abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 juli 2026 @ 20:32:09 #51
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221467247
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 20:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb werkelijk geen idee waar je naartoe wil.
Je weet wat asml doet toch? :?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_221467256
quote:
16s.gif Op donderdag 30 juli 2026 20:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja, iets waar we als Europa ons voor moeten schamen...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 30 juli 2026 @ 20:34:17 #53
459912 FlippingCoin
pi_221467268
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 20:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, iets waar we als Europa ons voor moeten schamen...
Ze doen daar inderdaad uitzonderlijke dingen, de stap naar zelf AI ontwikkelen lijkt mij alleen nogal een grote die niet per se bij de organisatie aansluit. Niet dat het niet kan verder.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_221467295
quote:
16s.gif Op donderdag 30 juli 2026 20:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ze doen daar inderdaad uitzonderlijke dingen, de stap naar zelf AI ontwikkelen lijkt mij alleen nogal een grote die niet per se bij de organisatie aansluit. Niet dat het niet kan verder.
ASML investeert in Mistral.
  donderdag 30 juli 2026 @ 20:37:18 #55
459912 FlippingCoin
pi_221467327
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 20:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
ASML investeert in Mistral.
Ja dat post ik hier net. :D
pi_221467368
quote:
16s.gif Op donderdag 30 juli 2026 20:37 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja dat post ik hier net. :D
Nou,je had het over eigen datacentra.
ASML is grootaandeelhouder van Mistral.
pi_221467722
Het eerste wat je zal zien dat zal verdwijnen, is de media. Je ziet nu ook al dat heel veel content creators, YouTubers en dergelijke steeds minder werk krijgen en steeds minder kijkers hebben, omdat AI gewoon makkelijker en sneller content genereert. Degene met een paar duizend kijkers vandaag is morgen waarschijnlijk vervangen door AI. Daarnaast zie je ook dat films steeds vaker met AI worden gemaakt. AI-acteurs, AI-beelden en AI-gegenereerde producties zullen steeds normaler worden. Eigenlijk is die hele kunst- en cultuurwereld de eerste sector die waarschijnlijk voor een groot deel zal verdwijnen. Natuurlijk zullen er altijd niche-artiesten blijven bestaan, mensen die echt goed zijn en een trouw publiek weten te behouden. Maar de gemiddelde sukkel met een microfoon zal binnen nu en vijf jaar waarschijnlijk gewoon geen baan meer hebben.
pi_221467763
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 21:07 schreef Lulu888 het volgende:
Het eerste wat je zal zien dat zal verdwijnen, is de media. Je ziet nu ook al dat heel veel content creators, YouTubers en dergelijke steeds minder werk krijgen en steeds minder kijkers hebben, omdat AI gewoon makkelijker en sneller content genereert. Degene met een paar duizend kijkers vandaag is morgen waarschijnlijk vervangen door AI. Daarnaast zie je ook dat films steeds vaker met AI worden gemaakt. AI-acteurs, AI-beelden en AI-gegenereerde producties zullen steeds normaler worden. Eigenlijk is die hele kunst- en cultuurwereld de eerste sector die waarschijnlijk voor een groot deel zal verdwijnen. Natuurlijk zullen er altijd niche-artiesten blijven bestaan, mensen die echt goed zijn en een trouw publiek weten te behouden. Maar de gemiddelde sukkel met een microfoon zal binnen nu en vijf jaar waarschijnlijk gewoon geen baan meer hebben.
:')

Dat is wel het laatste wat verdwijnt. Wie wil er nou naar AI slop kijken.

De mensen die op kantoor werken en de hele dag achter een pc zitten. Dat zijn de eerste die eruit gaan.
  donderdag 30 juli 2026 @ 21:19:32 #59
459912 FlippingCoin
pi_221467866
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 20:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou,je had het over eigen datacentra.
ASML is grootaandeelhouder van Mistral.
Ja maar die datacentra opzetten en beheren is toch wel een vak apart lijkt mij, als je dat dan allemaal in eigen beheer moet nemen. Daarom investeren ze ook in een Mistral vermoed ik itt dit zelf te doen.
  donderdag 30 juli 2026 @ 21:21:55 #60
459912 FlippingCoin
pi_221467905
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 21:07 schreef Lulu888 het volgende:
Is dat niet gewoon een langerbestaande trend dat de groep kijkers bij een steeds kleinere groep mega content creators terechtkomt, met productiebudgetten waar kleinere creators moeilijk mee concurreren; veel grotere yt channels zijn hele bedrijven geworden.
pi_221468004
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 21:11 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

De mensen die op kantoor werken en de hele dag achter een pc zitten. Dat zijn de eerste die eruit gaan.
YouTube gaat volgens mij maatregelen nemen tegen AI videos.
Ze beginnen een plaag te worden.
pi_221468287
quote:

[..]

Het gebeurt al.
pi_221468324
quote:
16s.gif Op donderdag 30 juli 2026 21:21 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Is dat niet gewoon een langerbestaande trend dat de groep kijkers bij een steeds kleinere groep mega content creators terechtkomt, met productiebudgetten waar kleinere creators moeilijk mee concurreren; veel grotere yt channels zijn hele bedrijven geworden.
De meeste kleine creators zijn gewoon kutkwaliteit.

Ik kijk meerdere geschiedenis/paleontologie/wetenschapskanalen die 50k kijkers per dag hebben, en dat zijn niche onderwerpen. Op TikTok staan er idioten met een bordje zinnen op te zeggen en die hebben zelfs veel kijkers.

Een jankkanaal waar incels zich boos maken over feestmuziek scoort 2k kijkers omdat het gewoon ruk is.
pi_221468353
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 21:52 schreef Lulu888 het volgende:

[..]
Het gebeurt al.
In het begin misschien, maar vervolgens keren ze weer terug.
Automatisering heeft er amper voor gezorgd dat er minder kantoorbanen zijn.
pi_221468501
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 20:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Leuk bedacht, maar waarom start de overheid dan een AI fabriek in Groningen?

Verder onderschrijf je nu onbedoeld mijn eerdere punt, dat achterlopen op AI juist banen spaart, ipv dat al het schilderwerk naar Japan verdwijnt.

Oftewel, het schiet weer alle kanten op.
Nee, dat de idioten bij de EU dat denken maakt het niet waar.
pi_221468516
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 20:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
... omdat het niet in het narratief past.

Helder!
Jij moet echt eens leren om je niet te bemoeien met zaken waar je 0,0 verstand van hebt.
pi_221468520
quote:
16s.gif Op donderdag 30 juli 2026 20:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja.

Kun je nu gewoon eens helder communiceren?
pi_221468561
quote:

[..]

Dat valt reuze mee.

Hoeveel procent van wat je consumeert aan media is nu al door AI gemaakt?
blablablabla
pi_221468676
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 22:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, dat de idioten bij de EU dat denken maakt het niet waar.
Tja, de gebruikelijke zelfhaat...
pi_221468692
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 22:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij moet echt eens leren om je niet te bemoeien met zaken waar je 0,0 verstand van hebt.
Ik heb nog geen een steekhoudend argument gehoord van je.

Dus bespaar me je ad hominem.
  donderdag 30 juli 2026 @ 22:44:00 #72
459912 FlippingCoin
pi_221468786
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 22:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja.

Kun je nu gewoon eens helder communiceren?
Met alle respect, jouw argumentatie berust momenteel op "Mistral _O- " dus vergeef mij dat ik wat moeite ervaar mij aan te passen.

Jij stelt dat ASML een laatste levenslijn is voor Europa wb AI. Je zegt hier specifiek ASML, en niet een miljardenbedrijf, dat dat suggereert naar mijn idee dat je hiervoor kiest omwille van wat zij produceren. Wat ik stel is, dat mijn inziens, het voor ASML nogal een stap is van het maken van machines voor chips, naar het ontwikkelen van LLM's op basis van hun eigen chips uit eigen machines. Getuige zijzelf fors investeren in Mistral, ipv zelf datacentra uit de grond stampen, denken zij dit zelf vermoedelijk ook; derhalve vind ik ASML, los van dat zijn spectaculair zijn in hun eigen vakgebied, helemaal geen logische keuze als levenslijn wb AI voor Europa.
pi_221468836
quote:
16s.gif Op donderdag 30 juli 2026 22:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Met alle respect, jouw argumentatie berust momenteel op "Mistral _O- " dus vergeef mij dat ik wat moeite ervaar mij aan te passen.

Jij stelt dat ASML een laatste levenslijn is voor Europa wb AI. Je zegt hier specifiek ASML, en niet een miljardenbedrijf, dat dat suggereert naar mijn idee dat je hiervoor kiest omwille van wat zij produceren. Wat ik stel is, dat mijn inziens, het voor ASML nogal een stap is van het maken van machines voor chips, naar het ontwikkelen van LLM's op basis van hun eigen chips uit eigen machines. Getuige zijzelf fors investeren in Mistral, ipv zelf datacentra uit de grond stampen, denken zij dit zelf vermoedelijk ook; derhalve vind ik ASML, los van dat zijn spectaculair zijn in hun eigen vakgebied, helemaal geen logische keuze als levenslijn wb AI voor Europa.
De levenslijn zit hem erin dat de machines van ASML nodig zijn om de chips te maken. Niet meer, niet minder.
pi_221468850
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 22:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, de gebruikelijke zelfhaat...
Behalve dan dat het wordt bevestigd hier door iemand die zeer pro EU is.

Maar goed, jij zit weer op je gebruikelijke manier van communiceren, ook wel zuigen genoemd.
pi_221468876
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 22:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Behalve dan dat het wordt bevestigd hier door iemand die zeer pro EU is.
Die jij uiteraard niet noemt.
quote:
Maar goed, jij zit weer op je gebruikelijke manier van communiceren, ook wel zuigen genoemd.
Nee, jij loopt zoals altijd te zuigen.
:W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')