Sommige mensen wel jaquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 12:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk ik zeg het even omdat iedereen hier haar met haar achternaam aan het posten was. Of spreek jij mensen met hun achternaam aan in plaats van met hun voornaam?
Nou ja ik ben nu wel benieuwd. Jij vindt Sydney Sweeney aanduiden als 'Sydney' normaler dan als 'Sweeney'?quote:
Zou je dan niet Mevrouw Sweeney oid moeten zeggen? Ik zeg Sweeney, omdat het eigenlijk hetzelfde klinkt als Sidney en vanuit mijn huidige en vorige werk ben ik wel gewend om mensen met hun achternaam aan te spreken, maar dan wordt hun achternaam eigenlijk een soort voornaam. Zoals ze dat in sommige Aziatische landen dat doen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 22:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja ik ben nu wel benieuwd. Jij vindt Sydney Sweeney aanduiden als 'Sydney' normaler dan als 'Sweeney'?
Je hebt niet samen geknikkerd denk ik dan
Het niet normaal vinden om celebs te tutoyeren.. zei jij vroeger op school dat je naar films bent geweest van mijnheer Swarzenegger en Mijnheer Stallone?quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 22:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja ik ben nu wel benieuwd. Jij vindt Sydney Sweeney aanduiden als 'Sydney' normaler dan als 'Sweeney'?
Nee, maar wel Swarzenegger en niet Arnoldquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 22:48 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Het niet normaal vinden om celebs te tutoyeren.. zei jij vroeger op school dat je naar films bent geweest van mijnheer Swarzenegger en Mijnheer Stallone?
Je beseft natuurlijk wel dat je een apart geval bent hè?quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 22:50 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nee, maar wel Swarzenegger en niet Arnold
Ik denk dat er helemaal geen associatie bij is "alsof je met hem geknikkerd hebt". Sowieso is dat hele gezegde al raar. Waarom zou het ineens wel oké zijn als je met diegene hebt geknikkerd? Wat maakt dat het knikkeren ineens de verhoudingen veranderd? Misschien ben ik wel te egoïstisch en te egocentrisch, maar ik snap dat niet.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 22:59 schreef MultiBanaan het volgende:
Ik zeg altijd of Di Caprio of Leonardo DiCaprio, maar ik zeg nooit Leonardo, dat is raar, alsof ik met m geknikkerd heb
Hoe duidt jij dit soort publieke figuren aan dan? Voornaam, achternaam of voor en achternaamquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 22:57 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Je beseft natuurlijk wel dat je een apart geval bent hè?
Achternaam.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 23:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hoe duidt jij dit soort publieke figuren aan dan? Voornaam, achternaam of voor en achternaam
Ik praat over haar op een forum. Als ik haar in levende lijve zou tegenkomen zou het zeker anders zijn, maar dat is niet zo. Ik zou haar dan niet bij de achternaam noemen (vind ik ook vrij apart bij een vrouw), maar mevrouw Sweeney.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 22:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Da's precies wat ik zeg. Achternaam, niet alleen voornaam. Dat is weirdquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 23:13 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Achternaam.
Ze staan de volgende dag echt niet voor je deur om verhaal te halen hoor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |