Ik denk dat dat de belangrijkste reden is voor mensen om kinderen te nemen ja. Wellicht niet "uit verveling", maar wel uit angst voor leegte, zeker op latere leeftijd. En dat is toch een beetje hetzelfde als uit verveling.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 08:51 schreef incel het volgende:
Heeft iemand dit wel eens gedaan? Puur omdat het leven zo saai is en je een stukje ouder wordt dat je denkt van ja ik ga maar gewoon trouwen en kinderen maken? Of gebeurt het bij de meeste mensen gewoon spontaan? Het zet me laatste tijd wel aan het denken omdat ik zelf ook dagje ouder wordt en niet echt meer geniet van de dingen die ik vroeger leuk vond zoals gamen media consumeren met vrienden chillen etc dat ik denk van ja maar als je naar de geschiedenis kijkt van de mensheid dan deden mijn ouders en grootouders en voorouders dit ook allemaal een gezin stichten en werd dat hun nieuwe hobby. Dus ja misschien moet ik ook zoiets maar gaan doen dan verveel ik me minder. Hoe kijk jij hier naar?
quote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:15 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik denk dat dat de belangrijkste reden is voor mensen om kinderen te nemen ja. Wellicht niet "uit verveling", maar wel uit angst voor leegte, zeker op latere leeftijd. En dat is toch een beetje hetzelfde als uit verveling.
Bedankt allen voor jullie reacties. Ja daar zit ik ook een beetje aan te denken ja. Na zoveel jaren een lone wolf te zijn (welles waar genoeg chickies gehad maar toch vooral zelf altijd allemaal dingen doen) merk ik toch wel van ik vind het niet meer zo heel boeiend. Neem bijvoorbeeld GTA6, ik zou vroeger echt de dagen aftellen. Nu heb ik nog niet eens de moeite genomen om een playstation 5 te kopen. Het boeit me gewoon allemaal wat minder. Heb een beetje een technologie burnout of zo. Ik vind trainen nog wel een leuke hobby maar ja dat doe je ook maar een uurtje per dag of zo. Als ik me nu al verveel dan moet t straks als ik 40 ben nog veel erger worden ja.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:15 schreef Filosoofert het volgende:
Een gezin stichten uit verveling lijkt mij onwaarschijnlijk.
Wel hoor ik van vrienden die bewust kindloos zijn wel eens dat ze, nu ze tegen de 40 aan gaan, denken dat ze wel eens iets missen.
Ik heb 2 dochters van 4 en 8, maar ik maak me wel eens zorgen over hun toekomst, daarnaast zou ik me graag wat vaker vervelen (nooit tijd voor thuis). Denk dat het gras altijd wel eens groener is bij de buren.
Ik verveel me nu op deze leeftijd bijna de hele dag. Zelfs chickies neuken verveelt me heel erg. Gamen heb ik nooit veel gedaan. Motoren, auto's, computers, boeken, ... ik heb me er in fases voor geïnteresseerd en het kan me niet meer verrotten. Het enige wat nog overblijft is hersenloos scrollen de hele dag.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:18 schreef incel het volgende:
[..]
[..]
Bedankt allen voor jullie reacties. Ja daar zit ik ook een beetje aan te denken ja. Na zoveel jaren een lone wolf te zijn (welles waar genoeg chickies gehad maar toch vooral zelf altijd allemaal dingen doen) merk ik toch wel van ik vind het niet meer zo heel boeiend. Neem bijvoorbeeld GTA6, ik zou vroeger echt de dagen aftellen. Nu heb ik nog niet eens de moeite genomen om een playstation 5 te kopen. Het boeit me gewoon allemaal wat minder. Heb een beetje een technologie burnout of zo. Ik vind trainen nog wel een leuke hobby maar ja dat doe je ook maar een uurtje per dag of zo. Als ik me nu al verveel dan moet t straks als ik 40 ben nog veel erger worden ja.
Ik herken dat gevoel met gamen wel. Gelukkig vind ik het leuk om te werken, zit nu in de derde week vakantie en ben voort wel klaar met dat thuis en op de camping zijn (en de kinderen met hun gescheeuw)quote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:18 schreef incel het volgende:
[..]
[..]
Bedankt allen voor jullie reacties. Ja daar zit ik ook een beetje aan te denken ja. Na zoveel jaren een lone wolf te zijn (welles waar genoeg chickies gehad maar toch vooral zelf altijd allemaal dingen doen) merk ik toch wel van ik vind het niet meer zo heel boeiend. Neem bijvoorbeeld GTA6, ik zou vroeger echt de dagen aftellen. Nu heb ik nog niet eens de moeite genomen om een playstation 5 te kopen. Het boeit me gewoon allemaal wat minder. Heb een beetje een technologie burnout of zo. Ik vind trainen nog wel een leuke hobby maar ja dat doe je ook maar een uurtje per dag of zo. Als ik me nu al verveel dan moet t straks als ik 40 ben nog veel erger worden ja.
Die zie ik niet elke dag en woont nog niet bij mij maar ze zit wel vaak te piepen. Alleen haar idee van dingen doen is geld uitgeven vooral. Ik vind het niet leuk om elke keer 2 uur naar het strand te reizen om daar een veel te dure cocktail te nuttigen (die ik waarschijnlijk dan ook mag betalen) om vervolgens weer naar huis te gaan ik heb dan zoiets van ja sorry vind ik de tijd en geld niet waard.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:20 schreef MultiBanaan het volgende:
Hoe kan het dat je je zo verveelt? Je hebt ook een vriendin, vind je haar ook saai?
Oooh instagram reels and zo ja daar ben ik ook beetje klaar mee, m'n vriendin doet dat soms echt uren per dag die tiktok shit.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:20 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik verveel me nu op deze leeftijd bijna de hele dag. Zelfs chickies neuken verveelt me heel erg. Gamen heb ik nooit veel gedaan. Motoren, auto's, computers, boeken, ... ik heb me er in fases voor geïnteresseerd en het kan me niet meer verrotten. Het enige wat nog overblijft is hersenloos scrollen de hele dag.
Als ik kinderen had gehad, zeker als ze nu al volwassen waren geweest, was dat wel echt een voordeel geweest denk ik.
Onthou dan maar dat kinderen nog veel duurder zijn en ook naar het strand willen om zandkastelen te bouwenquote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:22 schreef incel het volgende:
[..]
Die zie ik niet elke dag en woont nog niet bij mij maar ze zit wel vaak te piepen. Alleen haar idee van dingen doen is geld uitgeven vooral. Ik vind het niet leuk om elke keer 2 uur naar het strand te reizen om daar een veel te dure cocktail te nuttigen (die ik waarschijnlijk dan ook mag betalen) om vervolgens weer naar huis te gaan ik heb dan zoiets van ja sorry vind ik de tijd en geld niet waard.
Oja dat is wel zo ja maar je krijgt toch kindertoeslag of zo?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:25 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Onthou dan maar dat kinderen nog veel duurder zijn en ook naar het strand willen om zandkastelen te bouwen
En daar ga je dat mee kunnen betalen?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:26 schreef incel het volgende:
[..]
Oja dat is wel zo ja maar je krijgt toch kindertoeslag of zo?
Dat is denk ik het echte probleem van de meeste mensen en TS ook, dat oeverloze gescroll waardoor je brein helemaal tot moes is gestampt, je dopaminesysteem is helemaal over de rooie, dus je hebt veel te veel stimulering nodig om nog een beetje dopa te krijgen, dus dan verveel je je kapot op het moment dat je die stimulering niet krijgtquote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:20 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik verveel me nu op deze leeftijd bijna de hele dag. Zelfs chickies neuken verveelt me heel erg. Gamen heb ik nooit veel gedaan. Motoren, auto's, computers, boeken, ... ik heb me er in fases voor geïnteresseerd en het kan me niet meer verrotten. Het enige wat nog overblijft is hersenloos scrollen de hele dag.
Als ik kinderen had gehad, zeker als ze nu al volwassen waren geweest, was dat wel echt een voordeel geweest denk ik.
Weet ik niet ik heb geen kinderen dus nog nooit gehad weet niet hoe hoog het is maar nu zet je me wel aan het denken ja misschien betekent gezin stichten wel echt t einde van al je (financiele) vrijheidquote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:27 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En daar ga je dat mee kunnen betalen?
Ja misschien moet ik maar gewoon soms ff een paar uur geen scherm of zo. Lekker huishouden en andere dingen doen. Probleem is het is nu te warm daarvoorquote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:27 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Dat is denk ik het echte probleem van de meeste mensen en TS ook, dat oeverloze gescroll waardoor je brein helemaal tot moes is gestampt, je dopaminesysteem is helemaal over de rooie, dus je hebt veel te veel stimulering nodig om nog een beetje dopa te krijgen, dus dan verveel je je kapot op het moment dat je die stimulering niet krijgt
Dat kun je zelf niet bedenkenquote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:27 schreef incel het volgende:
[..]
Weet ik niet ik heb geen kinderen dus nog nooit gehad weet niet hoe hoog het is maar nu zet je me wel aan het denken ja misschien betekent gezin stichten wel echt t einde van al je (financiele) vrijheid
Ik denk dat dat inderdaad een groot probleem is. Ik weet alleen echt niet meer hoe ik ervan af kom.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:27 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Dat is denk ik het echte probleem van de meeste mensen en TS ook, dat oeverloze gescroll waardoor je brein helemaal tot moes is gestampt, je dopaminesysteem is helemaal over de rooie, dus je hebt veel te veel stimulering nodig om nog een beetje dopa te krijgen, dus dan verveel je je kapot op het moment dat je die stimulering niet krijgt
Instagram en of tiktok verwijderen!quote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:35 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik denk dat dat inderdaad een groot probleem is. Ik weet alleen echt niet meer hoe ik ervan af kom.
Ik heb Instagram momenteel alleen nog om mijn ex te kunnen volgen. Elke keer als ze een story plaatst die ik kan zien (eens in de drie weken gemiddeld) veert mijn hart toch een beetje op. Ik leef voor die momenten.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:37 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Instagram en of tiktok verwijderen!
Dat laatste sowieso...quote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:27 schreef incel het volgende:
[..]
Weet ik niet ik heb geen kinderen dus nog nooit gehad weet niet hoe hoog het is maar nu zet je me wel aan het denken ja misschien betekent gezin stichten wel echt t einde van al je (financiele) vrijheid
Dat zou ik niet aanraden man weet niet of je ironisch bent of niet maar dat is slecht man je moet ex gewoon direct uit je leven gooienquote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:40 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik heb Instagram momenteel alleen nog om mijn ex te kunnen volgen. Elke keer als ze een story plaatst die ik kan zien (eens in de drie weken gemiddeld) veert mijn hart toch een beetje op. Ik leef voor die momenten.
Ik heb geen kinderen, maar een kind kost 100.000 euro tot het 18 is. Per kind dan he. Heb je wel gespaard?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:26 schreef incel het volgende:
[..]
100.000 euro lol dat heb ik helemaal nietquote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:02 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ik heb geen kinderen, maar een kind kost 100.000 euro tot het 18 is. Per kind dan he. Heb je wel gespaard?
Overigens geloof ik niet dat ik iets mis, ben juist vaak blij dat ik geen kinderen heb. Meer rust, meer tijd voor mezelf, minder zorgen en stress.
Mag je wel 18 jaar over doen. Maar moet je nagaan wat je daar allemaal mee kan zonder kinderen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:04 schreef incel het volgende:
[..]
100.000 euro lol dat heb ik helemaal niet
Ja het is triest, maar ze zat heel diep. Ik heb nog steeds een kleine hoop. We wonen nu wel in een heel ander land, dus dan zou ik moeten emigreren waarschijnlijk. En ze is ook nog steeds met de kerel met wie ze een relatie begon een week nadat onze relatie van 3 jaar uit was. En onze relatie is al 5 jaar uit. Maar ja, ik heb toch nog steeds een zekere hoop.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:44 schreef incel het volgende:
[..]
Dat zou ik niet aanraden man weet niet of je ironisch bent of niet maar dat is slecht man je moet ex gewoon direct uit je leven gooien
Het is sowieso niet goedkoop.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:04 schreef incel het volgende:
[..]
100.000 euro lol dat heb ik helemaal niet
Onzin ook denk ik, ik zie echt arme sloebers en bijstandsmoeders en mensen die niet werken 3 kinderen hebben dus denk dat je zwaar overdrijft of je krijgt dan de rest van de overheid of zo
Wat ik trouwens het lastigste vind aan social media: ik heb geprobeerd te stoppen maar merk dan dat mijn verslaving zich verschuift naar vergelijkbare media.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:08 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ja het is triest, maar ze zat heel diep. Ik heb nog steeds een kleine hoop. We wonen nu wel in een heel ander land, dus dan zou ik moeten emigreren waarschijnlijk. En ze is ook nog steeds met de kerel met wie ze een relatie begon een week nadat onze relatie van 3 jaar uit was. En onze relatie is al 5 jaar uit. Maar ja, ik heb toch nog steeds een zekere hoop.
Het is geen bonnetje van een aanschaf, het is een gemiddelde. Zoiets had je zelf kunnen bedenken.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:12 schreef incel het volgende:
Ik vind het beetje raar dat ik zogenaamd 100.000 euro nodig zou moeten hebben voor een kind als je letterlijke bijstandsmoeders hebt die geen werk hebben maar wel gewoon meerdere kinderen kunnen onderhouden.
Dat zijn alle kosten over een periode van 18 jaar hé. Zit ook eten en weet ik veel wat bij. En ja, je krijgt ook toeslagen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:12 schreef incel het volgende:
Ik vind het beetje raar dat ik zogenaamd 100.000 euro nodig zou moeten hebben voor een kind als je letterlijke bijstandsmoeders hebt die geen werk hebben maar wel gewoon meerdere kinderen kunnen onderhouden.
Niet echt. Neuken is een hobby, het grootste deel van de mensheid kreeg die kinderen daarna gewoon gepresenteerd. Voor velen was dat geen pretje.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 08:51 schreef incel het volgende:
als je naar de geschiedenis kijkt van de mensheid dan deden mijn ouders en grootouders en voorouders dit ook allemaal een gezin stichten en werd dat hun nieuwe hobby.
Dat is maar 5555 euro per jaar, en hoe hoog zijn die toeslagen dan?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:24 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Dat zijn alle kosten over een periode van 18 jaar hé. Zit ook eten en weet ik veel wat bij. En ja, je krijgt ook toeslagen.
Dude...quote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:26 schreef incel het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, als er hier letterlijke asielzoekers zijn die de taal niet spreken en 4 kinderen hebben en niet werken maar alsnog geneog geld krijgen van de overheid, waarom moet ik me dan als rasechte hollander zorgen maken als ik niet 100.000 euro heb?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:51 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dude...
Reken voor de kinderopvang maar 500 euro uit eigen zak en kindertoeslag kun je misschien net 3 stuks kinderkleding per maand voor kopen, ervan uitgaand dat jullie beide werken. Nog een beetje kinderbijslag maar dat stelt ook niks voor. Tenzij je beide werkloos bent.
Ja, blijf je je vermaken met dezelfde hobby's? Boeken, series, games etc.?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:34 schreef DJKoster het volgende:
Ik ben (ook) al in de veertig en verveel mij geen moment zonder kinderen.
Nog genoeg boeken te lezen, series/films te kijken en games te spelen. En dat zijn nog maar de passieve hobbies..
Moet er niet aan denken dat ik nog een paar uur per dag kwijt ben aan de verzorging van kinderen, en dat jarenlang zonder escape mogelijkheid.
Geen haat tegenover kinderen verder. En in het hypothetische geval dat ik ze zou hebben zal ik er ook vol voor gaan, maar ik zie er geen meerwaarde van in voor mijn leven.
Ik heb niet eens meer zin in GTA6.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:53 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ja, blijf je je vermaken met dezelfde hobby's? Boeken, series, games etc.?
Je hoeft geen 100.000 in 1x te hebben, maar verspreid over 20 jaar, ja wel ongeveer.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:52 schreef incel het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, als er hier letterlijke asielzoekers zijn die de taal niet spreken en 4 kinderen hebben en niet werken maar alsnog geneog geld krijgen van de overheid, waarom moet ik me dan als rasechte hollander zorgen maken als ik niet 100.000 euro heb?
Dan klopt er iets toch niet?
Maar dit is ook een probleem want als iedereen hier teveel over nadenkt en zoiets heeft van "Ja maar ik heb geen 100.000 euro" dan maken ze dus nooit kinderen. Maar domme mensen zoals asielzoekers etc die maken ze wel aan de lopende band. Daardoor krijg je dus dat er veel meer kinderen van domme mensen worden geboren als kinderen van slimme mensen. Er is hier zelfs een film over gemaakt Idiocracy zoek maar eens opquote:Op woensdag 5 augustus 2026 12:14 schreef aquawoman het volgende:
Ik v ind het interessant hoe weinig sommige mensen nadenken over de impact van kinderen op je leven en hoeveel impact jij op het leven van die eventuele kinderen hebt.
In mijn ogen is het proberen om kinderen. te krijgen juist daarom een hele belangrijke beslissing. Je weet dan dat je 18 jaar lag je leven, tijd, geld, liefde in. het teken van die kinderen moet stellen en dat je zelf op de tweede plek komt. Ik zelf heb om die reden er voor gekozen om geen kinderen te krijgen - ik vind de verantwoordelijkheid voor het leven van een ander te groot.
Verveling lijkt me een hele slechte reden. TS, je kun t toch zelf wel wat leuke dingen verzinnen om je leven leuker te maken? Ga op een cursus, ontwikkel jezelf, vind een nieuwe hobby, ga op reis etc.
Ja, die film ken ik. Maar doordat mensen het niet overdenken krijg je ook kinderen die beschadigd worden of in de jeugdzorg terecht komen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 12:16 schreef incel het volgende:
[..]
Maar dit is ook een probleem want als iedereen hier teveel over nadenkt en zoiets heeft van "Ja maar ik heb geen 100.000 euro" dan maken ze dus nooit kinderen. Maar domme mensen zoals asielzoekers etc die maken ze wel aan de lopende band. Daardoor krijg je dus dat er veel meer kinderen van domme mensen worden geboren als kinderen van slimme mensen. Er is hier zelfs een film over gemaakt Idiocracy zoek maar eens op
En als dat blijkbaar allemaal goed gaat want Mo en Fatima kunnen 4 kinderen onderhouden van gratis geld van de staat zonder dat ze werken of uberhaupt de taal spreken WAAROM MAG IK DIT DAN NIET?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 12:19 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Ja, die film ken ik. Maar doordat mensen het niet overdenken krijg je ook kinderen die beschadigd worden of in de jeugdzorg terecht komen.
Als iemand anders een domme beslissing neemt, mag jij dat ook doen. De gevolgen zijn dan ook voor jouquote:Op woensdag 5 augustus 2026 12:19 schreef incel het volgende:
[..]
En als dat blijkbaar allemaal goed gaat want Mo en Fatima kunnen 4 kinderen onderhouden van gratis geld van de staat zonder dat ze werken of uberhaupt de taal spreken WAAROM MAG IK DIT DAN NIET?
Door die overheidsregelingen wordt dat nog extra in de hand gewerkt, voor bijstandsneukers zijn kinderen beter te betalen dan werkenden, dus terwijl die zitten te werken, carrière maken en geen kinderen krijgen , liggen al die lapswanzen te hele dag door te fokken, condooms kosten ook teveel geldquote:Op woensdag 5 augustus 2026 12:16 schreef incel het volgende:
[..]
Maar dit is ook een probleem want als iedereen hier teveel over nadenkt en zoiets heeft van "Ja maar ik heb geen 100.000 euro" dan maken ze dus nooit kinderen. Maar domme mensen zoals asielzoekers etc die maken ze wel aan de lopende band. Daardoor krijg je dus dat er veel meer kinderen van domme mensen worden geboren als kinderen van slimme mensen. Er is hier zelfs een film over gemaakt Idiocracy zoek maar eens op
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |