abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221553544
WELKOM in het Groningen-topic, *O*!

Deze reeks bestaat al sinds juni 2006 en hier komen Groningers bij elkaar om te slowchatten, te baggeren, de dag door te nemen en natuurlijk (mini)meets te organiseren. (Vooral doen !)

Eurosonic Noorderslag, Noorderzon en / of Wintergoud bij uitstek perfect om samen het glas (of beker) te heffen *O*

Wij hebben niet echt regels maar wees gewoon gezellig, respectvol en houd je aan de FOK!policy, 7.gif.

GRONINGERS OP FOK!
join the club!

ah2.pngjc.giffok.pngFOKicon.jpgiIPkY.gifPauly.jpgdanica.jpg artoflove.jpgpsm753.jpgIL96.gif
avatar.jpgt8vthc_th.gifleleava.gifluciano3.pngjurkje.gifabc.jpggras.jpgDuikertje%202.pngGitaarmannetje2.gifrobb.png
bb1.jpgWorld.pngtulp.jpgpijl.pngkerol5.gifMetallica_2006.gifdraccavv.png
RF_winter.gif
SecretPret_UI.jpg
97d4b3b0.x50.gif tongueee.gif
resizedimage.png
ZHqic42.gif

Eervolle vermelding

Sebasser, O+.

MUZIEK

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MEER INFO?

Kunst, Cultuur & Media
Uitagenda Groningen
Groninger Museum
Eurosonic Noorderslag
Noorderzon | Performing Arts Festival
Sikkom - nieuws/community voor en door Groningse jongeren
Omroep Organisatie Groningen (OOG Radio en Televisie)

Studie & Sport
Rijksuniversiteit Groningen
Hanzehogeschool Groningen
FC Groningen

Overig
VisitGroningen - toeristische informatie
Groningen.nl
Gemeente Groningen
Oude foto's van de Stad
Diverse foto's van de Stad
Ook in moeilijke tijden.
pi_221553557
Uit de vorige reeks:

quote:
17s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 08:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
Aangezien DHL gigantisch aan het falen is: iemand die nog een eclipsbril over heeft die ik van je over kan nemen?
Wie o Wie heeft op de valreep nog 1 over ?!

quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 08:38 schreef Gibson88 het volgende:
Helaas zelf ook nooit KEI week gelopen maar had me erg leuk geleken !
En als aanvulling. Ik heb wel een aantal bekeken. Zag er leuk uit al die jaren. Lekker feesten en genieten. En poh poh poh, wat waren er toch altijd mooie dames O+
Ook in moeilijke tijden.
pi_221553911
KEI-week zelf lang geleden aan meegedaan, we hadden nog guldens :+ Ben toen wel na 1 dag naar het groepje van een vriend overgestapt, vond het te ongemakkelijk met allemaal vreemden :')

Slaap nu al twee nachten met oordoppen in met het risico de wekker niet te horen, maar ja heb er zelf voor gekozen om in de binnenstad te gaan wonen.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_221554122
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 09:53 schreef Homdeck het volgende:
KEI-week zelf lang geleden aan meegedaan, we hadden nog guldens :+ Ben toen wel na 1 dag naar het groepje van een vriend overgestapt, vond het te ongemakkelijk met allemaal vreemden :')

Slaap nu al twee nachten met oordoppen in met het risico de wekker niet te horen, maar ja heb er zelf voor gekozen om in de binnenstad te gaan wonen.
Ha dat is inderdaad wel een dingetje. Maar goed aan de andere kant heeft het ook wel zijn charme. Ik woon aan de rand v/d binnenstad Oosterhaven, gelukkig hier niet heel erg veel lawaai, maar hoor uiteraard her en der wel feestgebrul.
Ook in moeilijke tijden.
  donderdag 13 augustus 2026 @ 08:37:36 #5
72712 Rene
Dabadee dabadaa
pi_221560061
Denk dat m’n buren nog wel een bril over hebben na gisteren.

Was zelf te druk met de sleutels van m’n eigen appartement. O+
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_221560403
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 08:37 schreef Rene het volgende:

Gefeliciteerd Rene, met de overdracht! Moet je nog veel doen of kun je er snel in?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_221560739
Jeetje hebben jullie die explosie meegekregen? Zie net op Insta dat er een ontploffing was in de Wijert :o

Dat verwacht je toch niet in het rustige Groningen (naja, ik woon in een rustige straat en ben naïef). Ben wel benieuwd wat eruit komt

https://www.sikkom.nl/act(...)ijert/159963167.html
pi_221560742
quote:

Gefeliciteerd!
pi_221560778
YEAAAAH HOUSEWARMINGGG
Ik ga naar huis.
pi_221560937
quote:

Wat fijn dat je een eigen stek heb Rene, gefeliciteerd !
Ook in moeilijke tijden.
pi_221560945
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 11:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jeetje hebben jullie die explosie meegekregen? Zie net op Insta dat er een ontploffing was in de Wijert :o

Dat verwacht je toch niet in het rustige Groningen (naja, ik woon in een rustige straat en ben naïef). Ben wel benieuwd wat eruit komt

Niet de eerste keer. Maar niks van meegekregen gelukkig.
Ook in moeilijke tijden.
  donderdag 13 augustus 2026 @ 16:27:58 #12
72712 Rene
Dabadee dabadaa
pi_221563692
Thanks!
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 09:48 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Gefeliciteerd Rene, met de overdracht! Moet je nog veel doen of kun je er snel in?
Valt gelukkig mee. Erg net appartement.schilder begint morgen. Plinten. Gordijnen en inhouden. :)
pi_221563716
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 16:27 schreef Rene het volgende:
Thanks!
[..]
Valt gelukkig mee. Erg net appartement.schilder begint morgen. Plinten. Gordijnen en inhouden. :)
Wat ontzettend fijn voor je O+
pi_221563916
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 16:27 schreef Rene het volgende:
Thanks!
[..]
Lekker, geen gedoe dus.
Oude huis al uit, of heb je wat overlap?
Snobs have more fun!
KLIK!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 augustus 2026 @ 20:49:48 #15
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_221565574
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 11:04 schreef ChildoftheStars het volgende:

nee, niets van meegekregen, behalve dan dat ik lees dat het de laatste dagen wel flink raak is in De Weijert
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 augustus 2026 @ 20:50:03 #16
Maffe Fries
pi_221565576
quote:

Gefeliciteerd :)
pi_221566333
Gefeliciteerd Rene, altijd fijn om naar een nieuwe mooie plek te gaan!

En wat was de eclyps mooi zeg, ik heb het in een weiland gezien net achter onze vereniging. Was super goed te zien en was erg gezellig met allemaal mensen om ons heen!

En de Multatulistraat staat wel redelijk bekend in de wijert hoor ;) maar verder is het een relatief rustige wijk, je hebt noord en zuid, en zeker in zuid gebeurt heel weinig (praktisch alleen maar koop (dure) woningen)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_221566717
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 21:59 schreef Chandler het volgende:
Gefeliciteerd Rene, altijd fijn om naar een nieuwe mooie plek te gaan!

En wat was de eclyps mooi zeg, ik heb het in een weiland gezien net achter onze vereniging. Was super goed te zien en was erg gezellig met allemaal mensen om ons heen!

En de Multatulistraat staat wel redelijk bekend in de wijert hoor ;) maar verder is het een relatief rustige wijk, je hebt noord en zuid, en zeker in zuid gebeurt heel weinig (praktisch alleen maar koop (dure) woningen)
Zelf ben ik opgegroeid in Lewenborg en mij is altijd voorgehouden dat Zuid bekakt is ;)
Heb wel een driekwart-jaar bij Eugeria (instelling) geweest in Zuid, daar was het contrast altijd heerlijk. Vage psychiatrische lui tussen de dure huizen met keurige mensen _O-
  donderdag 13 augustus 2026 @ 22:35:37 #19
72712 Rene
Dabadee dabadaa
pi_221566752
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 16:59 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Lekker, geen gedoe dus.
Oude huis al uit, of heb je wat overlap?
Al een maand huisloos geweest. Maar dikke prima zo.
pi_221566973
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 22:35 schreef Rene het volgende:

[..]
Al een maand huisloos geweest. Maar dikke prima zo.
Fijn om nu weer een eigen stek te hebben, me dunkt. Zet ‘m op. Op naar nieuwe horizonten!
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 13 augustus 2026 @ 23:05:14 #21
72712 Rene
Dabadee dabadaa
pi_221566997
Komt goed. Genoeg mensen en horizonten haha
pi_221567597
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 22:33 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Zelf ben ik opgegroeid in Lewenborg en mij is altijd voorgehouden dat Zuid bekakt is ;)
Heb wel een driekwart-jaar bij Eugeria (instelling) geweest in Zuid, daar was het contrast altijd heerlijk. Vage psychiatrische lui tussen de dure huizen met keurige mensen _O-
Ik heb zelf jaren lang aan de Horasiccamasingel en de Couperusstraat gewoond. Mooie omgeving! :Y

En LWB ken ik ook wel, 26 jaar in Beijum gewoond.

-edit-

Zuid is zeker bekakt, want, je moet het kunnen betalen om daar te wonen. :Y :Y

[ Bericht 11% gewijzigd door Chandler op 14-08-2026 12:59:24 ]
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_221584823
Gaat weer lekker in stad. Overleden persoon op straat aangetroffen Nieuwe Eb -O-
Ook in moeilijke tijden.
  zondag 16 augustus 2026 @ 12:53:23 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221584940
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 12:32 schreef Gibson88 het volgende:
Gaat weer lekker in stad. Overleden persoon op straat aangetroffen Nieuwe Eb -O-
Bron?
The love you take is equal to the love you make.
pi_221585666
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2026 12:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Bron?
Hier
Ook in moeilijke tijden.
  zondag 16 augustus 2026 @ 14:14:00 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221585682
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 14:11 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Hier
Tja, medische oorzaak. Dus.
The love you take is equal to the love you make.
pi_221585689
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2026 14:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Tja, medische oorzaak. Dus.
Las het ook, op het moment dat ik het eerder poste was deze update nog niet geweest.
Ook in moeilijke tijden.
pi_221585696
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 07:03 schreef Chandler het volgende:

[..]
Ik heb zelf jaren lang aan de Horasiccamasingel en de Couperusstraat gewoond. Mooie omgeving! :Y

En LWB ken ik ook wel, 26 jaar in Beijum gewoond.

-edit-

Zuid is zeker bekakt, want, je moet het kunnen betalen om daar te wonen. :Y :Y
Oh sorry, had je bericht niet (bewust) gezien :o

Lewenborg was in de jaren '90 echt een zooitje (we hebben de nodige criminaliteit gezien, we woonde ook niet op de beste plek als kind, vlakbij het winkelcentrum). Alleen het is op den duur wel flink opgeknapt in de wijk. En waar mijn moeder woonde was rondom een saai stukje

Beijum ken ik alleen maar via via. Moet eerlijk zeggen dat ik een slecht beeld heb van die wijk door "bijzondere" mensen die ik toevallig van daar kende.
Later gehoord dat het een mooie, rustige wijk is. Alleen het is voor mij, net als Lewenborg, te ver van het centrum vandaag. Wil toch wat dichtbij wonen (wat ik ook doe)

Ja, Zuid is wel heel mooi. Saai, doch mooi ;)
Er zijn daar echt hele mooie panden. Heb het idee dat een deel bewoond wordt door studenten, deel door instellingen en een deel door rijke lui.
pi_221585710
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 12:32 schreef Gibson88 het volgende:
Jeetje, het is idd wel loos zeg :o
Misschien door het warme weer oid?

Ewout (van dat programma dat hij meeloopt met de politie) is ook al drie keer gespot in de wijk (zag ik via kennissen op de socials)
pi_221588036
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 14:16 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh sorry, had je bericht niet (bewust) gezien :o

Lewenborg was in de jaren '90 echt een zooitje (we hebben de nodige criminaliteit gezien, we woonde ook niet op de beste plek als kind, vlakbij het winkelcentrum). Alleen het is op den duur wel flink opgeknapt in de wijk. En waar mijn moeder woonde was rondom een saai stukje

Beijum ken ik alleen maar via via. Moet eerlijk zeggen dat ik een slecht beeld heb van die wijk door "bijzondere" mensen die ik toevallig van daar kende.
Later gehoord dat het een mooie, rustige wijk is. Alleen het is voor mij, net als Lewenborg, te ver van het centrum vandaag. Wil toch wat dichtbij wonen (wat ik ook doe)

Ja, Zuid is wel heel mooi. Saai, doch mooi ;)
Er zijn daar echt hele mooie panden. Heb het idee dat een deel bewoond wordt door studenten, deel door instellingen en een deel door rijke lui.
Ja in zowel LWB als B is er heel wat gebeurd de laatste 20 jaar, een grote opschoningsactie waarbij veel verplaatst zijn naar wijken zoals Selwerd en Vinkhuizen.

Zelf ken ik beide wijken erg goed, had veel vriendjes in beide en kwam dus overal. De flats in LWB waren berucht.

En idd Zuid, saai maar relaxt. Veel plezier gewoond. Nu zelf vlak tegen de stad aan maar de roep om weg te gaan wordt steeds luider. :+
Like trump...
pi_221588066
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 19:03 schreef Chandler het volgende:

[..]
Ja in zowel LWB als B is er heel wat gebeurd de laatste 20 jaar, een grote opschoningsactie waarbij veel verplaatst zijn naar wijken zoals Selwerd en Vinkhuizen.
Naja... opschonen is verplaatsen dus ;) maar goed... zulke problemen rouleren gewoon van plek naar plek. Het echt oplossen kan gewoon niet dunkt mij
quote:
Zelf ken ik beide wijken erg goed, had veel vriendjes in beide en kwam dus overal. De flats in LWB waren berucht.
Jaren '90 Kombuisflat. Die flats waren bijzonder ;) Voordeel was dat het bij de bieb was. Als ik buiten moest spelen ging ik stiekem lezen daar _O-
Soms mochten mijn broer en ik van mijn moeder niet met de lift, omdat er teveel gespuis waar was. Zeker vlak voor de sloop was het erg
quote:
En idd Zuid, saai maar relaxt. Veel plezier gewoond. Nu zelf vlak tegen de stad aan maar de roep om weg te gaan wordt steeds luider. :+
Hm... te onrustig? Weet je al waar je ongeveer heen wil?
pi_221588094
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 19:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Naja... opschonen is verplaatsen dus ;) maar goed... zulke problemen rouleren gewoon van plek naar plek. Het echt oplossen kan gewoon niet dunkt mij
Jazeker, verplaatsen is de oplossing :7

quote:
Jaren '90 Kombuisflat. Die flats waren bijzonder ;) Voordeel was dat het bij de bieb was. Als ik buiten moest spelen ging ik stiekem lezen daar _O-
Soms mochten mijn broer en ik van mijn moeder niet met de lift, omdat er teveel gespuis waar was. Zeker vlak voor de sloop was het erg
De jaren voor de sloop waren het leukste en het ergste, wat een mensen daar zeg! 8)7

quote:
Hm... te onrustig? Weet je al waar je ongeveer heen wil?
Niet te onrustig, maar ik mis een tuin aan mijn huis. Woon in een prachtig pand wat ik huur van de gemeente, 144m2 dus ruimte zat. Maar geen tuin aan het huis vast, die heb ik 3km verder op maar wil graag in de toekomst het combineren! :+

Klein huisje, grote schuur, mooie lap grond voor mijn voedselbos! O+
Like trump...
pi_221588177
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 19:11 schreef Chandler het volgende:

[..]
Jazeker, verplaatsen is de oplossing :7
Zolang mijn straatje maar saai blijft O-) ;) (naja... je moest eens weten wat er bij in het portiek woont _O- )

quote:
[..]
De jaren voor de sloop waren het leukste en het ergste, wat een mensen daar zeg! 8)7
[..]
Toen mijn moeder er ging huren moest ze op een soort sollicitatiegesprek omdat ze het rustig wilden houden in de flat. Vrij snel werd alles toegelaten (we hebben er een jaartje of tien gewoond)
Maar wat een volk joh! Op den duur werd er voor de sloop een huis ontruimd waarbij de verhuizers buiten kotsten van de stank en viezigheid, om maar iets te noemen. Het waren bijzondere lui die daar woonden.

Het was wel heel raar om na al die toestanden in een saaie hoek terecht te komen. In het begin was het wel interessant, maar in de laatste jaren van mijn moeder was het een bejaardenstraat geworden.

quote:
Niet te onrustig, maar ik mis een tuin aan mijn huis. Woon in een prachtig pand wat ik huur van de gemeente, 144m2 dus ruimte zat. Maar geen tuin aan het huis vast, die heb ik 3km verder op maar wil graag in de toekomst het combineren! :+

Klein huisje, grote schuur, mooie lap grond voor mijn voedselbos! O+
Wow wat een kast joh! Heb je helemaal geen buiten (ook geen balkon of zo)?
Klinkt als een mooie wens dat je hebt :Y
pi_221588219
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 19:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zolang mijn straatje maar saai blijft O-) ;) (naja... je moest eens weten wat er bij in het portiek woont _O- )
LOL, maar saai is goed rondom je huis in mijn optiek, al vind ik het niet erg dat ik veel drukte voor de deur heb, ik heb altijd wat te zien. Dan weer de 4 mijl, dan weer een of andere optocht of wedstrijd. Heerlijk, dat zou ik wel gaan missen als ik hier weg zou gaan.

quote:
Toen mijn moeder er ging huren moest ze op een soort sollicitatiegesprek omdat ze het rustig wilden houden in de flat. Vrij snel werd alles toegelaten (we hebben er een jaartje of tien gewoond)
Maar wat een volk joh! Op den duur werd er voor de sloop een huis ontruimd waarbij de verhuizers buiten kotsten van de stank en viezigheid, om maar iets te noemen. Het waren bijzondere lui die daar woonden.
Zeker, een hoop creatievelingen daar die liever geen belasting wilden betalen! :+
Heb wel wat feestjes daar mee gemaakt en ook wel eens eerder weg gegaan dan de bedoeling was, zo leuk ):O
quote:
Het was wel heel raar om na al die toestanden in een saaie hoek terecht te komen. In het begin was het wel interessant, maar in de laatste jaren van mijn moeder was het een bejaardenstraat geworden.
Saai is lekker rustig, maar soms ook zeeeer boring (tenzij je een leuke omgeving/buren hebt of van rust houdt :+)

quote:
Wow wat een kast joh! Heb je helemaal geen buiten (ook geen balkon of zo)?
Klinkt als een mooie wens dat je hebt :Y
Yup, je hoort mij dan ook niet zeuren hoor. Zat gebreken aan het huis maar voor't geld krijg ik absoluut niets beters :+ en jawel, aan de achterkant, wel 1m diep en 2m breed. Maar gelukkig kijk ik daar wel uit op een prachtige tuin van de onderburen en de buren er naast, dat is dan weer een gelukje.

En zeker een mooie wens, je moet wensen blijven houden hé
Like trump...
pi_221588307
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 19:27 schreef Chandler het volgende:

[..]
LOL, maar saai is goed rondom je huis in mijn optiek, al vind ik het niet erg dat ik veel drukte voor de deur heb, ik heb altijd wat te zien. Dan weer de 4 mijl, dan weer een of andere optocht of wedstrijd. Heerlijk, dat zou ik wel gaan missen als ik hier weg zou gaan.
[..]
Ik heb bij de Nieuwstad gewoond, tussen de prostituees en coffeeshops. En in iets wat aan mij verhuurd werd als een studentenkamer, maar ik was de excuus-student (de rest was allemaal dealers en ellende. Colleges overgeslagen want ik mijn kamer niet uit durfde _O- en in de Schildersbuurt in een studentenstraat (dat was echt super leuk)

Ben zo blij met mijn saaie straatje nu! En mijn buurmannen zijn apart, maar geen last van :) al heb ik niet snel last van mensen :Y Ben een tevreden, en gelukkig mens. Heb een prachtig groot huis voor één persoon in de sociale huur. Ik had echt niet beter kunnen krijgen. God dankbaar.
quote:
Zeker, een hoop creatievelingen daar die liever geen belasting wilden betalen! :+
Heb wel wat feestjes daar mee gemaakt en ook wel eens eerder weg gegaan dan de bedoeling was, zo leuk ):O
[..]
Creatieveling is een woord dat je ervoor kunt gebruiken ja :+ _O-
En jep, er was geregeld toestanden.
Feestjes nooit meegekregen, alleen ik vermoed dat je wat ouder bent dan ik? Toen wij er woonde was ik een basisschoolkind.
quote:
Saai is lekker rustig, maar soms ook zeeeer boring (tenzij je een leuke omgeving/buren hebt of van rust houdt :+)
[..]
Dit! Het kan mij niet saai zat zijn _O-
Mijn doel in het leven is saaiheid en een sleur
quote:
Yup, je hoort mij dan ook niet zeuren hoor. Zat gebreken aan het huis maar voor't geld krijg ik absoluut niets beters :+ en jawel, aan de achterkant, wel 1m diep en 2m breed. Maar gelukkig kijk ik daar wel uit op een prachtige tuin van de onderburen en de buren er naast, dat is dan weer een gelukje.
Je zeurt zeker niet! Perfecte bestaat niet :)
En dat is idd een klein stukje buiten. Als je ervan houdt snap ik dat je graag anders wil wonen. Dan is het leuk dat de buren een mooie tuin hebben, maar dat wil je dan ook zelf dunkt mij?
quote:
En zeker een mooie wens, je moet wensen blijven houden hé
Wensen en dromen houden het leven mooi. Ik hoop dat je het een keer gaat vinden :Y
Meer richting Noorddijk gok ik dan? Geen flauw idee, maar ik heb daar regelmatig gewandeld en gezien wat je beschrijft.
pi_221588409
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 19:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb bij de Nieuwstad gewoond, tussen de prostituees en coffeeshops. En in iets wat aan mij verhuurd werd als een studentenkamer, maar ik was de excuus-student (de rest was allemaal dealers en ellende. Colleges overgeslagen want ik mijn kamer niet uit durfde _O- en in de Schildersbuurt in een studentenstraat (dat was echt super leuk)
Ik huppel er wel eens doorheen, is bij mij om de hoek maar zou er voor geen goud willen wonen (nou goed, liever daar dan onder een brug)

quote:
Ben zo blij met mijn saaie straatje nu! En mijn buurmannen zijn apart, maar geen last van :) al heb ik niet snel last van mensen :Y Ben een tevreden, en gelukkig mens. Heb een prachtig groot huis voor één persoon in de sociale huur. Ik had echt niet beter kunnen krijgen. God dankbaar.
Idem hier, het huis is mij gegund door de gemeente en de vorige bewoner! (inclusief een berg inboedel :+ )

quote:
Creatieveling is een woord dat je ervoor kunt gebruiken ja :+ _O-
En jep, er was geregeld toestanden.
Feestjes nooit meegekregen, alleen ik vermoed dat je wat ouder bent dan ik? Toen wij er woonde was ik een basisschoolkind.
Tja, ik kom uit '80 ;) en heb dus ook de basisschool in beijum mee gemaakt :@, we de christelijke gelukkig

quote:
Dit! Het kan mij niet saai zat zijn _O-
Mijn doel in het leven is saaiheid en een sleur
Sleur snap ik wel, lekker duidelijk maar saai.

quote:
Je zeurt zeker niet! Perfecte bestaat niet :)
En dat is idd een klein stukje buiten. Als je ervan houdt snap ik dat je graag anders wil wonen. Dan is het leuk dat de buren een mooie tuin hebben, maar dat wil je dan ook zelf dunkt mij?
Dat ervaar ik ook wel hoor, door 10 minuten te fietsen en dan lekker m'n eigen tuin in te lopen, m'n huisje open te doen en lekker op m'n terras te zitten en te genieten van al het groen en de rust om mij heen (huis=druk, tuin=mega rustig)
quote:
Wensen en dromen houden het leven mooi. Ik hoop dat je het een keer gaat vinden :Y
Meer richting Noorddijk gok ik dan? Geen flauw idee, maar ik heb daar regelmatig gewandeld en gezien wat je beschrijft.
Wie weet, ik blijf positief, nu eerst maar eens een miljoen winnen want op 1 loon is het kopen geen optie, huren ga ik niet doen (doe ik nu al) dus wordt het weer afwachten op de ouderjaarsloterij :M

Noordijk is echt vet, ik zou daar per gisteren wel willen wonen, of meer richting Drenthe, maar daar gaan de prijzen nog veel meer omhoog (trouwens Noorddijk is ook amper meer te betalen hoor).

^O^
Like trump...
pi_221588474
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 19:53 schreef Chandler het volgende:

[..]
Ik huppel er wel eens doorheen, is bij mij om de hoek maar zou er voor geen goud willen wonen (nou goed, liever daar dan onder een brug)
[..]
Idem hier, het huis is mij gegund door de gemeente en de vorige bewoner! (inclusief een berg inboedel :+ )
[..]
Tja, ik kom uit '80 ;) en heb dus ook de basisschool in beijum mee gemaakt :@, we de christelijke gelukkig
[..]
Sleur snap ik wel, lekker duidelijk maar saai.
[..]
Dat ervaar ik ook wel hoor, door 10 minuten te fietsen en dan lekker m'n eigen tuin in te lopen, m'n huisje open te doen en lekker op m'n terras te zitten en te genieten van al het groen en de rust om mij heen (huis=druk, tuin=mega rustig)
[..]
Wie weet, ik blijf positief, nu eerst maar eens een miljoen winnen want op 1 loon is het kopen geen optie, huren ga ik niet doen (doe ik nu al) dus wordt het weer afwachten op de ouderjaarsloterij :M

Noordijk is echt vet, ik zou daar per gisteren wel willen wonen, of meer richting Drenthe, maar daar gaan de prijzen nog veel meer omhoog (trouwens Noorddijk is ook amper meer te betalen hoor).

^O^
Oh neee... heel verhaal getypt... poef weg

Hoop dat je dat miljoen krijgt ;) Van prijzen heb ik geen verstand, maar geloof zo dat Drenthe en Noorddijk en zo onbetaalbaar is :Y
Zeker als je wil kopen... Ben zelf nogal van het huren. Als er iets mis is wordt het gewoon voor je geregeld.

Is wat je nu hebt dan een soort volkstuin? Begrijp wel dat een tuin aan huis fijner is voor je. Nou, ik duim voor je :* blijven dromen en blijven zoeken *O*

Oh hier uit '88
Die christelijke basisschool in Beijum was in Lewenborg berucht en bekend. Was die school echt zo bizar streng of was dat een fabeltje? Wij dachten dat het een half strafkamp was oid _O-

Zelf zat ik op speciaal onderwijs, dus niet in de wijk op school (kon wel leren, maar kon me niet gedragen ;) )

Met mijn huis wel enorm mazzel gehad. Ik heb twaalf jaar punten gespaard. Was nummer één van de (ik geloof) achtennegentig mensen die reageerden. Ik heb twee weken gezocht en toen dit gevonden. Echt... had beter niet kunnen treffen. Spaar nu weer punten, mocht ik te oud worden voor de trappen, dan kan ik weer verder ;)
pi_221588608
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 20:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oh neee... heel verhaal getypt... poef weg
ALT-S en poef zeker?? :+

quote:
Hoop dat je dat miljoen krijgt ;) Van prijzen heb ik geen verstand, maar geloof zo dat Drenthe en Noorddijk en zo onbetaalbaar is :Y
Ik ook! :+ maar thanks!

quote:
Zeker als je wil kopen... Ben zelf nogal van het huren. Als er iets mis is wordt het gewoon voor je geregeld.
Ik regel dat zelf wel, ben redelijk handig en dat zou mij in de toekomst best wat geld kunnen besparen plus investeer ik weer in mijzelf (in het verleden 2x een huis gekocht).

quote:
Is wat je nu hebt dan een soort volkstuin? Begrijp wel dat een tuin aan huis fijner is voor je. Nou, ik duim voor je :* blijven dromen en blijven zoeken *O*
Ach dit is ook heel fijn, ja achter het martini ziekenhuis, google maar eens. Een juweeltje net buiten de stad.

quote:
Oh hier uit '88
Die christelijke basisschool in Beijum was in Lewenborg berucht en bekend. Was die school echt zo bizar streng of was dat een fabeltje? Wij dachten dat het een half strafkamp was oid _O-

Zelf zat ik op speciaal onderwijs, dus niet in de wijk op school (kon wel leren, maar kon me niet gedragen ;) )
Niet dat ik weet, wel heb ik die school niet afgemaakt want ik ben ook speciaal. Zat op de school die nu vlak bij de geitenboederij zit (toen nog aan de korreweg)) en kan mij nog wel herinneren dat ik eens een dagje terug was op die school en dat m'n makker die daar nog op school zat achter mij stond, want ik was stoer (kwam van een andere stoerdere school) en dus deed niemand mij (meer) wat _O_

quote:
Met mijn huis wel enorm mazzel gehad. Ik heb twaalf jaar punten gespaard. Was nummer één van de (ik geloof) achtennegentig mensen die reageerden. Ik heb twee weken gezocht en toen dit gevonden. Echt... had beter niet kunnen treffen. Spaar nu weer punten, mocht ik te oud worden voor de trappen, dan kan ik weer verder ;)
Geen idee waar je woont maar geloof zeker dat je een fijn plekje hebt! :Y

En die moet je koesteren, ik heb ook geluk gehad, gegund door een ex client van mij.

Maar dat gezegd, ik moet niets maar zou willen! :Y wensen hé, dromen! O+
Like trump...
pi_221588691
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 20:17 schreef Chandler het volgende:

[..]
ALT-S en poef zeker?? :+
De klik op "reset" ipv "invoeren"-knop. Dat gaat hier vaak mis

quote:
[..]
Ik regel dat zelf wel, ben redelijk handig en dat zou mij in de toekomst best wat geld kunnen besparen plus investeer ik weer in mijzelf (in het verleden 2x een huis gekocht).
Dat is waarschijnlijk ook verstandiger dan huren :Y Uiteindelijk goedkoper. Ik betaal voornamelijk voor minder stress ;)
quote:
[..]
Ach dit is ook heel fijn, ja achter het martini ziekenhuis, google maar eens. Een juweeltje net buiten de stad.
[..]
Duik dadelijk google op, ben benieuwd :Y Fijn dat je zo'n plek hebt ja!
quote:
Niet dat ik weet, wel heb ik die school niet afgemaakt want ik ben ook speciaal. Zat op de school die nu vlak bij de geitenboederij zit (toen nog aan de korreweg)) en kan mij nog wel herinneren dat ik eens een dagje terug was op die school en dat m'n makker die daar nog op school zat achter mij stond, want ik was stoer (kwam van een andere stoerdere school) en dus deed niemand mij (meer) wat _O_
[..]
Je hebt een DM. Volgens mij zaten wij op dezelfde school :o

quote:
Geen idee waar je woont maar geloof zeker dat je een fijn plekje hebt! :Y

En die moet je koesteren, ik heb ook geluk gehad, gegund door een ex client van mij.

Maar dat gezegd, ik moet niets maar zou willen! :Y wensen hé, dromen! O+
Zeker, ik ben een heel dankbaar mens.
pi_221588770
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 20:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
De klik op "reset" ipv "invoeren"-knop. Dat gaat hier vaak mis
Ik vaak met een edit, dan ALT-S en dan weer overnieuw en soms nog een keer..

quote:
Dat is waarschijnlijk ook verstandiger dan huren :Y Uiteindelijk goedkoper. Ik betaal voornamelijk voor minder stress ;)
Tja stressvrij ben ik nooit 100% maar daar ervaar ik gelukkig geen stress in, maar ik snap je, gemak dient de mens!

quote:
Zeker, ik ben een heel dankbaar mens.
Idem! :Y
Like trump...
  zondag 16 augustus 2026 @ 22:38:48 #41
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_221589760
Ik word er helemaal blij van als ik jullie conversatie meelees. Fijn dat jullie zo mooi wonen. En er natuurlijk wensen en dromen zijn, maar ook een goed gevoel is bij de huidige stek. Dat is zo belangrijk! En niet zo vanzelfsprekend meer, helaas.

Ik ben ook nog elke ochtend (echt!) als ik opsta en door mijn huis loop, totaal verrukt van mijn stek. Ik kan soms gewoon niet geloven dat het helemaal van mij is, in mijn uppie. En Groningen bevalt me ook heel goed. Nergens zo lang blijven wonen als in deze stad.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 17 augustus 2026 @ 06:28:39 #42
72712 Rene
Dabadee dabadaa
pi_221590659
Al 37 jaar hier O+
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 22:38 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik word er helemaal blij van als ik jullie conversatie meelees. Fijn dat jullie zo mooi wonen. En er natuurlijk wensen en dromen zijn, maar ook een goed gevoel is bij de huidige stek. Dat is zo belangrijk! En niet zo vanzelfsprekend meer, helaas.

Ik ben ook nog elke ochtend (echt!) als ik opsta en door mijn huis loop, totaal verrukt van mijn stek. Ik kan soms gewoon niet geloven dat het helemaal van mij is, in mijn uppie. En Groningen bevalt me ook heel goed. Nergens zo lang blijven wonen als in deze stad.
Weet het nog wel dat je in Stad kwam wonen :)
pi_221590716
quote:

_O_
Like trump...
  maandag 17 augustus 2026 @ 08:42:12 #44
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_221591045
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 06:28 schreef Rene het volgende:
Al 37 jaar hier O+
[..]
Weet het nog wel dat je in Stad kwam wonen :)
Haha ja, ik ook!

Ik had in Den Haag nog een heel diner thuis met een stoet randstad-FOK!kers ter afscheid. Tussen de verhuisdozen!

Ben jij al 37??
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 17 augustus 2026 @ 17:56:46 #45
72712 Rene
Dabadee dabadaa
pi_221596176
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 08:42 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Haha ja, ik ook!

Ik had in Den Haag nog een heel diner thuis met een stoet randstad-FOK!kers ter afscheid. Tussen de verhuisdozen!

Ben jij al 37??
Euhhh. Ja ;(
pi_221596202
quote:

Dat was erg leuk en verrassend *O*
En je fijn voelen is altijd een zegen om dankbaar over te zijn :Y

Wat je zegt herken ik wel ja

(woon hier sinds ik een half jaar was. Dus ik reken mezelf echt als een Stadjer)
pi_221596250
Ik kan mij als een van de laatsten een echte stadjer noemen als je moet geloven dat je pas een stadjer bent als je BINNEN de diepenring geboren bent! :+

En was ik nou een van de laatste lichtingen van in Huize Tavenier aan de Ubbo Emmiussingel.

Maar ben een echte trotse Noorderling (niet alleen voor Groningen, want Drenties en Friezen ken ik wel waarderen! :) )
Like trump...
pi_221596647
Als je in Roden woonde was Groningen je van het. Als kind met moeders naar de stoffenmarkt. Vond ik niks aan, maar ik kreeg na afloop een dikke kersen of aardbeien sorbet bij de Hema. :9 Kneuterig op die bordeaux rode nepleren banken, het had wel wat! In mijn jeugd was er ook nog een fontein in de Herestraat, daar zat ik altijd te spelen terwijl moeders winkelde. Jan de Roos liep er rond, en Ploppetou ook nog. En altijd een orgelman met orgel en fjordenpaardje ervoor.
Heel veel goede en fijne herinneringen aan Groningen. O+
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 00:10:33 #49
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_221598210
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 19:12 schreef Seeburg54 het volgende:
Als je in Roden woonde was Groningen je van het. Als kind met moeders naar de stoffenmarkt. Vond ik niks aan, maar ik kreeg na afloop een dikke kersen of aardbeien sorbet bij de Hema. :9 Kneuterig op die bordeaux rode nepleren banken, het had wel wat! In mijn jeugd was er ook nog een fontein in de Herestraat, daar zat ik altijd te spelen terwijl moeders winkelde. Jan de Roos liep er rond, en Ploppetou ook nog. En altijd een orgelman met orgel en fjordenpaardje ervoor.
Heel veel goede en fijne herinneringen aan Groningen. O+
Ploppetou. Laatst een heel stuk over gelezen. Dat is folklore die ik als import uit de boekjes moet halen. Maar wat een leuke, fijne en gekke stad is Groningen altijd al geweest!
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 00:12:54 #50
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_221598213
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 18:08 schreef Chandler het volgende:
Ik kan mij als een van de laatsten een echte stadjer noemen als je moet geloven dat je pas een stadjer bent als je BINNEN de diepenring geboren bent! :+

En was ik nou een van de laatste lichtingen van in Huize Tavenier aan de Ubbo Emmiussingel.

Maar ben een echte trotse Noorderling (niet alleen voor Groningen, want Drenties en Friezen ken ik wel waarderen! :) )
Ja dan ben je een échte échte. ❤️
Was tijdens open monumentendag in Huize Tavenier. Er waren toen veel mensen die er geboren waren. Wat bijzonder dat zoiets bestond eigenlijk. Het is ontzettend jammer dat het prachtige gebouw van binnen totaal vernaggeld is. De oude lift is er nog wel.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_221598436
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 00:12 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja dan ben je een échte échte. ❤️
Was tijdens open monumentendag in Huize Tavenier. Er waren toen veel mensen die er geboren waren. Wat bijzonder dat zoiets bestond eigenlijk. Het is ontzettend jammer dat het prachtige gebouw van binnen totaal vernaggeld is. De oude lift is er nog wel.
Ja klopt, ben er zelf idd ook eens geweest tijdens een monumentendag en ja, het is een prachtig pand maar er was niets meer vanuit die tijd. Wel wat jammer maar zo gaat dat.
Like trump...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:42:13 #52
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_221600163
Hoe oud ben je dan Chandler? Want ik ben in het AZG geboren, omdat volgens mij Tavenier destijds gesloten was.
Daarmee ben ik binnen de grenzen van de eigenlijke binnenstad en voormalige stadsmuren geboren, haha.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_221602129
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:42 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Hoe oud ben je dan Chandler? Want ik ben in het AZG geboren, omdat volgens mij Tavenier destijds gesloten was.
Daarmee ben ik binnen de grenzen van de eigenlijke binnenstad en voormalige stadsmuren geboren, haha.
Ik kom uit het prachtige getal 80! _O_

En je hebt gelijk hoor, al vinden 'echte' stadjers dat natuurlijk niet, dat is een uitstervend ras geworden (op de thuis geboortes na dan :+)
Like trump...
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 22:46:34 #54
72712 Rene
Dabadee dabadaa
pi_221603825
Martini kindje.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 18 augustus 2026 @ 22:59:39 #55
Maffe Fries
pi_221603870
Een stadsbus klein beetje verdwaald bij De Beren

https://www.instagram.com/sikkom050/reel/DcLLvCViaWc/
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 augustus 2026 @ 23:19:44 #56
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_221603934
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 19:29 schreef Chandler het volgende:

[..]
Ik kom uit het prachtige getal 80! _O_

En je hebt gelijk hoor, al vinden 'echte' stadjers dat natuurlijk niet, dat is een uitstervend ras geworden (op de thuis geboortes na dan :+)
Haha, en ik van het jaar 1981
Jij als zo'n beetje de laatste lichting Tavenier, en ik één van de eersten gewoon op AZG zelf
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 augustus 2026 @ 23:20:00 #57
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_221603938
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
Een stadsbus klein beetje verdwaald bij De Beren

https://www.instagram.com/sikkom050/reel/DcLLvCViaWc/
Ja maar hoe dan?
pi_221603939
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 23:19 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Haha, en ik van het jaar 1981
Jij als zo'n beetje de laatste lichting Tavenier, en ik één van de eersten gewoon op AZG zelf
Zijn we beiden een beetje meer speciaal! *)
Like trump...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 18 augustus 2026 @ 23:23:19 #59
Maffe Fries
pi_221603942
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 23:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Ja maar hoe dan?
Dat vraag ik mij ook af _O-
  woensdag 19 augustus 2026 @ 08:33:10 #60
72712 Rene
Dabadee dabadaa
pi_221604721
Afslag verkeerd :')
pi_221605107
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 23:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Ja maar hoe dan?
Ja... stiekem best grappig
pi_221623521
Nog iets leuks te beleven in Grunn dit weekend? heb geen plannen namelijk, noorderzon ga ik nog wel even heen.

Tips?

En nu we toch bezig zijn, zijn er al FOK!Kers op noorderzon geweest?

[ Bericht 23% gewijzigd door Chandler op 21-08-2026 20:14:15 ]
Like trump...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 augustus 2026 @ 02:10:28 #63
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_221625204
Ik heb dit weekend weinig tijd, maar ben er maandag sowieso. Als het weer opknapt gaan we zeker nog heen
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:21:19 #64
72712 Rene
Dabadee dabadaa
pi_221626636
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 19:54 schreef Chandler het volgende:
Nog iets leuks te beleven in Grunn dit weekend? heb geen plannen namelijk, noorderzon ga ik nog wel even heen.

Tips?

En nu we toch bezig zijn, zijn er al FOK!Kers op noorderzon geweest?
Misschien vanavond. Was de afgelopen dagen niet in stad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')