abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221518007
Irl heb ik er wel mee te maken gehad ivm een Hebreeuwse voornaam. Zeker in deze tijden.

Ook soms wel door mijn aandoening. Door horrorfilms en thrillers etc hebben mensen het beeld dat elke schizofreen een bijlmoordenaar is. Dat valt reuze mee. Soms is het wel vermoeiend. Mensen met schizofrenie zijn niet per definitie eng of gevaarlijk. Natuurlijk sommigen wel, maar dat is een klein deel

Alleen ik ben niet echt een boeh-roeper. Leuk dat mensen dat denken. Als het mensen zijn die belangrijk zijn leg ik het uit, maar meestal lach ik erom.
Het zijn dingen die "officieel" "discriminatie" is, maar kan er niet wakker van liggen
pi_221518509
Ja ik heb wel eens te maken gehad met zware valse beschuldigingen. In plaats van degelijk onderzoek te doen hield de manager me vanaf het begin verantwoordelijk. Helaas ging het niet over wat werkinhoudelijke fouten maar echt gedrag en integriteit. De manager bleek me ook een medisch label te hebben gegeven wat niet eens klopt.

Ik ben er uiteindelijk in goed overleg weggegaan, de beschuldigingen gingen niet weg en telkens je onschuld moeten bewijzen is erg vermoeiend.
pi_221540363
Discriminatie: constant.
Ik werk backstage op festivals en in een poppodium. Het heeft me 30 jaar gekost om erachter te komen dat dit mijn ideale werkplek is, maar okee.

Ik doe aan gewichtheffen (net pas begonnen, hoor) om mijn spieren op te bouwen, zodat mijn werk makkelijker gaat.

30kg sjouwen was vorig jaar nog onmogelijk, nu zeg ik: "Is dat alles?", zeg maar.

Anyways. Vanaf het moment dat een band aankomt bij het poppodium zien ze mij. Ik geef ze een hand ("Jeez, firm handshake..") en bied aan mee spullen te sjouwen. Minstens 50% van de tijd gaan bands er vanuit dat ik niet sterk genoeg ga zijn.

Of als ik kratjes met drankjes naar kleedkamers breng.. Ik ga niet 3x op en neer lopen. Ik stapel die dingen gewoon drie op elkaar. Bij élke (mannelijke) persoon die ik tegenkom: "Gáát het wel? Is het niet te zwaar?"

En nu op festival. Ik ben de verantwoordelijke voor de backstage. Twee weken lang, bijna dagelijks, ben ik daar. Ik maak het handboek, instrueer nieuwe collega's, sjouw de hele dag met rolcontainers, repareer kapotte spullen..
Maar op de laatste dag afbouw word ik niet ingeeld 'want dat is zwaar fysiek werk'. De collega die wél staat ingedeeld heeft een hernia...

Niet-man = zwak, ofzo? Geen idee.
Mon 'en!
pi_221540381
quote:
2s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 21:00 schreef OllieA het volgende:

[..]
De ziekte waar jij last van hebt noemde Sartre 'kwade trouw'.
Ik heb nooit kwade trouw ik heb altijd goede trouw.
pi_221540392
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 12:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

Ook soms wel door mijn aandoening. Door horrorfilms en thrillers etc hebben mensen het beeld dat elke schizofreen een bijlmoordenaar is.
Sorry, mijn bijl ben ik vergeten, die moest ik nog schoonmaken >:).
pi_221540448
Zo'n 40 jaar geleden zat ik tussen opleidingen in, wist nog niet echt wat ik wilde gaan doen. Ben toen eens naar het arbeidsbureau gegaan om te kijken wat er was, alles met een leertraject eraan vast was alleen voor mensen met een migratieachtergrond.
  Moderator maandag 10 augustus 2026 @ 11:01:54 #32
441859 crew  Lenny77
pi_221540958
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2026 10:07 schreef bloempjuh het volgende:
Discriminatie: constant.
Ik werk backstage op festivals en in een poppodium. Het heeft me 30 jaar gekost om erachter te komen dat dit mijn ideale werkplek is, maar okee.

Ik doe aan gewichtheffen (net pas begonnen, hoor) om mijn spieren op te bouwen, zodat mijn werk makkelijker gaat.

30kg sjouwen was vorig jaar nog onmogelijk, nu zeg ik: "Is dat alles?", zeg maar.

Anyways. Vanaf het moment dat een band aankomt bij het poppodium zien ze mij. Ik geef ze een hand ("Jeez, firm handshake..") en bied aan mee spullen te sjouwen. Minstens 50% van de tijd gaan bands er vanuit dat ik niet sterk genoeg ga zijn.

Of als ik kratjes met drankjes naar kleedkamers breng.. Ik ga niet 3x op en neer lopen. Ik stapel die dingen gewoon drie op elkaar. Bij élke (mannelijke) persoon die ik tegenkom: "Gáát het wel? Is het niet te zwaar?"

En nu op festival. Ik ben de verantwoordelijke voor de backstage. Twee weken lang, bijna dagelijks, ben ik daar. Ik maak het handboek, instrueer nieuwe collega's, sjouw de hele dag met rolcontainers, repareer kapotte spullen..
Maar op de laatste dag afbouw word ik niet ingeeld 'want dat is zwaar fysiek werk'. De collega die wél staat ingedeeld heeft een hernia...

Niet-man = zwak, ofzo? Geen idee.
Is dit niet eerder netjes en aardig bedoeld?
Ik weet niet of dit onder discriminatie valt?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221541027
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 10:10 schreef Managarm het volgende:

[..]
Sorry, mijn bijl ben ik vergeten, die moest ik nog schoonmaken >:).
Geeft niet, ik heb persoonlijk meer met een kettingzaag, spattert zo lekker :Y
pi_221541463
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 11:08 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Geeft niet, ik heb persoonlijk meer met een kettingzaag, spattert zo lekker :Y
_O_
pi_221541655
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2026 11:01 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Is dit niet eerder netjes en aardig bedoeld?
Ik weet niet of dit onder discriminatie valt?
Geen idee. Ik zal het voor de grap eens als vervolgvraag stellen. "Gaat het?" - "Vraag je dit aan iedereen die geen man is?" (Kidding)

Ik weet wel dat het bij het poppodium een ongeschreven regel is dat 'sterke mannen' inspringen als ze 'iemand die minder sterk is' kunnen helpen. Maar ik weet dus niet waar de veronderstelling 'niet man = minder sterk' vandaan komt.

Mental note: voor volgend seizoen een shirt maken met "Laat me nou, ik benchpress 40kg.." ;)
Mon 'en!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')