Daar hoef ik niet naar toe te groeien, maar wel tofquote:Op donderdag 17 september 2026 12:22 schreef Neo_ het volgende:
Leuk topic![]()
Ben vier jaar lang manager geweest van een vakgroep met Test engineers. 140 testers ongeveer.. Mooi vak!
https://stryker-mutator.io/docs/quote:Op donderdag 17 september 2026 12:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Een van de leukste test methodieken vind ik error seeding. Bouw heel bewust een x aantal bugs in. Kijk na het testen hoeveel daarvan gevonden zijn. Dit geeft een indicatie van hoeveel van de daadwerkelijke bugs er gevonden zijn.
Wat?quote:Op donderdag 17 september 2026 16:56 schreef lyolyrc het volgende:
Ik zou ogenblikkelijk mijn ontslag indienen als dit zou gebeuren bij mijn werkgever of mijn opdracht verlaten in geval van een opdrachtgever.
Waarom dan?quote:
Jouw tijd als tester of als software ontwikkelaar?quote:Op donderdag 17 september 2026 20:26 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Wegens het verspillen van mijn waardevolle tijd.
Als tester.quote:Op donderdag 17 september 2026 20:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Jouw tijd als tester of als software ontwikkelaar?
Wat was het mooie vak, Neo? Vakgroepmanager of tester? Je kan jezelf altijd nog laten omscholen tot tester nietwaar? Je kent de routequote:Op donderdag 17 september 2026 12:22 schreef Neo_ het volgende:
Leuk topic![]()
Ben vier jaar lang manager geweest van een vakgroep met Test engineers. 140 testers ongeveer.. Mooi vak!
Dat is ook minachting. En het is niet eens waar ook.quote:Op donderdag 17 september 2026 21:27 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Als tester.
Ik reageer er misschien een beetje (te) stekelig op. Momenteel heb ik het ontzettend druk op mijn werk, dus ik zou het nu absoluut niet kunnen waarderen als ik nog wat extra niet-noodzakelijke bugs erbij zou krijgen. Ik heb ook eerder te maken gehad met een collega die het als developer vertikte om zelfs maar de minste kwaliteitscontrole uit te voeren op zijn eigen werk. Toen ik hem erop aansprak, wist hij me te melden dat hij vond dat ik er was om bugs te vinden. Dit vind ik zwaar minachtend.
Wat mij betreft is kwaliteit een aangelegenheid voor het hele team. Ik kan als tester immers geen kwaliteit de code in testen, maar kan wel defecten proberen aan te tonen. Verder is het strategisch ook niet slim om te hopen dat een tester alle defecten naar boven haalt. Ook een tester kan een slechte dag hebben, of onder ontzettende tijdsdruk staan en dan dingen missen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |