abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 27 februari 2003 @ 11:26:19 #1
27865 Yorout
Are we negotiating?
pi_8747476
Heeft er iemand positieve of negatieve ervaringen met het anticonceptiemiddel Implanon ???

Voor info : http://www.implanon.nl/consument/

Alvast bedankt

A nice warm vibraty feeling all through your guttiwuts!
pi_8747556
quote:
Implanon® is een anticonceptiemethode die drie jaar lang dagelijkse bescherming biedt tegen een ongewenste zwangerschap.
Het betreft een flexibel kunststof staafje dat onder de huid aan de binnenzijde van de bovenarm wordt ingebracht en vanaf de buitenkant met de vingers voelbaar is.
Implanon kan worden voorgeschreven door huisartsen en gynaecologen. Het wordt bij voorkeur ingebracht door een getrainde huisarts of gynaecoloog.

Organon Nederland bv


brrrrrr lijkt mij niets...
Do no Kill Do not rape Do not steal, these are princables that every men of every faith can embrace
  donderdag 27 februari 2003 @ 11:36:18 #3
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_8747658
Als man hoef ik me gelukkig weinig zorgen te maken over ongewenste zwangerschap, maar ik moet er niet aan denken die zooi onder m'n huid te hebben...
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  donderdag 27 februari 2003 @ 11:41:26 #4
43415 SkippyTheKangaroo
I come from a land Down Unda..
pi_8747760
Ik heb als man zijnde ook geen eigen ervaringen met pillen of staafjes, maar als je een beeetje vergeetachtig tiepje bent, die wel eens een pil vergeet, of als je wel eens een pil uitkotst na een avond stappen dan is dit natuurlijk een ideale oplossing, lijkt me. De dosering van de hormonen is volgens mij lager dan bij de pil, omdat het mbv dit staafje heel gelijkmatig toegediend wordt. Als je als vrouw zijnde zeker weet dat je voorlopig toch nog geen kinderen wilt, lijkt me dit IMHO een betere oplossing dan elke dag een pil in nemen.
♥ ♥ 't Is altijd lente in de ogen van de tandarts... ♥ ♥
  donderdag 27 februari 2003 @ 11:47:26 #5
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_8747888
er zijn hieraan nog wel risico's verbonden
het verkeerd inbrengen van het staafje kan tot gevolg hebben dat er te weinig van het werkende stofje wordt opgenomen.
met als gevolg dat het staafje niet of niet voldoende werkt en je nog steeds zwanger kan worden (dit was toch alleen voor vrouwen?)
pi_8748521
Mijn vrouw heeft een jaar lang het implanon staafje gehad, maar heeft het uit pure ellende laten verwijderen.
De eerste 3 maanden waren fantastisch. Ze werd inderdaad totaal niet ongesteld en voelde zich heerlijk. Daarna werd ze steeds vaker en steeds langer ongesteld. Uiteindelijk vloeide ze 3 weken wel en dan een dag of 3 niet. Compleet moedeloos werd ze er van. We kennen nog iemand die het staafje heeft genomen en die had exact hetzelfde probleem. Eerste paar maanden goed, daarna continu vloeien.

Onze tip? Begin er gewoon niet aan... Het is de ellende niet waard.

pi_8748551
Neem mirena, ik heb me georienteerd op t implanon, drama verhalen.... bah
  donderdag 27 februari 2003 @ 12:33:59 #8
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_8748677
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 12:24 schreef tfh het volgende:
Mijn vrouw heeft een jaar lang het implanon staafje gehad, maar heeft het uit pure ellende laten verwijderen.
De eerste 3 maanden waren fantastisch. Ze werd inderdaad totaal niet ongesteld en voelde zich heerlijk. Daarna werd ze steeds vaker en steeds langer ongesteld. Uiteindelijk vloeide ze 3 weken wel en dan een dag of 3 niet. Compleet moedeloos werd ze er van. We kennen nog iemand die het staafje heeft genomen en die had exact hetzelfde probleem. Eerste paar maanden goed, daarna continu vloeien.

Onze tip? Begin er gewoon niet aan... Het is de ellende niet waard.


Lijkt op mijn verhaal.
De eerste zes maanden niets aan de hand en vanaf toen werd mijn menstruatie 'onduidelijker'. Ik had soms inderdaad wel een paar weken dat ik gekleurde afscheiding had.

Uiteindelijk heb ik 'm ruim een jaar gehad.

De verhalen die in de media zijn gekomen over zwangerschappen door verkeerd inbrengen, hadden niets te maken met dat 't staafje niet goed zat en daardoor te weinig hormoon afgaf. Als 't staafje onder de huid zit, KAN ie niet verkeerd zitten.
In de zwangerschapsgevallen bleek het staafje er helemaal niet te zitten! Dit kun je heel snel zelf controleren, na 't inbrengen kun je 'm voelen onder je huis (beetje drukken, ongveer zo groot als een lucifer)

Maar ik ken ook genoeg meiden die 'm zonder problemen gebruiken of gebruikt hebben.
Ieder lichaam zal er toch op z'n eigen manier op reageren

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_8752181
Mijn vriendin heeft al 2,5 jaar Implanon en is er heel tevreden mee. Geen enkel probleem. Gewoon zorgen dat je huisarts weet waar hij mee bezig is en anders een andere arts zoeken.
"The question of whether computers can think is like the question of whether submarines can swim."
Edsger Wybe Dijkstra [1930-2002]
pi_8752604
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 15:14 schreef Safari het volgende:
Mijn vriendin heeft al 2,5 jaar Implanon en is er heel tevreden mee. Geen enkel probleem. Gewoon zorgen dat je huisarts weet waar hij mee bezig is en anders een andere arts zoeken.
In het geval van mijn vrouw had de arts het ding prima geplaatst. Daar zat het probleem helemaal niet. Maar de ene vrouw reageert er prima op en de ander erg slecht. 4 maanden continu vloeien is ook niet erg goed voor je gezondheid (en sexleven...)
pi_12406051
Hallo,

Ik heb twee jaar geleden Implanon laten zetten, niets aan de hand werkte perfect en werd niet meer ongesteld, perfect d8 ik, tot ik van de ene depressie in de andere rolde terwijl ik nog nooit in mijn leven een depressie heb gehad. anderhalve maand geleden kreeg ik last van mijn arm en iedere keer als ik mijn arm (waar IMplanon in is geplaatst) bewoog werd ik zo misselijk als een hond. Toen ik erop drukte zag ik twee stukkies omhoog komen en mijn eerste reactie was tegen mijn vriend:" hij is kapot" ik naar de huisarts en toen hij voelde beaamde hij dat, na een uur en een kwartier fruniken en 4 incessies in mijn arm, haalde hij er 1 deeltje uit 1/3de van de gehele iplanon, ondertussen van mijn arm dik en blauw en kon hij niet verder, werd naar huis gestuurd om vervolgens twee dagen later trug te komen. 's Avonds had ik erg veel pijn en is de dokter geweest een invaller. Viel Flauw van de pijn en de dokter schreef me morfine voor, en dat terwijl ik een hoge pijngrens heb.De volgende dag moesten we naar het ziekenhuis had die dokter gezegt, zo gezegt zo gedaan, maar niet eruit halen he...Na veel bellen en toestanden (ondertussen geen gevoel meer hebben in mijn vingers)werd er responce gegeven van een ziekenhuis ( de meeste zieknhuizen willene r niets mee te maken hebben en halen hem er dan ook niet uit, bang voor een proces. Er is ook nog te weinig bekend over Implanon omdat de meeste mensen die hem al langer als 1.5 jaar in hebben een proefpersoon waren zonder dat ze het wisten, na oonderzoek zijn we er8ter gekomen dat Implanon 8 julie 2001 oficieel pas op de markt was dat ze toen pas en vergunning hadden, terwijl meerdere mensen waaronder ik hem al hadden laten zetten) 2 uur rijden van ons huis, in emmen, die zag de ernst van de situatie in en die wou dat staafje eruit halen. Maar toen ik daar was de volgende ochtend en hij met een echo het staafje zocht, schrok ie van wat ie zag, het staafje zat als een winkelhaak in mijn arm warvan een deel in mijn zenuwbaan gegroeid zat, vandaar die pijn. (dit gebeurd als je Implanon gelangere tijd in heb, hij hecht zich vast in je spier en/of zenuwbaan bij 80% van de vrouwen gebeurd dit) Ik moest naar de OK toe en na 30 minuten daar gelegen te hebben is hij verwijderd, (doormiddel van een spier vertical door te snijden kon hij bij Implanon, en geloof mij, dat doet zeer als de verdoving uitgewerkt is) maar wel een litteken van 6 cm. Daarnaast komt dat ik ook twee miskramen heb gehad tijdens het Implanon gebruik. Dus zo "perfect" is het dus niet.

Dit wou ik ff kwijt, er is nu ook een rechtzaak aan de gang tegen Organon omdat dit niet mogelijk moet zijn.

Groetjes Nathalie

  woensdag 13 augustus 2003 @ 16:50:40 #12
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_12408899
Yepz

Zie ook Oproep aan ALLE vrouwen hier! Ik ben op zoek naar

Tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad met m'n Implanon. Maar ik heb hem/haar ook pas 3,5 maanden.

Wel heb ik bloedingen die langer duren, maar dat ervaar ik niet als probleem.

Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_12687213
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 14:58 schreef sweet_dreams het volgende:
Hallo,

Ik heb twee jaar geleden Implanon laten zetten, niets aan de hand werkte perfect en werd niet meer ongesteld, perfect d8 ik, tot ik van de ene depressie in de andere rolde terwijl ik nog nooit in mijn leven een depressie heb gehad. anderhalve maand geleden kreeg ik last van mijn arm en iedere keer als ik mijn arm (waar IMplanon in is geplaatst) bewoog werd ik zo misselijk als een hond. Toen ik erop drukte zag ik twee stukkies omhoog komen en mijn eerste reactie was tegen mijn vriend:" hij is kapot" ik naar de huisarts en toen hij voelde beaamde hij dat, na een uur en een kwartier fruniken en 4 incessies in mijn arm, haalde hij er 1 deeltje uit 1/3de van de gehele iplanon, ondertussen van mijn arm dik en blauw en kon hij niet verder, werd naar huis gestuurd om vervolgens twee dagen later trug te komen. 's Avonds had ik erg veel pijn en is de dokter geweest een invaller. Viel Flauw van de pijn en de dokter schreef me morfine voor, en dat terwijl ik een hoge pijngrens heb.De volgende dag moesten we naar het ziekenhuis had die dokter gezegt, zo gezegt zo gedaan, maar niet eruit halen he...Na veel bellen en toestanden (ondertussen geen gevoel meer hebben in mijn vingers)werd er responce gegeven van een ziekenhuis ( de meeste zieknhuizen willene r niets mee te maken hebben en halen hem er dan ook niet uit, bang voor een proces. Er is ook nog te weinig bekend over Implanon omdat de meeste mensen die hem al langer als 1.5 jaar in hebben een proefpersoon waren zonder dat ze het wisten, na oonderzoek zijn we er8ter gekomen dat Implanon 8 julie 2001 oficieel pas op de markt was dat ze toen pas en vergunning hadden, terwijl meerdere mensen waaronder ik hem al hadden laten zetten) 2 uur rijden van ons huis, in emmen, die zag de ernst van de situatie in en die wou dat staafje eruit halen. Maar toen ik daar was de volgende ochtend en hij met een echo het staafje zocht, schrok ie van wat ie zag, het staafje zat als een winkelhaak in mijn arm warvan een deel in mijn zenuwbaan gegroeid zat, vandaar die pijn. (dit gebeurd als je Implanon gelangere tijd in heb, hij hecht zich vast in je spier en/of zenuwbaan bij 80% van de vrouwen gebeurd dit) Ik moest naar de OK toe en na 30 minuten daar gelegen te hebben is hij verwijderd, (doormiddel van een spier vertical door te snijden kon hij bij Implanon, en geloof mij, dat doet zeer als de verdoving uitgewerkt is) maar wel een litteken van 6 cm. Daarnaast komt dat ik ook twee miskramen heb gehad tijdens het Implanon gebruik. Dus zo "perfect" is het dus niet.

Dit wou ik ff kwijt, er is nu ook een rechtzaak aan de gang tegen Organon omdat dit niet mogelijk moet zijn.

Groetjes Nathalie


Ik was er inderdaad ook wel benieuwd naar wat de ervaringen zijn. Zo te horen niet echt goed. Ik was inderdaad het meest bang voor het feit dat het staafje zou breken: krijg je dan niet ineens een hele stoot van die hormomen door je lijf?

Ik denk dat ik bij deze toch wel overtuigd ben het niet te doen. ik vergeet de pil ook eigenlijk nooit. Ik vind die hoge dosis alleen niet zo prettig: heb ook het idee dat ik mij er anders door voel (iets emotielozer).... maar weet het niet zeker omdat ik al heel lang de pil gebruik.

pi_12687861
Hmmz dat kan ik dus ook van mijn lijstje afschrappen als mogelijke vervanger van de pil..... Ik vergeet mijn pil dus wel altijd en ik zou wel weer es vaker zin in seks willen hebben.
;)
pi_12689772
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 22:07 schreef Ms_Furious het volgende:
Hmmz dat kan ik dus ook van mijn lijstje afschrappen als mogelijke vervanger van de pil..... Ik vergeet mijn pil dus wel altijd en ik zou wel weer es vaker zin in seks willen hebben.
Ik zoek ook een alternatief voor de pil, na deze verhalen hoef ik geen implantaat meer
Misschien toch maar de prikpil...
pi_12689867
ik heb ehoord dat er toch een aantal zwangerschappen zijn uitvoortgekomen , dat het staafje niet op de juiste manier was ingebracht door de arts en zelf kun je dat natuurlijk niet controleren .
misschien wel iets om te doen 1 dag voor de pil uit het pakket verdwijnt
pi_12695520
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 23:13 schreef obicham_te het volgende:
ik heb ehoord dat er toch een aantal zwangerschappen zijn uitvoortgekomen , dat het staafje niet op de juiste manier was ingebracht door de arts en zelf kun je dat natuurlijk niet controleren .
misschien wel iets om te doen 1 dag voor de pil uit het pakket verdwijnt
Ik dacht dat een implantaat niet in het pakket zat?
  maandag 25 augustus 2003 @ 12:44:49 #18
51793 Julynell
Het zonnetje in huis!
pi_12698732
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 09:49 schreef _Draven_ het volgende:

[..]

Ik dacht dat een implantaat niet in het pakket zat?


Jawel, wordt 100% vergoed. (nog wel tenminste )

Helaas lees ik hier vooral negatieve verhalen.
Dan zet ik er nog even een positief verhaal bij.

Ik heb ondertussen ruim anderhalf jaar een implanon in mijn rechterarm.
Afgezien van een paar heftige doorbraakbloedingen (veroorzaakt door stress) eind vorig jaar, ben ik niet meer ongesteld geweest.

Ik heb nergens last van. Mijn stemmingswisselingen zijn een stuk minder dan toen ik nog aan de pil was. En, wat voor mij de rede is geweest van het nemen van dat ding, ik heb nog nauwelijk migraine aanvallen

Doordat mijn hormoonspiegel door die implanon heel stabiel is (in tegenstelling tot de pil) blijven migraine aanvallen uit.

Ik ben dus erg blij met mijn implanon. Ik controleer wel elke maand een keer of ik hem nog voel zitten en of ik geen rare dingen eraan voel. En dat is tot nu toe niet het geval.

Dus, conclusie van dit topic, iedereen reageert op een andere manier erop.

Als je de implanon eng vind vanwege de verhalen van ingegroeide, gebroken staafjes, kun je misschien het mirena spiraaltje overwegen, deze bevat hetzelfde hormoon als de implanon.

Ik heb niet voor het spiraaltje gekozen omdat me verteld werd dat dat met de sex nogal eens gevoelig kon zijn (als de man redelijk groot geschapen is dan )

Carpe Diem, Memento Mori
pi_12730686
Ook ik gebruik Implanon, en wel sinds nov.2001.
Zonder enige problemen, nou ja... het wegvallen van mijn menstruatie was een erg prettige bijkomstigheid!
Geen pijn, geen stemmingswisselingen en zwangerschap etc.etc.

Zeer tevreden dus

Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_12732705
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 12:44 schreef Julynell het volgende:

[..]

Jawel, wordt 100% vergoed. (nog wel tenminste )


Ik ben dus erg blij met mijn implanon. Ik controleer wel elke maand een keer of ik hem nog voel zitten en of ik geen rare dingen eraan voel. En dat is tot nu toe niet het geval.

Dus, conclusie van dit topic, iedereen reageert op een andere manier erop.

Als je de implanon eng vind vanwege de verhalen van ingegroeide, gebroken staafjes, kun je misschien het mirena spiraaltje overwegen, deze bevat hetzelfde hormoon als de implanon.

Ik heb niet voor het spiraaltje gekozen omdat me verteld werd dat dat met de sex nogal eens gevoelig kon zijn (als de man redelijk groot geschapen is dan )


Hmz wel fijn dat t nog vergoed wordt, als je hem dus nu neemt ben je voor een lange tijd van e kosten af

Maar ik denk dat ik de hele tijd eraan ga voelen... dus ik denk niet dat ik er een neem.
Mij gaat het er vooral om dat ik niet meer ongesteld wordt en tegen buikpijn. En zon spiraaltje... nah kweet niet.

pi_12738929
hmm ik zit dus ook over t zelfde te dubben, ik ben maar gekapt met de pil, veel te veel last van de bijwerkingen (geen zin in seks, depressieve klachten etc.)
Misschien kan ik t beste gewoon Implanon proberen en in een spier laten zetten door een huisarts die het al vaker heeft gedaan (minder risico dat t niet goed zit) en afwachten of ik last krijg van die hevige bloedingen of niet.
Over t spiraaltje las ik dat je menstruatie kan uitvallen, maar ook juist heviger kan worden, en dat is wel het laatste waar ik op zit te wachten.

Alleen een condoom vind ik ook geen relaxt idee...

nope
pi_12742175
ik ben een jongen maar mijn ex was er ook aan te denken om implanon te gebruiken.. maar het blijkt niet zo effectief te zijn als de pil, daarbij werkt het injectie systeem soms ook niet al te best

Scarfication

pi_14077006
Is het altijd zo dat je niet meer ongesteld word? En is dat de bedoeling? Ik zit namelijk te denken om zo'n ding te nemen, het lijkt me wel ideaal om niet meer ongesteld te worden.
pi_14077097
Ik gebruik zelf nu de nuvaring dat is 1x in de drie weken een ring vervangen en verder niet meer aan je anticonceptie denken.

Mijn huisarts heeft mij afgeraden om implanon te gebruiken omdat er nogal veel bijwerkingen optreden. het zou nog wel enkele jaren duren voor het implanon volmaakt zal zijn.

De Nuvaring is een heel goed alternatief voor de pil zie ook www.nuvaring.nl

  vrijdag 24 oktober 2003 @ 10:44:07 #25
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_14099627
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:57 schreef _Draven_ het volgende:

[..]

Hmz wel fijn dat t nog vergoed wordt, als je hem dus nu neemt ben je voor een lange tijd van e kosten af

Maar ik denk dat ik de hele tijd eraan ga voelen... dus ik denk niet dat ik er een neem.
Mij gaat het er vooral om dat ik niet meer ongesteld wordt en tegen buikpijn. En zon spiraaltje... nah kweet niet.


Als dat de reden is om er geen te nemen. Dat idee had ik ook. In het begin voelde ik ook de hele tijd. Mede doordat ik een week of 2 jeuk heb gehad, ter hoogte van waar m'n staafje zit.

Maar die behoefte om iedere keer te voelen, neemt vanzelf af. Het is precies hetzelfde als je bijvoorbeeld een nieuwe ring draagt. De eerste tijd zit je constant aan dat ding te friemelen en voel je hem al zitten. Na verloop van tijd hoort hij er gewoon bij en voel je mis je hem als je hem niet om hebt [wat bij Implanon niet zal gebeuren als het goed is].

Je moet hem wel in de gaten houden... ééns per maand effe voelen of je geen "vreemde" dingen voelt.

quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 12:51 schreef Toeps het volgende:
Is het altijd zo dat je niet meer ongesteld word? En is dat de bedoeling? Ik zit namelijk te denken om zo'n ding te nemen, het lijkt me wel ideaal om niet meer ongesteld te worden.
Het is niet altijd zo dat je niet meer ongesteld wordt. Ik heb hem nu een half jaar en ben de eerste 3 maanden gewoon ongesteld geworden. Nu ben ik het ongeveer om de 2 maanden, maar met veel minder bloedverlies. Persoonlijk ben ik daar wel blij mee.

Het kan dus zijn dat je bloedingen achterwege blijven... het kan zijn dat je iedere maand toch ongesteld wordt. Die kans is ongeveer fifty-fifty.

Mijn geneacoloog waarschuwde me destijds voor de kans op tussentijdse bloedingen en dat ze langer kunnen duren als gebruikelijk is. Dat was volgens haar het enige nadeel van Implanon en zou een overweging kunnen zijn hem niet te nemen.

Ik had daar geen bezwaar tegen en sinds eind april zit er ééntje in m'n linkerarm.

Ik heb gekozen voor Implanon, omdat ik toenertijd [en nog steeds] herstellende was van de ziekte van Pfeiffer. Daardoor bestaat de kans dat de pil niet aanslaat en je alsnog het risico loopt zwanger te worden.

Daarnaast wilde ik niet iedere dag pillen slikken. Ik weet van mezelf dat ik daar de discipline niet voor hem om ze op een vast tijdstip in te nemen. En wanneer je aan de diarree bent of hebt overgegeven, dan is het weer iedere keer spannend of de pil weer werkt. Daar bedankte ik ook voor.

Ik ben in ieder geval tevreden over m'n staafje. Ik heb zeker niet minder zin in sex en bovendien is m'n migraine minder geworden, doordat het hormoongehalte constant blijft.

Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 12:48:18 #26
61288 Duna
Still Going Strong
pi_14103286
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 11:26 schreef Yorout het volgende:
Heeft er iemand positieve of negatieve ervaringen met het anticonceptiemiddel Implanon ???

Voor info : http://www.implanon.nl/consument/

Alvast bedankt


Ik wilde ook Implanon en had dr zelfs al een afspraak voor in het ziekenhuis om hem dr in te laten zetten!
Maar ik heb er erg veel over gelezen en gehoord en mijn huisarts is een klein beetje een tegenstander van Implanon omdat het erg vaak mis gaat (staafje groeit vast en dat soort ellende) Dus ik heb de afspraak afgezegd. Ik slik nu gewoon nog steeds de pil.
Mijn mening is dan ook dat je er eerst erg veel over moet lezen en weten voordat je een goed oordeel kan maken of je het geschikt vindt.
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
pi_14128171
In het ziekenhuis waar ik werk is er nog maar 1 van de 6 gynaecologen die Implanon plaatst en tevreden is over de resultaten.
Er zouden nogal vaak ongewenste zwangerschappen uit voortkomen
The more you ignore me, the closer I get. You're wasting your time... (Morrissey)
pi_14146661
Mijn vriendin heeft dit een jaar gebruikt, toen weer weg laten halen.
-lange tijden niet ongesteld zijn, vervolgens maanden achter elkaar.
-veel aangekomen
-naar litteken na het buisje te hebben laten verwijderen.
Van haar hoeft het niet meer,...
pi_14200545
Haalo!
Ik heb een vraagje, heeft niks met de implanon te maken, maar dit topic loopt wel redelijk, en ik wil graag snel antwoord...

Kheb zo hier en daar gehoord en gelezen dat je van de pil best wel eens een beetje in een dipje kunt raken.
Nou heb ik het laatste jaar het gevoel dat dat met mij ook zo is. Ik kan geen verdere oorzaak bedenken, dus wijt ik het aan de pil.
Hebben andere dames hier ervaring mee, en wat is hun oplossing?

Ik hoop heel erg graag dat iemand me hiermee helpen kan!!

just be who you want to be
pi_20720332
In de oude topics zijn er niet zoveel positieve verhalen over Implanon. (laatste reactie oktober 2003) Zijn die er inmiddels wel? Of nog steeds zoveel negatieve ervaringen? Ik ben namelijk wel geïnteresseerd in implanon, maar het klinkt allemaal een beetje eng.
  maandag 19 juli 2004 @ 15:54:12 #31
51793 Julynell
Het zonnetje in huis!
pi_20723199
quote:
Op maandag 19 juli 2004 13:29 schreef judes het volgende:
In de oude topics zijn er niet zoveel positieve verhalen over Implanon. (laatste reactie oktober 2003) Zijn die er inmiddels wel? Of nog steeds zoveel negatieve ervaringen? Ik ben namelijk wel geïnteresseerd in implanon, maar het klinkt allemaal een beetje eng.
Hoi judes,
Helaas moet ik mijn positieve verhaal van hierboven weer tegenspreken
Ik heb vorig jaar november het staafje laten verwijderen omdat ik al maanden achter elkaar ongesteld was. En dat trok ik (en mijn lichaam) niet meer. Dus heb ik hem laten verwijderen.
Ik heb toen meteen een mirena spiraaltje laten zetten en dat bevalt tot nu toe heel goed
Af en toe heb ik nog lichte buikpijn en een heel klein beetje (echt maar een heel klein beetje, zo weinig dat het lichtrose is ipv rood) bloedverlies. Voor de rest word ik niet meer ongesteld, heb ik veel minder last van stemmingswisselingen en mijn libido is ook een stuk beter

Aan het verwijderen van de implanon heb ik een lelijk litteken overgehouden en het verwijderen was pijnlijk doordat het omkapseld was met bindweefsel. Nee, voor mijn geen implanon meer.
Dus helaas kan ik je geen positief verhaal vertellen. Ook vriendinnen van me die het staafje hadden (op mijn aanraden nota bene , want bij mij ging het de eerste 1,5 jaar wel goed) hebben het laten verwijderen omdat ze alleen maar ongesteld bleven na verloop van tijd.
Carpe Diem, Memento Mori
pi_24778816
ik heb wel goede ervaringen maar nu de volgende vraag: hij zit bijna 3 jaar en moet er dus uit, wat dan te doen?? voor zwanger worden is het iets te vroeg, nog een keer het staafje, is dat aan te raden? de pil liever ook niet en spiraaltje, ik ben nog nooit zwanger geweest dus dat lijkt me ook niet zo'n succes... pfff
pi_24793951
Bij mij zit hij er net een paar dagen in.. maar nu word ik wel een beetje bang van al die verhalen brrrr had ik het nou maar niet gedaan
pi_24797720
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 10:36 schreef Ooh het volgende:
Bij mij zit hij er net een paar dagen in.. maar nu word ik wel een beetje bang van al die verhalen brrrr had ik het nou maar niet gedaan
Ik heb wel goede ervaringen dus niets brrr, komt goed! Enige waar ik mee zit is dat ie er binnenkort uit moet en dat is A PIJNLIJK ben ik bang en B wat nu?!
  vrijdag 28 januari 2005 @ 16:36:16 #35
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_24800374
Ik zou zo'n staafje, na dit gelezen hebbende, echt nooit nemen
*rilt
pi_24807294
Ik ben blij dat ik uiteindelijk toch voor de Nuvaring gekozen heb nu ik al die enge verhalen zo lees.. brrr
I can resist anything but temptation
pi_24840669
Mijn vrouw neemt na haar ervaringen met het staafje deze ook niet meer. Eerst paar maanden perfect, maar daarna continu bloedingen.
Hij is er nu al een aardige tijd uit, maar het litteken op haar arm herinnert haar er nog steeds aan...

En dan hebben ze op hun site (http://www.implanon.nl) ook nog de optie op contact met ze op te nemen en een mailtje te sturen...
Na 2 jaar nog geen antwoord....
pi_24841117
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 11:47 schreef Asyniur het volgende:
er zijn hieraan nog wel risico's verbonden
het verkeerd inbrengen van het staafje kan tot gevolg hebben dat er te weinig van het werkende stofje wordt opgenomen.
met als gevolg dat het staafje niet of niet voldoende werkt en je nog steeds zwanger kan worden (dit was toch alleen voor vrouwen?)
Nee, ook mannen waarbij het staafje niet goed is ingebracht kunnen zwanger worden.
Power perceived is power achieved.
pi_25863295
ik ben al een tijdje op zoek naar een alternatief voor de pil (diane 35)
hopelijk vind ik iets tegen die PMS probleempjes.. elke maand is het weer anders
veel stemmingswisselingen, hoofdpijn, rugpijn, buikpijn en vaak houd dat allemaal een dag of 10 aan..

heb de nuvaring geprobeert, qua bijwerking was t vergelijkbaar met de pil, maar de ring bleef gewoon niet goed zitten. Heel irritant, na 3 ringen toch de moed opgegeven.

Maargoed, zit nu te denken aan implanon of evra-pleister, of toch maar een andere pil proberen?
implanon klinkt goed in theorie, hoewel ik weinog positieve praktijk verhalen tegenkom
pi_25863360
Ja, ik heb het implanon
Voices tell me I'm the shit.
pi_25863449
oja, ik ben ook wel benieuwd naar t inbrengen en er weer uithalen van dat ding?
is dat pijnlijk, of niet?
kan de implanon zelf ook irritaties veroorzaken? ( je moet m kunnen voelen toch?)
pi_25863634
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 19:52 schreef plasticvlinder het volgende:
oja, ik ben ook wel benieuwd naar t inbrengen en er weer uithalen van dat ding?
is dat pijnlijk, of niet?
kan de implanon zelf ook irritaties veroorzaken? ( je moet m kunnen voelen toch?)
Het word verdoofd je voelt de naalt voor het verdoven voor de rest niets
Hij is er nog niet uit dus tja
MAar ik zo uwel de andere kant op kijken als ze hem erindoen anders val je flauw ofzo .
Het doet absoluut geen pijn en die horror verhalen van zwangerschappen zijn door het "niet inbrengen maar wel denken dat het er is" dus laat het door een speciaalist doen
Je kan hem idd voelen het doet geen pijn of het voelt niet gek om hem te voelen.
wil je meer weten?
Voices tell me I'm the shit.
pi_25865076
ja hoe bevalt het? hoelang gebruik je het al?
ik lees dat in de eerste maanden het vaak goed gaat, maar dat na een ong. half jaartje het gedoe begint met onregelmatige menstruatie enzo?
en hoe zit het met bijwerkingen? worden die meer/ minder/ anders dan voorheen?
pi_25878481
Bij mijn vrouw was het de eerste paar maanden geweldig. Geen enkele bloeding, zachtere borsten, geen rugpijn als de maandelijkse periode er aan kwam, etc..
Daarna begon ze te vloeien en er kwam geen eind meer aan. Op d'n duur 3 weken vloeien, 1 week niets en dan begon het weer.
Nadat dit enkele maanden zo door was gegaan op advies van de dokter weer laten verwijderen.

Het plaatsen was niet echt spannend. Eerst een verdoving (klein prikje) en van het plaatsen voelde je niets volgens mijn vrouw.
Het verwijderen daarentegen...
Er had zich nogal wat bindweefsel gehecht om het ding. Het was daarom niet lekker te verwijderen. Op de plek waar hij gezeten heeft zit nu een lelijk litteken van 1 a 2 cm.
Je kan hem idd voelen zitten, maar dat went zo volgens mijn vrouw. Is wel raar als je hem aan de ene kant aan raakt en de andere kant wipt omhoog. Maar je hebt er geen last van.

In onze vriendenkring zijn er in totaal 4 mensen geweest die hem hebben laten plaatsen. 3 hebben hem weer laten verwijderen na min of meer dezelfde klachten als hierboven.
De andere heeft net de 2e laten plaatsen, zo tevreden is ze ermee.

Kortom: Het lijkt of uitstekend te gaan, of flink klote. Geen tussenweg. Maar gezien de hoeveelheid mensen die ik hoor klagen....
  maandag 11 april 2005 @ 12:00:16 #45
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26143951
Vandaag in het nieuws:
quote:
AMSTERDAM - Tien vrouwen eisen maandag voor de rechter in Den Bosch dat de opvoeding van hun kinderen volledig wordt vergoed. Dat meldt het AD. Ze raakten ondanks een nieuwe vorm van anticonceptie toch zwanger.

Het gaat om het middel Implanon. Bij de vrouw wordt onder de huid een staafje ingebracht. Dat scheidt een stof af die moet voorkomen dat de vrouw zwanger raakt.


De vrouwen dagen geneesmiddelenfabrikant Organon voor de rechter en de huisartsen die Implanon voorschreven. De rechter moet uitmaken wie de vergoeding moet betalen: Organon, de huisartsen of samen, zegt de advocaat van de vrouwen, M. de Witte.

In totaal stappen vijftien vrouwen naar de rechter. Tien van hen kregen een baby, vier hadden een abortus en een kreeg een miskraam. Alle vrouwen eisen smartengeld. De tien vrouwen die moeder werden, eisen daarnaast volledige vergoeding van de opvoeding.
pi_26146636
Okay,

Ik kan jullie er alles over vertellen: Implanon heeft toffe en niet-toffe kanten. Tof: Eenmalig ingreepje (subcutane implantatie van het depot), voorlopig geen omkijken meer naar anticonceptie (i.t.t. prikpil, die is 1x/2maanden), vergelijkbare anticonceptieve bescherming als pil (mits goed gebruikt) en spiraal, niet tevreden: eruit halen=meteen af van evt. bijwerkingen (in tegenstelling tot de prikpil, waar je soms nog een jaartje na stoppen bezig bent met de evt. vervelende menstruatiestoornissen). Niet tof: Menstruatiestoornissen treden vaak op (onregelmatig bloedverlies of juist helemaal geen menstruatie), bescherming tegen bevruchting is afhankelijk van de juiste inbrengtechniek (zit ie niet goed in de huid: geen werking; dokter moet controleren achteraf), geen bescherming tegen SOA (doen alleen condy's) en evt. de prijs (wel goedkoper dan prikpil, tenzij je 'm meteen eruit laat halen vanwege ontevredenheid (Koperspiraal en pil zijn goedkoper). Eruit halen gaat met kleine ingreep: snijden onder verdoving= klein litteken.

Mazzl.
Gesehen ist Gefressen
pi_26146716
He Judes,

Wat is er met je kat gebeurd?
Gesehen ist Gefressen
pi_26182694
quote:
Op maandag 11 april 2005 12:00 schreef Aventura het volgende:
Vandaag in het nieuws:
[..]
Abortus vergoeden lijkt me redelijk, maar de opvoeding vergoed willen zien slaat werkelijk nergens op.
Power perceived is power achieved.
pi_26216292
Waarom slaat dat nergens op? Ze wilden geen kind, en door een fout van de dokter of Organon hebben ze die nu toch. Een kind onderhouden kost nogal wat! Het gaat hier om minimaal een jaar of 18 aan kleding, eten, schoolkosten etc.
Stel jij bestelt bij een garage een nieuw onderdeel voor je auto, een ruitenwisser ofzo, en door een fout van de verkoper staat er de volgende dag een nieuwe auto op je stoep. Je mag hem niet terugbrengen, je moet hem houden, de aankoopprijs moet je in termijnen gaan terugbetalen en de kosten van de verzekering, benzine en onderhoud zjin ook voor jouw rekening. Dan ga je toch ook tegensputteren? Beetje een maf voorbeeld, maar zo'n soort situatie is het gewoon.
Natuurlijk kan Organon niet garanderen dat het product 100% veilig is, maar dat het zo vaak fout gaat is natuurlijk onacceptabel. Ik geloof dat er in Amerika ook al soortgelijke rechtzaken zijn geweest. En als het blijkt dat het een fout van de dokter is geweest vind ik het helemaal terecht als die (een gedeelte van) de opvoeding moet betalen, als je niet weet hoe je zo'n ding in moet brengen moet je de patiënt gewoon doorverwijzen naar een specialist!
pi_26216337
Alex-x, mijn kat is gewoon blij! Ze heeft een heel lief baasje. Maar wat is er met jouw hond gebeurd? Ziet er ook wel een beetje raar uit voor een hond.
pi_26225994
Wat dacht je van een abortus? Als je dat niet wilt, dan moet je niet zo zeuren vind ik.
Power perceived is power achieved.
pi_26231998
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 23:09 schreef _Draven_ het volgende:

[..]

Ik zoek ook een alternatief voor de pil, na deze verhalen hoef ik geen implantaat meer
Misschien toch maar de prikpil...
Met de prikpil moet je oppassen hoor. Veel hormonen in een keer, van zeer onregelmatige menstruatie tot maanden niet ongesteld worden.
Als je een alternatief zoekt voor de pil zou ik nog veel eerder aan de nuvaring gaan. Dat is een ring die hormonen afgeeft in je vagina. Je hoeft hem maar 1 keer per maand in te brengen en 1 keer in de maand weer te verwijderen. Daarna stopweek, en dan dus weer inbrengen. Geeft veel minder hormonen af en je hoeft er eigenlijk nooit aan te denken.
Is wel ietsje minder betrouwbaar doordat sommige vrouwen de ring kunnen verliezen, maar dat is ook een kwestie van regelmatig controleren.
Meer info op www.nuvaring.nl
Ik had er iig wel goede ervaringen mee. Zit nu aan een gewoon spiraaltje. Bevalt mij tot nu toe het beste. Ik zou nooit zo'n staafje in mijn arm willen hebben. Door de hormonen, maar ook gewoon omdat je er zoveel verschillende, vaak niet positieve, verhalen over hoort.
quote:
Over t spiraaltje las ik dat je menstruatie kan uitvallen, maar ook juist heviger kan worden, en dat is wel het laatste waar ik op zit te wachten.
Het koperspiraaltje maakt de menstruatie veel heviger. Ik hem 'm nu bijna 2 maanden en ik ben niet erg blij met al dat bloedverlies en krampen. Tegen die laatste zijn goede middeltjes te krijgen, dus ik kan wel leven met zo'n lange en heftige menstruatie.
Ik ben zelf ooit begonnen met de pil. Beviel goed, maar ik vergat hem nogal eens en dat bezorgde me veel stress. Vorig jaar ben ik aan de nuvaring gegaan, maar door de hormonen ben ik in een flinke depressie terecht gekomen en gelukkig ben ik er nou weer voor het grootste gedeelte bovenop. Zonder hormonen gaat 't echt veel beter. Het was wel ideaal dat ik maar licht ongesteld was, dus nou is 't even wennen.
Het spiraaltje bevalt me best wel goed. Moet dinsdag terug voor controle. Inbrengen doet een beetje pijn, maar dan heb je ook wel wat. Geen hormonen in je lijf, dus geen bijwerkingen en een natuurlijke menstruatie. Nadeel is dat die heel erg is, maar ja...Je hoeft er niet aan te denken, alleen regelmatig even checken of 't nog goed zit.
Is niet aan te raden als je al heftig menstrueert trouwens. Als je dan een spiraaltje wilt kun je beter een hormoonspiraal nemen, die is helemaal handig. Lichtere menstruatie, en geen pilletjes, staafjes of ringen te bekennen.
Ik wil zelf alleen voorlopig effe niet aan die hormonen, dus vandaar dat ik een koperspiraaltje draag. Best ideaal en beter dan die implanon hoor!

[ Bericht 36% gewijzigd door Pixie op 14-04-2005 21:10:23 ]
pi_26370165
quote:
Op donderdag 14 april 2005 17:13 schreef Modwire het volgende:
Wat dacht je van een abortus? Als je dat niet wilt, dan moet je niet zo zeuren vind ik.
Over wat ik van een abortus denk kunnen we een hele nieuwe topic beginnen. Maar het komt erop neer dat het voor veel vrouwen een principe kwestie is. Voor hen is abortus gewoon brute moord. Dus je kunt echt niet zomaar zeggen 'dan hadden ze maar een abortus moeten laten plegen'. Ik zou echt niet zomaar een abortus laten doen, alleen als er echt iets mis was met het kind, of als mijn eigen leven door de zwangerschap in gevaar was oid. Er zitten ook zoveel risico's aan verbonden, bijvoorbeeld dat je daarna nooit meer kinderen kunt krijgen, of dat je depressief word.
pi_26370312
Nuvaring gebruik ik nu, hij valt er echt niet zomaar uit! Ik heb ook een mirena spiraal gehad, dat was bij mij niet bepaald een succes.
Maarja, de rare verhalen over Implanon blijven binnenstromen... ik denk dat ik dat voorlopig niet aandurf! Ben wel benieuwd of de dames die Organon aanklagen een vergoeding zullen krijgen!
pi_26377448
Als dat jouw principes zijn is dat prima, maar dan moet je niet iemand anders proberen op te schepen met de negatieve gevolgen daarvan(van je principes, dus).
Power perceived is power achieved.
pi_26396354
( aangezien mijn reactie net in mijn compeutertje bleef steken, probeer ik het nog eens. excuses als ik nu per ongeluk dubbelpost.. ) Ik heb mycrogynon 30 geprobeerd en het beviel me niets die hormoonboost..Ik was van plan iets nieuws te proberen, maar heb het er maar bij gelaten. Condooms doen het voor mij ook prima. En misschien stuiten we ooit nog eens op een leuke verrassing
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_26564508
quote:
Op woensdag 20 april 2005 15:57 schreef Modwire het volgende:
Als dat jouw principes zijn is dat prima, maar dan moet je niet iemand anders proberen op te schepen met de negatieve gevolgen daarvan(van je principes, dus).
Dan kun je net zo goed zeggen - als jouw product foutief is of je plaatst het verkeerd, moet je niet proberen iemand anders op te schepen met de negatieve gevolgen daarvan.
pi_26571261
Inderdaad, en die negatieve gevolgen bestaan dan uit een abortus, als je dat niet wilt is dat prima, maar dat is niet de schuld van het verkeerd plaatsen van zo'n Implanon.
Power perceived is power achieved.
pi_26571638
quote:
Op donderdag 28 april 2005 15:12 schreef Modwire het volgende:
Inderdaad, en die negatieve gevolgen bestaan dan uit een abortus, als je dat niet wilt is dat prima, maar dat is niet de schuld van het verkeerd plaatsen van zo'n Implanon.
Dit is wel een beetje de wereld op z'n kop. De normale gang van zaken in de natuur is dat als je zwanger bent dat er dan een kind komt. Een zwangerschap voortijdig beëindigen is in principe onnatuurlijk en daarom vind ik het nogal raar om dat als de norm te zien en iemand met de gevolgen van een ongewenste zwangerschap op te laten zadelen onder het mom van, moet je maar een abortus willen. Het plegen van abortus is niet zomaar iets, afgezien van het principe dat je het als het beëindigen van een nieuw leven kunt beschouwen (m.a.w. dat je het ziet als moord) zijn er nog een heleboel andere - en zeker voor een vrouw heel legitieme - redenen om nooit een abortus te willen.
pi_26574093
De 'normale' gang van zaken in de natuur is op mensen natuurlijk allang niet meer van toepassing. Als je zo'n fan bent van de normale gang van zaken in de natuur, waarom begin je dan uberhaupt met voorbehoedsmiddelen?


Als jij kunt kiezen voor een abortus, dan hebben zij gedaan wat jij in de eerste plaats verwacht. Namelijk, jij kunt neuken zonder kinderen te krijgen. Wil jij het kind dan toch behouden, ja sorry, maar dan vind ik dat toch echt je eigen verantwoordelijkheid.
Power perceived is power achieved.
pi_26576785
Nou, ik dus niet, dan verschillen we daarin nogal van mening.
pi_26665634
Ik denk niet dat er hier veel de mening van Modwire delen.
pi_26682940
Ik denk van wel, bovendien maakt dat me niet echt uit.

(Edit: over het woordje "hier" heengelezen, hier misschien niet, inderdaad)
Power perceived is power achieved.
pi_26683082
Ik heb niet alles doorgelezen, dus weet niet of het al naar voren is gekomen
Onze huisarts is geen voorstander van Implanon, met als belangrijkste reden, het verwijderen ervan.
Na al die jaren moet dat waarschijnlijk behoorlijk ingecapseld zitten.

Mvg P
  dinsdag 3 mei 2005 @ 01:49:22 #65
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_26685029
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 11:47 schreef Asyniur het volgende:
er zijn hieraan nog wel risico's verbonden
het verkeerd inbrengen van het staafje kan tot gevolg hebben dat er te weinig van het werkende stofje wordt opgenomen.
met als gevolg dat het staafje niet of niet voldoende werkt en je nog steeds zwanger kan worden (dit was toch alleen voor vrouwen?)
Ik meen mij wat te herinneren van een rechtszaak waarbij een aantal vrouwen de fabrikant en/of de arts aangeklaagd hadden vanwege een zwangerschap (met een geboorte als gevolg ) terwijl zij implanon hadden gebruikt.

edit: op pagina 1 staat het berichtje wat in het AD staat hierover
Neerkomen wel!
pi_28834364
Ik wil wel heel kort mijn verhaal vertellen. Gebruik vanaf mijn 16e de diane 35, ben nu 22 en wilde graag een alternatief, omdat ik van mening ben dat iedere avond een hormonenshot niet goed voor je kan zijn. (Ik ben ooit begonnen aan de diane 35, omdat ik erg last van acne had en een erg onregelmatige cyclus had, tussendoor ook nog de yasmin geprobeerd, maar vond ik niet echt een succes)
Gynaecoloog adviseerde mij Mirena... was ideaal volgens haar, niet meer ongesteld, geen hormonenshot etc etc. (Implanon was volgens haar niks --> onbetrouwbaar) Ding in huis gehaald, maar ik zag zo op tegen het plaatsen dat ik met een andere gyn. over het staafje heb gesproken. Zij was hartstikke enthousiast over het staafje en vond Mirena niks, omdat ik vaak last had van buikpijnen en krampen. Vorig jaar augustus implanon laten zetten. Verdoving viel mee, ingreep was zo gebeurt. De volgende dag een stijve arm, maar dat was geen ramp. Ik zou de eerste week ongesteld worden en daarna zouden de bloedingen verminderen.(volgens gyn) De bloedingen verdwenen niet. Ik heb tot vanochtend met het staafje in mijn arm gelopen... in totaal misschien maar 2 weken NIET ongesteld geweest. Tussendoor nog een extra pil gebruikt om de werking van het staafje te versterken, werkte dus ook niet. Vanochtend is het ding eruit gehaald. Toen ik mijn klachten vertelde (dat ik een jaar lang bloedingen heb gehad) zei ze dat dit heel veel voor kwam Het eruit halen viel ook altijd tegen
Met volle moed toch maar in de stoel gaan liggen...
Verdoving viel weer mee, klein sneetje (heb niet gekeken hoor) en daarna begon ze met pielen... na 10 minuten wilde ze dat een ervaren gyn (die mijn implanon had geadviseerd) toch maar even kwam helpen. Samen pielen, uiteindelijk lukte het dan. Hechting erin, drukverband erom. Ben heel benieuwd hoe blauw en stijf mijn arm morgen zal zijn.

Nu moest ik natuurlijk weer voor iets nieuws kiezen... Mirena heeft ze mij afgeraden. Omdat ik een onregelmatige cyclus heb, is een combinatie-pil beter voor mij dan een progestogeen-alleen product. Nu de nuvaring in huis gehaald, vanavond het ding erin zetten. Ben heel benieuwd.

Ohja, toen de ervaren gyn. (die mij dus implanon aanraadde!!!) erbij kwam zei zei "het eruit halen is altijd een probleem, nuvaring is geweldig" Hoezo wordt zij gesponsoord door Organon??? Heb geen vertrouwen meer in haar.

Nu ga ik dus het topic over de nuvaring bestuderen
pi_28906764
Ook ik heb twee jaar implanon gebruikt. Ik ben er eigenlijk gedurende de twee jaar heel tevreden over geweest, alleen had ik de laatste tijd last van een heel zwakke arm, en ik dacht dat het door Implanon kwam. Dus liet ik het eruit halen (wat ook op vijf minuten was klaargespeeld, er waren geen moeilijkheden bij het verwijderen. Het is normaal dat het vast is gegroeid, wat is er nu niet vast gegroeid wat twee jaar in je lichaam op dezelfde plaats zit)

Ik wilde Implanon om verschillende redenen. Voor mij was de belangrijkste reden dat mijn vriend een zekerheid had die hij niet heeft bij de pil. Het staafje zit er in, ik kan het niet zelf verwijderen en moest ik het laten verwijderen zou hij het zien. Ik ben niet het type vrouw dat haar pil gaat laten zonder de partner te verwittigen, maar ik vind dat de man best een zekerheid in zijn handen mag liggen hebben op dat vlak.
En ik moest er ook niet meer voor zorgen dat ik elke dag mijn pil nam, ik had de slechte gewoonte van ze wel eens bijna te vergeten.

Mijn regels heb ik gedurende die twee jaar ongeveer zes keer gekregen. Ze duurde wel iets langer als toen ik de pil nam, maar toch, zes keer op een jaar, dat is zo goed als niks.
Mijn ervaring met Implanon is dus overwegend goed, buiten die slappe arm.

Wat ik nog even kwijt wil over vrouwen die zwanger raken terwijl ze Implanon gebruiken... Ik begrijp het niet goed waar het probleem zit. Kijk naar al die vrouwen die toch zwanger worden terwijl ze een ander voorbehoedsmiddel nemen... Dat aantal loopt veel hoger op. En tot nu toe is het algemeen geweten dat geen enkel voorbehoedsmiddel 100 % veilig is.
Don't give a damn 'cause i'm proud of what I am!
pi_28907679
bijna 3 jaar implanon, hij moet er bijna uit nu! de hamvraag nu is wat nu? nog een implanon nemen? heeft iemand hier wel eens voor de 2e keer een staafje laten plaatsen? het is me goed bevallen dus why not denk ik...
Carpe diem
  dinsdag 19 juli 2005 @ 15:12:15 #69
120251 thaMoon
ja nee....!
pi_28945135
Ik heb dat ding zelf niet, heb er wel eens aan gedacht omdat je 3 jaar onder de pannen zit.
Maar mn huisarts raadde het me af.
Ik ben doktersassistente, en op mn laatste stage heb ik gezien hoe zown ding verwijderd en erin gezet wordt.
Best interessant Het sneetje valt wel mee, maar het was echt een geklooi hoor, om dat ding eruit te frunniken
En die injectienaald is ook niet van het maatje dwerg! Het is dan wel verdoofd, maar het ziet niet zo lekker uit vinnik.

Ik heb nu een lichtere pil genomen ivm hoofdpijn en stemmingswisselingen.
Dit bevalt me perfect (bijna) geen hoofdpijn meer, meer zin in sex (en ik had al een vrij groot/hoog libido, hulde!!) en ik voel me gewoon beter in mn vel zitten.
Stress: the confusion created when the mind must override the body's basic desire to choke the living daylights out of some idiot who desperately deserves it.
pi_28948166
wat ik raar blijf vinden is dat het 3 jaar geldig is, hoe kun je zo'n ding nou voor 3 jaar voorprogrammeren? zal vast wel een gemiddelde zijn maar toch... vraag me nu dan ook echt af, nu het nog maar een kwestie van maanden is voor die 3 jaar voorbij zijn, of het nu nog wel veilg is...
Carpe diem
pi_28948187
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 15:12 schreef thaMoon het volgende:
Ik heb dat ding zelf niet, heb er wel eens aan gedacht omdat je 3 jaar onder de pannen zit.
Maar mn huisarts raadde het me af.
Ik ben doktersassistente, en op mn laatste stage heb ik gezien hoe zown ding verwijderd en erin gezet wordt.
Best interessant Het sneetje valt wel mee, maar het was echt een geklooi hoor, om dat ding eruit te frunniken
En die injectienaald is ook niet van het maatje dwerg! Het is dan wel verdoofd, maar het ziet niet zo lekker uit vinnik.

Ik heb nu een lichtere pil genomen ivm hoofdpijn en stemmingswisselingen.
Dit bevalt me perfect (bijna) geen hoofdpijn meer, meer zin in sex (en ik had al een vrij groot/hoog libido, hulde!!) en ik voel me gewoon beter in mn vel zitten.
weet jij dan ook niet of als ze toch in je arm aan frunniken zijn, ze een wissel doen van oud staafje naar nieuw staafje? tijdens een zelfde behandeling?
Carpe diem
  dinsdag 19 juli 2005 @ 21:49:12 #72
120251 thaMoon
ja nee....!
pi_28957524
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 16:45 schreef klossie het volgende:

[..]

weet jij dan ook niet of als ze toch in je arm aan frunniken zijn, ze een wissel doen van oud staafje naar nieuw staafje? tijdens een zelfde behandeling?
Dat doen ze inderdaad meteen in één behandeling. Dan is het nog verdoofd en hoeven ze geen nieuw sneetje te maken En geen gezeik dat je misschien te laat bent ofzo.
Stress: the confusion created when the mind must override the body's basic desire to choke the living daylights out of some idiot who desperately deserves it.
pi_28966822
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 21:49 schreef thaMoon het volgende:

[..]

Dat doen ze inderdaad meteen in één behandeling. Dan is het nog verdoofd en hoeven ze geen nieuw sneetje te maken En geen gezeik dat je misschien te laat bent ofzo.
ok dan, dan is de keuze eigenlijk wel gemaakt...!
Carpe diem
pi_28967410
ik heb de implanon nu 5 maanden, op een paar nadeeltjes na bevalt hij prima, menstruatie duurt wel lang maar is haast niks een paar druppen per dag, ik moet mij in princiepe gewoon een paar keer p/d verschonen. mijn voorkeur gaat wel naar de mirena spiraal maar helaas ben ik die verloren en zwanger geworden, en omdat ik een baarmoederverzakking heb mag ik (voorlopig) de mirena niet meer hebben, sterellisatie wil ziekenhuis nog niet doen omdat ik te jong ben.(heb verdorie 4 kinderen) maar be bezig met een zaak tegen het ziekenhuis dat ze het alsnog doen.
pi_28967418
ben trouwens nog maar 25 jaartjes
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')