abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 13:58:16 #276
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_221525644
quote:
4s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 13:31 schreef 12Beaufort het volgende:

[..]
Ach, er gaat vanzelf weer neerslag vallen. En de natuur herstelt wel...al zullen sommige soorten dit niet heel fijn vinden.
Ik vind het altijd wonderbaarlijk om te zien hoe gras weer groen wordt net als je denkt dat het werkelijk kapot is door de droogte. Het herstelt op een of andere manier altijd wel weer.
Ja tuurlijk hersteld het zeker wel weer daar ben ik ook wel weer van overtuigd.
Dat gras hersteld is niet heel gek, zaden kunnen tijdens droogte gewoon stoppen en ontpoppen juist weer als er vocht aanwezig is, oud gras verdwijnt dus als ware terwijl nieuwe gras dan weer opkomt.

Merk wel dat sommige bomen het hier wel lastig hebben, de afgelopen droge periode hebben sommige bomen hier wel de das omgedaan, ze geven wel bladeren maar die verdwijnen dan ook wel weer snel waardoor je een kale boom aan overhoud. Waarom ze deze niet vervangen is mij een raadsel.
Wat mij betreft mag dat ook wel met de boom hier voor huis gaan gebeuren, al die klote bladeren wordt je gewoon niet goed van, en als de wind precies goed staat heb je letterlijk je tuin compleet vol :{ wat mij betreft mogen we ze wel een boomloze wijk maken waar de bomen niet hoger dan het huis komen :D dan maar meer bloemen en planten :Y en dat is ook nog eens goed voor de belangrijkste dieren O+
Weerstation Dokkum voor het actuele weer in de Friese 11steden stad
Doe mee met het voorspellen van het weer!
Weekvoorspelling | Maandvoorspelling Augustus | Jaarvoorspelling 2026
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 13:58:35 #277
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221525646
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 11:53 schreef heywoodu het volgende:
Het was een heerlijk ochtendje, vooral vanmorgen vroeg was het erg fijn O+

Aan alles komt een einde, maar goed, dit komt ook vanzelf weer terug :)
Eigenlijk is het nu nog steeds wel fijn. Kleine 24 graden hier met luchtvochtigheid iets boven de 30. Echt aangenaam lekker
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 14:01:04 #278
34663 SpeedyGJ
pi_221525658
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 13:48 schreef MissHobje het volgende:

[..]
Ik had precies daarom mijn dikkere dons erop geknald en heerlijk geslapen *O* huus is afgekoeld naar 21 en alles is donker en dicht..moet het proberen zo laag mogelijk te houden anders krijg ik een lastige week :D
Dat kun je wel doen maar lang gaat dit echt niet stand houden :')
2 dagen en je bent weer bij vooraf aan. Nu is het hier 24,5 graden en durf mijn achterdeur niet open te doen, achter stikt het namelijk van de strontvliegen die hier binnen komen, eergisteren ben ik ruim uur bezig geweest, gisteren nog een paar en vandaag helemaal niks, dus lekker zo houden.

Waar ze weg komen, vraag mij maar niet, groene container? Niet bij mij in ieder geval ^O^
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 14:03:40 #279
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_221525668
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 13:48 schreef MissHobje het volgende:

[..]
Ik had precies daarom mijn dikkere dons erop geknald en heerlijk geslapen *O* huus is afgekoeld naar 21 en alles is donker en dicht..moet het proberen zo laag mogelijk te houden anders krijg ik een lastige week :D
Jup. Huis weer afgekoeld tot 19 graden en alles potdicht houden tot het buiten koeler is dan binnen. Zo kan ik zonder airco de binnentemperatuur bij 30+ graden voor een dag of 4 best wel aangenaam houden :Y
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 14:26:01 #280
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_221525757
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 14:01 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]
Dat kun je wel doen maar lang gaat dit echt niet stand houden :')
2 dagen en je bent weer bij vooraf aan. Nu is het hier 24,5 graden en durf mijn achterdeur niet open te doen, achter stikt het namelijk van de strontvliegen die hier binnen komen, eergisteren ben ik ruim uur bezig geweest, gisteren nog een paar en vandaag helemaal niks, dus lekker zo houden.

Waar ze weg komen, vraag mij maar niet, groene container? Niet bij mij in ieder geval ^O^
Nee het gaat wel goed al 3 hittegolven zo, heb afgelopen week goed kunnen terug koelen. En de avonden nachten blijven nu dikke prima, nog beter.. uiteraard einde week is ie wel opgelopen maar te doen.

Tipje..overal horgaas in doen, geen muggen vliegen en zelfs spinnen meer *O*
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 14:26:51 #281
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_221525763
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 14:03 schreef boertie het volgende:

[..]
Jup. Huis weer afgekoeld tot 19 graden en alles potdicht houden tot het buiten koeler is dan binnen. Zo kan ik zonder airco de binnentemperatuur bij 30+ graden voor een dag of 4 best wel aangenaam houden :Y
Ja mijn tactiek ook zo. _O_
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 14:55:17 #282
34663 SpeedyGJ
pi_221525849
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 14:26 schreef MissHobje het volgende:

[..]
Nee het gaat wel goed al 3 hittegolven zo, heb afgelopen week goed kunnen terug koelen. En de avonden nachten blijven nu dikke prima, nog beter.. uiteraard einde week is ie wel opgelopen maar te doen.

Tipje..overal horgaas in doen, geen muggen vliegen en zelfs spinnen meer *O*
Laat ik dat nou ook gewoon hebben alleen komen ze via de onderkant binnen, deze beesten lopen letterlijk over de vloer heen :{ en binnen kan ik gewoon niks vinden.
pi_221526974
Vandaag was een lekkee dagje.

En ben blij om te lezen dat het komende week niet echt benauwd lijkt te worden ivm droge lucht
pi_221527538
Vandaag weer een stuk warmer, dus weer wat meer de schaduw opgezocht. Mijn moeder wilde graag naar de Menzenschwander Wasserfälle.

Zonde dat ze die grote naaldbomen hebben gekapt, die gaven eerder wel een mooie sfeer (foto 1). Althans, dat herinner ik me van de vorige keer.

Je merkt wel aan alles dat het ook hier droog is. Beekjes hebben relatief weinig water en veel kleinere staan (zo goed als) droog.

Nog een paar dagen en ik ga weer naar Oostenrijk terug om daar nog anderhalve week te genieten.. :)

zaterdag 8 augustus 2026 @ 20:30:27 #285
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_221528011
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 14:55 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]
Laat ik dat nou ook gewoon hebben alleen komen ze via de onderkant binnen, deze beesten lopen letterlijk over de vloer heen :{ en binnen kan ik gewoon niks vinden.
Wat een etterbakken :{
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 20:32:12 #286
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_221528031
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 19:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
Vandaag weer een stuk warmer, dus weer wat meer de schaduw opgezocht. Mijn moeder wilde graag naar de Menzenschwander Wasserfälle.

Zonde dat ze die grote naaldbomen hebben gekapt, die gaven eerder wel een mooie sfeer (foto 1). Althans, dat herinner ik me van de vorige keer.

Je merkt wel aan alles dat het ook hier droog is. Beekjes hebben relatief weinig water en veel kleinere staan (zo goed als) droog.

Nog een paar dagen en ik ga weer naar Oostenrijk terug om daar nog anderhalve week te genieten.. :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ohhh weer zo'n lekker beekje om in te plonzen als het snikheet is O+
Krijg helemaal vakantie kriebels van deze plaatjes :D
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_221528043
Het voelt nu echt nog best warm aan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 23:46:32 #288
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_221530087
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 20:33 schreef Discombobulate het volgende:
Het voelt nu echt nog best warm aan.
Ja nu nog ..staat geen wind niets :o
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 9 augustus 2026 @ 00:27:15 #289
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_221530253
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 23:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Tijdens het bijvullen van de jaargegevens die sinds februari is blijven liggen viel me iets op. Er is nog nooit en heel Nederland een tropennacht geweest, er is altijd wel een station die erbuiten valt.
Dit zijn tot nu toe de statistieken van de maxima en minima over heel Nederland, ik pak dus de hoogste gemeten station en de laagst gemeten station.

[ afbeelding ]

Grappig om te weten:
De gemiddelde max temperatuur ligt op 18,6 graden, terwijl de gemiddelde van de minima op 3,6 graden ligt.

En als je denkt dat het sommige dagen rustig is, dat zou heel goed kunnen, maar toch is er altijd wel ergens in Nederland waar het toch weer iets harder waait. Hier een grafiek met de max winstoot per dag ergens in Nederland. De gemiddelde ligt op 56km/h.

[ afbeelding ]

Zoals je ziet ligt de maximale wind hoger dan 20km/h.
Betreft de neerslag en zonuren zijn alleen voor de Bilt, als jullie willen kan ik hier een losse grafiek voor maken met de hoogste uren zon en neerslag ergens in Nederland dus niet voor enkel station.
Ik vind de bilt altijd een vertekend beeld hebben. Het gekdt niet voor heel NL, maar voor een regio.
pi_221530280
voor volgende week weer heet dus begrijp ik van alles?

Wel zonsverduistering woensdag, helaas te laat zijn we hier om brilletjes ervoor te bestellen :')

mocht iemand over hebben?
Do what you love, love what you do!
  zondag 9 augustus 2026 @ 01:04:56 #291
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_221530330
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 19:21 schreef Geschiedkundige het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik mis een "like-functie" bij alle foto's ;)
pi_221530369
twitter

Maar koeien zijn het probleem :')
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_221530378
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 00:27 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Ik vind de bilt altijd een vertekend beeld hebben. Het gekdt niet voor heel NL, maar voor een regio.
Limbabwe is niet te vergelijken met De Bilt nee. Net als bijvoorbeeld Groningen ook totaal niet lijkt op De Bilt qua weer.
pi_221530379
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 01:34 schreef Viesdik het volgende:
[ x ]

Maar koeien zijn het probleem :')
no hablo espanol
pi_221530389
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 01:04 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Ik mis een "like-functie" bij alle foto's ;)
Ja erg leuke omgeving om weer eens te zijn. Ben echt enthousiast, ga er snel met mijn vrouw en zoontje heen. Die gaat dammetjes bouwen ohme ende :Y

Heb overigens weer goed nagedacht. Ik besefte me vanavond dat ik mijn moeder dus mee naar Oostenrijk neem nog voor anderhalve week. Alleen daarna moet ik dus met één persoon extra incl. bagage terug. Dat gaat helemaal niet passen eigenlijk _O-
  zondag 9 augustus 2026 @ 03:41:01 #296
34663 SpeedyGJ
pi_221530590
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 20:30 schreef MissHobje het volgende:

[..]
Wat een etterbakken :{
Ja nogal _O-
Maar ach, ze komen van zelf de dood wel tegen muhahahaha ;)

Momenteel 14,3 graden en vrij rustig, net weer een pagina klaar voor de website. Morgen verder afwerken en kan die ook online :) inmiddels alweer bijna 4 uur :{ _O- ik moet echt afleren om in de avond bezig te gaan :D
pi_221530771
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 00:36 schreef kree het volgende:
voor volgende week weer heet dus begrijp ik van alles?

Wel zonsverduistering woensdag, helaas te laat zijn we hier om brilletjes ervoor te bestellen :')

mocht iemand over hebben?
Hier in Brabant wordt het vrijdag 14 augustus 36 graden als ik de weerberichten moet geloven.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_221530773
ellende. :P
Do what you love, love what you do!
pi_221530804
Waar blijft de regen? :(
Vorig jaar was het ook al veel te droog.

Ik vrees voor wat ik thuis aantref, ondanks dat er automatisch water wordt toegevoegd.
pi_221530816
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 06:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
Waar blijft de regen? :(
Vorig jaar was het ook al veel te droog.

Ik vrees voor wat ik thuis aantref, ondanks dat er automatisch water wordt toegevoegd.
Volgens mijn collega komt er in zijn vakantie regen. Dat is over een week. Ik zie het nergens terug, maar ik hoop dat hij gelijk heeft. Jammer voor zijn vakantie in Nederland, maar dan gaat hij met zijn camper maar ergens heen waar het droog is.
Dit weertype is afschuwelijk. Als dit de trend is zijn we mooi de lul. :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')