Nuts is een concurrent, en die is ook kleiner geworden.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 01:10 schreef Justinn het volgende:
[..]
Die twee zijn toevallig ook allebei van Mars Incorporated. 😅 met nog een hele gigantische lijst aan producten.
Het punt is vooral: je hebt deels gelijk dat de consument niet zo gek veel tegen krimpflatie kan doen, net als tegen het Nederlandse ‘kortingcircus’. Je kunt hooguit proberen er rekening mee te houden en een alternatief te kiezen.
Maar juist daar zit het addertje onder het gras: als je overstapt op een ander snoepje in de veronderstelling dat je voor een concurrerend product kiest, terwijl het uiteindelijk óók van Mars blijkt te zijn, houd je jezelf eigenlijk een beetje voor de gek. Dáár kan je zelf wel wat aan doen natuurlijk.
"Krimpflatie" is je nieuw?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 04:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nuts is een concurrent, en die is ook kleiner geworden.
Overigens snap ik de heisa niet over het kleiner worden van Candy repen.
Blijkbaar had niemand het echt in de gaten totdat iemand een 35 jaar oude Mars vond.
Een pond (500 gram) en een ons(100 gram) mocht je niet meer gebruiken. De kilo bleef, maar ondertussen wordt nu voor de pond(Lbs 450 gram) uit de VS gebruikt. De enige reden maten uit de VS te gebruiken is krimpflatie 450 gram en 900 gram(2 Lbs) zijn rare maten binnen het metrisch stelsel in Europa. 1 Kilo, 100 gram en 500 gram was voorheen de norm om gewichten van levensmiddelen te duiden.quote:
quote:AI Overview
Een lbs (of lb) is de afkorting voor een pound (pond), een gewichtseenheid die in de Verenigde Staten veel wordt gebruikt. Eén lbs is gelijk aan ongeveer 0,454 kilogram (453,6 gram).
Omrekenen van Lbs naar Kilogram
1 lbs = 0,45 kg
10 lbs = 4,5 kg
Nee, maar die hype van 'we worden bedonderd', waarbij iedereen als papegaaien achter elkaar aanloopt vind ik onzinnig.quote:
Waar gebruiken we de Amerikaanse pond voor?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 07:15 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Een pond (500 gram) en een ons(100 gram) mocht je niet meer gebruiken. De kilo bleef, maar ondertussen wordt nu voor de pond(Lbs 450 gram) uit de VS gebruikt. De enige reden maten uit de VS te gebruiken is krimpflatie 450 gram en 900 gram(2 Lbs) zijn rare maten binnen het metrisch stelsel in Europa. 1 Kilo, 100 gram en 500 gram was voorheen de norm om gewichten van levensmiddelen te duiden.
[..]
1+1=2. Heeft niets met napapagaaien te makenquote:Op donderdag 13 augustus 2026 07:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, maar die hype van 'we worden bedonderd', waarbij iedereen als papegaaien achter elkaar aanloopt vind ik onzinnig.
Behalve McDonald's Quarter Pounder heb ik nog nooit imperialistische eenheden gezien (buiten de techniek zoals IT/electronica). Ze zijn ook niet officieel in o.a. Nederland meen ik.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 07:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waar gebruiken we de Amerikaanse pond voor?
Voor wielen/banden zijn inches hier ook de norm voor de diameter en dat combineren we lekker met echte eenheden voor breedte en hoogte. Voor de band, want velgbreedte is dan wel weer in inches om het makkelijk te houdenquote:Op donderdag 13 augustus 2026 08:34 schreef Aether het volgende:
[..]
Behalve McDonald's Quarter Pounder heb ik nog nooit imperialistische eenheden gezien (buiten de techniek zoals IT/electronica). Ze zijn ook niet officieel in o.a. Nederland meen ik.
Oh, zeker wel.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 08:31 schreef Since2003 het volgende:
[..]
1+1=2. Heeft niets met napapagaaien te maken
Klopt, maar niet om het gewicht van een voedingsmiddel aan te geven om te verhullen dat het lichter is gemaakt.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 08:44 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Voor wielen/banden zijn inches hier ook de norm voor de diameter en dat combineren we lekker met echte eenheden voor breedte en hoogte. Voor de band, want velgbreedte is dan wel weer in inches om het makkelijk te houdenEn zeecontainers in voet.
Ik heb het laatst nog gemeld bij de manager van de lokale AH. Daarom hebben we nu die kartonnen chipsverpakkingen van Lays.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 10:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, hoe vaak hoor je consumenten wel niet vragen of ze alsjeblieft een product met kleinere inhoud voor een hogere prijs mogen kopen?
Paprika chips uit de jaren 80/90 waarbij je na elke greep je vingers moest aflikkenquote:Op woensdag 12 augustus 2026 11:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Inderdaad, paprikachips van pak em beet 30-40 jaar geleden was ook echt paprika gekruid, nu is het bijna naturel chips met een vleugje paprika.
"Toch laat je die niet zien."quote:Op donderdag 13 augustus 2026 04:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Toch laat je die niet zien.
Bovendien zijn de ingrediënten van gebakken frietjes nooit 100% aardappel.
Logisch, want McDonalds is grootschalig.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 11:53 schreef n__n het volgende:
[..]
"Toch laat je die niet zien."
Wel eens bedacht om zelf even iets op te zoeken? Nu is het vooral "je levert geen bewijs dus nu heb ik gelijk", terwijl elke halve zool de ingrediënten binnen een paar seconde kan verifiëren. Vooruit, omdat het voor jou zo'n uitdaging is:
Franse Frietjes
Aardappelen, niet-gehydrogeneerde plantaardige olie (high oleic zonnebloemolie, zonnebloemolie, koolzaadolie, high oleic koolzaadolie), (stabilisator) dinatriumdifosfaat, dextrose. Onze Franse Frietjes worden gezouten met JOZO zout: puur zout met jodium (Zout (NaCl), jodium, antiklontermiddelen (E504, E535)).
Bron: https://www.mcdonalds.com(...)0203-item-9dc886373b
Dat is heel wat anders dan de frietjes van zelf geschilde aardappelen, gefrituurd in ossewit (met hooguit een anti-schuimmiddel toegevoegd). Maar dat kun je vast ook niet bedenken.
quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Logisch, want McDonalds is grootschalig.
Daar staat niet iemand in de keuken piepers te snijden, vlak voordat ze het frituurvet in gaan.
Dus dan komt er een stabilisator en dextrose bij kijken om ervoor te zorgen dat het product de gewenste kleur krijgt.
De rest van de ingrediënten is het frituurvet en het zout.
Op basis van wetgeving moeten fabrikanten het zoutgehalte van hun producten jaarlijks met zoveel procent terugbrengen.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 09:54 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Paprika chips uit de jaren 80/90 waarbij je na elke greep je vingers moest aflikken![]()
![]()
Ik haal altijd chips gefrituurd in geraffineerde kokosolie (niet-geoxideerd), en dan pleur ik er extra zout op. Lekker hoor.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Op basis van wetgeving moeten fabrikanten het zoutgehalte van hun producten jaarlijks met zoveel procent terugbrengen.
Gezouten chips bijvoorbeeld smaakt inmiddels bijna volledig naturel.
Dit is echt zo'n heerlijk overzicht daarvoor:quote:Op donderdag 13 augustus 2026 00:58 schreef Justinn het volgende:
[..]
Dat zijn geen concurrenten.
Snickers, Mars, Wilky Way, Bounty en Twix zijn allemaal van hetzelfde bedrijf.
Ossewit.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:02 schreef n__n het volgende:
[..]
Neem jij maar lekker een eetlepel pure zaadolie, smeer jezelf er vooral ook mee in. Kun je lekker bakken.
En je hebt nog een meuk huismerk candybars.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:09 schreef De_Bakster het volgende:
[..]
Dit is echt zo'n heerlijk overzicht daarvoor:
[ afbeelding ]
Mars, Mondelez en Nestle. Dat zijn je chocoladerepen.
Alleen Brinkie is uiteindelijk hier los van, want dat is uiteindelijk in eigendom van Platinum Equity
Wat een twijfelding is omdat die soms een slap aftreksel zijn van een 2de productielijn in diezelfde fabrieken.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
En je hebt nog een meuk huismerk candybars.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |