Inflatie is geen magische manier om de rekening niet te betalen. Het is vooral een manier om haar anders en minder zichtbaar over de samenleving te verdelen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 12:00 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De toekomstige belastingbetalingen komen van de nu al ongebreidelde inflatie.
Het probleem is echter dat dit ook snel gaat vastlopen omdat de autochtone bevolking krimpt en dus dito het aantal autochtone werknemers. De verdiencapaciteit van immigranten is echter veel lager en levert dus veel minder belastinginkomsten op. Het progresieve belastingsysteem gaat dan juist tegen de inkomsten van de overheid in werken. Immers steeds meer werknemers bevinden zich dan in de lagere belastbare belastingschalen, niet in de hoge.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 11:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je zit toch wel vast aan je baan, je vrouw, je kinderen. Waar wil je heen? Dokken maar!
quote:AI Overview
Autochtone Nederlanders hebben gemiddeld een hoger uurloon en een hoger besteedbaar inkomen dan immigranten, hoewel het loonverschil deels kleiner wordt naarmate immigranten langer in Nederland zijn of bij gelijke opleiding.Belangrijkste inkomensverschillenHet gemiddelde uurloon van immigranten ligt in Nederland ongeveer 15 procent lager dan dat van mensen zonder migratieachtergrond.Voor immigranten afkomstig uit Afrika of het Midden-Oosten is de verdiende beloning en de achterstand in inkomen doorgaans groter (oplopend tot meer dan 20 tot 25 procent verschil) dan voor westerse migranten.Het gemiddelde gestandaardiseerde huishoudinkomen van personen zonder migratieachtergrond ligt structureel hoger (historisch rond de 30.200 euro of meer) dan bij groepen met een niet-westerse migratieachtergrond.Oorzaken van de kloofBaan- en sectorkeuze: Veel immigranten komen terecht in sectoren met lagere uurlonen of minder doorgroeimogelijkheden.Opleiding en ervaring: Diploma's uit het buitenland worden niet altijd direct erkend of even hoog gewaardeerd op de Nederlandse arbeidsmarkt.Generatie-effect: De tweede generatie (kinderen van immigranten) sluit wat betreft inkomen en arbeidspositie al dichter aan bij autochtone Nederlanders dan de eerste generatie.
In November weer naar de stembus?quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 11:29 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Er is geen akkoord. De verschillen zijn te groot.
Vrijwel alle partijen lijken vooral bezig met het managen van de achteruitgang: het onhoudbare zo lang mogelijk in stand houden, moeilijke keuzes uitstellen en hopen dat het systeem pas breekt ná de volgende verkiezingen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 12:22 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Bij welke partij heb jij de illusie dat het goed komt?
Neuh, gaat uiteindelijk wel goed komen op het laatste moment. Is een vorm van Haagse logica. De coalitiepartijen hebben de tijdsdruk nodig om consessies te kunnen doen. De oppositiepartijen moeten kunnen uitstralen dat ze op het laatste moment onderwerp X voor de poorten van de hel hebben kunnen wegslepen.quote:
En het stikstofprobleem oplossen, en de netcongestie aanpakken, en de woningnood verminderen, en en en….quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 11:36 schreef Perrin het volgende:
Het minderheidskabinet-Jetten wil tegelijk meer uitgeven aan defensie, de koopkracht beschermen, investeren en box 3 hervormen, terwijl het de sociale uitgaven wil beperken én het begrotingstekort binnen de Europese grenzen moet houden.
Ik zou al blij zijn als de Nederlandse politiek één van die problemen daadwerkelijk oplost.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 12:49 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
En het stikstofprobleem oplossen, en de netcongestie aanpakken, en de woningnood verminderen, en en en….
Allemaal achterstallig onderhoud, met dank aan de puinzooi die populistisch-rechts heeft achtergelaten.
Ik hoop dat je zo snel mogelijk oprot naar Ruzzia.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 12:01 schreef PurifieR het volgende:
[..]
In principe is er weinig wat mij vast houdt hier, ben sowieso van plan te vertrekken. Maar voor de meesten die hier slachtoffer van gaan worden is die keuze inderdaad niet zo gemakkelijk.
Sowieso zo veel mogelijk in pensioenrekeningen gaan stoppen, reserveringsruimte opgebruiken. Daar kunnen ze (voorlopig) niet met hun vieze tengels aan.
Oeh. Burn.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 13:00 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik hoop dat je zo snel mogelijk oprot naar Ruzzia.
Geen éénquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 12:22 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Bij welke partij heb jij de illusie dat het goed komt?
Ahja niet stemmen zodat een stem op links dubbel telt, slim!quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 13:16 schreef the-eye het volgende:
[..]
Geen één
Ik denk dat we vastzitten aan allerlei verdragen, er heel veel vanuit Brussel geregeld wordt en op de ruimte die dan nog overblijft worden door ambtenaren wat speelveldjes ingericht waar de jongens en meisjes politici democratietje mogen spelen waarbij uiteindelijk voor de meesten zal gelden dat hun beslissingen ondergeschikt zullen zijn aan hun carriere
Die anderen hebben dan, geloof ik, wel een herkansing om terug te komen via de battlesquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 13:25 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ahja niet stemmen zodat een stem op links dubbel telt, slim!
Precies mijn plan ook. En vrijwel overal is het nog rustiger ook dan de mierenhoop hier.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 13:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het gaat niet meer goed komen in Nederland.
Wie wat kan vertrekt. Laat ze het hier lekker uitzoeken met hun azc's, spreidingswet, onbetaalbare energie en niet bestaand stikstof probleem.
Zak maar in de zee met al je uitkeringstrekkers en totaal verrotte media.
Ik zal gniffelend toekijken vanaf mijn vrijstaande woning die ik voor 1/3 van de prijs van mijn huidige woning zo kan aftikken.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 13:35 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Precies mijn plan ook. En vrijwel overal is het nog rustiger ook dan de mierenhoop hier.
Ik hoor het steeds meer om mij heen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 13:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik krijg daar ook steeds meer zin in. En mijn partner opperde laatst ook al zoiets. Dus wie weet.
Weg hier uit dat veel te drukke kutland.
Kan ik me helemaal in vinden. Plus voor mij persoonlijk de te warme zomers en geen echte winters. Overal herrie gedurende de zomer vooral. Bah.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 13:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
[..]
Ik hoor het steeds meer om mij heen.
Je betaalt hier een godsvermogen aan belasting en er is overal tekort aan.
Geen stroom
Geen water
Geen woningen
Altijd file
Krankzinnig dure boodschappen
Land overspoeld door noord afrikaanse barbaren
Een tot krankzinnige proporties uitdijend overheidsappraat.
Geen woningen voor kinderen
Achteruit hollend onderwijs
Vrouw en dochter savonds niet veilig over straat.
Overal voor betalen, nergens aanspraak op maken.
Het is genoeg geweest. Wegwezen.
Ik vertrek ook naar een land met een koeler klimaat. Oneindig veel ruimte. En waar nog bestuurd wordt met gezond verstand.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 13:45 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Kan ik me helemaal in vinden. Plus voor mij persoonlijk de te warme zomers en geen echte winters. Overal herrie gedurende de zomer vooral. Bah.
Same. En voor diezelfde klapmongool weer over 'ruzzia' begint, nee, niet Ruslandquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 13:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik vertrek ook naar een land met een koeler klimaat. Oneindig veel ruimte. En waar nog bestuurd wordt met gezond verstand.
In nederland regeert de waanzin. Volledig gesubsidieerd volk dat nog nooit iets van waarde heeft gecreëerd maakt hier de dienst uit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |