abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie FP donderdag 17 september 2026 @ 12:24:11 #26
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221806922
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 12:22 schreef Neo_ het volgende:
Leuk topic ;)

Ben vier jaar lang manager geweest van een vakgroep met Test engineers. 140 testers ongeveer.. Mooi vak!
Daar hoef ik niet naar toe te groeien, maar wel tof :Y
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 17 september 2026 @ 12:31:18 #27
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221806948
Een van de leukste test methodieken vind ik error seeding. Bouw heel bewust een x aantal bugs in. Kijk na het testen hoeveel daarvan gevonden zijn. Dit geeft een indicatie van hoeveel van de daadwerkelijke bugs er gevonden zijn.
pi_221808085
Ik zou ogenblikkelijk mijn ontslag indienen als dit zou gebeuren bij mijn werkgever of mijn opdracht verlaten in geval van een opdrachtgever.
  donderdag 17 september 2026 @ 17:09:41 #29
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221808133
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 12:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Een van de leukste test methodieken vind ik error seeding. Bouw heel bewust een x aantal bugs in. Kijk na het testen hoeveel daarvan gevonden zijn. Dit geeft een indicatie van hoeveel van de daadwerkelijke bugs er gevonden zijn.
https://stryker-mutator.io/docs/

Hier heeft een oud collega van mij aan meegwerkt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 17 september 2026 @ 17:11:50 #30
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221808184
Ik werk nu zo'n 5 jaar als tester/test automation engineer bij een overheidsorganisatie. Voornamelijk bezig met automatische regressietesten van zowel frontend als backend en met ketentesten. Daarnaast een klein stukje performance en her en der wat lichte developer taken.
  Moderator / Redactie FP donderdag 17 september 2026 @ 17:32:33 #32
Brabo Bastard
pi_221808227
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 16:56 schreef lyolyrc het volgende:
Ik zou ogenblikkelijk mijn ontslag indienen als dit zou gebeuren bij mijn werkgever of mijn opdracht verlaten in geval van een opdrachtgever.
Wat?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_221808299
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 17:32 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Wat?
Error seeding
  donderdag 17 september 2026 @ 18:23:06 #34
459912 FlippingCoin
pi_221808542
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 17:47 schreef lyolyrc het volgende:

[..]
Error seeding
Waarom dan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_221809838
quote:
16s.gif Op donderdag 17 september 2026 18:23 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Waarom dan?
Wegens het verspillen van mijn waardevolle tijd.
  donderdag 17 september 2026 @ 20:35:50 #36
459912 FlippingCoin
pi_221809910
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 20:26 schreef lyolyrc het volgende:

[..]
Wegens het verspillen van mijn waardevolle tijd.
Jouw tijd als tester of als software ontwikkelaar? :?
pi_221810319
quote:
16s.gif Op donderdag 17 september 2026 20:35 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Jouw tijd als tester of als software ontwikkelaar? :?
Als tester.

Ik reageer er misschien een beetje (te) stekelig op. Momenteel heb ik het ontzettend druk op mijn werk, dus ik zou het nu absoluut niet kunnen waarderen als ik nog wat extra niet-noodzakelijke bugs erbij zou krijgen. Ik heb ook eerder te maken gehad met een collega die het als developer vertikte om zelfs maar de minste kwaliteitscontrole uit te voeren op zijn eigen werk. Toen ik hem erop aansprak, wist hij me te melden dat hij vond dat ik er was om bugs te vinden. Dit vind ik zwaar minachtend.

Wat mij betreft is kwaliteit een aangelegenheid voor het hele team. Ik kan als tester immers geen kwaliteit de code in testen, maar kan wel defecten proberen aan te tonen. Verder is het strategisch ook niet slim om te hopen dat een tester alle defecten naar boven haalt. Ook een tester kan een slechte dag hebben, of onder ontzettende tijdsdruk staan en dan dingen missen.
pi_221810466
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 12:22 schreef Neo_ het volgende:
Leuk topic ;)

Ben vier jaar lang manager geweest van een vakgroep met Test engineers. 140 testers ongeveer.. Mooi vak!
Wat was het mooie vak, Neo? Vakgroepmanager of tester? Je kan jezelf altijd nog laten omscholen tot tester nietwaar? Je kent de route ;)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator / Redactie FP donderdag 17 september 2026 @ 22:05:42 #39
Brabo Bastard
pi_221810602
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:27 schreef lyolyrc het volgende:

[..]
Als tester.

Ik reageer er misschien een beetje (te) stekelig op. Momenteel heb ik het ontzettend druk op mijn werk, dus ik zou het nu absoluut niet kunnen waarderen als ik nog wat extra niet-noodzakelijke bugs erbij zou krijgen. Ik heb ook eerder te maken gehad met een collega die het als developer vertikte om zelfs maar de minste kwaliteitscontrole uit te voeren op zijn eigen werk. Toen ik hem erop aansprak, wist hij me te melden dat hij vond dat ik er was om bugs te vinden. Dit vind ik zwaar minachtend.

Wat mij betreft is kwaliteit een aangelegenheid voor het hele team. Ik kan als tester immers geen kwaliteit de code in testen, maar kan wel defecten proberen aan te tonen. Verder is het strategisch ook niet slim om te hopen dat een tester alle defecten naar boven haalt. Ook een tester kan een slechte dag hebben, of onder ontzettende tijdsdruk staan en dan dingen missen.
Dat is ook minachting. En het is niet eens waar ook.
"Omae wa mou shindeiru."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')