Je niet schuldig voelen, ieder verwerkt en rouwt op zijn eigen manier,quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 17:50 schreef Seeburg54 het volgende:
Mijn moeder is vorig jaar overleden, ze was 77 jaar. Ik was er eigenlijk al jaren mee bezig dat het eraan zat te komen, ze ging steeds meer kwakkelen. Ik had een heel lieve zorgzame moeder die altijd veel voor een ander deed, maar ze heeft geen gemakkelijk leven gehad. Onze band was buitengewoon goed, ik ben enig kind.
Haar dood kwam niet geheel onverwacht. Ik heb haar zelf gevonden, en de grond is dan even helemaal weg onder je voeten. Mijn rouw is nog zeker aanwezig, maar de acceptatie en gewenning dat ze weg was kwam al vrij snel. Dat had ik niet verwacht, en geeft me soms wel een soort van schuldgevoel. Het blijkt dat ik haar nuchterheid bezit wat me ook wel trots maakt eigenlijk. Ze zei altijd, de dood hoort bij het leven. Ze was een sterke vrouw die ondanks haar niet altijd gemakkelijke leven met beide benen op de grond bleef staan, en de dingen in het leven accepteerde waar je niet voor weg kon lopen. Dat lukt mij ook, dat komt door haar.
Elke dag wordt aan haar gedacht, soms met een lach en soms met een traan.
Klopt hoor, maar ik had het gevoel dat ik na een paar maand al het ergste verdriet had gehad. Dat was een rare gewaarwording.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 17:51 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Je niet schuldig voelen, ieder verwerkt en rouwt op zijn eigen manier,
Ja dat klopt, die vriendinnen waren ook allemaal in de 20 en die kozen ervoor om zelf uit het leven te stappen, dat is zo moeilijk te begrijpenquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 18:01 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Klopt hoor, maar ik had het gevoel dat ik na een paar maand al het ergste verdriet had gehad. Dat was een rare gewaarwording.
Jouw verhaal is heftig.Ik heb afgelopen jaar mijn portie ook wel gehad. Het overlijden van mijn moeder was/is zwaar, maar ze had een leven achter zich. We verloren ook een jongedame in de vriendenkring van begin 20. Dat voelde zo verschrikkelijk onrechtvaardig, dat meiske had nog minstens 50 jaar voor zich moeten hebben. Vreselijk.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 18:04 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja dat klopt, die vriendinnen waren ook allemaal in de 20 en die kiezen ervoor om zelf uit het leven te stappen, dat is zo moeilijk te begrijpen
Sommige dingen moet je idd niet met elkaar vergelijken..quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 19:19 schreef DerRabbit het volgende:
Ik wil absoluut niemand te kort doen met mijn verhaal. Absoluut niet, maar rouw, verlies en het hele proces erna kan soms rare vormen aannemen.
Ik ben opgegroeid met een hond die paar maanden voor mij geboren is en gestorven is toen dat dier bijna 19 was. Die heeft mij meegemaakt in de luiers en leefde nog steeds toen ik voor het eerst ben gaan stemmen. Side note, die hond was helemaal verzot op tennis balletjes.
Ik was al een klein jaar het huis uit toen ik te horen kreeg dat die hond eindelijk de geest had gegeven en dat heeft toen ook een week gekost voor die realiteit eindelijk lande bij mij. En nog steeds 20 jaar na dato moet ik aan die hond denken met weemoed als ik een hond met een balletje zie spelen.
Ieder verliest is moeilijk en moet je een plekje geven om het cliché maar weer even te benadrukken.
Enige advies wat ik kan geven wat ik waardevol vind: Remember the good times and forgett the shitty times. Maakt het in the long run makkelijker.
Ik denk dat je jezelf heel veel tekort doet als je je niet meer durft te hechten. Degene van wie je houdt/ hebt gehouden, verdient het om over te rouwen. Hoe naar ook.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 21:08 schreef Harvest89 het volgende:
Dit is een goede tip:
[ afbeelding ]
Gewoon lol maken en plezier maken in de paar jaar die je hebt. Geen hechting meer, geen gedoe.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |