Het zoveelste incidentje met gestoorde Nederlanders* maar je mag er niet teveel van vinden want 'ze hebben zoveel meegemaakt'.quote:
Vier jaar cel voor ex-partner in Zeeuwse verkrachtingszaak, drietal vrijgesproken
De rechtbank in Middelburg heeft een 37-jarige man uit het Zeeuwse Breskens vrijdag veroordeeld tot vier jaar cel, waarvan één jaar voorwaardelijk. Hij heeft zijn vriendin meerdere keren verkracht en haar gedwongen seks te hebben met andere mannen. Drie anderen werden vrijgesproken.
Kevin de N. werd ervan beschuldigd zijn vriendin tussen juni 2021 en mei 2023 meerdere keren te hebben verkracht. Daarnaast zou hij haar gedwongen hebben seks te hebben met vijf andere mannen.
De N. was 32 toen hij een relatie kreeg met de vrouw, die toen zelf zeventien jaar oud was. Zelf ontkent De N. dat hij haar ooit heeft gedwongen seks te hebben, niet met anderen en ook niet met hemzelf.
In haar spreekrecht tijdens de zitting, begin deze maand, vertelde de vrouw nog steeds bang te zijn om de mannen tegen te komen. Ook voelt ze zich oncomfortabel bij mannen die ze niet kent. "Wat me is aangedaan, zal me altijd bijblijven", zei ze. "Het is iets wat ik nooit helemaal zal kwijtraken."
Voor de verkrachting door De N. ziet de rechtbank echter genoeg bewijs. Zo verklaarde een van de mannen dat hij zich erg dwingend gedroeg tijdens een trio, terwijl de vrouw aangaf niet mee te willen werken. Daarom wordt hij veroordeeld voor de verkrachting van zijn ex-vriendin.
Lagere straf dan geëist
De straf valt flink lager uit dan de negen jaar die het Openbaar Ministerie tegen hem had geëist. De rechtbank ziet namelijk niet genoeg bewijs voor alle aanklachten die De N. ten laste werden gelegd, omdat er ook sprake moet zijn van steunbewijs dat niet vanuit het slachtoffer komt. Daar ontbrak het nu aan, stelt de rechtbank.
In totaal waren er vijf mannen betrokken bij de zaak. Het Openbaar Ministerie eiste drie jaar cel voor drie van hen. De overige twee werden niet vervolgd. Zij zijn allemaal vrijgesproken, omdat de rechter niet genoeg bewijs zag dat zij de vrouw hadden gedwongen tot seks.
De rechtbank benadrukte wel dat het het verhaal van de vrouw gelooft en dat de trio's echt hebben plaatsgevonden. Ook had ze een betrouwbare aangifte gedaan, maar voor een veroordeling is er niet genoeg bewijs.
Naast de vier jaar cel moet De N. het slachtoffer ook een schadevergoeding van 12.500 euro betalen.
https://www.nu.nl/binnenl(...)l-vrijgesproken.html
Als jij iets vind van een oververtegenwoordiging van Nederlandse mannen in verkrachtingszaken kun je dat vast statistisch aantonen en verdedigen. Geen mod die daar wat van gaat vinden hoor.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:04 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
Het zoveelste incidentje met gestoorde Nederlanders* maar je mag er niet teveel van vinden want 'ze hebben zoveel meegemaakt'.
* Voordat een moderator het woord "Nederlanders" "onnodig" vindt en aanpast: NWS / Dion (14) werd bijna doodgeslagen door twee jonge Syriërs
14 jaar had beter gepastquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:07 schreef vul_maar_in het volgende:
Weer zo'n gore tokkie verkrachter.
4 jaar is veel te laag.
We wachten even het overzicht van @ejtleeditnA afquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:09 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Als jij iets vind van een oververtegenwoordiging van Nederlandse mannen in verkrachtingszaken kun je dat vast statistisch aantonen en verdedigen. Geen mod die daar wat van gaat vinden hoor.
Waar is je bron? Ik zoek mee, tot dan een slotje.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:04 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
Het zoveelste incidentje met gestoorde Nederlanders* maar je mag er niet teveel van vinden want 'ze hebben zoveel meegemaakt'.
* Voordat een moderator het woord "Nederlanders" "onnodig" vindt en aanpast: NWS / Dion (14) werd bijna doodgeslagen door twee jonge Syriërs
Vergeten toe te voegen, dank voor het toevoegen.quote:
Die dubbele standaard zit tussen je orenquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 22:17 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
Vergeten toe te voegen, dank voor het toevoegen.
Vraag: Waarom is de topictitel hier wel aangepast, terwijl dit bij topics van andere users die stelselmatig namen als Ali of Hassan in de topictitel hebben staan niet wordt gedaan? Is er sprake van een dubbele standaard?
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Het zit niet tussen mijn oren, want ik constateer het, vandaar ook:quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 22:22 schreef Jippie het volgende:
[..]
Die dubbele standaard zit tussen je oren
quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 22:17 schreef ejtleeditnA het volgende:
Waarom is de topictitel hier wel aangepast, terwijl dit bij topics van andere users die stelselmatig namen als Ali of Hassan in de topictitel hebben staan niet wordt gedaan?
Waarvan één voorwaardelijk en na 2/3 kom je in aanmerking voor vervroegde vrijlating / uitstromingstraject. Oftewel, na 2 jaar staat Kevin weer op straat.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:07 schreef vul_maar_in het volgende:
Weer zo'n gore tokkie verkrachter.
4 jaar is veel te laag.
Er is eerlijk gezegd vrij weinig rechtvaardigheid in dit soort zaken, alles is enigszins mosterd na de maaltijd. Maar goed, dit voelt wel als een trap na.quote:Op zondag 23 augustus 2026 10:02 schreef nixxx het volgende:
Hier aan de kust de zeeuwse kust…
Walgelijk weer. En zoals zo vaak bij zedenzaken, een straf die het rechtvaardigheidsgevoel niet bevredigt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |