Maar wees eens eerlijk, was er ook maar enige kans dat je hem ook maar een beetje positief had beoordeeld?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
totaal afwezig zijn, alleen maar bezig met TikTok, beeldvorming en infantiel vriendje. Geen enkel probleem oplossen. Alleen maar voorbedachte mantra's op kunnen dreunen. Toondoof zijn.
Moet ik doorgaan?
Maar het is niet waargemaakt als die huizen er niet op de eerste dag van het kabinet staan? Of hoe werkt dat in jouw werkelijkheid?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:10 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik zeik om verkiezingsbeloftes die niet waargemaakt gaan worden. Of het nou om Rutte of om Jetten gaat.
Volgens mij hebben ze zichzelf ook vastgezet met regeltjes zodat het heel moeilijk wordt ergens een flatgebouw snel te bouwen.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat had ik ook liever gewild, maar om dat te voorkomen moet je terug in de tijd naar 2012 toen het ministerie van VROM werd opgeheven.
Toen er na de 2e wereldoorlog een grote woningnood was, werden er in notime door de overheid grote flatgebouwen neergezet zodat mensen in elk geval een dak boven hun hoofd hebben. Die urgentie ontbreekt nu compleet, dus de huidige woningnood verdwijnt ook niet zomaar. Het is inderdaad erg triest voor de generatie die hier de dupe van wordt.
Ok. Maar daar hebben de meeste kabinetten vrij veel last van in hun eerste maanden. Wat maakt ze dan concreet slechter dan een kabinet Schoof? Wat deden die dan wel?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:36 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ze doen helemaal niks, dat is vooral het probleem.
Er staat "Vooral minder Syriërs"quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De meest kostbare migratie, de asielmigratie, gaat ongehinderd door. En dat is natuurlijk waar het de meeste kiezer om gaat.
Dat snap je zelf natuurlijk ook wel.
En dan die gespeelde D66 verbazing: "maar meneer waar heeft u het over? De migratie gaat omlaag, heeft u de laatste cbs rapportage niet gezien?"
Dat is waarom d66 bij zoveel mensen het bloed onder de nagels vandaan haalt.
Dat is echt het beste van de komkommertijd.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 10:13 schreef Mortaxx het volgende:
Kunnen ze dat zomerreces niet verlengen tot oneindig? Heerlijk dat je die politici niet hoort
Ook dat is onzinquote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:36 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ze doen helemaal niks, dat is vooral het probleem.
Snorkelen, inta'en, beetje rondbellen en op een bootje staan.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 11:57 schreef Zoddie het volgende:
Het optreden van Jetten in deze periode was eigenlijk exact wat ik ervan had verwacht.
Geen vuur, geen passie, braaf, zonder persoonlijkheid.
Als een AI gegenereerde figuur zowel qua uiterlijk als persoonlijkheid.
Die met name met vakanties en TikTok videos bezig is.
Klopt, ze nemen de idiote slecht ontworpen wetten van Faber gewoon over. Dus in die zin net zo slecht als het kabinet Schoof. Maar iets zegt me dat die wetten je lang niet ver genoeg zullen gaan. Dan heb ik wel een teleurstelling voor je. De radicale dromen gaan met min of meer normale partijen in een kabinet ook nooit uitkomen.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:39 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Je hoeft niet steeds terug te vallen op kabinet Schoof om je posts kracht bij te zetten. Iedereen weet ook wel dat dat ook hopeloos was.
Maar dit is gewoon echt niet beter.
Dus enkel omdat ze net even verder kijken dan de onderbuik en er een keer feiten bijhalen?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat is waarom d66 bij zoveel mensen het bloed onder de nagels vandaan haalt.
Het is niet mijn partij, maar als ik de volgende keer door VVD te stemmen kan helpen voorkomen dat d66 ofquote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:33 schreef Cruzinats het volgende:
Dat men VVD stemt is eerder een gevolg van het falen op links.
Dat ligt er aan; wordt je dan wel daadwerkelijk concreet?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
totaal afwezig zijn, alleen maar bezig met TikTok, beeldvorming en infantiel vriendje. Geen enkel probleem oplossen. Alleen maar voorbedachte mantra's op kunnen dreunen. Toondoof zijn.
Moet ik doorgaan?
Waar had hij aanwezig moeten zijn?quote:totaal afwezig zijn
Is dat zo ja? Hoeveel social media posts maakt Rob per dag? Zijn er analyses, bronnen, of schattingen over hoeveel tijd hij daarmee kwijt is? Infantiel vriendje? Hoe, wat, waar? Wat is er precies mis met zijn partner en hoe heeft dat invloed op het functioneren van onze minister president?quote:alleen maar bezig met TikTok, beeldvorming en infantiel vriendje.
Duh. Ze zijn pas 6 maanden bezig. Vertel me eens, welk van die grote problemen acht jij serieus in 6 maanden op te lossen? De woningcrisis? Migratie? Stikstof? Dossiers waar we door diens complexiteit al meerdere kabinetten, zo niet al decennia, flink mee worstelen als land. Maar omdat Rob de klus in 6 maanden niet weet te klaren zou híj opeens de slechtste MP ooit zijn? Dat is oprecht wat je beweert?quote:Geen enkel probleem oplossen.
Zoals?quote:Alleen maar voorbedachte mantra's op kunnen dreunen.
Naar wie luistert hij niet? Waarover?quote:Toondoof zijn.
Omdat ze de begroting van prinsjesdag niet rond krijgen / geen deals kunnen maken / VVD uiteindelijk misschien wegrent.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 11:46 schreef Tijn het volgende:
Waarom zou het kabinet opeens vallen? Er is geen kabinetscrisis of niks.
Maar zijn daar dan al concrete indicaties voor te vinden?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:56 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Omdat ze de begroting van prinsjesdag niet rond krijgen / geen deals kunnen maken / VVD uiteindelijk misschien wegrent.
Is dat relevant?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar wees eens eerlijk, was er ook maar enige kans dat je hem ook maar een beetje positief had beoordeeld?
Of was je op voorhand al zo negatief dat het allemaal toch niets uitmaakt?
Peilingen met een rechtse meerderheid met de VVD als grootste, en de mate van activiteit mbt migratie op de X-account van Dilan.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:59 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar zijn daar dan al concrete indicaties voor te vinden?
Behalve dan dat de VVD inderdaad een reputatie heeft opgebouwd van instabiliteit.
Ik ga dit spelletje niet met je spelen. Succes met genieten van kabinet Jetten. Voor de kerst is hij weg en wordt hij ergens burgemeester of voorzitter.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:56 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat ligt er aan; wordt je dan wel daadwerkelijk concreet?
[..]
Waar had hij aanwezig moeten zijn?
[..]
Is dat zo ja? Hoeveel social media posts maakt Rob per dag? Zijn er analyses, bronnen, of schattingen over hoeveel tijd hij daarmee kwijt is? Infantiel vriendje? Hoe, wat, waar? Wat is er precies mis met zijn partner en hoe heeft dat invloed op het functioneren van onze minister president?
[..]
Duh. Ze zijn pas 6 maanden bezig. Vertel me eens, welk van die grote problemen acht jij serieus in 6 maanden op te lossen? De woningcrisis? Migratie? Stikstof? Dossiers waar we door diens complexiteit al meerdere kabinetten, zo niet al decennia, flink mee worstelen als land. Maar omdat Rob de klus in 6 maanden niet weet te klaren zou híj opeens de slechtste MP ooit zijn? Dat is oprecht wat je beweert?
En stiekem niet toch omdat Rob een progressief-liberale premier is, en jij hem om zijn progressieve waarden (en hopelijk alleen om zijn progressieve waarden, al doet die sneer over zijn partner anders vermoeden) totaal niet kan luchten of zien, en hem dus maar al te graag als de grote slechterik afschildert?
[..]
Zoals?
[..]
Naar wie luistert hij niet? Waarover?
Omdat D66 nog dat arrogante toontje had richting de PVV, maar zelf geen haar beter zijn. Zie alleen gisteren dat voorbeeld in Amsterdam. Of in het begin, de beste dame die loog over haar diploma's.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ok. Maar daar hebben de meeste kabinetten vrij veel last van in hun eerste maanden. Wat maakt ze dan concreet slechter dan een kabinet Schoof? Wat deden die dan wel?
Ok. Weinig concreet hoor.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:04 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Omdat D66 nog dat arrogante toontje had richting de PVV, maar zelf geen haar beter zijn. Zie alleen gisteren dat voorbeeld in Amsterdam. Of in het begin, de beste dame die loog over haar diploma's.
Het blijkt inderdaad zeer relevant. Zoals ik het Kabinet Schoof eigenlijk geen kans gaf, zo doe jij dat met dit kabinet. Prima natuurlijk, maar wel goed om te beseffenquote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Is dat relevant?
De gasopslag is nagenoeg leeg aan de vooravond van de herfst. De benzine is ¤ 0,70 cent per liter duurder dan bij ons buurland. Het is een groot fiasco en jij vraagt je af of hij wel goed had kúnnen doen?
Laat ik het zo zeggen, het had mij hoogst verbaasd als hij het wel goed zou hebben gedaan want de man is de vleesgeworden leegheid.
Ok Hans. Staat genoteerd.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ok. Weinig concreet hoor.
Het verbaast me helemaal niets dat je de Telegraaftitels die je nadreunt op geen enkele manier hard weet te maken.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik ga dit spelletje niet met je spelen. Succes met genieten van kabinet Jetten. Voor de kerst is hij weg en wordt hij ergens burgemeester of voorzitter.
Infrastructuur is idd iets waar je mijn inziens niet zomaar op moet bezuinigen.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Kort jaartje hanteer je. Ze zijn pas eind februari begonnen…
Maar wat hebben ze concreet dan echt zo slecht gedaan?
Ik vind bijvoorbeeld dat er te weinig regie gepakt is rond de huidige droogte. Ook vind ik dat ze wel erg makkelijk willen bezuinigen op infrastructuur.
Dat zijn vervelende zaken maar niet heel opvallend. En ik zie nog niet hoe het slechter is dan Schoof die van crisis naar crisis schoof….
Fijn dat je op mij projecteert maar dat heeft natuurlijk met feiten of met wat ik vind en doe weinig te maken.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het blijkt inderdaad zeer relevant. Zoals ik het Kabinet Schoof eigenlijk geen kans gaf, zo doe jij dat met dit kabinet. Prima natuurlijk, maar wel goed om te beseffen.
Overigens scheelt de benzineprijs nu amper iets met Duitsland, dus dat zegt ook niet alles.
Dat is juist schandalig, want ze zouden de spreidingswet alleen uitvoeren als de instroom zal afnemen. Het neemt niet af, dus ze voldoen niet aan hun eigen voorwaarden voor het uitvoeren van de wet.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:26 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze roepen weigergemeenten rond de spreidingswet op het matje.
En er zal vast meer zijn maar die eerste concretisering zal je sowieso pas zien in de nieuwe begroting, immers zonder centjes is alles mooie praat maar weinig concreet toetsbaar.
Ik heb gewoon geen zin in ellenlange discussies en heb mij niet ten doel gesteld jou te overtuigen. Ik kan ju een essay van 10.000 woorden schrijven met daarin uiteengezet op welke fronten Jetten allemaal faalt, het zal niks uithalen.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Het verbaast me helemaal niets dat je de Telegraaftitels die je nadreunt op geen enkele manier hard weet te maken.
Ik ben verre van fan van Jetten-1. Maar om heel andere redenen dan jij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |