quote:
Op maandag 24 augustus 2026 12:59 schreef Toby56 het volgende:[..]
De verhalen over mensen die hun ziel aan de duivel verkopen, zijn hetzij religieuze hetzij fictieve verhalen gebaseerd op religie. In de laatste categorie gaat het dan meestal over ene Mephistoles. Een fictief figuur. Maar Trump is géén fictief figuur.
Jij begon over het verkopen van je ziel aan de duivel.
Zelf geloof ik niet in die onzin.
Vandaar dat ik van The Donald een aardse 'duivel' maakte c.q. moest maken.
Dan moet je niet zelf over de duivel beginnen.
quote:
Ik heb geen enkel moment gesuggereerd dat er op dit moment nog politiek voordeel uit kontlikkerij van Biden valt te behalen. Maar de te lang durende kontlikkerij bij Biden heeft wel een probleem voor de Democraten doen ontstaan, dat tot op de dag van vandaag nog voelbaar is. Omdat ze in de partij nu te maken hebben met prominente spijtoptanten, die hun geloofwaardigheid hebben verloren. Daardoor hebben ze (onder meer) ook de laatste presidentsverkiezingen verloren, en dat verlies is nog steeds zeer actueel en voelbaar.
(Dat is overigens iets dat Rubio ook zou kunnen overkomen, als hij plotseling weer 'voices of reason' zou kunnen gaan horen. Dan wordt hij voor veel huidige GOP-stemmers wellicht ook een ongeloofwaardige spijtoptant.)
[..]
Nou, Biden had zichzelf niet kandidaat moeten stellen.
Geen idee of de Democraten mechanismen hebben om dat te dwarsbomen.
Verder staat niet vast dat een andere kandidaat die bij de primariea was gekozen had gewonnen van Trump.
quote:
Maar dat is wel het plan, net als destijds bij Poetin. Die had ook te maken met meer partijen.
De GOP is van plan om van zichzelf een regime te maken, met MAGA/Project 2025 als handboek/richtlijn.
De Trias Politica zal dan naar de vaantjes gaan. Als Amerika niet op tijd ontwaakt, dan is dat helaas misschien geen droomnachtmerriebeeld meer.
We gaan het zien bij de midterms.
De VS is geen Rusland.
In de VS is de constitutie minder gemakkelijk te slopen door de oppositie uit het raam te gooien, dood te pesten of verbieden.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle