abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221566589
unieke keuze wel :D

quote:
Niet Roberto Martinez, wel een andere Spanjaard is de nieuwe bondscoach van Oranje. Na een periode vol geruchten is Nederland uitgekomen bij Xavi Hernandez. Het icoon van Barcelona tekent een contract tot het WK van 2030 in zijn thuisland, Portugal en Marokko. "Je zou kunnen zeggen dat ik een zoon van het Nederlandse voetbal ben", vertelt Xavi zelf.

errassing van formaat bij onze noorderburen.

Na een periode vol geruchten en namen die de revue passeerden – onder meer die van ex-Rode Duivels-bondscoach Roberto Martinez – heeft Oranje vanavond zijn nieuwe oefenmeester voorgesteld.

Met Xavi Hernandez gaat Nederland de Spaanse tour op. De iconische middenvelder van Barcelona zat al twee jaar zonder job. Eerder begon hij zijn trainerscarrière bij Al-Sadd en had hij ook drie jaar de leiding over Barcelona.

Nu kiest Xavi dus voor zijn eerste avontuur als bondscoach. Hij krijgt bij Nederland een contract tot 2030, wanneer het WK plaatsvindt in Spanje, Portugal en Marokko.

"Ik vind het een enorme eer om bondscoach van het Nederlands elftal te worden", zegt Xavi. "Als iemand die zijn opleiding heeft genoten aan de academie van FC Barcelona, met sterke invloeden van onder anderen Johan Cruijff en Rinus Michels, voel ik een bijzondere verbondenheid met het Nederlandse voetbal."

"Je zou kunnen zeggen dat ik een beetje een zoon van het Nederlandse voetbal ben. Ook andere grote trainers, vooral Louis van Gaal waar ik mijn debuut onder maakte bij Barcelona, en Frank Rijkaard, hebben een belangrijke rol gespeeld in mijn vorming als speler en coach."

Pittig detail: in 2010 wonnen Xavi en Spanje de wereldtitel in Zuid-Afrika na een 1-0-zege in de finale tegen... Nederland.

Op het voorbije WK eindigde het verhaal van Oranje dan weer met een vroege uitschakeling. In de 1/16e finale bleek Marokko te sterk na strafschoppen. Het was meteen ook het einde van de ambtstermijn van Ronald Koeman.

Auteur(s):
Jochen Beerlaen
bron: sporza.be
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_221566625
Gisteren wil zijn nieuws terug.
U MAD?
pi_221567189
Zolang hij geen Limburgers selecteerde zal hij hoge ogen gooien
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 09:00:50 #4
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221567988
Wilde Alex Pastoor of Ron Jans niet? Jammer. Succes hoor!
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221568284
Dit wordt unaniem een belachelijk groot succes. EK én WK met schitterend voetbal.
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
pi_221570985
Toch had ik liever Ibrahim Afellay als trainer van Oranje gezien.
Niet dat Xavi een slechte trainer o.i.d. is, daar niet van.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_221571236
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 14:37 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Toch had ik liever Ibrahim Afellay als trainer van Oranje gezien.
Niet dat Xavi een slechte trainer o.i.d. is, daar niet van.
Kenneth Perez.
Wait for the ricochet.
pi_221571247
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 15:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Kenneth Perez.
Nee, Perez kan niet
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_221571259
Blijft een matige kutselectie, maar in ieder geval niet meer dat schijterige voetbal
pi_221590714
Na het afketsen van de besprekingen met Arne Slot heeft Xavi zichzelf namelijk via via zelf aangeboden als opvolger van Ronald Koeman bij directeur topvoetbal Nigel de Jong. Een interessante optie, vonden ze in Zeist, maar De Jong, KNVB-directeur Marianne van Leeuwen en voetbalcommissaris Clarence Seedorf hielden de boot af.
https://www.telegraaf.nl/(...)l&utm_campaign=share
Wait for the ricochet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')