quote:
Op vrijdag 2 oktober 2026 18:16 schreef Vanyel het volgende:[..]
Ben je dan geneigd dat weer gelijk te trekken zodat beide kinderen hetzelfde krijgen op hun 18e of doe je daar niet aan?
Goede vraag. Nog niet zo over nagedacht. Het is sowieso wat moeilijk om zicht te krijgen op of het gelijk loopt, want bij de oudste ben ik met deze spaarrekening later begonnen. En mijn ouders schenken elk jaar het maximum belastingvrij te schenken bedrag en dat wordt elk jaar meer, dus de jongste krijgt ook meer. Ik zal tegen de tijd dat de oudste 18 wordt eens kijken hoeveel we precies hebben verzameld en of dat dan 11 jaar later vergelijkbaar is.
Maar ik vind alles hetzelfde geen heilig moeten. De oudste heeft sowieso nog een andere ouder waarvan hij dingen kan krijgen en erven bijvoorbeeld. En ze hebben ook andere grootouders. Mijn zus en ik krijgen en kregen ook niet hetzelfde van onze ouders.
Edit: de oudste heeft nu drie keer zoveel als de jongste maar hij wel meer dan drie keer zou oud. Dus het loopt niet gelijk. Ik vind het bedrag wat de oudste heeft best heel fors voor een 18jarige maar ik vind stoppen met sparen ook zonde. Ik moet nog even goed nadenken of hij alles krijgt of dat ik het toch in beheer hou. Op dit moment vertrouw ik hem er niet bepaald mee namelijk
[ Bericht 14% gewijzigd door Clubsoda op 02-10-2026 19:13:43 ]