abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 september 2026 @ 23:59:33 #176
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221709023
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 22:26 schreef Perrin het volgende:
Iran claimt er zeker 20 te hebben afgevuurd al.
[ x ]
Dan gaat Amerika sowieso een halve jaarproductie aan patriots afschieten vanavond
The End Times are wild
pi_221709293
“Till death do us part.”
twitter

Weer kinderen geraakt, waarvan er eentje dood is.
twitter

Propaganda of...?
twitter

CENTCOM: "All Iranian missiles were successfully intercepted".
twitter
pi_221709322
Zou wel mooi zijn als Iran precies zou weten wat ze geraakt hebben en wat de slachtoffers zijn op een Amerikaanse legerbasis in Jordanië, in dat geval hoeft men slechts aan dat informatietouwtje te trekken tot het boze hoofdje van Poetin, de Ayatollah of Xi Jinping tevoorschijn komt.
Laat maar waaien
  woensdag 2 september 2026 @ 07:55:39 #179
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221709541
En ondertussen zit Hormuz nog potdicht :{

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221709564
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 07:55 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
Hoog tijd en een buitenkansje om eens wat minder afhankelijk te geraken van mensen van laag allooi.
Laat maar waaien
  woensdag 2 september 2026 @ 08:10:56 #181
38496 Perrin
pi_221709571
Die kwam zonder kloppen naar binnen. De vraag is wiens bijeenkomst daar aan de gang was.

twitter
pi_221709728
quote:
9s.gif Op woensdag 2 september 2026 08:10 schreef Perrin het volgende:
Die kwam zonder kloppen naar binnen. De vraag is wiens bijeenkomst daar aan de gang was.

[ x ]
Als de USA zonder kloppen naar binnen kwam, dan was er een bruiloft van een sjiitische schurk (en Jodenhater).
Als Iran zonder kloppen naar binnen kwam, dan was er een bruiloft van een soenitische schurk (en landverrader).

Linksom of rechtsom, ik heb hier wel problemen mee. Waar gaat de wereld naartoe als schurken worden weggeblazen of afgeschoten omdat ze trouwen?

Ik doe het ff rustig aan.
pi_221709771
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 07:55 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
Dat blijft bijzonder. Je zou toch zeggen dat het niet zo lastig is deze te openen. De kan hier ook niet langer afhankelijk van zijn, dit gaat het Iraanse regime nu voor alles gebruiken om de eigen zin te krijgen.
  woensdag 2 september 2026 @ 09:17:46 #184
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_221709843
quote:
14s.gif Op woensdag 2 september 2026 09:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat blijft bijzonder. Je zou toch zeggen dat het niet zo lastig is deze te openen. De kan hier ook niet langer afhankelijk van zijn, dit gaat het Iraanse regime nu voor alles gebruiken om de eigen zin te krijgen.
Donny, ben je daar? Valt toch tegen he oorlogvoering zonder er verstand van te hebben nadat je een amateuristische alcoholist minister van defensie hebt gemaakt en een groot deel van je leger top hebt ontslagen. Nou snap ik dat laatste wel, dat waren toch maar wijven, kleurlingen en homo's. Of op zijn minst verdacht van democratische sympathieën.

Misschien was een geschiedenislesje voorafgaand aan dit avontuurtje een idee geweest? Dan had je kunnen lezen wat er in de Iran - Irak oorlog gebeurt is in dezelfde regio in die periode. Daar is zelfs een mooie Wikipedia pagina van: https://en.wikipedia.org/wiki/Tanker_war
  woensdag 2 september 2026 @ 09:22:53 #185
38496 Perrin
pi_221709876
Zin in de toekomst.

twitter
  woensdag 2 september 2026 @ 09:25:49 #186
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221709897
quote:

[..]
Zo lang ze langs honderden kilometers Iraanse kust moeten varen waar elke idioot met een raketwerper een schip kan raken.
Dan wordt het zo goed als onmogelijk om schepen te beschermen.

Zo ver ik weet zijn ze wel bezig met andere infrastructuur aan te leggen maar dat gaat nog jaren duren voordat dat een beetje op gang komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoddie op 02-09-2026 10:55:01 ]
pi_221709921
quote:

[..]
Sterker nog: uit berichtgeving vanuit de VS, en de volmondige instemming daarover van een aantal ingewijde users alhier, kreeg ik zelfs het idee dat het hooguit een weekje of 2 zou gaan kosten om zowat heel Iran lam te leggen.

Dat succes is trouwens al meerdere malen geclaimd, hoewel je er de laatste tijd niet zoveel meer over hoort.

Dat blijft bijzonder.

[ Bericht 1% gewijzigd door Toby56 op 02-09-2026 10:09:16 ]
pi_221709939
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 09:25 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Zo lang ze langs honderden kilometers Iraan kust moeten varen waar elke idioot met een raketwerper een schip kan raken.

Zo ver ik weet zijn ze wel bezig met andere infrastructuur aan te leggen maar dat gaat nog jaren duren voordat dat een beetje op gang komt.
Sommige sombere figuren voorspelden dat al meer een half jaar geleden.
Maar dat waren allemaal piskijkers of vrienden van de extremistische Islam.

Oorlogje beginnen tegen Iran.
Eitje.

[ Bericht 1% gewijzigd door Toby56 op 02-09-2026 09:39:20 ]
pi_221709967
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 04:54 schreef AFA2022 het volgende:
Beetje op de rusland manier. Toevallig vielen de brokstokken op belangrijke dingen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_221709973
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 09:17 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Donny, ben je daar? Valt toch tegen he oorlogvoering zonder er verstand van te hebben nadat je een amateuristische alcoholist minister van defensie hebt gemaakt en een groot deel van je leger top hebt ontslagen. Nou snap ik dat laatste wel, dat waren toch maar wijven, kleurlingen en homo's. Of op zijn minst verdacht van democratische sympathieën.

Misschien was een geschiedenislesje voorafgaand aan dit avontuurtje een idee geweest? Dan had je kunnen lezen wat er in de Iran - Irak oorlog gebeurt is in dezelfde regio in die periode. Daar is zelfs een mooie Wikipedia pagina van: https://en.wikipedia.org/wiki/Tanker_war
Plus vele andere glorieuze avonturen van de VS wereldwijd.
Die allemaal begonnen met: oorlogje beginnen tegen kleine landjes. Doen we ff.

Heb vandaag weer (bescheiden) gedoneerd aan Wiki, bij de weg.
Ook al trekken de mensen die ertoe doen er doorgaans geen lering uit, ik persoonlijk blijf een beetje inhoudelijke naslagwerken toch wel waarderen.
  woensdag 2 september 2026 @ 09:41:20 #191
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221709988
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 09:25 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Zo lang ze langs honderden kilometers Iraan kust moeten varen waar elke idioot met een raketwerper een schip kan raken.

Ja, dat is het probleem. Die kust is veel te lang en te woest. Dat is onmogelijk te controleren. Je kunt ook helemaal niet 24/7 overal vliegtuigen laten vliegen, dat is heel anders als eenmalig op een bepaald statisch doel afgaan om te bombarderen. Maar met 24/7 erboven hangen is je luchtmacht binnen een week uitgeput. En dan kan Iran daarna alsnog toeslaan. Niet te doen.
Wat je kunt doen is met troepen langs die kust. Dan heb je er controle over. Maar dan wordt je overal langs de frontlijn aangevallen. En dan je steeds dieper het land in laten trekken is ook een slecht idee.
The End Times are wild
  woensdag 2 september 2026 @ 09:41:25 #192
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221709990
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 09:33 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Sommige sombere figuren voorspelden dat al meer een half jaar geleden.
Maar dat waren allemaal piskijkers.

Oorlogje beginnen tegen Iran.
Eitje.
Ik had zelf ook verwacht dat de oorlog niet zo lang zou duren, doordat die protesten nog vers waren en zoveel doden onder demonstranten dacht ik dat het land al op het punt stond voor een revolutie, blijkbaar had ik het mis en vindenn ze het prima dat de regering het eigen volk af slacht.

Maar ja ik heb dan ook geen inlichtingendiensten om mij te informeren ;)
pi_221710129
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 09:41 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Ik had zelf ook verwacht dat de oorlog niet zo lang zou duren, doordat die protesten nog vers waren en zoveel doden onder demonstranten dacht ik dat het land al op het punt stond voor een revolutie, blijkbaar had ik het mis en vindenn ze het prima dat de regering het eigen volk af slacht.

Maar ja ik heb dan ook geen inlichtingendiensten om mij te informeren ;)
Ontzettend veel mensen daar vinden het helemaal niet prima.

Maar of ze op een bevrijding door Trump en Bibi zitten te wachten is zeer de vraag... ze weten vermoedelijk ook wel dat iemand als Trump, na 'gedane' zaken gewoon zelf een slaatje uit de zaak wil slaan, en zelfs zonder problemen met zittende machthebbers dealtjes gaat sluiten. Zie Venezuela.

Je zou die boze mensen en democratische krachten in Iran van wapens kunnen voorzien. Maar ook dat is geen garantie voor succes. Vanaf 1953 staat de VS er in Iran sowieso niet zo goed voor. Of er nu een door het westen gesteunde kontlikkende sjah regeeert of een woest en vuurspuwend stel haatbaarden, het was allemaal het gevolg van eerder ingrijpen van de VS (en GB) in een nieuwe democratische rechtsstaat.

Het is een illusie dat iemand als Trump een oprechte democratie wil vestigen in zo'n land. Hij wil gewoon een land met een leider die naar hem/de VS luistert.
Het is niet voor niets dat de zoon van de sjah nog het meest enthousiast was over deze oorlog. Die zit een nieuwe regeerperiode van zijn familie wel zitten.
(Het lijkt erop dat hij nog even moet wachten.)

[ Bericht 2% gewijzigd door Toby56 op 02-09-2026 10:15:39 ]
pi_221710384
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 04:54 schreef AFA2022 het volgende:
“Till death do us part.”
[ x ]

Weer kinderen geraakt, waarvan er eentje dood is.
[ x ]

Propaganda of...?
[ x ]

[ x ]
De modus operandi van de grootste terreurstaat ter wereld, die met "precisiewapens" bruiloften, markten, scholen, ziekenhuizen en apotheken opblaast. Misdaden die we kennen uit de eerste en tweede Golfoorlog en uit Afghanistan. Binnenkort zullen ze schijnheilig 9/11 herdenken en in de slachtofferrol kruipen, terwijl ze al eeuwenlang op veel grotere schaal burgers doden en leed veroorzaken.
  woensdag 2 september 2026 @ 11:00:21 #195
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221710515
Het US vliegdekschip is aangekomen in Thailand, in Laem Chabang 2 km bij Pataya vandaan, nou dat komt wel goed voor de jongens
Die gaan even een paar keer een full body doen daar

Komt helemaal goed , even de piemel strekken
https://www.telegraaf.nl/(...)ormuz/160841391.html
quote:
Amerikaans vliegdekschip Abraham Lincoln aangekomen in Thailand

Het Amerikaanse vliegdekschip Abraham Lincoln is woensdagochtend na meer dan tweehonderd dagen op zee de Thaise haven van Laem Chabang binnengevaren. Het schip kreeg internationaal veel aandacht door berichten over zware omstandigheden voor de bemanning.

Bemanningsleden klaagden onder meer over hun mentale gezondheid en het eten aan boord. Ook zouden meerdere opvarenden hebben geprobeerd overboord te springen.

Het vliegdekschip, dat wordt begeleid door andere Amerikaanse marineschepen, blijft vijf dagen in Thailand. De bemanning krijgt daar rust en vrije tijd, aldus Thaise functionarissen. Thailand is de enige bondgenoot van de Verenigde Staten op het vasteland van Zuidoost-Azië.

De Lincoln, met ongeveer 5000 bemanningsleden en mariniers aan boord, vestigde een record voor het aantal achtereenvolgende dagen op zee. Normaal gesproken duurt een marine-inzet zes tot negen maanden, maar in tijden van conflict kan dat worden verlengd.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221711112
The Logistics Nightmare Facing U.S. Warships

Waarom al die bemanning weinig voedsel rantsoenen krijgen, omdat de Amerikaanse basissen in het midden oosten allemaal te gevaarlijk zijn om te bevoorraden en bevoorradingsschepen nu een reis van 3500 kilometer enkele reis moeten maken.

Dat de VS niet eens hun basissen daar goed kunnen verdedigen is natuurlijk voor de wereld wel een verrassing...
pi_221711160
Wat een hopeloze ductape vloot :')

twitter
pi_221711345
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 12:45 schreef Since2003 het volgende:

[ x ]
Bekijk deze YouTube-video

Onderhandelen met een gun tegen je hoofd werkt natuurlijk wat makkelijker:
Trump over de aanvallen op Iran: "Ik probeer hen niet te dwingen terug te keren naar de onderhandelingen."
https://13tv.co.il/item/news/politics/security/vti9p-905339658/

US begins 'tanker for tanker policy' on Iranian ships.
https://www.jpost.com/mid(...)/live-updates-907287

Russia secretly aiding Iran in development of supersonic cruise missile technology. The program was codenamed C430L.
https://www.jpost.com/middle-east/iran-news/article-907296
pi_221711377
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 12:45 schreef Since2003 het volgende:

[ x ]
In Thailand kun je veel lol hebben.

One Night in Bangkok.
Potje schaken?
Lekker, man!
pi_221711388
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 13:16 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Bekijk deze YouTube-video

Onderhandelen met een gun tegen je hoofd werkt natuurlijk wat makkelijker:
Trump over de aanvallen op Iran: "Ik probeer hen niet te dwingen terug te keren naar de onderhandelingen."
https://13tv.co.il/item/news/politics/security/vti9p-905339658/

US begins 'tanker for tanker policy' on Iranian ships.
https://www.jpost.com/mid(...)/live-updates-907287

Russia secretly aiding Iran in development of supersonic cruise missile technology. The program was codenamed C430L.
https://www.jpost.com/middle-east/iran-news/article-907296
Die damejongen heeft een mooie bariton!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')