abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221629780
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 11:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Succes met aanvechten, want ze verzinnen toch wel weer wat. Is vechten tegen de bierkaai.
Documenteren en lid worden van de vakbond.

In het geval van TS dus schriftelijk verlof aanvragen. Komt er geen schriftelijke gemotiveerde afwijzing dan is er geen afwijzing en kan TS dus gewoon met verlof. Ook als de manager intussen 100x mondeling zegt dat het niet kan ivm personeelsbezetting.

De manager is dan duidelijk incapabel. En als de manager dan vervolgens een uitbrander geeft aan TS, kan TS schriftelijk verhaal halen bij de directie en HR wegens de onwettelijke praktijken van de manager.

Als er dan nog iets van een ontslagprocedure gestart wordt zeg je als personeelslid: prima, geef me maar 2 jaarsalarissen mee of ik zie jullie wel in de rechtbank met de vakbondsjuristen naast me.

[ Bericht 38% gewijzigd door Ivo1985 op 22-08-2026 16:26:45 ]
pi_221629784
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 12:09 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Wat staat er dan in je contract/ arbeidsovereenkomst?
Is niet zo van belang. De wet is duidelijk, zie mijn vorige bericht.
pi_221629935
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 16:20 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Documenteren en lid worden van de vakbond.

In het geval van TS dus schriftelijk verlof aanvragen. Komt er geen schriftelijke gemotiveerde afwijzing dan is er geen afwijzing en kan TS dus gewoon met verlof. Ook als de manager intussen 100x mondeling zegt dat het niet kan ivm personeelsbezetting.

De manager is dan duidelijk incapabel. En als de manager dan vervolgens een uitbrander geeft aan TS, kan TS schriftelijk verhaal halen bij de directie en HR wegens de onwettelijke praktijken van de manager.

Als er dan nog iets van een ontslagprocedure gestart wordt zeg je als personeelslid: prima, geef me maar 2 jaarsalarissen mee of ik zie jullie wel in de rechtbank met de vakbondsjuristen naast me.
Je wordt toch wel uitgeknepen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221629970
En anders verlengen ze je contract toch niet.

CAO en vast contract heb je betere kansen, maar ook dan wordt je nog uitgeknepen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221632085
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 16:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Je wordt toch wel uitgeknepen.
Alleen als je je laat uitknijpen.
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 21:24:09 #56
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221632204
20 van de 25 dagen meenemen en dan vervallen ze halverwege het jaar want je vier weken wettelijk verlof zijn maar 1,5 jaar geldig omdat de wetgever wil dat je rust neemt.
Je werkgever is zwaar in overtreding als ze je geen mogelijkheid bieden om je wettelijk verlof op te nemen. Ik zou beginnen met ze dit linkje van de rijksoverheid eens voor te leggen: https://www.rijksoverheid(...)akantiedagen-opnemen
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221632395
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 21:24 schreef laziness het volgende:
20 van de 25 dagen meenemen en dan vervallen ze halverwege het jaar want je vier weken wettelijk verlof zijn maar 1,5 jaar geldig omdat de wetgever wil dat je rust neemt.
Je werkgever is zwaar in overtreding als ze je geen mogelijkheid bieden om je wettelijk verlof op te nemen. Ik zou beginnen met ze dit linkje van de rijksoverheid eens voor te leggen: https://www.rijksoverheid(...)akantiedagen-opnemen
Als je wel verlof hebt aangevraagd, maar dat (met legitieme reden) is afgewezen, dan vervallen de verlofdagen niet na 1,5 jaar.

Bovendien moet de werkgever onder het mom van goed werkgeverschap ook het personeel aansporen om voldoende verlof te nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')