Dat is een manier het aan te pakken, een zekere Duitse leider uit de vorige eeuw had met lebensraum daarvoor een andere oplossing. Qua betekenis lijkt me superieur beter passen bij het tweede idee hier gezien de betekenis van bovenliggend.quote:Op zondag 16 augustus 2026 18:18 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Of andersom, het eenkindsprincipe in China was tegen de armoede/hongersnood gericht. Alleen rijke chinezen konden zich meerdere kinderen veroorloven.
Ja, geen idee hoe dat communistisch ideaal precies in elkaar stak onder Mao, maar kregen de oudjes ineens wel pensioen bij een kind?quote:Op zondag 16 augustus 2026 18:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is een manier het aan te pakken, een zekere Duitse leider uit de vorige eeuw had met lebensraum daarvoor een andere oplossing. Qua betekenis lijkt me superieur beter passen bij het tweede idee hier gezien de betekenis van bovenliggend.
Als verlengde van dat eenkindsprincipe zal China op de langere termijn ook denk ik te veel bevolking verliezen waardoor de macht van het land in de wereldpolitiek ook relatief zal verminderen.
Geen idee, ik ben niet goed bekend met het Maoïsme. Het is wel een interessant voorbeeld overigens. Het lijkt wel wat op Stalinisme wat dat betreft.quote:Op zondag 16 augustus 2026 18:33 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, geen idee hoe dat communistisch ideaal precies in elkaar stak onder Mao, maar kregen de oudjes ineens wel pensioen bij een kind?
Beetje van armoedzaaiers of kanslozen liever niet vermenigvuldigen ofso.quote:Op zondag 16 augustus 2026 18:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben niet goed bekend met het Maoïsme. Het is wel een interessant voorbeeld overigens. Het lijkt wel wat op Stalinisme wat dat betreft.
Het lijkt me een invloed van het revolutionaire het-doel-heiligt-de-middelen denken. Net als bij Stalin waar het niet uitmaakte dat er miljoenen boeren door hongersnood stierven - zolang het doel - het communisme maar bereikt kon worden.
Er zou ook iets achter kunnen zitten in de trant van wat je opmerkte: als enkel de rijken meerdere kinderen kunnen hebben dan is het beter vanwege het gelijkheidsdenken dit voor iedereen onmogelijk te maken.
Neen, het verheffen of verlagen van een stratus, in dit geval dus het verlagennvan de bovenklasse in de maatschappij tot de laagste gemene deler.quote:Op zondag 16 augustus 2026 18:46 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Beetje van armoedzaaiers of kanslozen liever niet vermenigvuldigen ofso.
En daar zullen de mannen wel even voor zorgen zeker?quote:Op zondag 16 augustus 2026 18:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Voortplanting is geen onderwerp wat vrouwen aangaat, het is simpelweg een noodzaak voor het voortbestaan van een cultuur, volk en maatschappij.
Ik zeg toch duidelijk dat het een maatschappelijk probleem is. Dit overstijgt mannen en vrouwen, dit is gerelationeerd aan existentie an sich.quote:Op zondag 16 augustus 2026 20:54 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En daar zullen de mannen wel even voor zorgen zeker?
En toch zei je dat voortplanting niets is wat vrouwen aangaat..quote:Op zondag 16 augustus 2026 21:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik zeg toch duidelijk dat het een maatschappelijk probleem is. Dit overstijgt mannen en vrouwen, dit is gerelationeerd aan existentie an sich.
enkel mistequote:Op zondag 16 augustus 2026 21:12 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En toch zei je dat voortplanting niets is wat vrouwen aangaat..
Dat klinkt behoorlijk anders dan hetgeen je nu schrijft
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |