Ik heb uiteindelijk de finale toch wel gekeken.quote:Op maandag 24 augustus 2026 13:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
Goed zo. Ik heb het vorig jaar niet gemist, dus ik vind het wel prima zo.
Wat is je punt? Je wil een boycot? Turkije doet niet eens mee aan het songfestival.quote:Op maandag 24 augustus 2026 12:42 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Turkije bezet tot de dag van vandaag een deel van Cyprus
Hier heb je best een punt. Met het verschil dat dit speelde in 2023, terwijl Israël op dit moment oorlogsmisdaden pleegt. Bovendien was de schaal waarop het in Azerbaijan gebeurde veel kleiner.quote:en Azerbeijan heeft in 2023 een etnische zuivering uitgevoerd op de Armenen. De extreme Israel-opsessie begint me de keel uit de hangen.
Waarom doen mensen altijd alsof ze verplicht zijn dit te kijken?quote:Op maandag 24 augustus 2026 13:18 schreef quo_ het volgende:
Hallelujah !!!
Hopelijk zijn we voorgoed verlost van deze flutvertoning.
Het is een verplichting om er aan mee te betalen. Dus hoe minder geldverspillende onzinprogramma's hoe beter.quote:Op maandag 24 augustus 2026 14:12 schreef Ama het volgende:
[..]
Waarom doen mensen altijd alsof ze verplicht zijn dit te kijken?
Turkije heeft zichzelf teruggetrokken, had men dat niet gedaan dan had men nog altijd mee kunnen doen, ondanks de bezetting van het Noorden van Cyprus.quote:Op maandag 24 augustus 2026 13:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat is je punt? Je wil een boycot? Turkije doet niet eens mee aan het songfestival.
Ook in 2023 waren er toch geen geluiden om Azerbeidzjan uit te sluiten? Waarom kun je gewoon niet erkennen dat er unieke standaarden, selectief worden toegepast op Israël?quote:Op maandag 24 augustus 2026 13:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hier heb je best een punt. Met het verschil dat dit speelde in 2023, terwijl Israël op dit moment oorlogsmisdaden pleegt. Bovendien was de schaal waarop het in Azerbaijan gebeurde veel kleiner.
Deed Nederland mee aan het Songfestival van 2024 en was er toen al hommeles in Gaza????quote:Op maandag 24 augustus 2026 14:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Turkije heeft zichzelf teruggetrokken, had men dat niet gedaan dan had men nog altijd mee kunnen doen, ondanks de bezetting van het Noorden van Cyprus.
[..]
Ook in 2023 waren er toch geen geluiden om Azerbeidzjan uit te sluiten? Waarom kun je gewoon niet erkennen dat er unieke standaarden, selectief worden toegepast op Israël?
De realiteit is dat mensen het niets kan schelen wat een land doet, tenzij het een volledige invasie is zoals van de Russen bij Oekraïne en dus Israël, waar een selectieve verontwaardiging over heerst omdat veel Songfestival-kijkend volk, progressief en links is en vinden dat Israël geen bestaansrecht heeft.
Als schaalgrootte een factor is zou 7 oktober 2023 hoog op het lijstje terreurdaden moeten staan met 1200 doden op één dag.quote:Op maandag 24 augustus 2026 13:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat is je punt? Je wil een boycot? Turkije doet niet eens mee aan het songfestival.
[..]
Hier heb je best een punt. Met het verschil dat dit speelde in 2023, terwijl Israël op dit moment oorlogsmisdaden pleegt. Bovendien was de schaal waarop het in Azerbaijan gebeurde veel kleiner.
Toen was de door de Palestijnen zelf gestarte oorlog inderdaad ook al in volle gang en ook toen was er al een omroep voor een boycot. Echter wisten de Israël-haters toen nog niet hun stempel te drukken, nu is dat wel het geval onder aanvoering de dagelijkse lading pro-Palestijnse propaganda in de media, waar elke dag opnieuw drie, vier of vijf artikelen worden gewijd aan het vermeende slachtofferschap van de Palestijnen.quote:Op maandag 24 augustus 2026 14:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Deed Nederland mee aan het Songfestival van 2024 en was er toen al hommeles in Gaza????
Die progressieve omroepen hebben Israël zelf toegelaten en die progressieve omroepen deden net zoals Israël gewoon mee aan de editie van 2024. Tijdens de editie van 2024 vonden een aantal dubieuze gebeurtenissen plaats wat er voor zorgde dat een aantal progressieve omroepen zich keerde tegen Israël en EBU de organisator van het Songfestival. Ook toen werd zoals nu de racisme kaart gespeeld.quote:Op maandag 24 augustus 2026 14:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Toen was de door de Palestijnen zelf gestarte oorlog inderdaad ook al in volle gang en ook toen was er al een omroep voor een boycot. Echter wisten de Israël-haters toen nog niet hun stempel te drukken, nu is dat wel het geval onder aanvoering de dagelijkse lading pro-Palestijnse propaganda in de media, waar elke dag opnieuw drie, vier of vijf artikelen worden gewijd aan het vermeende slachtofferschap van de Palestijnen.
Misschien moet je eens beginnen met uit te leggen waar de connectie precies zit tussen conflict/oorlog en/of het internationale recht en een Songfestival? Want die is er natuurlijk totaal niet. Dat staat compleet los van elkaar.quote:Op maandag 24 augustus 2026 14:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die progressieve omroepen hebben Israël zelf toegelaten en die progressieve omroepen deden net zoals Israël gewoon mee aan de editie van 2024. Tijdens de editie van 2024 vonden een aantal dubieuze gebeurtenissen plaats wat er voor zorgde dat een aantal progressieve omroepen zich keerde tegen Israël en EBU de organisator van het Songfestival. Ook toen werd zoals nu de racisme kaart gespeeld.
Als Israël niet conform humanitair oorlogsrecht met de Palestijnen kan omgaan moet Israël ook niet zeuren dat daar commentaar op komt. Dat Azerbeidjan wél al jarenlang kan meedoen is schandalig alleen dat is geen vrijbrief voor elk ander deelnemend land om dan ook maar achterlijk te gaan doen.
Als er een petitie is mbt Azerbeidjan en haar deelname aan het Songfestival dan teken ik die direct alleen de misdaden van Azerbeidjan is natuurlijk helemaal het argument niet. Het argument is dat het enige joodse land ter wereld zonder commentaar haar gang moet kunnen gaan
Als je in de discussie over de beslissing van AVROTROS onbekende racistische mafketels op straat erbij gaat halen, lijkt het erop dat je het zelf ook niet meer weet. Je wilt het bovendien liever niet hebben over de argumenten die AVROTROS zelf heeft aangedragen, maar speelt liever de racismekaart en de Israël zou niet mogen bestaan. Dat laatste argument kan ik niet zo goed plaatsen. Hoewel het theoretisch natuurlijk zou kunnen zijn dat AVROTROS tegenwoordig vindt dat Israël niet zou mogen bestaan, doet Israël toch al ruim vijftig jaar gewoon mee en ook in 2024quote:Op maandag 24 augustus 2026 15:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Misschien moet je eens beginnen met uit te leggen waar de connectie precies zit tussen conflict/oorlog en/of het internationale recht en een Songfestival? Want die is er natuurlijk totaal niet. Dat staat compleet los van elkaar.
Net zoals die er niet is mbt bijvoorbeeld de wetenschap, sport of literatuur. Toch zien we op al deze aspecten om Israël uit te sluiten, wat we eigenlijk bij geen enkel ander land zien.
Daaruit blijkt dat het dus helemaal niets te maken heeft met een oprechte zorg over het internationale recht of mensenrechten. De sympathisanten van de Palestijnen staan immers doodleuk met een vlag in handen te zwaaien van een samenleving waar mensenrechten systematisch worden geschonden.
Waar het op neer komt is dat mensen vinden dat Israël geen bestaansrecht heeft en waar mogelijk moet worden geïsoleerd in de hoop dat het zo ontmanteld zal worden. Dat mag natuurijk, mensen kunnen dat vinden.
Het is een moreel verwerpelijk standpunt wat mij betreft en getuigt van een specifieke haat, maar wees er dan eerlijk over en ga je niet verschuilen achter leugentjes over mensenrechten of het internationale recht, terwijl men staat te heulen met partijen die deze op grote schaal schenden.
DIt, het komt niet uit de lucht vallen ofzo Howardquote:Op maandag 24 augustus 2026 16:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je bij de discussie over de beslissing van AVROTROS meerdere willekeurige racistische mafketel op straat erbij gaat halen dan lijkt het alsof je het ook niet meer weet. Ook wil je het niet hebben over de door AVROTROS aangedragen argumenten, maar speel je liever de racisme kaart én het argument dat Israël als land niet zou mogen bestaan. Dat laatste argument kan ik niet zo goed plaatsen want hoewel het theoretisch zo kan zijn dat AVROTROS dit tegenwoordig vindt doet Israël toch al ruim vijftig jaar gewoon mee.
Ik heb het nergens in mijn post over racisme of mensen van straat. Ik benoem sentimenten die helaas breed verspreid zitten mbt Israël. De argumenten die de AVROTROS aanhaalt snijden geen houdt. Zo stelt men dat Israël in een grootschalig militair conflict is verwikkeld. Oké, maar dat is Oekraïne toch ook?quote:Op maandag 24 augustus 2026 16:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je in de discussie over de beslissing van AVROTROS onbekende racistische mafketels op straat erbij gaat halen, lijkt het erop dat je het zelf ook niet meer weet. Je wilt het bovendien liever niet hebben over de argumenten die AVROTROS zelf heeft aangedragen, maar speelt liever de racismekaart en de Israël zou niet mogen bestaan. Dat laatste argument kan ik niet zo goed plaatsen. Hoewel het theoretisch natuurlijk zou kunnen zijn dat AVROTROS tegenwoordig vindt dat Israël niet zou mogen bestaan, doet Israël toch al ruim vijftig jaar gewoon mee en ook in 2024
Ze verzinnen wel een smoesje.quote:Op maandag 24 augustus 2026 16:33 schreef HowardRoark het volgende:
Als dit al niet onderbouwd kan worden, dan is het dus ongefundeerde haat.
Ukraine?quote:, "omdat één van de deelnemende landen nog steeds in een grootschalig militair conflict is verwikkeld".
Flinke bezuinigingen.quote:Op maandag 24 augustus 2026 16:45 schreef beefkeek het volgende:
Ik vind het dom van AVROTROS, maar heb er wel respect voor dat ze achter hun principes staan. Ze willen echt niet deelnemen, dus doen ze het niet. Vraag me alleen wel af wat de NPO tegenhoudt het naar één van de andere omroepen te verplaatsen, zo complex moet dat toch niet zijn?
Maar Cyprus wel, en dat is betrokken bij een conflict.quote:Op maandag 24 augustus 2026 13:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |