abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221688178

Deze een paar keer voor soep gebruikt in het verleden. Schijnen ook goed te zijn voor in ovens (eerst het klei het water laten absorberen). Het voedsel krijgt dan nog een lichte stoombeurt mee.
  zaterdag 29 augustus 2026 @ 23:16:30 #27
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221688210
Zo zou ik nog wel eens een keer willen koken O+

Daarom kijk ik altijd zo graag naar Expeditie Robinson.

Spellchecker zaterdag 29 augustus 2026 @ 23:41:58 #28
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221688378
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 23:08 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]

Deze een paar keer voor soep gebruikt in het verleden. Schijnen ook goed te zijn voor in ovens (eerst het klei het water laten absorberen). Het voedsel krijgt dan nog een lichte stoombeurt mee.
Een Römertopf O+
pi_221689865
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 22:04 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dan zou ik naar het Kookpunt gaan als ik jou was. Dat is niet alleen dichterbij, maar daar hebben ze veeeeeeeeel meer keus, inclusief het assortiment van de Bijenkorf, wat toch vooral meer luxueus is.

Volgens mij hebben ze daar niet eens De Buyer pannen terwijl die toch reteprofessioneel zijn, maar die passen natuurlijk niet in hun assortiment O-)
Ik kende die winkel nog niet. Maar ziet er inderdaad veelbelovend uit. Daar ga ik eerst naar toe. Kunnen ze misschien ook wat helpen!

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 22:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Die greenpannen niet goed?
Wist ik niet.
Bij mij laat na 2 jaar ongeveer de baklaag los. Heb dat niet graag tussen mijn eten zitten
  Moderator zondag 30 augustus 2026 @ 11:44:39 #30
236264 crew  capricia
pi_221690023
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 11:24 schreef Joena123 het volgende:

[..]
Ik kende die winkel nog niet. Maar ziet er inderdaad veelbelovend uit. Daar ga ik eerst naar toe. Kunnen ze misschien ook wat helpen!
[..]
Bij mij laat na 2 jaar ongeveer de baklaag los. Heb dat niet graag tussen mijn eten zitten
Ik heb toen naar die greenpans van AH staan te kijken, omdat veel mensen er zo laaiend enthousiast over waren.
Maar heb die pannen van Royal van Kempen en Begeer. En die bevallen me prima.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 30 augustus 2026 @ 13:42:01 #31
197456 ytram
...dacht je!
pi_221691589
De gewone pannen zijn gewoon huismerk van de HEMA. 10 cm (saus pan), 14, 18cm en 30cm voor groente/aardapelen/rijst/pasta etc te koken.

Braadpannen
Heb een kuhn Rikon fiveply braadpan 28cm zonder aanbaklaag, voor vlees echt echt top.
Een kleine Kuhn Rikon easy Induktionen marble 24cm, voor alles waar je wel een anti aanbaklaag voor wilt hebben (roerei gaat hier perfect).
Verder nog wat huismerk braadpannen/crêpes pan. Wil ik t.z.t. ook vervangen.

Grote gietijzerenpan, zonder merk die oké is, gebruiken we maar een paar keer per jaar om draadjesvlees mee te maken

Ook een Greenpan gehad, na een maand weggegooid, waardeloos ding, aanbranden en vlekken in de bodem.

Recent onze BK wok vervangen, de pan was af. Ik heb een BergHoff Wok antikleef met glazendeksel 28cm aangeschaft, daar ben ik echt zo blij mee.

De braadpannen was ik altijd met de hand af, en behandel ik echt met liefde. De huismerk pannen om te koken meestal ook maar die landen ook wel eens in de vaatwasser.

Maar zoals al eerder in het topic gezegd, pannen moeten ook een beetje bij je passen en aan je behoeften voldoen, en soms op je pad komen.
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
  maandag 31 augustus 2026 @ 13:19:45 #32
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221699267
Vraag is meer, blijven jullie koekenpannen goed nadat ze in de vaatwasser zijn geweest? wassen jullie de pannen altijd met de hand?

Ik heb het geduld niet om pannen met de hand af te wassen als ik er een vaatwasser heb staan waar ze makkelijk ingegooit kunnen worden.

Tis wel zo dat ze anti aanbaklaag gauw niks meer voorsteld als je de vaatwasser gebruikt.
Of is dat bij bepaalde merkpannen niet het geval? laat het me weten!
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  maandag 31 augustus 2026 @ 18:28:37 #33
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221701272
quote:
15s.gif Op maandag 31 augustus 2026 13:19 schreef junkiesietze het volgende:
Vraag is meer, blijven jullie koekenpannen goed nadat ze in de vaatwasser zijn geweest? wassen jullie de pannen altijd met de hand?

Ik heb het geduld niet om pannen met de hand af te wassen als ik er een vaatwasser heb staan waar ze makkelijk ingegooit kunnen worden.

Tis wel zo dat ze anti aanbaklaag gauw niks meer voorsteld als je de vaatwasser gebruikt.
Bij gaan alleeen rvs pannen in de vaatwasser, vroeger koper ook maar sinds in inductie heb gebruik ik die niet meer.
  maandag 31 augustus 2026 @ 19:51:18 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221701824
quote:
15s.gif Op maandag 31 augustus 2026 13:19 schreef junkiesietze het volgende:

Pannen met anti-aanbak gaan hier nooit in de vaatwasser.

Ze gaan niet eeuwig mee, maar wel langer als je ze met de hand afwast.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')