OK, dat is dan een 'dubbeltraps' beveiliging. Zelf zou ik het niet aandurven, criminelen evolueren hun technieken mee.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:23 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nee. En als het ze lukt om het slot te kraken, moeten ze daarna ook het alarmsysteem kraken in minder dan 1 seconde.
Weet je hoe makkelijk men een simpel slot openbreekt? Dit is een stuk veiliger dan een simpel slotquote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:26 schreef Jippie het volgende:
[..]
OK, dat is dan een 'dubbeltraps' beveiliging. Zelf zou ik het niet aandurven, criminelen evolueren hun technieken mee.
Ach, als het ze lukt om binnen te komen en dingen mee te nemen dan is er nog altijd een verzekering. Ik ben niet iemand die waarde hecht aan objecten. Alles is te vervangen, en anders maar niet.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:26 schreef Jippie het volgende:
[..]
OK, dat is dan een 'dubbeltraps' beveiliging. Zelf zou ik het niet aandurven, criminelen evolueren hun technieken mee.
En gaan mensen stiekem op hun mobieltje zittenquote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:22 schreef Jippie het volgende:
[..]
Tijd is een richtlijn en voor serieuze vragen moet altijd tijd zijn tijdens een overleg. Wij hebben altijd een mogelijkheid tot uitloop, mensen met een strak tijdschema kunnen eerder uit de vergadering stappen. Het is wel zo dat 'breedsprakige' mensen die altijd uitgebreid off-topic gaan kort moeten worden gehouden, anders red je het ook niet met een uitloop van een kwartier en is de aandachtsspanne tot 0 gezakt.
Nou we hebben laatst de politie in moeten schakelen om de deur bij mijn zwager open te breken. Hebben ze ruim een half uur op de deur staan bonken met zo'n ijzeren geval en uiteindelijk een raam in moeten slaan. Je zag de de deur bewegen maar het slot bleef muurvast zitten.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:28 schreef pda1500 het volgende:
[..]
Weet je hoe makkelijk men een simpel slot openbreekt? Dit is een stuk veiliger dan een simpel slot
quote:
Of niet stiekemquote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:32 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
En gaan mensen stiekem op hun mobieltje zitten
Dan was dat geen normaal slot. Zoek maar eens "Lockpicking Lawyer" op youtube en dan zie je hoe makkelijk het isquote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:33 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nou we hebben laatst de politie in moeten schakelen om de deur bij mijn zwager open te breken. Hebben ze ruim een half uur op de deur staan bonken met zo'n ijzeren geval en uiteindelijk een raam in moeten slaan. Je zag de de deur bewegen maar het slot bleef muurvast zitten.
Huurwoning, geen flauw idee wat voor slot er in zat. Het is vernaggeld, en moet vervangen worden maar ging niet open.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:35 schreef pda1500 het volgende:
[..]
Dan was dat geen normaal slot. Zoek maar eens "Lockpicking Lawyer" op youtube en dan zie je hoe makkelijk het is
#friendzonequote:
Triest verhaal dat je vertelt. Klacht had ik al ingediend bij regie behandelaar, werkt niet.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:10 schreef Jippie het volgende:
[..]
Mijn ervaring met een buurvrouw is dat gedwongen zorg exact hetzelfde is qua medicatieaanbod als in haar periode voor haar zorgmachtiging. Op gesprekken met psycholoog/psychiater moet ze wachten tot er tijd beschikbaar is. Het verschil zit in mogelijkheid tot een gedwongen opname psychiatrie (zonder eerst toestemming burgemeester te vragen ), het gedwongen toedienen van medicatie (als ze weigert komen er 6 man beveiliging bij om op haar te zitten), het kunnen opsluiten in isoleercel en eventueel het gedwongen toedienen van voedsel. Medicatie is hetzelfde met een strikt beleid voor pammen, opname duur is hetzelfde, ze kan niet meer thuiswonen en als de maximale opnameduur is bereikt en ze geen passende woonruimte heeft gevonden (met hulp maatschappelijk werk) kan er een plaats worden geregeld bij de daklozenopvang Leger des Heils waar dan met de ambulante zorg verder kan worden behandeld. Verder wordt een zorgmachtiging voor een beperkte tijd afgegeven door de rechter en moet die per half jaar/jaar worden verlengd. Daarvoor komt er eerst een onafhankelijke psychiater langs die verslag uitbrengt, waarna er een zitting is (kan online) waarna de rechter besluit tot verlenging of niet. Het is een heel zware maatregel en wordt niet zomaar gegeven. Bij haar is het aangevraagd door een crisisdienst-psychiater na een geweldsincident. Het is heel triest allemaal, ook voor haar ouders bij wie ze nog inwoonde.
Als je ontevreden bent over de zorg die je wordt geboden, moet je dat eerst bespreken met je behandelaar en als je daar niet uitkomt een gemotiveerde klacht indienen bij de organisatie waar je in behandeling bent (Parnassia?) en als dat niets oplevert kun je een klacht indienen bij het Medisch tuchtcollege.
Gezien de beperkte tijd die je hebt, zou ik inzetten op het laatste.
Euhhhhquote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:20 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik ga er niet speciaal voor strijden.
Hey Koekiequote:
Nee, ik bolk af en toe maar meer ook niet.quote:
Eerst een klacht bij Parnassia, anders wordt je klacht niet in behandeling genomen bij het tuchtcollege. Maar als het goed is weet je advocaat hoe die procedure gaat.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:50 schreef DJMO het volgende:
[..]
Triest verhaal dat je vertelt. Klacht had ik al ingediend bij regie behandelaar, werkt niet.
Ik probeer nu eerst de juridische weg met advocaat via de gemeente, daar zou ik binnen twee weken antwoord op moeten krijgen, s dat niets uithaalt stap ik idd naar medisch tuchtcollege.
Een goed ideequote:
Nee, kan daar pas op de dag zelf bestellen. Iemand anders gaat het ophalenquote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:06 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Heb je dat Chinees eten al geregeld voor morgen?
Hoe is het met je Koekie?quote:
Dat valt mee hoor.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:07 schreef Dotteke het volgende:
Was mij nog niet opgevallen.Lijkt mij ook vermoeiend de hele dag op de klok kijken
als ijsje?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:14 schreef pda1500 het volgende:
Die ingevroren croissants van de Albert Heijn zijn echt lekker
Scorelijst 'Het Dodetopicspel', gegenereerd op: 05-08-2026 14:30SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |