abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 augustus 2026 @ 14:30:50 #26
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_221506645
Jan was inderdaad erg fout bezig!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_221506649
Soms komt de shariawetgeving toch wel goed van pas.
pi_221506664
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 12:47 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Spuitje aub
Jan B. :o

pi_221506838
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 13:59 schreef Chillegast het volgende:
Ik meen wel dat het vierogenprincipe verplicht is voor kinderdagverblijven. Maar kennelijk wordt daar niet altijd aan voldaan.
Ja, dat klopt. Helaas zal het er bij veel toko's wel bij inschieten omdat ze met personeelstekorten kampen.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 14:57:16 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221506917
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 14:53 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Ja, dat klopt. Helaas zal het er bij veel toko's wel bij inschieten omdat ze met personeelstekorten kampen.
Dan horen de daar keihard op toe te zien en als je dat niet kunt bieden, sluiten van de toko
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_221506938
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 14:57 schreef Molo het volgende:
Dan horen de daar keihard op toe te zien en als je dat niet kunt bieden, sluiten van de toko
Ja, mee eens.
pi_221507094
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 12:47 schreef RamboDirk het volgende:
Omdat er nog geen strafrechtelijk onderzoek naar de man werd gestart, bleef zijn Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) gewoon geldig.
WTF ???
  woensdag 5 augustus 2026 @ 15:12:21 #33
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221507145
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 15:06 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
WTF ???
Ik heb ooit bij een werkgever in de zorg een situatie meegemaakt waarin sprake was van misbruik.
Vond het verdomd moeilijk om dit aanhangig te maken, want ja, waar stort je je als werkgever in he, stel dat het toch niet waar blijkt te zijn.
En dan moet de politie het ook ngo eens (adequaat) willen en kunnen oppakken...

Weet niet of dit zo aan de hand was hier maar de drempel is voor bangige werkgevers best hoog om door te pakken bij vermoedens. Je bent onschuldig tot het tegendeel is bewezen, maar bij vermoedens dient wel echt een stevig en zorgvuldig traject ingezet te worden. Daar is dit te belangrijk voor
pi_221507175
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 15:12 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik heb ooit bij een werkgever in de zorg een situatie meegemaakt waarin sprake was van misbruik.
Vond het verdomd moeilijk om dit aanhangig te maken, want ja, waar stort je je als werkgever in he, stel dat het toch niet waar blijkt te zijn.
En dan moet de politie het ook ngo eens (adequaat) willen en kunnen oppakken...

Weet niet of dit zo aan de hand was hier maar de drempel is voor bangige werkgevers best hoog om door te pakken bij vermoedens. Je bent onschuldig tot het tegendeel is bewezen, maar bij vermoedens dient wel echt een stevig en zorgvuldig traject ingezet te worden. Daar is dit te belangrijk voor
Het is wel een heel tricky iets idd een naam is zo gemaakt en daar kom je nooit meer vanaf.
Maar wat ik begrijp is dat hij al eerder ontslagen is vanwege meldingen van ongepast gedrag, dan zou hij op zijn minst toch tijdelijk niet aan het werk moeten kunnen bij kinderen totdat de zaak opgehelderd is.
pi_221507197
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 13:00 schreef Abdullah2 het volgende:
Daarom vrouw thuis voor de kinderen laten zorgen.
Bijna niemand kan meer rondkomen van 1 salaris.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_221507202
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 14:53 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Ik stond toen ik 17 (leerling) was al alleen op de afdeling met 13 verstandelijk beperkten, dat gaat in de praktijk heel anders. Als je personeelstekort hebt, kan je er nou eenmaal niemand bij toveren voor die dag. Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_221507212
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 15:20 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja in NL is dat behoorlijk lastig geworden. Elders kan het nog wel makkelijk. Afhankelijk van de samenleving.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 15:23:55 #38
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221507216
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 15:17 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Het is wel een heel tricky iets idd een naam is zo gemaakt en daar kom je nooit meer vanaf.
Maar wat ik begrijp is dat hij al eerder ontslagen is vanwege meldingen van ongepast gedrag, dan zou hij op zijn minst toch tijdelijk niet aan het werk moeten kunnen bij kinderen totdat de zaak opgehelderd is.
Ik verwoordde me wat onhandig, want oververhit hoofd door de hitte.
Ik bedoel dat mijn management het maar lastig vond dat ik dit meldde.
Ontslag (lees: vaststellingsovereenkomst) en verder niets (dus GEEN strafrechtelijke pad of wat dan ook) is toen gepusht, tot ik er zelf mee verder ging omdat ik het echt niet ok vond.

Als werkgever een contract beëindigt zegt dit niets over nieuwe arbeidsovereenkomsten, tenzij het gerechtelijk traject loopt en zijn werk doet
Ik kan meneer A een engnek vinden en ontslaan, maar als ik hem 'alleen' maar ontsla, kan die erna toch gewoon overal waar je wil verder aan de slag gaan en zijn slag slaan
  woensdag 5 augustus 2026 @ 15:24:59 #39
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221507221
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 15:20 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Joh laat die mafklapper. Figuren met totaal achterhaalde en niet passende ideeën over gezinnen en opvoeding moeten gewoon opflikkeren.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 15:25:29 #40
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221507224
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 15:23 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Ja in NL is dat behoorlijk lastig geworden. Elders kan het nog wel makkelijk. Afhankelijk van de samenleving.
Gaat heen met je archaïsche praat
  Spellchecker woensdag 5 augustus 2026 @ 15:25:34 #41
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221507225
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 15:17 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Blijkbaar is dat moeilijk.
pi_221507238
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 15:23 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik verwoordde me wat onhandig, want oververhit hoofd door de hitte.
Ik bedoel dat mijn management het maar lastig vond dat ik dit meldde.
Ontslag (lees: vaststellingsovereenkomst) en verder niets (dus GEEN strafrechtelijke pad of wat dan ook) is toen gepusht, tot ik er zelf mee verder ging omdat ik het echt niet ok vond.

Als werkgever een contract beëindigt zegt dit niets over nieuwe arbeidsovereenkomsten, tenzij het gerechtelijk traject loopt en zijn werk doet
Ik kan meneer A een engnek vinden en ontslaan, maar als ik hem 'alleen' maar ontsla, kan die erna toch gewoon overal waar je wil verder aan de slag gaan en zijn slag slaan
Ah zo ik snap het.

Het is ook wel moeilijk er zijn hoe dan ook slachtoffers, als je niks doet of te lang wacht en er is wel iets dan zijn er slachtoffers maar als je te snel wat doet en er is niks aan de hand dan maak je ook een leven kapot.
pi_221507251
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 15:25 schreef maily het volgende:

[..]
Blijkbaar is dat moeilijk.
Keihard bewijzen lijkt me ook wel lastig, vooral als het om een kind van 2 gaat.
  Spellchecker woensdag 5 augustus 2026 @ 15:31:48 #44
197773 crew  maily
pi_221507257
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 15:30 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Keihard bewijzen lijkt me ook wel lastig, vooral als het om een kind van 2 gaat.
Ik dacht dat haar vader het gezien had maar dat is niet zeker.
Wel benieuwd hoe hij er achter is gekomen ....
  woensdag 5 augustus 2026 @ 15:36:06 #45
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221507272
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 15:28 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ah zo ik snap het.

Het is ook wel moeilijk er zijn hoe dan ook slachtoffers, als je niks doet of te lang wacht en er is wel iets dan zijn er slachtoffers maar als je te snel wat doet en er is niks aan de hand dan maak je ook een leven kapot.
Nou, in dit geval was het meer 'we zetten onze reputatie op het spel en dat is een risico'. Mensen en hun levens staan wat lager op de prioriteitenlijst kan ik je zeggen :+
pi_221507307
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 15:21 schreef tesssssssss het volgende:
Ik stond toen ik 17 (leerling) was al alleen op de afdeling met 13 verstandelijk beperkten, dat gaat in de praktijk heel anders. Als je personeelstekort hebt, kan je er nou eenmaal niemand bij toveren voor die dag. Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Snap ik. Bij een kinderdagverblijf is het echter wettelijk verplicht.
quote:
Vierogenprincipe
Kinderdagverblijven moeten bij de dagopvang werken volgens het vierogenprincipe. Dat betekent dat er altijd 1 volwassene moet kunnen meekijken of meeluisteren met een pedagogisch medewerker. De precieze invulling van deze eis kan op ieder kinderdagverblijf anders zijn. Ondernemers in de kinderopvang moeten de oudercommissie kinderopvangorganisatie hierover informeren en om advies vragen.
https://www.rijksoverheid(...)deropvang-verbeteren
In de zorg zijn er wel afspraken op dit gebied, zoals voor het toedienen van medicatie. Hier geldt het vier-ogen-principe voor, maar dat is (naar mijn weten) niet bij wet vastgelegd. Dat zijn dus afspraken die de zorgorganisaties zelf maken.
pi_221507329
Ach Jan.
U MAD?
pi_221507539
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 15:25 schreef Molo het volgende:

[..]
Gaat heen met je archaïsche praat
Ik hoop dat God je een hele mooie dag geeft.
  Spellchecker woensdag 5 augustus 2026 @ 16:31:38 #49
197773 crew  maily
pi_221507639
https://www.at5.nl/artike(...)gmedewerker-jan-b-66

Cameraverslag van de rechtszaak.
Jan B. kon het niet zo goed horen want zijn gehoorapparaat was kapot
pi_221507713
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 15:31 schreef maily het volgende:

[..]
Ik dacht dat haar vader het gezien had maar dat is niet zeker.
Wel benieuwd hoe hij er achter is gekomen ....
"De zaak tegen Joannes B., die verdacht wordt van aanranding en een poging tot verkrachting op kinderopvang Partou, dient vandaag. Hij werd betrapt door het vierogenprincipe: een collega liep binnen toen de 66-jarige B. een 2-jarig meisje in de klas onzedelijk betastte. Hoe werkt het principe en kan er nog meer gedaan worden? 'Dit geval bewijst hoe belangrijk die extra ogen blijven.'"

https://www.at5.nl/artike(...)gen-van-groot-belang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')