abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221556388
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 14:33 schreef inslagenreuring het volgende:
Jammer, deze Friezen zouden als helden onthaald moeten worden.

Hopelijk een inspiratie voor velen.
Het is geen goede zaak om je medemensen de weg te versperren naar het goed.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 15:26:55 #104
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221556404
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 15:22 schreef torentje het volgende:

[..]
Het is geen goede zaak om je medemensen de weg te versperren naar het goed.
Het is geen goede zaak dat dit pas gebeurt in Friesland.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221556477
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 19:59 schreef Monolith het volgende:

[..]
Neu, het is vooral de standaard stormfrontretoriek door hier inmiddels bon ton is
Neem jij ze lekker op dan.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 15:54:07 #106
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_221556499
Als we alle Friezen terugsturen naar hun weilanden, hebben we genoeg ruimte voor de nieuwe generatie asielzoekers.
pi_221556503
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 15:54 schreef spapaars het volgende:
Als we alle Friezen terugsturen naar hun weilanden, hebben we genoeg ruimte voor de nieuwe generatie asielzoekers.
Gezien de daadkracht van deze Friezen kunnen we er wel wat meer in het hele land gebruiken. Friezen dus.
pi_221556507
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 19:24 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik ook niet :'(

Ik moet het doen met een goedkoop douchegordijn (nou ja, niet hét doen met een douchegordijn, dat zou een beetje raar zijn :@ ).

Je bgrijpt natuurlijk wel dat we dat de asielzoekers niet aan kunnen doen, dat is gewoon niet veilig :)

Bekijk deze YouTube-video
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 16:00:42 #109
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221556517
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 15:54 schreef spapaars het volgende:
Dan willen we wel heel Friesland terug.
Dahaaag Hollanders! *)

Voorheen Bargehassus.
pi_221556582
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 15:26 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het is geen goede zaak dat dit pas gebeurt in Friesland.
Beter zou het zijn als men de volksmenners tot zwijgen zou brengen, zodat die de mensen niet tegen elkaar zouden kunnen ophitsen.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 16:14:13 #111
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221556588
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 16:12 schreef torentje het volgende:

[..]
Beter zou het zijn als men de volksmenners tot zwijgen zou brengen, zodat die de mensen niet tegen elkaar zouden kunnen ophitsen.
En toen kreeg iedereen in de bijstand een villa en werd miljonair, en was het kumbaya in asielzoekerbay.

En door.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221557068
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 16:14 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
En toen kreeg iedereen in de bijstand een villa en werd miljonair, en was het kumbaya in asielzoekerbay.

En door.
Dat is off-topic, het punt van dit topic is dat een aantal mannen het recht namen om de weg te versperren van medemensen die op zoek zijn naar het goed.
pi_221557103
Echt....niemand wil die lui hebben, en toch laten we ze onverminderd binnenkomen. Wat een shitshow. _O-
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_221557379
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 18:02 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat is off-topic, het punt van dit topic is dat een aantal mannen het recht namen om de weg te versperren van medemensen die op zoek zijn naar het goed.
En hun aanvoerder heet Anneke. Kennelijk een echte friese naam voor een stoere brede kerel.
-
pi_221557614
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 19:06 schreef quo_ het volgende:

[..]
En hun aanvoerder heet Anneke. Kennelijk een echte friese naam voor een stoere brede kerel.
Als een vrouw de naar geluk/goed zoekende medemensen de weg verspert is dat volgens jou dus wel prima?
  woensdag 12 augustus 2026 @ 19:56:34 #116
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221557785
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 19:36 schreef torentje het volgende:

[..]
Als een vrouw de naar geluk/goed zoekende medemensen de weg verspert is dat volgens jou dus wel prima?
Ze mogen het best zoeken, alleen hier niet vinden.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:06:42 #117
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221557863
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 19:06 schreef quo_ het volgende:

[..]
Dat lijkt me eerder een Brabantse naam vanwege het gebruik van -ke als dimunitief.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlaZ op 12-08-2026 20:14:36 ]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221557885
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 19:56 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ze mogen het best zoeken, alleen hier niet vinden.
Een beetje concurrentie in het zoeken naar geluk/goed kunnen we hier toch goed gebruiken? Want anders valt alles in handen van de mannen die rijk geboren zijn.
pi_221558057
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 19:36 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij bent zeker niet getrouwd he :')
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:29:56 #120
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221558139
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 14:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ze reizen twee continenten door om hier te komen schooieren, want zodra ze de grens over zijn hebben ze geen geld meer voor eten en onderdak. Dat is niet onschuldig, er is ook geen enkele humanitaire noodzaak om ze "op te vangen" alsof ze van een oorlogsfront gevlucht zijn, hongerig, met gescheurde kleren en uitgeput van de lange mars naar het eerste veilige gebied.
[..]
Want we beginnen elk begrotingsjaar en elke maand weer op nul?
Kun je het ze kwalijk nemen?
Die mensen komen voor een beter leven, regel dus gewoon werk en een bestaan.

Of anders zoals sommige willen, een strenge uitzetting, maar ga die mensen niet beschuldigen of dwarsbomen. keer je punten/frustratie tegen het beleid, en niet tegen de mensen die simpelweg een beter leven zoeken.

Ik was jaren terug van plan om een bestaan te bouwen in de Oekraïne, ik was me van geen kwaad bewust, ik zocht gewoon ruimte en rust.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221558237
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:29 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Of anders zoals sommige willen, een strenge uitzetting, maar ga die mensen niet beschuldigen of dwarsbomen. keer je punten/frustratie tegen het beleid, en niet tegen de mensen die simpelweg een beter leven zoeken.

Ik was jaren terug van plan om een bestaan te bouwen in de Oekraïne, ik was me van geen kwaad bewust, ik zocht gewoon ruimte en rust.
Ze krijgen keer op keer te horen dat ze niet kunnen blijven maar weigeren weg te gaan. Inplaats daarvan blijven ze hangen en veroorzaken ze flinke overlast. Vind je het gek dat mensen die hier leven dan niet nog meer migranten die geen kans hebben op verblijfsrecht willen hebben?
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:37:23 #122
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221558243
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:36 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Ze krijgen keer op keer te horen dat ze niet kunnen blijven maar weigeren weg te gaan. Inplaats daarvan blijven ze hangen en veroorzaken ze flinke overlast. Vind je het gek dat mensen die hier leven dan niet nog meer migranten die geen kans hebben op verblijfsrecht willen hebben?
Ik zou hetzelfde doen.
pi_221558257
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:37 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik zou hetzelfde doen.
Waarom? Als ik weet dat ik ergens niet welkom ben dan ga ik weer. Wel zo fatsoenlijk
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:40:57 #124
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221558286
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:38 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Waarom? Als ik weet dat ik ergens niet welkom ben dan ga ik weer. Wel zo fatsoenlijk
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Als ik (naar mijn voorbeeld) in de Oekraine zou mogen blijven, en ik overtreed de wet niet, en ik zoek een fijne vrouw, dan begin ik daar een leven, ondanks dat de gemeenschap mij liever kwijt dan rijk is.

Die Russische oorlog heeft roet in het eten gegooid, maar het scheelde niet veel, of je zou met mij hier niet meer kunne discussieren.

Immigranten zoeken naar een beter leven. Ik vind dat dat moet kunnen. Mochten er mensen zijn die het daar niet mee eens zijn, moeten ze maar gaan zeiken/demonstreren bij de beleidsmakers en niet bij de mensen die hier naar toe reizen.
pi_221558327
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:37 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik zou hetzelfde doen.
Je kunt het niemand kwalijk nemen dat hij/zij zich aanmeldt op een plaats waarbij je gratis en voor niets je levensstandaard met minstens een factor 10 kunt verbeteren.

En je zou het ook de mensen niet kwalijk moeten nemen die zeggen "niet op mijn kosten, opzouten". Maar helaas geeft deugend nederland die ruimte niet.
-
pi_221558336
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:40 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Als ik (naar mijn voorbeeld) in de Oekraine zou mogen blijven, en ik overtreed de wet niet, en ik zoek een fijne vrouw, dan begin ik daar een leven, ondanks dat de gemeenschap mij liever kwijt dan rijk is.

Die Russische oorlog heeft roet in het eten gegooid, maar het scheelde niet veel, of je zou met mij hier niet meer kunne discussieren.

Immigranten zoeken naar een beter leven. Ik vind dat dat moet kunnen. Mochten er mensen zijn die het daar niet mee eens zijn, moeten ze maar gaan zeiken/demonstreren bij de beleidsmakers en niet bij de mensen die hier naar toe reizen.
Dat die mensen een beter leven zoeken is prima. Mijn zegen hebben ze. Alleen niet hier, ze veroorzaken hier vooral de bekende overlast. Ben met je eens dat de overheid daar op zou moeten acteren. Alleen, politici in Nederland zijn ongeveer net zo nuttig als bontjassen in een woestijn.
Dus daar hoeven we ook niks van te verwachten
  woensdag 12 augustus 2026 @ 20:49:45 #127
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221558388
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:45 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Dat die mensen een beter leven zoeken is prima. Mijn zegen hebben ze. Alleen niet hier, ze veroorzaken hier vooral de bekende overlast. Ben met je eens dat de overheid daar op zou moeten acteren. Alleen, politici in Nederland zijn ongeveer net zo nuttig als bontjassen in een woestijn.
Dus daar hoeven we ook niks van te verwachten
Feit blijft dat de beleidsmakers verantwoordelijk zijn.

Daar zouden de pijlen op gericht moeten worden.
Als die blokkeerfriezen hun frustrerende gedrag willen gaan uiten, dan moeten ze naar Den Haag rijden en daar kijken we verder, dus niet onschuldige mensen dwarsbomen die zich van geen kwaad zijn bewust.
pi_221558638
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 13:58 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Moet dat echt uitgelegd worden?
Ja want het is onzin.
pi_221559175
quote:

[..]

Waar zou je wonen? Hoe zou je je geld verdienen? Je krijgt in Oekraine geen woning en uitkering, dus zou je op zn minst hierover nadenken toch?
Men komt naar Nederland, want huis en uitkering, daar gaat iedereen van uit. Dit beeld moet veranderen, men zou eigenlijk filmpjes uit de Schilderswijk of Overvecht in moeten zetten als propaganda tegen migratie naar NL.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 22:25:23 #130
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221559217
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 22:18 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Waar zou je wonen? Hoe zou je je geld verdienen? Je krijgt in Oekraine geen woning en uitkering, dus zou je op zn minst hierover nadenken toch?
Men komt naar Nederland, want huis en uitkering, daar gaat iedereen van uit. Dit beeld moet veranderen, men zou eigenlijk filmpjes uit de Schilderswijk of Overvecht in moeten zetten als propaganda tegen migratie naar NL.
Nee hoor, huis, familie, en werk.
Binnen die culturen is het gebruikelijk dat men werkt en geld binnenharkt voor vrouw en kroost. Ik heb het zelf gezien.
pi_221559225
Busje vol met alleenstaande mannen. Wat zullen ze bang zijn geweest, ach germ. Normaal spuit het testosteron ze uit de oren en nu zijn ze oh zo zielig.
U MAD?
  woensdag 12 augustus 2026 @ 22:34:37 #132
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221559260
quote:
9s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 22:26 schreef de_boswachter het volgende:
Busje vol met alleenstaande mannen. Wat zullen ze bang zijn geweest, ach germ. Normaal spuit het testosteron ze uit de oren en nu zijn ze oh zo zielig.
Als ze (geheel terecht) iets tegen die blokkeerfriezen hadden gedaan dan schreeuwde men moord en brand in de media. Dat is mooi niet gebeurd.
pi_221559307
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 22:34 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Als ze (geheel terecht) iets tegen die blokkeerfriezen hadden gedaan dan schreeuwde men moord en brand in de media. Dat is mooi niet gebeurd.
Zullen wel in opdracht hun gemak hebben moeten houden. Alles om een derdewereldland te creëren!
U MAD?
pi_221559350
quote:
9s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 22:26 schreef de_boswachter het volgende:
nu zijn ze oh zo zielig.
Maar ze zijn gevlucht voor oorlog en geweld, snap dat nou :P Net zoals al die vrouwen en kinderen die je op magische wijze nooit ziet in de asielstroom.
pi_221559405
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 22:47 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Maar ze zijn gevlucht voor oorlog en geweld, snap dat nou :P Net zoals al die vrouwen en kinderen die je op magische wijze nooit ziet in de asielstroom.
Allemaal dood?
U MAD?
pi_221559454
quote:

[..]
Ja, dat doe ik toch?

quote:
Dus ze bedonderen de boel en krijgen daarmee gratis eten en onderdak en straks een felbegeerd huis en een uitkering?

quote:
Ze zoeken niet simpelweg een beter leven, ze zoeken een gespreid bedje. Ze dringen luilekkerland binnen onder valse voorwendselen, een beter leven hadden ze ook wel elders kunnen maken.

quote:
En wat vonden de Oekraïners van je wens om door hen gehuisvest en onderhouden te worden?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221559761
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 22:25 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nee hoor, huis, familie, en werk.
Binnen die culturen is het gebruikelijk dat men werkt en geld binnenharkt voor vrouw en kroost. Ik heb het zelf gezien.
Legendarisch inderdaad, die Somalische en Syrische werkethiek. Vandaar natuurlijk ook die voorbeeldige arbeidsparticipatie.
  donderdag 13 augustus 2026 @ 03:22:02 #138
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221559777

[ Bericht 100% gewijzigd door FlippingCoin op 13-08-2026 03:39:35 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_221559835
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:49 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Feit blijft dat de beleidsmakers verantwoordelijk zijn.

Daar zouden de pijlen op gericht moeten worden.
Als die blokkeerfriezen hun frustrerende gedrag willen gaan uiten, dan moeten ze naar Den Haag rijden en daar kijken we verder, dus niet onschuldige mensen dwarsbomen die zich van geen kwaad zijn bewust.
Mensen die hun paspoorten weggooien, liegen over waar ze vandaan komen en redenen verzinnen waarom ze vooral recht hebben op toelating kan ik niet echt onschuldig noemen. Dat zijn indringers.
Die vergelijk ik met volk dat aan de deur oude vrouwtjes berooft met een babbeltruc. Daar heb je niks aan.
pi_221560058
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:23 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Jij bent zeker niet getrouwd he :')
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
pi_221563992
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2026 20:40 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Waarom zou de gemeenschap jou liever kwijt dan rijk zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')