Ja tuurlijk hersteld het zeker wel weer daar ben ik ook wel weer van overtuigd.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 13:31 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Ach, er gaat vanzelf weer neerslag vallen. En de natuur herstelt wel...al zullen sommige soorten dit niet heel fijn vinden.
Ik vind het altijd wonderbaarlijk om te zien hoe gras weer groen wordt net als je denkt dat het werkelijk kapot is door de droogte. Het herstelt op een of andere manier altijd wel weer.
Eigenlijk is het nu nog steeds wel fijn. Kleine 24 graden hier met luchtvochtigheid iets boven de 30. Echt aangenaam lekkerquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 11:53 schreef heywoodu het volgende:
Het was een heerlijk ochtendje, vooral vanmorgen vroeg was het erg fijn
Aan alles komt een einde, maar goed, dit komt ook vanzelf weer terug
Dat kun je wel doen maar lang gaat dit echt niet stand houdenquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 13:48 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik had precies daarom mijn dikkere dons erop geknald en heerlijk geslapenhuus is afgekoeld naar 21 en alles is donker en dicht..moet het proberen zo laag mogelijk te houden anders krijg ik een lastige week
Jup. Huis weer afgekoeld tot 19 graden en alles potdicht houden tot het buiten koeler is dan binnen. Zo kan ik zonder airco de binnentemperatuur bij 30+ graden voor een dag of 4 best wel aangenaam houdenquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 13:48 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik had precies daarom mijn dikkere dons erop geknald en heerlijk geslapenhuus is afgekoeld naar 21 en alles is donker en dicht..moet het proberen zo laag mogelijk te houden anders krijg ik een lastige week
Nee het gaat wel goed al 3 hittegolven zo, heb afgelopen week goed kunnen terug koelen. En de avonden nachten blijven nu dikke prima, nog beter.. uiteraard einde week is ie wel opgelopen maar te doen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 14:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat kun je wel doen maar lang gaat dit echt niet stand houden![]()
2 dagen en je bent weer bij vooraf aan. Nu is het hier 24,5 graden en durf mijn achterdeur niet open te doen, achter stikt het namelijk van de strontvliegen die hier binnen komen, eergisteren ben ik ruim uur bezig geweest, gisteren nog een paar en vandaag helemaal niks, dus lekker zo houden.
Waar ze weg komen, vraag mij maar niet, groene container? Niet bij mij in ieder geval
Ja mijn tactiek ook zo.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 14:03 schreef boertie het volgende:
[..]
Jup. Huis weer afgekoeld tot 19 graden en alles potdicht houden tot het buiten koeler is dan binnen. Zo kan ik zonder airco de binnentemperatuur bij 30+ graden voor een dag of 4 best wel aangenaam houden
Laat ik dat nou ook gewoon hebben alleen komen ze via de onderkant binnen, deze beesten lopen letterlijk over de vloer heenquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 14:26 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nee het gaat wel goed al 3 hittegolven zo, heb afgelopen week goed kunnen terug koelen. En de avonden nachten blijven nu dikke prima, nog beter.. uiteraard einde week is ie wel opgelopen maar te doen.
Tipje..overal horgaas in doen, geen muggen vliegen en zelfs spinnen meer
Wat een etterbakkenquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 14:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Laat ik dat nou ook gewoon hebben alleen komen ze via de onderkant binnen, deze beesten lopen letterlijk over de vloer heenen binnen kan ik gewoon niks vinden.
Ohhh weer zo'n lekker beekje om in te plonzen als het snikheet isquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 19:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
Vandaag weer een stuk warmer, dus weer wat meer de schaduw opgezocht. Mijn moeder wilde graag naar de Menzenschwander Wasserfälle.
Zonde dat ze die grote naaldbomen hebben gekapt, die gaven eerder wel een mooie sfeer (foto 1). Althans, dat herinner ik me van de vorige keer.
Je merkt wel aan alles dat het ook hier droog is. Beekjes hebben relatief weinig water en veel kleinere staan (zo goed als) droog.
Nog een paar dagen en ik ga weer naar Oostenrijk terug om daar nog anderhalve week te genieten..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja nu nog ..staat geen wind nietsquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 20:33 schreef Discombobulate het volgende:
Het voelt nu echt nog best warm aan.
Ik vind de bilt altijd een vertekend beeld hebben. Het gekdt niet voor heel NL, maar voor een regio.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 23:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Tijdens het bijvullen van de jaargegevens die sinds februari is blijven liggen viel me iets op. Er is nog nooit en heel Nederland een tropennacht geweest, er is altijd wel een station die erbuiten valt.
Dit zijn tot nu toe de statistieken van de maxima en minima over heel Nederland, ik pak dus de hoogste gemeten station en de laagst gemeten station.
[ afbeelding ]
Grappig om te weten:
De gemiddelde max temperatuur ligt op 18,6 graden, terwijl de gemiddelde van de minima op 3,6 graden ligt.
En als je denkt dat het sommige dagen rustig is, dat zou heel goed kunnen, maar toch is er altijd wel ergens in Nederland waar het toch weer iets harder waait. Hier een grafiek met de max winstoot per dag ergens in Nederland. De gemiddelde ligt op 56km/h.
[ afbeelding ]
Zoals je ziet ligt de maximale wind hoger dan 20km/h.
Betreft de neerslag en zonuren zijn alleen voor de Bilt, als jullie willen kan ik hier een losse grafiek voor maken met de hoogste uren zon en neerslag ergens in Nederland dus niet voor enkel station.
Ik mis een "like-functie" bij alle foto'squote:Op zaterdag 8 augustus 2026 19:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
Vandaag weer een stuk warmer, dus weer wat meer de schaduw opgezocht. Mijn moeder wilde graag naar de Menzenschwander Wasserfälle.
Zonde dat ze die grote naaldbomen hebben gekapt, die gaven eerder wel een mooie sfeer (foto 1). Althans, dat herinner ik me van de vorige keer.
Je merkt wel aan alles dat het ook hier droog is. Beekjes hebben relatief weinig water en veel kleinere staan (zo goed als) droog.
Nog een paar dagen en ik ga weer naar Oostenrijk terug om daar nog anderhalve week te genieten..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Limbabwe is niet te vergelijken met De Bilt nee. Net als bijvoorbeeld Groningen ook totaal niet lijkt op De Bilt qua weer.quote:Op zondag 9 augustus 2026 00:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik vind de bilt altijd een vertekend beeld hebben. Het gekdt niet voor heel NL, maar voor een regio.
Ja erg leuke omgeving om weer eens te zijn. Ben echt enthousiast, ga er snel met mijn vrouw en zoontje heen. Die gaat dammetjes bouwen ohme endequote:Op zondag 9 augustus 2026 01:04 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik mis een "like-functie" bij alle foto's
Ja nogalquote:
Hier in Brabant wordt het vrijdag 14 augustus 36 graden als ik de weerberichten moet geloven.quote:Op zondag 9 augustus 2026 00:36 schreef kree het volgende:
voor volgende week weer heet dus begrijp ik van alles?
Wel zonsverduistering woensdag, helaas te laat zijn we hier om brilletjes ervoor te bestellen
mocht iemand over hebben?
Volgens mijn collega komt er in zijn vakantie regen. Dat is over een week. Ik zie het nergens terug, maar ik hoop dat hij gelijk heeft. Jammer voor zijn vakantie in Nederland, maar dan gaat hij met zijn camper maar ergens heen waar het droog is.quote:Op zondag 9 augustus 2026 06:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
Waar blijft de regen?
Vorig jaar was het ook al veel te droog.
Ik vrees voor wat ik thuis aantref, ondanks dat er automatisch water wordt toegevoegd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |