lenny77
pi_221675068
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 10:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Nou wil ik de problemen op de woningmarkt en dergelijk op zich niet bagatelliseren, maar dit verband is wel een beetje kul. Hoezo kan je niet werken als je bij je ouders woont dan?
Lijkt mij juist extra makkelijk! Geen extra uitgaven, met wat geluk staat je bordje eten klaar en is de was gedaan. Geen extra zorgen, gewoon je uurtjes kloppen en sparen of genieten van de rest van de vrije tijd
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221675132
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 12:45 schreef torentje het volgende:

[..]
Waarom niet? Veel kilometers autorijden per dag is toch meer een hobby?
Leuke hobby waar ik goed mee heb verdiend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')