5, 10 en 12.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 20:25 schreef Mikeytt het volgende:
Hoe oud zijn de kinderen? Shanghai is altijd een hele goede optie, ook voor Kerst. Buiten die stad wordt het echter niet gevierd.
Als het jonge kinderen zijn, dan is DisneyLand Shanghai een top optie
Moet je wel met een Chinese airline vliegen. Dan heb je directe vluchten (11 uur heenweg, 11,5 uur terugweg). Met KLM en andere westerse maatschappijen vlieg je ongeveer 2-3 uur langer omdat ze omvliegen i.p.v. boven Rusland.
Ben er deze zomer geweest. Wel duur inderdaad en wat mij betreft beetje overschat. Op de hele mooie stranden en zeewater na, is het allemaal een beetje overschat.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 20:35 schreef Mikeytt het volgende:
Als je het geld ervoor over hebt, is de Bahamas misschien wel de beste optie. De beste resorts en in December is het een lekkere 25-28 graden. In de nacht wel kouder.
Maar de snelle vluchten van 14-15 uur kostten laatst dat ik keek minimaal 1000 euro retour voor economyDus kerst zal wel nog duurder zijn. En de beste resorts zijn ook redelijk duur, in 2018 nog 3500 eur voor all-inclusive 2 personen voor een week.
Als je al bent geweest, geen bestemming voor een tweede keer inderdaad.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 20:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ben er deze zomer geweest. Wel duur inderdaad en wat mij betreft beetje overschat. Op de hele mooie stranden en zeewater na, is het allemaal een beetje overschat.
Ik betaalde nu iets van ¤ 6k voor een week, maar dat was niet all-inclusive. Hotel viel dan ook nog tegen. Meeste echt goede hotels zaten al vol.
Ik zie mezelf niet heel snel teruggaan naar de Bahama's. Ik ga ook het liefst ergens heen waar ik nog niet ben geweest.
Die hebben wel vaker langer gevlogen (Bahama's, Mexico, VS bijvoorbeeld). Oudste twee vinden het geweldig in het vliegtuig zitten. Jongste vermaakt zich wel met het schermpje en slaapt eigenlijk bijna de hele reis.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 20:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Sydney of Rio klinkt fantastisch. De vraag is wel, doe je je kinderen (en vooral de jongste) wel een plezier met zo'n lange vliegreis?
Nee, naar Margaritaville. Laat geboekt. Gezien het publiek zal het als je vroeg boekt wel een stuk goedkoper zijn. Eten zat er niet bij, maar in dat hotel ook ontzettend matig en kost je dan 500 dollar of zo voor met z'n vieren exclusief de tip (tenminste deel dat je zelf vrijwillig tipt, want 15-20% zetten ze zelf al op de rekening erbijquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 20:38 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Als je al bent geweest, geen bestemming voor een tweede keer inderdaad.
6k voor een week inmiddels? Ben je toevallig naar Sandals geweest? Die is altijd wel duur, maar ik hoor altijd alleen positiefs over die.
Valt echt reuze mee! Ben vaker naar Nieuw-Zeeland gevlogen met Qatar, gewoon in Economy. na de overstap zit je 18 uur in het vliegtuig, maar er is ruimte om op te staan en te strekken.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 20:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Sydney of Rio klinkt fantastisch. De vraag is wel, doe je je kinderen (en vooral de jongste) wel een plezier met zo'n lange vliegreis?
Ja, precies. Ik doe liever een vlucht van 10 uur met kinderen dan een vlucht van 3 jaar. Vooraf beetje in de lounge hangen, daarna in het vliegtuig slapen, films en series kijken en voor je het weet ben je er al.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 20:40 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Valt echt reuze mee! Ben vaker naar Nieuw-Zeeland gevlogen met Qatar, gewoon in Economy. na de overstap zit je 18 uur in het vliegtuig, maar er is ruimte om op te staan en te strekken.
En kinderen vermaken zich wel uren met de series denk ik
Met mooi weer bedoel je dus zonnig en warm? Ik associeer Kerst nog steeds met sneeuw; daarom lijkt het me leuker om naar Scandinavië te reizen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 20:23 schreef Halcon het volgende:
Ik wil rondom de feestdagen een week of 2 weg met de kinderen. Liefst naar ergens waar het mooi weer is en wel Kerstmis wordt gevierd (dus geen Midden-Oosten).
Iemand een idee? Wat mij betreft max. 24 uur reistijd, één overstap en er moeten hotel-resorts zijn (dus geen Caribische eilanden met alleen B&B-toestanden)...
Ik zat zelf te denken aan Sydney of Rio.
Klopt. Lapland staat al op de planning, maar dan als een lang weekend.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 08:39 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Met mooi weer bedoel je dus zonnig en warm? Ik associeer Kerst nog steeds met sneeuw; daarom lijkt het me leuker om naar Scandinavië te reizen.
https://www.lapland.nl/ke(...)nter%20%7C%20Lapland
Dit is slechts een voorbeeld hoor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |