abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221630707
bla
quote:

Vier jaar cel voor ex-partner in Zeeuwse verkrachtingszaak, drietal vrijgesproken

De rechtbank in Middelburg heeft een 37-jarige man uit het Zeeuwse Breskens vrijdag veroordeeld tot vier jaar cel, waarvan één jaar voorwaardelijk. Hij heeft zijn vriendin meerdere keren verkracht en haar gedwongen seks te hebben met andere mannen. Drie anderen werden vrijgesproken.

Kevin de N. werd ervan beschuldigd zijn vriendin tussen juni 2021 en mei 2023 meerdere keren te hebben verkracht. Daarnaast zou hij haar gedwongen hebben seks te hebben met vijf andere mannen.

De N. was 32 toen hij een relatie kreeg met de vrouw, die toen zelf zeventien jaar oud was. Zelf ontkent De N. dat hij haar ooit heeft gedwongen seks te hebben, niet met anderen en ook niet met hemzelf.

In haar spreekrecht tijdens de zitting, begin deze maand, vertelde de vrouw nog steeds bang te zijn om de mannen tegen te komen. Ook voelt ze zich oncomfortabel bij mannen die ze niet kent. "Wat me is aangedaan, zal me altijd bijblijven", zei ze. "Het is iets wat ik nooit helemaal zal kwijtraken."

Voor de verkrachting door De N. ziet de rechtbank echter genoeg bewijs. Zo verklaarde een van de mannen dat hij zich erg dwingend gedroeg tijdens een trio, terwijl de vrouw aangaf niet mee te willen werken. Daarom wordt hij veroordeeld voor de verkrachting van zijn ex-vriendin.

Lagere straf dan geëist

De straf valt flink lager uit dan de negen jaar die het Openbaar Ministerie tegen hem had geëist. De rechtbank ziet namelijk niet genoeg bewijs voor alle aanklachten die De N. ten laste werden gelegd, omdat er ook sprake moet zijn van steunbewijs dat niet vanuit het slachtoffer komt. Daar ontbrak het nu aan, stelt de rechtbank.

In totaal waren er vijf mannen betrokken bij de zaak. Het Openbaar Ministerie eiste drie jaar cel voor drie van hen. De overige twee werden niet vervolgd. Zij zijn allemaal vrijgesproken, omdat de rechter niet genoeg bewijs zag dat zij de vrouw hadden gedwongen tot seks.

De rechtbank benadrukte wel dat het het verhaal van de vrouw gelooft en dat de trio's echt hebben plaatsgevonden. Ook had ze een betrouwbare aangifte gedaan, maar voor een veroordeling is er niet genoeg bewijs.

Naast de vier jaar cel moet De N. het slachtoffer ook een schadevergoeding van 12.500 euro betalen.

https://www.nu.nl/binnenl(...)l-vrijgesproken.html
Het zoveelste incidentje met gestoorde Nederlanders* maar je mag er niet teveel van vinden want 'ze hebben zoveel meegemaakt'.

* Voordat een moderator het woord "Nederlanders" "onnodig" vindt en aanpast: NWS / Dion (14) werd bijna doodgeslagen door twee jonge Syriërs

[ Bericht 5% gewijzigd door Jippie op 22-08-2026 20:09:21 ]
pi_221630720
Wat een zieke schoften :r
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  Moderator zaterdag 22 augustus 2026 @ 18:07:32 #3
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221630724
Weer zo'n gore tokkie verkrachter.

4 jaar is veel te laag.
- vmi voor intimi -
  Moderator zaterdag 22 augustus 2026 @ 18:09:19 #4
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221630735
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 18:04 schreef ejtleeditnA het volgende:

[..]
Het zoveelste incidentje met gestoorde Nederlanders* maar je mag er niet teveel van vinden want 'ze hebben zoveel meegemaakt'.

* Voordat een moderator het woord "Nederlanders" "onnodig" vindt en aanpast: NWS / Dion (14) werd bijna doodgeslagen door twee jonge Syriërs
Als jij iets vind van een oververtegenwoordiging van Nederlandse mannen in verkrachtingszaken kun je dat vast statistisch aantonen en verdedigen. Geen mod die daar wat van gaat vinden hoor.
- vmi voor intimi -
pi_221630749
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 18:07 schreef vul_maar_in het volgende:
Weer zo'n gore tokkie verkrachter.

4 jaar is veel te laag.
14 jaar had beter gepast
pi_221630768
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 18:07 schreef Regilio_ het volgende:
Wat een zieke schoften :r
"Common sense is not so common" --Voltaire
pi_221630823
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 18:12 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
14 jaar had beter gepast
Zoveelste voorbeeld van lachwekkende lage straffen in dit kut land.

Eng hoofd ook trouwens.
pi_221630953
Ik zie vaak topics in NWS waarin verschillende criminele activiteiten met naam en verborgen achternaam worden gepost. De meeste topics halen de twee topics niet en het enige doel lijkt mij om te stellen of het een autochtoon of allochtoon betreft. Lijkt mij misschien een idee om voor dit soort misdaden met verder weinig nieuwswaarde een centraal topic aan te maken?
AZ
ALKMAAR
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 19:18:47 #9
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221631346
Ik zie zo iemand nog wel in herhaling vallen. Dit lijkt me niet iets wat je eenmalig uit een opwelling doet.

Daarnaast kan het niet anders dat zo iemand een persoonlijkheidsstoornis heeft als je dit type gedrag vertoont, gewetenloos misbruik van een jongere vrouw, feiten ontkennen, geen enkele emotie tonen aangaande de benoemde aanklachten. Ik gok op een aanzienlijke kans van psychopathie en een antisociale persoonlijkheidsstoornis.

Lekker gewerkt mensen van Justitie, en heel veel succes over 4 jaar dames.
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 19:27:14 #10
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221631435
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 18:12 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
14 jaar had beter gepast
Veel te weinig, beter 44 jaar.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 19:34:38 #11
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_221631532
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 18:09 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Als jij iets vind van een oververtegenwoordiging van Nederlandse mannen in verkrachtingszaken kun je dat vast statistisch aantonen en verdedigen. Geen mod die daar wat van gaat vinden hoor.
We wachten even het overzicht van @ejtleeditnA af
Ik ben inmiddels overleden
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 22 augustus 2026 @ 20:06:38 #12
485843 crew  Jippie
pi_221631830
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 18:04 schreef ejtleeditnA het volgende:

[..]

Waar is je bron? Ik zoek mee, tot dan een slotje.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 22 augustus 2026 @ 20:09:49 #13
485843 crew  Jippie
pi_221631874
Bron toegevoegd, en weer door ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')