Er lopen allang nauwelijks ongecastreerde katers en poezen meer rond, geloof er helemaal niks van.quote:Op maandag 10 augustus 2026 19:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die zijn vaak smerig, schuw, onder de teken en omringd door kittens.
Bovendien zullen ze niet iedere kat die ze tegenkomen voorzien van een schot hagel.
Er is geen enkele reden om daar zo zeker van te zijn.quote:Op maandag 10 augustus 2026 19:44 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Er lopen allang nauwelijks ongecastreerde katers en poezen meer rond, geloof er helemaal niks van.
Katten met een bandje hebben meestal wel een eigenaar, als ze er dik uitzien ook.quote:Op maandag 10 augustus 2026 19:49 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Loslopende honden next graag.
Want hoe weet je of een kat geen eigenaar heeft? Als die afgeschoten mogen worden, dan honden die zomaar loslopen ook.
Waar zie jij die nog?quote:Op maandag 10 augustus 2026 19:49 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Want hoe weet je of een kat geen eigenaar heeft? Als die afgeschoten mogen worden, dan honden die zomaar loslopen ook.
Het asiel zit al vol met katten die niemand wil, wat weer een domme onderbuik petitie dit zeg.quote:Op maandag 10 augustus 2026 19:46 schreef Solotovski het volgende:
https://actie.degoedezaak(...)026&utm_medium=email
De petitie kan hier getekend worden
Doe je kat gewoon een bandje met belletje om als ie naar buiten gaat.quote:Op maandag 10 augustus 2026 19:49 schreef PieterDeRijcke het volgende:
quote:Op maandag 10 augustus 2026 19:53 schreef Flow3r het volgende:
Katten![]()
![]()
oprotten met die schijtende fladderaars
Mag een kat met chip (en dus eigenaar) die geen bandje en geen overgewicht heeft, afgeschoten worden?quote:Op maandag 10 augustus 2026 19:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Doe je kat gewoon een bandje met belletje om als ie naar buiten gaat.
Anders ben je gewoon kattentokkie.
Nee, natuurlijk niet.quote:Op maandag 10 augustus 2026 19:54 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Mag een kat met chip (en dus eigenaar) die geen bandje en geen overgewicht heeft, afgeschoten worden?
Zo Ja, dan ook graag loslopende honden.
Pieker er niet over, aan mijn kat geen polonaise.quote:Op maandag 10 augustus 2026 19:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Doe je kat gewoon een bandje met belletje om als ie naar buiten gaat.
Anders ben je gewoon kattentokkie.
Iedere kat is een persoonlijkheid op zich. Sommige katers zwerven graag wat meer in het voorjaar of de zomer.quote:Op maandag 10 augustus 2026 19:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet.
Maar er mag best wat verantwoordelijkheid van de 'baasjes' gevraagd worden.
Zou ook een beetje vreemd zijn als jouw huiskat niet te onderscheiden valt van een zwerfkat. Volgens mij hebben we dan niet de goede discussie.
Volgens mij is elke kat uit een asiel al sowieso gecastreerd en ook als je een kitten ergens koopt. Gratis een ongecastreerd kitten ergens ophalen is niet veel voorkomend.quote:Op maandag 10 augustus 2026 19:57 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Iedere kat is een persoonlijkheid op zich. Sommige katers zwerven graag wat meer in het voorjaar of de zomer.
Aard van het beestje. Ook al hebben ze een goed huis.
Ik zou wel zeer voor gratis castratie en sterilisatie zijn.
Diereneigenaar ben je niet parttime.quote:Op maandag 10 augustus 2026 19:55 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Pieker er niet over, aan mijn kat geen polonaise.
Dat lijkt mij evident.quote:Op maandag 10 augustus 2026 20:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Diereneigenaar ben je niet parttime.
En dat is ook helemaal prima. Maar is het zoveel gevraagd om het beest van een bandje te voorzien?quote:Op maandag 10 augustus 2026 19:57 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Iedere kat is een persoonlijkheid op zich. Sommige katers zwerven graag wat meer in het voorjaar of de zomer.
Aard van het beestje. Ook al hebben ze een goed huis.
Ik zou wel zeer voor gratis castratie en sterilisatie zijn.
quote:Op maandag 10 augustus 2026 20:00 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Volgens mij is elke kat uit een asiel al sowieso gecastreerd en ook als je een kitten ergens koopt. Gratis een ongecastreerd kitten ergens ophalen is niet veel voorkomend.
Daar heb je de chip voor.quote:Op maandag 10 augustus 2026 20:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En dat is ook helemaal prima. Maar is het zoveel gevraagd om het beest van een bandje te voorzien?
Zodat men in ieder geval weet dat het dier een huis heeft. En ook handig als ie ongewenst opduikt bij iemand. Dan weet je waar het dier heen moet.
Zo lijkt het leeuwendeel er wel over te denken. Zet maar even buiten, kan de kat zichzelf even uitlaten. Zien we hem over een aantal uren wel weer verschijnenquote:
Ja, dan moet de kat eerst naar het dierenasiel om deze uit te lezen?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |