BRONquote:Een man is in mei ontvoerd, afgeperst en "verregaand vernederd" in Nieuw-Vennep, bleek dinsdag tijdens een eerste openbare zitting. Daarbij stond een van de drie verdachten voor de rechter. Het slachtoffer is onder meer in zijn mond geplast.
Het Openbaar Ministerie (OM) spreekt dinsdag van "zeer beangstigende en ook vernederende feiten". Het slachtoffer zou door onder anderen Youssef B. op 1 mei zijn meegenomen naar een bos in Nieuw-Vennep. Daar zou hij zijn vastgehouden in een auto om hem 60.000 euro af te persen.
B. heeft zich daarbij volgens het OM schuldig gemaakt aan een "gewelddadige, intimiderende manier van eigenrichting". Het slachtoffer zou zijn gedwongen zich uit te kleden. In het dossier staan screenshots van een filmpje waarin te zien is dat over het ontklede lichaam en in de mond van het slachtoffer wordt geplast.
Ook zou er zijn gedreigd met een vuurwapen. Volgens de aangifte van het slachtoffer is ook tegen hem gezegd dat zijn ogen zouden worden uitgestoken en dat zijn vingers zouden worden afgeknipt. De verdachten zouden daarnaast hebben gedreigd het plasfilmpje online te zetten.
Aan het incident zou een ruzie over crypto-investeringen vooraf zijn gegaan. B. zou bij het slachtoffer geld hebben ingelegd in cryptovaluta. "Het is een soort piramidespel geweest, waar hij is ingestonken", zegt zijn advocaat.
B. had 'hechte vriendschap' met slachtoffer
De 23-jarige B. ontkent dat er is gedreigd met een vuurwapen. Volgens zijn advocaat is daarvoor ook geen bewijs. Tijdens de zitting las B. een korte brief aan het slachtoffer voor, waarin hij spijt betuigde.
Hij omschreef het slachtoffer als iemand die hij al jaren kende en met wie hij "een hechte vriendschap" had. "Ik heb voor eigen rechter gespeeld, dat had ik nooit moeten doen. Wat ik heb gedaan, is niet goed te praten."
De rechtbank bepaalde dat B. vanaf woensdag onder voorwaarden vrijkomt. Zijn broer is ook verdachte in de zaak en zit nog vast. De rechtbank stelde de derde verdachte al eerder in vrijheid.
Zo kennen we onze D66 rechters weer.quote:De rechtbank bepaalde dat B. vanaf woensdag onder voorwaarden vrijkomt
Ben je homo als je in de mond van een andere man plast? Ik vraag dit voor Youssef.quote:"gewelddadige, intimiderende manier van eigenrichting". Het slachtoffer zou zijn gedwongen zich uit te kleden. In het dossier staan screenshots van een filmpje waarin te zien is dat over het ontklede lichaam en in de mond van het slachtoffer wordt geplast.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |