SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MEER INFO?
› Kunst, Cultuur & Media
• Uitagenda Groningen
• Groninger Museum
• Eurosonic Noorderslag
• Noorderzon | Performing Arts Festival
• Sikkom - nieuws/community voor en door Groningse jongeren
• Omroep Organisatie Groningen (OOG Radio en Televisie)
› Studie & Sport
• Rijksuniversiteit Groningen
• Hanzehogeschool Groningen
• FC Groningen
› Overig
• VisitGroningen - toeristische informatie
• Groningen.nl
• Gemeente Groningen
• Oude foto's van de Stad
• Diverse foto's van de StadOok in moeilijke tijden.
Wie o Wie heeft op de valreep nog 1 over ?!quote:Op woensdag 12 augustus 2026 08:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
Aangezien DHL gigantisch aan het falen is: iemand die nog een eclipsbril over heeft die ik van je over kan nemen?
En als aanvulling. Ik heb wel een aantal bekeken. Zag er leuk uit al die jaren. Lekker feesten en genieten. En poh poh poh, wat waren er toch altijd mooie damesquote:Op woensdag 12 augustus 2026 08:38 schreef Gibson88 het volgende:
Helaas zelf ook nooit KEI week gelopen maar had me erg leuk geleken !
Ha dat is inderdaad wel een dingetje. Maar goed aan de andere kant heeft het ook wel zijn charme. Ik woon aan de rand v/d binnenstad Oosterhaven, gelukkig hier niet heel erg veel lawaai, maar hoor uiteraard her en der wel feestgebrul.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 09:53 schreef Homdeck het volgende:
KEI-week zelf lang geleden aan meegedaan, we hadden nog guldensBen toen wel na 1 dag naar het groepje van een vriend overgestapt, vond het te ongemakkelijk met allemaal vreemden
![]()
Slaap nu al twee nachten met oordoppen in met het risico de wekker niet te horen, maar ja heb er zelf voor gekozen om in de binnenstad te gaan wonen.
Gefeliciteerd Rene, met de overdracht! Moet je nog veel doen of kun je er snel in?quote:Op donderdag 13 augustus 2026 08:37 schreef Rene het volgende:
Denk dat m’n buren nog wel een bril over hebben na gisteren.
Was zelf te druk met de sleutels van m’n eigen appartement.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 13 augustus 2026 08:37 schreef Rene het volgende:
Wat fijn dat je een eigen stek heb Rene, gefeliciteerd !quote:Op donderdag 13 augustus 2026 08:37 schreef Rene het volgende:
Niet de eerste keer. Maar niks van meegekregen gelukkig.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 11:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jeetje hebben jullie die explosie meegekregen? Zie net op Insta dat er een ontploffing was in de Wijert![]()
Dat verwacht je toch niet in het rustige Groningen (naja, ik woon in een rustige straat en ben naïef). Ben wel benieuwd wat eruit komt
https://www.sikkom.nl/act(...)ijert/159963167.html
Valt gelukkig mee. Erg net appartement.schilder begint morgen. Plinten. Gordijnen en inhouden.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 09:48 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Rene, met de overdracht! Moet je nog veel doen of kun je er snel in?
Wat ontzettend fijn voor jequote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:27 schreef Rene het volgende:
Thanks!
[..]
Valt gelukkig mee. Erg net appartement.schilder begint morgen. Plinten. Gordijnen en inhouden.
Lekker, geen gedoe dus.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:27 schreef Rene het volgende:
Thanks!
[..]
Valt gelukkig mee. Erg net appartement.schilder begint morgen. Plinten. Gordijnen en inhouden.
nee, niets van meegekregen, behalve dan dat ik lees dat het de laatste dagen wel flink raak is in De Weijertquote:Op donderdag 13 augustus 2026 11:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jeetje hebben jullie die explosie meegekregen? Zie net op Insta dat er een ontploffing was in de Wijert![]()
Dat verwacht je toch niet in het rustige Groningen (naja, ik woon in een rustige straat en ben naïef). Ben wel benieuwd wat eruit komt
https://www.sikkom.nl/act(...)ijert/159963167.html
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 13 augustus 2026 08:37 schreef Rene het volgende:
Zelf ben ik opgegroeid in Lewenborg en mij is altijd voorgehouden dat Zuid bekakt isquote:Op donderdag 13 augustus 2026 21:59 schreef Chandler het volgende:
Gefeliciteerd Rene, altijd fijn om naar een nieuwe mooie plek te gaan!
En wat was de eclyps mooi zeg, ik heb het in een weiland gezien net achter onze vereniging. Was super goed te zien en was erg gezellig met allemaal mensen om ons heen!
En de Multatulistraat staat wel redelijk bekend in de wijert hoormaar verder is het een relatief rustige wijk, je hebt noord en zuid, en zeker in zuid gebeurt heel weinig (praktisch alleen maar koop (dure) woningen)
Al een maand huisloos geweest. Maar dikke prima zo.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 16:59 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Lekker, geen gedoe dus.
Oude huis al uit, of heb je wat overlap?
Fijn om nu weer een eigen stek te hebben, me dunkt. Zet ‘m op. Op naar nieuwe horizonten!quote:Op donderdag 13 augustus 2026 22:35 schreef Rene het volgende:
[..]
Al een maand huisloos geweest. Maar dikke prima zo.
Ik heb zelf jaren lang aan de Horasiccamasingel en de Couperusstraat gewoond. Mooie omgeving!quote:Op donderdag 13 augustus 2026 22:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Zelf ben ik opgegroeid in Lewenborg en mij is altijd voorgehouden dat Zuid bekakt is
Heb wel een driekwart-jaar bij Eugeria (instelling) geweest in Zuid, daar was het contrast altijd heerlijk. Vage psychiatrische lui tussen de dure huizen met keurige mensen
Bron?quote:Op zondag 16 augustus 2026 12:32 schreef Gibson88 het volgende:
Gaat weer lekker in stad. Overleden persoon op straat aangetroffen Nieuwe Eb
Las het ook, op het moment dat ik het eerder poste was deze update nog niet geweest.quote:
Oh sorry, had je bericht niet (bewust) gezienquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 07:03 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ik heb zelf jaren lang aan de Horasiccamasingel en de Couperusstraat gewoond. Mooie omgeving!
En LWB ken ik ook wel, 26 jaar in Beijum gewoond.
-edit-
Zuid is zeker bekakt, want, je moet het kunnen betalen om daar te wonen.![]()
Jeetje, het is idd wel loos zegquote:Op zondag 16 augustus 2026 12:32 schreef Gibson88 het volgende:
Gaat weer lekker in stad. Overleden persoon op straat aangetroffen Nieuwe Eb
Ja in zowel LWB als B is er heel wat gebeurd de laatste 20 jaar, een grote opschoningsactie waarbij veel verplaatst zijn naar wijken zoals Selwerd en Vinkhuizen.quote:Op zondag 16 augustus 2026 14:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh sorry, had je bericht niet (bewust) gezien
Lewenborg was in de jaren '90 echt een zooitje (we hebben de nodige criminaliteit gezien, we woonde ook niet op de beste plek als kind, vlakbij het winkelcentrum). Alleen het is op den duur wel flink opgeknapt in de wijk. En waar mijn moeder woonde was rondom een saai stukje
Beijum ken ik alleen maar via via. Moet eerlijk zeggen dat ik een slecht beeld heb van die wijk door "bijzondere" mensen die ik toevallig van daar kende.
Later gehoord dat het een mooie, rustige wijk is. Alleen het is voor mij, net als Lewenborg, te ver van het centrum vandaag. Wil toch wat dichtbij wonen (wat ik ook doe)
Ja, Zuid is wel heel mooi. Saai, doch mooi![]()
Er zijn daar echt hele mooie panden. Heb het idee dat een deel bewoond wordt door studenten, deel door instellingen en een deel door rijke lui.
Naja... opschonen is verplaatsen dusquote:Op zondag 16 augustus 2026 19:03 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ja in zowel LWB als B is er heel wat gebeurd de laatste 20 jaar, een grote opschoningsactie waarbij veel verplaatst zijn naar wijken zoals Selwerd en Vinkhuizen.
Jaren '90 Kombuisflat. Die flats waren bijzonderquote:Zelf ken ik beide wijken erg goed, had veel vriendjes in beide en kwam dus overal. De flats in LWB waren berucht.
Hm... te onrustig? Weet je al waar je ongeveer heen wil?quote:En idd Zuid, saai maar relaxt. Veel plezier gewoond. Nu zelf vlak tegen de stad aan maar de roep om weg te gaan wordt steeds luider.
Jazeker, verplaatsen is de oplossingquote:Op zondag 16 augustus 2026 19:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Naja... opschonen is verplaatsen dusmaar goed... zulke problemen rouleren gewoon van plek naar plek. Het echt oplossen kan gewoon niet dunkt mij
De jaren voor de sloop waren het leukste en het ergste, wat een mensen daar zeg!quote:Jaren '90 Kombuisflat. Die flats waren bijzonderVoordeel was dat het bij de bieb was. Als ik buiten moest spelen ging ik stiekem lezen daar
![]()
Soms mochten mijn broer en ik van mijn moeder niet met de lift, omdat er teveel gespuis waar was. Zeker vlak voor de sloop was het erg
Niet te onrustig, maar ik mis een tuin aan mijn huis. Woon in een prachtig pand wat ik huur van de gemeente, 144m2 dus ruimte zat. Maar geen tuin aan het huis vast, die heb ik 3km verder op maar wil graag in de toekomst het combineren!quote:Hm... te onrustig? Weet je al waar je ongeveer heen wil?
Zolang mijn straatje maar saai blijftquote:Op zondag 16 augustus 2026 19:11 schreef Chandler het volgende:
[..]
Jazeker, verplaatsen is de oplossing![]()
Toen mijn moeder er ging huren moest ze op een soort sollicitatiegesprek omdat ze het rustig wilden houden in de flat. Vrij snel werd alles toegelaten (we hebben er een jaartje of tien gewoond)quote:[..]
De jaren voor de sloop waren het leukste en het ergste, wat een mensen daar zeg!
[..]
Wow wat een kast joh! Heb je helemaal geen buiten (ook geen balkon of zo)?quote:Niet te onrustig, maar ik mis een tuin aan mijn huis. Woon in een prachtig pand wat ik huur van de gemeente, 144m2 dus ruimte zat. Maar geen tuin aan het huis vast, die heb ik 3km verder op maar wil graag in de toekomst het combineren!
Klein huisje, grote schuur, mooie lap grond voor mijn voedselbos!
LOL, maar saai is goed rondom je huis in mijn optiek, al vind ik het niet erg dat ik veel drukte voor de deur heb, ik heb altijd wat te zien. Dan weer de 4 mijl, dan weer een of andere optocht of wedstrijd. Heerlijk, dat zou ik wel gaan missen als ik hier weg zou gaan.quote:Op zondag 16 augustus 2026 19:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zolang mijn straatje maar saai blijft![]()
(naja... je moest eens weten wat er bij in het portiek woont
)
Zeker, een hoop creatievelingen daar die liever geen belasting wilden betalen!quote:Toen mijn moeder er ging huren moest ze op een soort sollicitatiegesprek omdat ze het rustig wilden houden in de flat. Vrij snel werd alles toegelaten (we hebben er een jaartje of tien gewoond)
Maar wat een volk joh! Op den duur werd er voor de sloop een huis ontruimd waarbij de verhuizers buiten kotsten van de stank en viezigheid, om maar iets te noemen. Het waren bijzondere lui die daar woonden.
Saai is lekker rustig, maar soms ook zeeeer boring (tenzij je een leuke omgeving/buren hebt of van rust houdtquote:Het was wel heel raar om na al die toestanden in een saaie hoek terecht te komen. In het begin was het wel interessant, maar in de laatste jaren van mijn moeder was het een bejaardenstraat geworden.
Yup, je hoort mij dan ook niet zeuren hoor. Zat gebreken aan het huis maar voor't geld krijg ik absoluut niets betersquote:Wow wat een kast joh! Heb je helemaal geen buiten (ook geen balkon of zo)?
Klinkt als een mooie wens dat je hebt
Ik heb bij de Nieuwstad gewoond, tussen de prostituees en coffeeshops. En in iets wat aan mij verhuurd werd als een studentenkamer, maar ik was de excuus-student (de rest was allemaal dealers en ellende. Colleges overgeslagen want ik mijn kamer niet uit durfdequote:Op zondag 16 augustus 2026 19:27 schreef Chandler het volgende:
[..]
LOL, maar saai is goed rondom je huis in mijn optiek, al vind ik het niet erg dat ik veel drukte voor de deur heb, ik heb altijd wat te zien. Dan weer de 4 mijl, dan weer een of andere optocht of wedstrijd. Heerlijk, dat zou ik wel gaan missen als ik hier weg zou gaan.
[..]
Creatieveling is een woord dat je ervoor kunt gebruiken jaquote:Zeker, een hoop creatievelingen daar die liever geen belasting wilden betalen!
Heb wel wat feestjes daar mee gemaakt en ook wel eens eerder weg gegaan dan de bedoeling was, zo leuk
[..]
Dit! Het kan mij niet saai zat zijnquote:Saai is lekker rustig, maar soms ook zeeeer boring (tenzij je een leuke omgeving/buren hebt of van rust houdt)
[..]
Je zeurt zeker niet! Perfecte bestaat nietquote:Yup, je hoort mij dan ook niet zeuren hoor. Zat gebreken aan het huis maar voor't geld krijg ik absoluut niets betersen jawel, aan de achterkant, wel 1m diep en 2m breed. Maar gelukkig kijk ik daar wel uit op een prachtige tuin van de onderburen en de buren er naast, dat is dan weer een gelukje.
Wensen en dromen houden het leven mooi. Ik hoop dat je het een keer gaat vindenquote:En zeker een mooie wens, je moet wensen blijven houden hé
Ik huppel er wel eens doorheen, is bij mij om de hoek maar zou er voor geen goud willen wonen (nou goed, liever daar dan onder een brug)quote:Op zondag 16 augustus 2026 19:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb bij de Nieuwstad gewoond, tussen de prostituees en coffeeshops. En in iets wat aan mij verhuurd werd als een studentenkamer, maar ik was de excuus-student (de rest was allemaal dealers en ellende. Colleges overgeslagen want ik mijn kamer niet uit durfdeen in de Schildersbuurt in een studentenstraat (dat was echt super leuk)
Idem hier, het huis is mij gegund door de gemeente en de vorige bewoner! (inclusief een berg inboedelquote:Ben zo blij met mijn saaie straatje nu! En mijn buurmannen zijn apart, maar geen last vanal heb ik niet snel last van mensen
Ben een tevreden, en gelukkig mens. Heb een prachtig groot huis voor één persoon in de sociale huur. Ik had echt niet beter kunnen krijgen. God dankbaar.
Tja, ik kom uit '80quote:Creatieveling is een woord dat je ervoor kunt gebruiken ja![]()
![]()
En jep, er was geregeld toestanden.
Feestjes nooit meegekregen, alleen ik vermoed dat je wat ouder bent dan ik? Toen wij er woonde was ik een basisschoolkind.
Sleur snap ik wel, lekker duidelijk maar saai.quote:Dit! Het kan mij niet saai zat zijn
Mijn doel in het leven is saaiheid en een sleur
Dat ervaar ik ook wel hoor, door 10 minuten te fietsen en dan lekker m'n eigen tuin in te lopen, m'n huisje open te doen en lekker op m'n terras te zitten en te genieten van al het groen en de rust om mij heen (huis=druk, tuin=mega rustig)quote:Je zeurt zeker niet! Perfecte bestaat niet![]()
En dat is idd een klein stukje buiten. Als je ervan houdt snap ik dat je graag anders wil wonen. Dan is het leuk dat de buren een mooie tuin hebben, maar dat wil je dan ook zelf dunkt mij?
Wie weet, ik blijf positief, nu eerst maar eens een miljoen winnen want op 1 loon is het kopen geen optie, huren ga ik niet doen (doe ik nu al) dus wordt het weer afwachten op de ouderjaarsloterijquote:Wensen en dromen houden het leven mooi. Ik hoop dat je het een keer gaat vinden![]()
Meer richting Noorddijk gok ik dan? Geen flauw idee, maar ik heb daar regelmatig gewandeld en gezien wat je beschrijft.
Oh neee... heel verhaal getypt... poef wegquote:Op zondag 16 augustus 2026 19:53 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ik huppel er wel eens doorheen, is bij mij om de hoek maar zou er voor geen goud willen wonen (nou goed, liever daar dan onder een brug)
[..]
Idem hier, het huis is mij gegund door de gemeente en de vorige bewoner! (inclusief een berg inboedel)
[..]
Tja, ik kom uit '80en heb dus ook de basisschool in beijum mee gemaakt
, we de christelijke gelukkig
[..]
Sleur snap ik wel, lekker duidelijk maar saai.
[..]
Dat ervaar ik ook wel hoor, door 10 minuten te fietsen en dan lekker m'n eigen tuin in te lopen, m'n huisje open te doen en lekker op m'n terras te zitten en te genieten van al het groen en de rust om mij heen (huis=druk, tuin=mega rustig)
[..]
Wie weet, ik blijf positief, nu eerst maar eens een miljoen winnen want op 1 loon is het kopen geen optie, huren ga ik niet doen (doe ik nu al) dus wordt het weer afwachten op de ouderjaarsloterij
Noordijk is echt vet, ik zou daar per gisteren wel willen wonen, of meer richting Drenthe, maar daar gaan de prijzen nog veel meer omhoog (trouwens Noorddijk is ook amper meer te betalen hoor).
ALT-S en poef zeker??quote:Op zondag 16 augustus 2026 20:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oh neee... heel verhaal getypt... poef weg
Ik ook!quote:Hoop dat je dat miljoen krijgtVan prijzen heb ik geen verstand, maar geloof zo dat Drenthe en Noorddijk en zo onbetaalbaar is
![]()
Ik regel dat zelf wel, ben redelijk handig en dat zou mij in de toekomst best wat geld kunnen besparen plus investeer ik weer in mijzelf (in het verleden 2x een huis gekocht).quote:Zeker als je wil kopen... Ben zelf nogal van het huren. Als er iets mis is wordt het gewoon voor je geregeld.
Ach dit is ook heel fijn, ja achter het martini ziekenhuis, google maar eens. Een juweeltje net buiten de stad.quote:Is wat je nu hebt dan een soort volkstuin? Begrijp wel dat een tuin aan huis fijner is voor je. Nou, ik duim voor jeblijven dromen en blijven zoeken
Niet dat ik weet, wel heb ik die school niet afgemaakt want ik ben ook speciaal. Zat op de school die nu vlak bij de geitenboederij zit (toen nog aan de korreweg)) en kan mij nog wel herinneren dat ik eens een dagje terug was op die school en dat m'n makker die daar nog op school zat achter mij stond, want ik was stoer (kwam van een andere stoerdere school) en dus deed niemand mij (meer) watquote:Oh hier uit '88
Die christelijke basisschool in Beijum was in Lewenborg berucht en bekend. Was die school echt zo bizar streng of was dat een fabeltje? Wij dachten dat het een half strafkamp was oid
Zelf zat ik op speciaal onderwijs, dus niet in de wijk op school (kon wel leren, maar kon me niet gedragen)
Geen idee waar je woont maar geloof zeker dat je een fijn plekje hebt!quote:Met mijn huis wel enorm mazzel gehad. Ik heb twaalf jaar punten gespaard. Was nummer één van de (ik geloof) achtennegentig mensen die reageerden. Ik heb twee weken gezocht en toen dit gevonden. Echt... had beter niet kunnen treffen. Spaar nu weer punten, mocht ik te oud worden voor de trappen, dan kan ik weer verder
De klik op "reset" ipv "invoeren"-knop. Dat gaat hier vaak misquote:
Dat is waarschijnlijk ook verstandiger dan hurenquote:[..]
Ik regel dat zelf wel, ben redelijk handig en dat zou mij in de toekomst best wat geld kunnen besparen plus investeer ik weer in mijzelf (in het verleden 2x een huis gekocht).
Duik dadelijk google op, ben benieuwdquote:[..]
Ach dit is ook heel fijn, ja achter het martini ziekenhuis, google maar eens. Een juweeltje net buiten de stad.
[..]
Je hebt een DM. Volgens mij zaten wij op dezelfde schoolquote:Niet dat ik weet, wel heb ik die school niet afgemaakt want ik ben ook speciaal. Zat op de school die nu vlak bij de geitenboederij zit (toen nog aan de korreweg)) en kan mij nog wel herinneren dat ik eens een dagje terug was op die school en dat m'n makker die daar nog op school zat achter mij stond, want ik was stoer (kwam van een andere stoerdere school) en dus deed niemand mij (meer) wat
[..]
Zeker, ik ben een heel dankbaar mens.quote:Geen idee waar je woont maar geloof zeker dat je een fijn plekje hebt!
En die moet je koesteren, ik heb ook geluk gehad, gegund door een ex client van mij.
Maar dat gezegd, ik moet niets maar zou willen!wensen hé, dromen!
Ik vaak met een edit, dan ALT-S en dan weer overnieuw en soms nog een keer..quote:Op zondag 16 augustus 2026 20:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
De klik op "reset" ipv "invoeren"-knop. Dat gaat hier vaak mis
Tja stressvrij ben ik nooit 100% maar daar ervaar ik gelukkig geen stress in, maar ik snap je, gemak dient de mens!quote:Dat is waarschijnlijk ook verstandiger dan hurenUiteindelijk goedkoper. Ik betaal voornamelijk voor minder stress
Idem!quote:Zeker, ik ben een heel dankbaar mens.
Weet het nog wel dat je in Stad kwam wonenquote:Op zondag 16 augustus 2026 22:38 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik word er helemaal blij van als ik jullie conversatie meelees. Fijn dat jullie zo mooi wonen. En er natuurlijk wensen en dromen zijn, maar ook een goed gevoel is bij de huidige stek. Dat is zo belangrijk! En niet zo vanzelfsprekend meer, helaas.
Ik ben ook nog elke ochtend (echt!) als ik opsta en door mijn huis loop, totaal verrukt van mijn stek. Ik kan soms gewoon niet geloven dat het helemaal van mij is, in mijn uppie. En Groningen bevalt me ook heel goed. Nergens zo lang blijven wonen als in deze stad.
quote:Op zondag 16 augustus 2026 22:38 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik word er helemaal blij van als ik jullie conversatie meelees. Fijn dat jullie zo mooi wonen. En er natuurlijk wensen en dromen zijn, maar ook een goed gevoel is bij de huidige stek. Dat is zo belangrijk! En niet zo vanzelfsprekend meer, helaas.
Ik ben ook nog elke ochtend (echt!) als ik opsta en door mijn huis loop, totaal verrukt van mijn stek. Ik kan soms gewoon niet geloven dat het helemaal van mij is, in mijn uppie. En Groningen bevalt me ook heel goed. Nergens zo lang blijven wonen als in deze stad.
Haha ja, ik ook!quote:Op maandag 17 augustus 2026 06:28 schreef Rene het volgende:
Al 37 jaar hier
[..]
Weet het nog wel dat je in Stad kwam wonen
Euhhh. Jaquote:Op maandag 17 augustus 2026 08:42 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Haha ja, ik ook!
Ik had in Den Haag nog een heel diner thuis met een stoet randstad-FOK!kers ter afscheid. Tussen de verhuisdozen!
Ben jij al 37??
Dat was erg leuk en verrassendquote:Op zondag 16 augustus 2026 22:38 schreef Duderinnetje het volgende:
Ploppetou. Laatst een heel stuk over gelezen. Dat is folklore die ik als import uit de boekjes moet halen. Maar wat een leuke, fijne en gekke stad is Groningen altijd al geweest!quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:12 schreef Seeburg54 het volgende:
Als je in Roden woonde was Groningen je van het. Als kind met moeders naar de stoffenmarkt. Vond ik niks aan, maar ik kreeg na afloop een dikke kersen of aardbeien sorbet bij de Hema.Kneuterig op die bordeaux rode nepleren banken, het had wel wat! In mijn jeugd was er ook nog een fontein in de Herestraat, daar zat ik altijd te spelen terwijl moeders winkelde. Jan de Roos liep er rond, en Ploppetou ook nog. En altijd een orgelman met orgel en fjordenpaardje ervoor.
Heel veel goede en fijne herinneringen aan Groningen.
Ja dan ben je een échte échte. ❤️quote:Op maandag 17 augustus 2026 18:08 schreef Chandler het volgende:
Ik kan mij als een van de laatsten een echte stadjer noemen als je moet geloven dat je pas een stadjer bent als je BINNEN de diepenring geboren bent!
En was ik nou een van de laatste lichtingen van in Huize Tavenier aan de Ubbo Emmiussingel.
Maar ben een echte trotse Noorderling (niet alleen voor Groningen, want Drenties en Friezen ken ik wel waarderen!)
Ja klopt, ben er zelf idd ook eens geweest tijdens een monumentendag en ja, het is een prachtig pand maar er was niets meer vanuit die tijd. Wel wat jammer maar zo gaat dat.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 00:12 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja dan ben je een échte échte. ❤️
Was tijdens open monumentendag in Huize Tavenier. Er waren toen veel mensen die er geboren waren. Wat bijzonder dat zoiets bestond eigenlijk. Het is ontzettend jammer dat het prachtige gebouw van binnen totaal vernaggeld is. De oude lift is er nog wel.
Ik kom uit het prachtige getal 80!quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:42 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Hoe oud ben je dan Chandler? Want ik ben in het AZG geboren, omdat volgens mij Tavenier destijds gesloten was.
Daarmee ben ik binnen de grenzen van de eigenlijke binnenstad en voormalige stadsmuren geboren, haha.
Haha, en ik van het jaar 1981quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:29 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ik kom uit het prachtige getal 80!
En je hebt gelijk hoor, al vinden 'echte' stadjers dat natuurlijk niet, dat is een uitstervend ras geworden (op de thuis geboortes na dan)
Ja maar hoe dan?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
Een stadsbus klein beetje verdwaald bij De Beren
https://www.instagram.com/sikkom050/reel/DcLLvCViaWc/
Zijn we beiden een beetje meer speciaal!quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 23:19 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Haha, en ik van het jaar 1981
Jij als zo'n beetje de laatste lichting Tavenier, en ik één van de eersten gewoon op AZG zelf
Misschien vanavond. Was de afgelopen dagen niet in stadquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:54 schreef Chandler het volgende:
Nog iets leuks te beleven in Grunn dit weekend? heb geen plannen namelijk, noorderzon ga ik nog wel even heen.
Tips?
En nu we toch bezig zijn, zijn er al FOK!Kers op noorderzon geweest?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |