Is het lage arbeidsethos onder werknemers niet eerder toe te schrijven aan mannen die onbeperkt willen kunnen autorijden?quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 10:53 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Je kan inderdaad beter parasiteren op degenen die wél de handen uit de mouwen steken zeker?
Je begint vroeg vandaag met totaal onsamenhangend gebrabbel.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 11:53 schreef torentje het volgende:
[..]
Is het lage arbeidsethos onder werknemers niet eerder toe te schrijven aan mannen die onbeperkt willen kunnen autorijden?
Denk dat veel beroepschauffeurs het niet met je eens zullen zijnquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 11:53 schreef torentje het volgende:
[..]
Is het lage arbeidsethos onder werknemers niet eerder toe te schrijven aan mannen die onbeperkt willen kunnen autorijden?
Ik heb ook jaren bij mijn ouders gewoond om te kunnen sparen en kreeg na 8.5 jaar wachten pas een huurwoning toegewezen, dat was in de 90er jaren. Op mijn werk kom ik ook regelmatig werkende collegas tegen die nog bij hun ouders wonen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 10:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nou wil ik de problemen op de woningmarkt en dergelijk op zich niet bagatelliseren, maar dit verband is wel een beetje kul. Hoezo kan je niet werken als je bij je ouders woont dan?
Het lage arbeidsethos komt voort uit dat het allemaal bedrog, deceptie en theater is. Auto-/motorrijden is juist het enige wat nog een beetje echt aanvoelt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 11:53 schreef torentje het volgende:
[..]
En streven naar een betere of meer bevredigende invulling is geen optie? Want dat lijkt mij dan een logische stap.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 11:47 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Nou, dat is dan maar zo. Als het alleen maar een deceptie is en het helemaal geen toevoeging geeft, dan ben ik liever een parasiet.
De vraag is of dat überhaupt mogelijk is.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 12:04 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
En streven naar een betere of meer bevredigende invulling is geen optie? Want dat lijkt mij dan een logische stap.
Als je geen luie uitvreter bent is dat zeker mogelijk.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 12:05 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
De vraag is of dat überhaupt mogelijk is.
Prachtigquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 11:53 schreef torentje het volgende:
[..]
Als je bereid bent er moeite voor te doen wel. Het komt niet aanwaaien.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 12:05 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ja, dit herken ik wel. Ik wil eigenlijk pas rond 13:00 uit bed komen om daarna met m'n van de Wajong betaalde Bimmer naar de McDrive te rijden voor een welverdiende Big Mac.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 11:53 schreef torentje het volgende:
[..]
Volgens de behoeftepiramide van Maslow werkt het zo niet. De mens heeft een aantal sterke inherente biologische behoeften waar aan voldaan moet worden voordat ze hogerop de piramide kunnen klimmen. Als je dat onmogelijk maakt dan snap ik dat er weinig motivatie is. Alle zaken die jij opnoemt vallen trouwens onder de noemer consumentisme. Dat maakt mensen niet gelukkig, maar is vaak een coping mechanisme.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 11:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Omdat je met geld kunt sparen voor een eigen woonruimte, maar ook leuke dingen kunt doen: kleding shoppen, festivals bezoeken, vakanties, reizen, uit eten, bioscoop, theater, wat je ook maar leuk vindt.
Grote kern zelfs. Met toeslagen en alles hou je meer over dan iemand die net boven de grens zit.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 10:53 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
De triestheid in dit cynisme is dat het een kern van waarheid bevat.
Het is inderdaad veel constructiever om je dan terug te trekken op je zolderkamer bij paps en mams en te gaan zitten kniezen dat je niets hebt, behalve je veel te lage uitkering en dus niets kunt doen ook.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 12:16 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Volgens de behoeftepiramide van Maslow werkt het zo niet. De mens heeft een aantal sterke inherente biologische behoeften waar aan voldaan moet worden voordat ze hogerop de piramide kunnen klimmen. Als je dat onmogelijk maakt dan snap ik dat er weinig motivatie is. Alle zaken die jij opnoemt vallen trouwens onder de noemer consumentisme. Dat maakt mensen niet gelukkig, maar is vaak een coping mechanisme.
Aha, administratieve inhaalslag, dus.quote:Sinds dit jaar zijn scholen verplicht vroegtijdige schoolverlaters te melden bij de gemeente, via de Wet van school naar duurzaam werk.
Voor de meeste mensen is een festival bezoeken of dure kleding kopen 'nice to have'. Geen levensdoel waar ze iedere ochtend voor wakker worden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 12:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is inderdaad veel constructiever om je dan terug te trekken op je zolderkamer bij paps en mams en te gaan zitten kniezen dat je niets hebt, behalve je veel te lage uitkering en dus niets kunt doen ook.
Dan ga je toch vrijwilligerswerk doen? Je kan altijd wat doen en mensen helpen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 12:05 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Heb ik gedaan bij de kringloop. Wat denk je? Ook allemaal een act en met voorbedachte rade.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 12:27 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dan ga je toch vrijwilligerswerk doen? Je kan altijd wat doen en mensen helpen.
Ik had het niet over dure kleding.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 12:27 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Voor de meeste mensen is een festival bezoeken of dure kleding kopen 'nice to have'. Geen levensdoel waar ze iedere ochtend voor wakker worden.
Waarom niet? Veel kilometers autorijden per dag is toch meer een hobby?quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 12:02 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Denk dat veel beroepschauffeurs het niet met je eens zullen zijn
Lijkt mij juist extra makkelijk! Geen extra uitgaven, met wat geluk staat je bordje eten klaar en is de was gedaan. Geen extra zorgen, gewoon je uurtjes kloppen en sparen of genieten van de rest van de vrije tijdquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 10:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nou wil ik de problemen op de woningmarkt en dergelijk op zich niet bagatelliseren, maar dit verband is wel een beetje kul. Hoezo kan je niet werken als je bij je ouders woont dan?
Leuke hobby waar ik goed mee heb verdiend.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 12:45 schreef torentje het volgende:
[..]
Waarom niet? Veel kilometers autorijden per dag is toch meer een hobby?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |