Dat bad trip krijgen zit hem denk ik wel echt in het feit of je je er aan durft over te geven. Want je verliest inderdaad de controle over je gedachten en zintuigen, en als je je daar tegen gaat verzetten, dan gaat het fout. Maar als je het gewoon allemaal op je af laat komen, en er vrede mee hebt wat er allemaal op je pad komt, dan gaat het prima.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 11:28 schreef Gibson88 het volgende:
Ja gehad, maar ook de echte paddo's die je ca 2008 nog mocht kopen.
De trip an sich heb ik wel als leuk ervaren alleen het is ergens ook behoorlijk eng. Je hebt 0 controle over je trip en als je bang bent aangelegd kan dit heel beroerd uitpakken voor je trip.
Zou het nou niet meer zo gauw doen, of beter gezegd gewoon niet.
Dit dus, vind het vrij tricky dit onderwerpquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 12:50 schreef Marsenal het volgende:
Heb er een tijd vrij intensief mee geexperimenteerd, toen het nog legaal verkrijgnaar was, en kan me helemaal voorstellen dat mensen er mee microdosen om een betere kwaliteit van leven te krijgen.
Mensen met trauma's of depressieve klachten zou ik het absoluut aanraden, als ze de risico's op een enorme kutdag voor lief willen nemen.
ik heb er 2 weken van moeten herstellen en het effect was zo bizar, bij mij was de reactie tijdens de trip levensgevaarlijk ervaarde ik.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 12:50 schreef Marsenal het volgende:
Heb er een tijd vrij intensief mee geexperimenteerd, toen het nog legaal verkrijgnaar was, en kan me helemaal voorstellen dat mensen er mee microdosen om een betere kwaliteit van leven te krijgen.
Mensen met trauma's of depressieve klachten zou ik het absoluut aanraden, als ze de risico's op een enorme kutdag voor lief willen nemen.
Mijn ergste ervaring met hawaiaanse paddestoelen was ook vele, vele malen erger dan mijn ergste ervaring LSD, terwijl ik daarmee heel veel onverantwoord absurd grote doseringen heb geprobeerd. De kracht van de paddestoel is niet te onderschatten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 13:01 schreef Droopie het volgende:
[..]
ik heb er 2 weken van moeten herstellen en het effect was zo bizar, bij mij was de reactie tijdens de trip levensgevaarlijk ervaarde ik.
ik had het gevoel dat ik vast zat in een soort driehoek op het balkon... de kans dat ik wilde gaan springen om eruit te komen was niet nul. Verre van.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 13:07 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Mijn ergste ervaring met hawaiaanse paddestoelen was ook vele, vele malen erger dan mijn ergste ervaring LSD, terwijl ik daarmee heel veel onverantwoord absurd grote doseringen heb geprobeerd. De kracht van de paddestoel is niet te onderschatten.
Het begon toen ik op mn kamer lag te trippen en een hele storende bromvlieg doodsloeg. Deze schreeuwde het voor mijn gevoel toen oorverdovemd uit en vanaf daar was ik volledig de kwijt weg om uren later huilend in feutushouding onder de douche weer enigzins tot leven te komen. In de tussentijd was de wereld vergaan en was ik alles wat ik liefhad verloren.
Zo, dan had je een aardig fikse dosis in je donder zitten denk ikquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 13:07 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Mijn ergste ervaring met hawaiaanse paddestoelen was ook vele, vele malen erger dan mijn ergste ervaring LSD, terwijl ik daarmee heel veel onverantwoord absurd grote doseringen heb geprobeerd. De kracht van de paddestoel is niet te onderschatten.
Het begon toen ik op mn kamer lag te trippen en een hele storende bromvlieg doodsloeg. Deze schreeuwde het voor mijn gevoel toen oorverdovemd uit en vanaf daar was ik volledig de kwijt weg om uren later huilend in feutushouding onder de douche weer enigzins tot leven te komen. In de tussentijd was de wereld vergaan en was ik alles wat ik liefhad verloren.
Oef, trippen op het balkon, dat leer je wel snel af om dat nog een keer te doenquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 13:11 schreef Droopie het volgende:
[..]
ik had het gevoel dat ik vast zat in een soort driehoek op het balkon... de kans dat ik wilde gaan springen om eruit te komen was niet nul. Verre van.
Maar met de juiste mensen en de juiste mindset hebben ook veel mensen er plezier van of misschien ook wel baat..
Dat weet je pas achteraf
Brrrr. Op een balkon ook echtquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 13:11 schreef Droopie het volgende:
[..]
ik had het gevoel dat ik vast zat in een soort driehoek op het balkon... de kans dat ik wilde gaan springen om eruit te komen was niet nul. Verre van.
Maar met de juiste mensen en de juiste mindset hebben ook veel mensen er plezier van of misschien ook wel baat..
Dat weet je pas achteraf
Het kan niet meer geweest zijn dan een dubbel portie denk ik, maar als je eenmaal van het juiste pad raakt en jezelf gek maakt kunnen paddestoelen wel echt extreme ervaringen worden in mijn beleving. Veel meer dan bijvoorveeld LSD, waarbij een lichte dosis echt maar zelden grootse effecten heeft.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 13:22 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Zo, dan had je een aardig fikse dosis in je donder zitten denk ik
Dat TS, dus hopelijk hebben we je genoeg op de gevaren gewezen, mits je het van plan was te gebruiken..quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 14:43 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Bij paddo's kan zelfs een lichte dosis je van de hemel tot de hel brengen.
Yep, en de kabouterwereld bestaat ook.. die kwam ik tegen op weg naar de donkere kamers van mijn hoofdquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 15:11 schreef MultiBanaan het volgende:
Kan zeker, zoals altijd bij geestveranderende middel maar zeker bij psychedelica, harm reduction practices altijd in acht nemen. Heb zelf eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met zowel lsd als paddestoelen, geen levensveranderende ervaringen meegemaakt maar wel bijna altijd leuke trips, of neutraal. Muziek is geweldig dan, en lichtjes en kleuren en objecten met veel textuur doen het altijd goed
Goed voor je. De draak verslaan en weer terugkomen. Hoe naar of vervelend het ook is geweest, ik gun iedereen zo'n ervaring, daar wordt je mentaal alleen maar sterker van. The hero's journey.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 13:00 schreef Droopie het volgende:
Nou ik heb ervaringen met paddo's, man man..
Ik heb mijn nichtje gezegd. Je mag me alles vragen, zelfs wil ik best wel goede drugs voor je regelen bij mijn oude dealer, mocht je de behoefte eraan hebben.
Maar beloof me 1 ding, ga nooit aan de paddestoelen 😭..
Wat een hel was dat 2x zeg..
Het ligt er helemaal aan hoe je er zelf in gaat maar als je er bang voor bent moet je het zeker niet doen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 04:08 schreef TAmaru het volgende:
Ik zit ook te denken om het te gebruiken voor depressieve klachten, social anxiety, etc. Maar als ik het hier zo lees, durf ik het echt niet aan. Dat ga ik echt niet leuk vinden denk ik. Ben sowieso vrij gevoelig voor dit soort dingen.
Vraag me wel af hoe ingrijpend een microdosis is.
Niks mis mee is niet waar. Het kan enorm verkeerd afgelopen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 08:13 schreef Ericr het volgende:
Lsd en paddos niks mis mee als je weet wat je doet. Dus nooit in een slechte bui en zeker niet als je onverwerkte trauma's hebt.
Moet zeggen, de gedroogde paddos die je begin jaren 90 kon krijgen vind ik fijner dan verse paddos maar dat verschilt per persoon denk ik.
Heb redelijk stevige doses genomen maar vond het overwegend lsd light. Ook al doet het effect natuurlijker aan. Lsd werkt langer en de eerste up is overwegend sterker.
Leukste is een mensen menigte in te gaan zoals een kermis of een drukke dag in een kuststad maar zou eerst in een rustiger omgeving testen wat het effect is. Rustig natuurgebied ook fijn omdat de effecten buiten meestal intenser zijn.
En zelf nooit gedaan maar een sitter kan fijn zijn. Iemand die niet tript en checkt of alles goed gaat.
Ik zou me er niet druk om maken tenzij je echt zware klachten hebt. Bij mij heeft het alleen maar goede dingen gedaan, ondanks wat mentale klachten.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 04:08 schreef TAmaru het volgende:
Ik zit ook te denken om het te gebruiken voor depressieve klachten, social anxiety, etc. Maar als ik het hier zo lees, durf ik het echt niet aan. Dat ga ik echt niet leuk vinden denk ik. Ben sowieso vrij gevoelig voor dit soort dingen.
Vraag me wel af hoe ingrijpend een microdosis is.
Waarom is LSD kut? Wat is er zo anders aan? Ik heb dat nog nooit geprobeerd.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 06:55 schreef incel het volgende:
Vind het wel chill eens in de zoveel tijd. Maar niet meer dan 1x per jaar of zo. LSD is trouwens helemaal kut daar zou ik vanaf blijven maar paddo's zijn wel lache
Ik werd er helemaal kriegel van. Paddo's zijn lekker wild en chaotisch van LSD werd ik helemaal naar en ging ik als een mongool m'n huis schoonmaken ik zag overal stof m'n ogen gingen zo scherp stellen dat ik er heelmaal naar van werd. Vond de visuals ook kut. En t scheen goede LSD te zijn had dezelfde zegels gebruikt die zo'n mega junk die ik ken altijd gebruik.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Waarom is LSD kut? Wat is er zo anders aan? Ik heb dat nog nooit geprobeerd.
Dan moet er al iets latent aanwezig zijn. Heb zeker wel eens iemand een bad trip zien maken maar eigenlijk altijd iemand die onverwerkte traumas had of niet fit genoeg was.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:08 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Niks mis mee is niet waar. Het kan enorm verkeerd afgelopen.
Bij mijzelf niet gehad maar ik heb het bij vrienden wel gezien. Dat ging van iets heel leuks en fijns naar overgeven, einde van de wereld visies etcetera. Ik heb van de zorg daarover op dat moment een licht trauma overgehouden.
Soms als de wind in m'n oor fluit hoor ik namelijk nog sirenes.
Ik zou het allemaal niet zo makkelijk wegwuiven als ik jou was.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik zou me er niet druk om maken tenzij je echt zware klachten hebt. Bij mij heeft het alleen maar goede dingen gedaan, ondanks wat mentale klachten.
Via Jelinek en wel mee eens ja. Niet fit, niet helder, somber, traumas? Blijf er vanaf. En ja in zekere zin rommelt het ook met je perceptie. Doors of perception van Huxley klopt gewoon en bij dit soort midellen open je poorten die je misschien gesloten had willen houden. Al zal niet iedereen die ervaring hebben maar dit soort middelen kan zeker rommelen met je hersens. Kortdurend of langdurend.quote:Wat zijn de risico’s?
Lichamelijk zijn er bijna geen risico’s. De risico’s zijn vooral geestelijk. Een trip die verkeerd valt kan zorgen voor een hele nare ervaring.
Je krijgt een bad trip, je wordt dan angstig en raakt in paniek. Als je het contact met de realiteit verliest kan dat gevaarlijk zijn.
De kans op verslaving is heel klein. Paddo’s en truffels kunnen bij mensen die gevoelig zijn voor psychoses, een psychose oproepen. Ben je al eens psychotisch geweest? Dan kun je na het gebruiken van paddo's terugvallen in de psychose.
Lees meer
Risico's kleiner maken
Risico's kleiner maken
Echt veilig gebruik bestaat niet. Als je toch truffels of paddo’s wilt gebruiken, dan zijn er een aantal dingen om goed op te letten.
Zorg dat je goed in je vel zit en energie hebt.
Zorg ook voor een fijne rustige omgeving met goede vrienden of mensen die je vertrouwt.
Het is verstandig om er een tripsitter bij te hebben. Dat is een nuchter iemand die je kan begeleiden.
Bij de meeste mensen is er wel 'iets' waar ze mee zitten of last van hebben.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:42 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dan moet er al iets latent aanwezig zijn. Heb zeker wel eens iemand een bad trip zien maken maar eigenlijk altijd iemand die onverwerkte traumas had of niet fit genoeg was.
Of de dosis was te hoog, dat kan ook en dat is wel een risico ja ook al heb ik triple dosis zelf nooit issues gehad maar het is wel heftiger natuurlijk. Zelf ging ik gerust in een groep zitten en praten (tegelijkertijd tripping monkeyballs) maar dat moet je wel opbouwen. Personen in de groep hadden het verder niet door overigens.
Groot deel van de trips eindigt niet in een bad trip en heb daarna al de risico's neergezet. Verantwoord drugs gebruik bestaat niet dus iedereen vooral zelf uitzoeken hoeveel risico ze willen nemen. Heb mensen al volledig zien flippen op een stukje space cake.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:58 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Bij de meeste mensen is er wel 'iets' waar ze mee zitten of last van hebben.
Werk, prive, toekomst, verleden whatever.
Daarnaast kan het ook getriggerd worden tijdens de trip zelf terwijl er geen problemen zijn. Iets naars zien, een politiewagen die langsrijdt met sirenes aan.
je kan niet zomaar zulk advies geven, zeker aan iemand die al aangeeft er aan te twijfelen man.
Dat ben ik met je eens.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:39 schreef Ericr het volgende:
[..]
Groot deel van de trips eindigt niet in een bad trip en heb daarna al de risico's neergezet. Verantwoord drugs gebruik bestaat niet dus iedereen vooral zelf uitzoeken hoeveel risico ze willen nemen. Heb mensen al volledig zien flippen op een stukje space cake.
Alles kan. Feit is wel dat het een van de veiligste drugs zijn, tenzij je psychotisch o.i.d. bent. Je hebt er zelf zeker geen ervaring mee? Ik wel een keer of 20. Als je gewoon gezond bent heb je niks te vrezen. Ja, het kan lastig zijn, maar dat is juist mentaal goed voor je. Zoals ik zei: Kom jezelf onder ogen, versla de draak en kom weer terug.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:42 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik zou het allemaal niet zo makkelijk wegwuiven als ik jou was.
Het kan flink misgaan met zware blijvende gevolgen.
Space cake is oneindig veel gevaarlijker voor mensen met mentale klachten. Dat kan pas heftig spul zijn. Ik zou space cake nooit aanraden.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:39 schreef Ericr het volgende:
[..]
Groot deel van de trips eindigt niet in een bad trip en heb daarna al de risico's neergezet. Verantwoord drugs gebruik bestaat niet dus iedereen vooral zelf uitzoeken hoeveel risico ze willen nemen. Heb mensen al volledig zien flippen op een stukje space cake.
Dit is echt de grootste bullshit en met wat nadenken zou je zelf ook, hopelijk, horen in te zien dat je een user nooit zo'n advies hoort te geven.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Alles kan. Feit is wel dat het een van de veiligste drugs zijn, tenzij je psychotisch o.i.d. bent. Je hebt er zelf zeker geen ervaring mee? Ik wel een keer of 20. Als je gewoon gezond bent heb je niks te vrezen. Ja, het kan lastig zijn, maar dat is juist mentaal goed voor je. Zoals ik zei: Kom jezelf onder ogen, versla de draak en kom weer terug.
Je moet ook vooral leren loslaten. Dat kan voelen als het loslaten van de hele wereld en dat kan heel moeilijk zijn, vooral voor control freaks of mensen die nog nooit iets vervelends in hun leven hebben ervaren. Maar als je eenmaal loslaat, dan gaat het vanzelf weer goed, kom je herboren terug.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:44 schreef Droopie het volgende:
Op spacecake ben ik ook wel eens slecht gegaan, en zoals boven in je quote staat. Er is een kans op een HELE nare ervaring, zo naar dat ik het woord traumatisch wel wil gebruiken.
Oneens, sowieso is het naar mijn idee te kort door de bocht om alle soorten drugs onder dezelfde parapluterm drugs te scharen. Daarnaast vind ik psychedelica wel echt een aparte categorie dan de uppers en de downers, want die gebruik je toch vooral om plat gezegd, "even naar de klote" te gaan. Pyschedelica kan voor sommige mensen echt wel een ervaring opleveren die hun leven verrijkt. Je kan er ook niet verslaafd aan raken, inherent aan het werkingsmechanisme in je brein, wanneer je psychedelica gebruikt, bouw je meteen een zeer hoge tolerantie op. Het duurt wel een paar weken voordat je brein terug is naar baseline tolerantie, dus in de tussentijd nieuwe nemen heeft een sterk verminderde werking. Heb zelf uberhaupt nooit gehad na een trip, zoiets van, fuck, dit moet ik zo snel mogelijk weer ervaren, ook al zijn het hele vette trips geweest. Zo'n trip kost echt veel mentale energie, je moet er echt even van bijkomenquote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:38 schreef Abdullah2 het volgende:
Drugs is als het ware gokken. Door het in te nemen kies je ervoor je verstand (deels) weg te nemen en dit kan goed uitpakken of slecht uitpakken. Er valt weinig te winnen. En aangezien je eerdere topic over doelloosheid etc. zou ik het nog meer afraden. Eventjes high worden lost niets op.
Ik zou zeggen dat het gevoel van doelloosheid komt door je gebrek aan verbinding met je Schepper en het niet aanbidden van Hem, maar dat is niet voor dit topic. Mocht je het daar over willen hebben kan je altijd DMen.
En bv control freak zijn is geen ziekte, maar een karaktereigenschap. Of ego, dat is een apart topic waard zo'n discussiequote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je moet ook vooral leren loslaten. Dat kan voelen als het loslaten van de hele wereld en dat kan heel moeilijk zijn, vooral voor control freaks of mensen die nog nooit iets vervelends in hun leven hebben ervaren. Maar als je eenmaal loslaat, dan gaat het vanzelf weer goed, kom je herboren terug.
In zekere zin zijn magic truffels gewoon een metafoor voor het leven.
Je moet de mogelijke gevaren wel benoemen, maar psychedelica zijn ongeveer even gevaarlijk als wiet, allebei non toxisch, en kan allebei psychoses veroorzaken, maar wel alleen bij mensen die er gevoelig voor zijn. Dit in tegenstelling tot alcohol en andere drugs, die bij iedereen in te hoge doses gevaarlijk kan zijnquote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:53 schreef Droopie het volgende:
[..]
En bv control freak zijn is geen ziekte, maar een karaktereigenschap. Of ego, dat is een apart topic waard zo'n discussie
Ik ben van mening dat we heel veel dingen kunnen bespreken, tot aan het delen van ervaringen van kikkers likken aan toe.
Zolang we maar nooit en te nimmer de gevaren gaan downplayen.
Dit dus. We kennen TS helemaal niet en dan wordt er dit soort dingen geroepen. Ik begin er niet aan, aan die troep, nooit gedaan ook, waarom zou je het doen?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:42 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik zou het allemaal niet zo makkelijk wegwuiven als ik jou was.
Het kan flink misgaan met zware blijvende gevolgen.
Dat mijn scheerapparaat de volgende ochtend tegen me begon te praten over antiglobalisme.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 09:49 schreef TAmaru het volgende:
Iemand wel eens magic mushrooms (psilocybin) genomen voor de (positieve) psychische effecten? En wat waren de effecten?
Helemaal top dit, deze had ik helemaal niet gezien, thanksquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 17:59 schreef P8 het volgende:
Wat een belabberde, lege adviezen in dit topic.
https://forum.fok.nl/topic/2216342
Daar staan ook nog een hoop goede links, als ze nog werken.
Paddo's zijn geweldig, zolang je niet als een kip zonder kop de trip ingaat. Lees je in en weet wat je (voor zover mogelijk) kan verwachten. Neem de eerste keer niet meer dan een halve dosis, en zorg dat je de omgeving (locatie EN mensen) vertrouwt. Zorg dat er een nuchtere "sitter" aanwezig is.
Het kan enorm leuk zijn, maar ook neutraal vreemd, of gewoon ronduit kut. Paddo's hebben de neiging om je (onderbewuste) gevoel te versterken.
Veel plezier
Wat dus als je het probleem hebt dat ik heb? bij een halve dosis voel ik niets. Maar alles daarboven lijkt negatief te werken.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 17:59 schreef P8 het volgende:
Wat een belabberde, lege adviezen in dit topic.
https://forum.fok.nl/topic/2216342
Daar staan ook nog een hoop goede links, als ze nog werken.
Paddo's zijn geweldig, zolang je niet als een kip zonder kop de trip ingaat. Lees je in en weet wat je (voor zover mogelijk) kan verwachten. Neem de eerste keer niet meer dan een halve dosis, en zorg dat je de omgeving (locatie EN mensen) vertrouwt. Zorg dat er een nuchtere "sitter" aanwezig is.
Het kan enorm leuk zijn, maar ook neutraal vreemd, of gewoon ronduit kut. Paddo's hebben de neiging om je (onderbewuste) gevoel te versterken.
Veel plezier
Vooropgesteld is het natuurlijk prima om te concluderen dat tripmiddelen niks voor jou zijn.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 09:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat dus als je het probleem hebt dat ik heb? bij een halve dosis voel ik niets. Maar alles daarboven lijkt negatief te werken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |