Daarnaast moeten de planologische procedures nog doorlopen worden. Ze hebben dus nog minstens een jaar om het te regelen.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 13:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Storm in een glas water, die mensen worden intensief begeleid volgens de OP. Er zijn allerlei regelingen (terugverhuisrecht, tijdelijke woning, verhuisvergoeding). In de praktijk krijgen al die mensen een andere woning. En als ze willen kunnen ze dus terug verhuizen naar een gloednieuwe huurwoning.
Tja, bouwen in een weiland schijnt taboe te zijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 02:09 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Per woning dus iets meer dan de helft van het grondoppervlak. De flats zullen hoger worden, maar daar heb ik het niet over. Het gaat om de publieke ruimte: de plantsoenen, de speeltuintjes, de trottoirs. Veel meer mensen per m2. Drukte en overlast. Alleen een gek zal daar een koophuis willen.
Dat er woningen gesloopt worden in tijden van schaarste. En dat dat onzin is. Dat snap jij volgens mij niet.quote:
Ik zeg toch niet dat je niet moet bouwen joh, lampje!!!quote:Op donderdag 6 augustus 2026 09:58 schreef silverhill het volgende:
Ja, laten we pas weer woningen gaan bouwen wanneer het woningtekort is opgelost. Wat een goed plan!
Dat is dan ook niet het probleem hier.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 13:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Storm in een glas water, die mensen worden intensief begeleid volgens de OP. Er zijn allerlei regelingen (terugverhuisrecht, tijdelijke woning, verhuisvergoeding). In de praktijk krijgen al die mensen een andere woning. En als ze willen kunnen ze dus terug verhuizen naar een gloednieuwe huurwoning.
Ik denk dat je nog conservatief met de schatting 9 uit 10 bent.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:30 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
In nieuwe woningen plaats de woningbouw vaak al ventilatieroosters die niet dicht kunnen en dan heb je nog van die allochtonen en tokkies die de boel dichtplakken met ducttape want "hep het koud is tocht wil ni teveel stokuh".![]()
Schimmel is in negen van de tien gevallen gewoon het gevolg van het gedrag van de bewoners.
En de energierekening 3x zo laag.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:33 schreef junkiesietze het volgende:
die nieuwbouw is zeker 3x zo duur
quote:Op donderdag 6 augustus 2026 21:05 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Dat er woningen gesloopt worden in tijden van schaarste. En dat dat onzin is. Dat snap jij volgens mij niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
quote:Op donderdag 6 augustus 2026 21:22 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Kansloos hoor van je. Over een onderwerp willen meepraten maar er geen zak van snappen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Netto min of meer een verdubbeling van het aantal woningen. Maar jij wil dat niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 21:07 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat je niet moet bouwen joh, lampje!!!
Nee want het had een verdrievoudiging kunnen zijn. Dat wil ik.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 22:21 schreef silverhill het volgende:
[..]
Netto min of meer een verdubbeling van het aantal woningen. Maar jij wil dat niet.
Nou, leg maar eens uit wat er slecht is aan het slopen van jaren '60 flats (die niet bekend staan om bouwkwaliteit en woongenot) en het terugbouwen van meer woningen die wél voldoen aan de (woon)eisen van vandaag?quote:Op donderdag 6 augustus 2026 21:08 schreef Alpha0 het volgende:
Dat is dan ook niet het probleem hier.
quote:Op donderdag 6 augustus 2026 19:38 schreef Nobu het volgende:
[..]
Tja, bouwen in een weiland schijnt taboe te zijn.
Zo lang als ik leef, leef ik in huizen zonder wasdroger. Nooit last van schimmel gehad.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:43 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Of omdat ze geen droger hebben en hun natte was te drogen hangen in huis. En douchen met het raam dicht en dus niet ventileren.
Als je noodzakelijke onderhouds- en renovatiekosten van de oudbouw buiten beschouwing laat misschien wel.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:33 schreef junkiesietze het volgende:
die nieuwbouw is zeker 3x zo duur
Hoogbouw is niet "zomaar" goedkoper, 4-7 verdiepingen is qua kosten ongeveer optimum, daarboven word het duurder, daarom zie je dan ook alleen echt hoge gebouwen op plekken met een hoge meterprijs.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 22:28 schreef silverhill het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://ec.europa.eu/euro(...)cations/housing-2023
Zo'n dooddoener. Zoals je ziet gaan we in ons dichtbevolkte land al ontzettend inefficiënt met onze ruimte voor huisvesting om. De hoogte in, en hogere dichtheid, dat is een veel betere oplossing. En bovendien betaalbaarder (grondprijs) voor de meest noodlijdende doelgroep.
Er is nou al 1000 keer aan figuren zoals jij en Michael uitgelegt wat het probleem is met weilanden, daarnaast zit het probleem ook niet in ruimte, dat hebben we zat in Nederland.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 19:38 schreef Nobu het volgende:
[..]
Tja, bouwen in een weiland schijnt taboe te zijn.
Hogere dichtheid is een lagere woonkwaliteit, de rest is ruis.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 22:28 schreef silverhill het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://ec.europa.eu/euro(...)cations/housing-2023
Zo'n dooddoener. Zoals je ziet gaan we in ons dichtbevolkte land al ontzettend inefficiënt met onze ruimte voor huisvesting om. De hoogte in, en hogere dichtheid, dat is een veel betere oplossing. En bovendien betaalbaarder (grondprijs) voor de meest noodlijdende doelgroep.
De woningen zijn enkel en alleen 'niet meer van deze tijd' omdat stoken zo gigantisch duur is geworden. Daarvoor moet je de overheid aansprakelijk houden die verantwoording draagt voor ruim 60% van de totale prijs per m3 gas.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 22:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nou, leg maar eens uit wat er slecht is aan het slopen van jaren '60 flats (die niet bekend staan om bouwkwaliteit en woongenot) en het terugbouwen van meer woningen die wél voldoen aan de (woon)eisen van vandaag?
Let wel: het instand houden van jaren '60 vastgoed vergt ook zeer grote ingrepen waardoor bewoners maanden in een soort bouwput wonen en ze moeten douchen in een douchecontainer.
De woonkwaliteit van de gemiddelde Duitser in inderdaad veel slechter dan die van de gemiddelde Roemeen. Je hebt helemaal gelijk.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 11:53 schreef Nobu het volgende:
[..]
Hogere dichtheid is een lagere woonkwaliteit, de rest is ruis.
Wat is dan het probleem?quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 07:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er is nou al 1000 keer aan figuren zoals jij en Michael uitgelegt wat het probleem is met weilanden, daarnaast zit het probleem ook niet in ruimte, dat hebben we zat in Nederland.
Ga zelf maar eens nadenken, wat denk je wat er vooral niet is bij weilanden?quote:
Ik denk genoeg na, zeker over dit soort zaken, dus ik ben wel benieuwd hoe het hier zit.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ga zelf maar eens nadenken, wat denk je wat er vooral niet is bij weilanden?
Infrastructuur? Is het dat? Ik heb zelf geen antwoord op die vraag maar ben wel benieuwd naar het antwoord eigenlijk. Maar voor mij hoeft er niet extra in de weilanden gebouwd te worden overigens. Liever niet zelfs. Liever gewoon stoppen met extra "burgers" importeren.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ga zelf maar eens nadenken, wat denk je wat er vooral niet is bij weilanden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |