Dan gaat Amerika sowieso een halve jaarproductie aan patriots afschieten vanavondquote:Op dinsdag 1 september 2026 22:26 schreef Perrin het volgende:
Iran claimt er zeker 20 te hebben afgevuurd al.
[ x ]
Hoog tijd en een buitenkansje om eens wat minder afhankelijk te geraken van mensen van laag allooi.quote:Op woensdag 2 september 2026 07:55 schreef Perrin het volgende:
En ondertussen zit Hormuz nog potdicht
[ x ]
Als de USA zonder kloppen naar binnen kwam, dan was er een bruiloft van een sjiitische schurk (en Jodenhater).quote:Op woensdag 2 september 2026 08:10 schreef Perrin het volgende:
Die kwam zonder kloppen naar binnen. De vraag is wiens bijeenkomst daar aan de gang was.
[ x ]
Dat blijft bijzonder. Je zou toch zeggen dat het niet zo lastig is deze te openen. De kan hier ook niet langer afhankelijk van zijn, dit gaat het Iraanse regime nu voor alles gebruiken om de eigen zin te krijgen.quote:Op woensdag 2 september 2026 07:55 schreef Perrin het volgende:
En ondertussen zit Hormuz nog potdicht
[ x ]
Donny, ben je daar? Valt toch tegen he oorlogvoering zonder er verstand van te hebben nadat je een amateuristische alcoholist minister van defensie hebt gemaakt en een groot deel van je leger top hebt ontslagen. Nou snap ik dat laatste wel, dat waren toch maar wijven, kleurlingen en homo's. Of op zijn minst verdacht van democratische sympathieën.quote:Op woensdag 2 september 2026 09:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat blijft bijzonder. Je zou toch zeggen dat het niet zo lastig is deze te openen. De kan hier ook niet langer afhankelijk van zijn, dit gaat het Iraanse regime nu voor alles gebruiken om de eigen zin te krijgen.
Zo lang ze langs honderden kilometers Iraanse kust moeten varen waar elke idioot met een raketwerper een schip kan raken.quote:Op woensdag 2 september 2026 09:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat blijft bijzonder. Je zou toch zeggen dat het niet zo lastig is deze te openen. De kan hier ook niet langer afhankelijk van zijn, dit gaat het Iraanse regime nu voor alles gebruiken om de eigen zin te krijgen.
Sterker nog: uit berichtgeving vanuit de VS, en de volmondige instemming daarover van een aantal ingewijde users alhier, kreeg ik zelfs het idee dat het hooguit een weekje of 2 zou gaan kosten om zowat heel Iran lam te leggen.quote:Op woensdag 2 september 2026 09:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Sommige sombere figuren voorspelden dat al meer een half jaar geleden.quote:Op woensdag 2 september 2026 09:25 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Zo lang ze langs honderden kilometers Iraan kust moeten varen waar elke idioot met een raketwerper een schip kan raken.
Dan wordt het zo goed als onmogelijk om schepen te beschermen.
Zo ver ik weet zijn ze wel bezig met andere infrastructuur aan te leggen maar dat gaat nog jaren duren voordat dat een beetje op gang komt.
Beetje op de rusland manier. Toevallig vielen de brokstokken op belangrijke dingenquote:Op woensdag 2 september 2026 04:54 schreef AFA2022 het volgende:
CENTCOM: "All Iranian missiles were successfully intercepted".
Plus vele andere glorieuze avonturen van de VS wereldwijd.quote:Op woensdag 2 september 2026 09:17 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Donny, ben je daar? Valt toch tegen he oorlogvoering zonder er verstand van te hebben nadat je een amateuristische alcoholist minister van defensie hebt gemaakt en een groot deel van je leger top hebt ontslagen. Nou snap ik dat laatste wel, dat waren toch maar wijven, kleurlingen en homo's. Of op zijn minst verdacht van democratische sympathieën.
Misschien was een geschiedenislesje voorafgaand aan dit avontuurtje een idee geweest? Dan had je kunnen lezen wat er in de Iran - Irak oorlog gebeurt is in dezelfde regio in die periode. Daar is zelfs een mooie Wikipedia pagina van: https://en.wikipedia.org/wiki/Tanker_war
Ja, dat is het probleem. Die kust is veel te lang en te woest. Dat is onmogelijk te controleren. Je kunt ook helemaal niet 24/7 overal vliegtuigen laten vliegen, dat is heel anders als eenmalig op een bepaald statisch doel afgaan om te bombarderen. Maar met 24/7 erboven hangen is je luchtmacht binnen een week uitgeput. En dan kan Iran daarna alsnog toeslaan. Niet te doen.quote:Op woensdag 2 september 2026 09:25 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Zo lang ze langs honderden kilometers Iraan kust moeten varen waar elke idioot met een raketwerper een schip kan raken.
Dan wordt het zo goed als onmogelijk om schepen te beschermen.
Zo ver ik weet zijn ze wel bezig met andere infrastructuur aan te leggen maar dat gaat nog jaren duren voordat dat een beetje op gang komt.
Ik had zelf ook verwacht dat de oorlog niet zo lang zou duren, doordat die protesten nog vers waren en zoveel doden onder demonstranten dacht ik dat het land al op het punt stond voor een revolutie, blijkbaar had ik het mis en vindenn ze het prima dat de regering het eigen volk af slacht.quote:Op woensdag 2 september 2026 09:33 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Sommige sombere figuren voorspelden dat al meer een half jaar geleden.
Maar dat waren allemaal piskijkers.
Oorlogje beginnen tegen Iran.
Eitje.
Ontzettend veel mensen daar vinden het helemaal niet prima.quote:Op woensdag 2 september 2026 09:41 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ik had zelf ook verwacht dat de oorlog niet zo lang zou duren, doordat die protesten nog vers waren en zoveel doden onder demonstranten dacht ik dat het land al op het punt stond voor een revolutie, blijkbaar had ik het mis en vindenn ze het prima dat de regering het eigen volk af slacht.
Maar ja ik heb dan ook geen inlichtingendiensten om mij te informeren
De modus operandi van de grootste terreurstaat ter wereld, die met "precisiewapens" bruiloften, markten, scholen, ziekenhuizen en apotheken opblaast. Misdaden die we kennen uit de eerste en tweede Golfoorlog en uit Afghanistan. Binnenkort zullen ze schijnheilig 9/11 herdenken en in de slachtofferrol kruipen, terwijl ze al eeuwenlang op veel grotere schaal burgers doden en leed veroorzaken.quote:
quote:Amerikaans vliegdekschip Abraham Lincoln aangekomen in Thailand
Het Amerikaanse vliegdekschip Abraham Lincoln is woensdagochtend na meer dan tweehonderd dagen op zee de Thaise haven van Laem Chabang binnengevaren. Het schip kreeg internationaal veel aandacht door berichten over zware omstandigheden voor de bemanning.
Bemanningsleden klaagden onder meer over hun mentale gezondheid en het eten aan boord. Ook zouden meerdere opvarenden hebben geprobeerd overboord te springen.
Het vliegdekschip, dat wordt begeleid door andere Amerikaanse marineschepen, blijft vijf dagen in Thailand. De bemanning krijgt daar rust en vrije tijd, aldus Thaise functionarissen. Thailand is de enige bondgenoot van de Verenigde Staten op het vasteland van Zuidoost-Azië.
De Lincoln, met ongeveer 5000 bemanningsleden en mariniers aan boord, vestigde een record voor het aantal achtereenvolgende dagen op zee. Normaal gesproken duurt een marine-inzet zes tot negen maanden, maar in tijden van conflict kan dat worden verlengd.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 2 september 2026 12:45 schreef Since2003 het volgende:
Wat een hopeloze ductape vloot
[ x ]
In Thailand kun je veel lol hebben.quote:Op woensdag 2 september 2026 12:45 schreef Since2003 het volgende:
Wat een hopeloze ductape vloot
[ x ]
Die damejongen heeft een mooie bariton!quote:Op woensdag 2 september 2026 13:16 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Onderhandelen met een gun tegen je hoofd werkt natuurlijk wat makkelijker:
Trump over de aanvallen op Iran: "Ik probeer hen niet te dwingen terug te keren naar de onderhandelingen."
https://13tv.co.il/item/news/politics/security/vti9p-905339658/
US begins 'tanker for tanker policy' on Iranian ships.
https://www.jpost.com/mid(...)/live-updates-907287
Russia secretly aiding Iran in development of supersonic cruise missile technology. The program was codenamed C430L.
https://www.jpost.com/middle-east/iran-news/article-907296
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |