abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221452947
Stel, het volgende:

Je hebt een leaseauto met een laadpas, laadt je auto helemaal op, koppelt 'm aan je woning, en trekt je auto voor driekwart leeg, om 'm daarna weer 's morgens aan een laadstation onderweg of op de zaak op te laden. Hoe zit dit juridisch of belastingtechnisch?

Gewoon benieuwd, ik vraag dit niet voor een vriend ofzo.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_221452973
Zou je ook met een benzineauto kunnen doen, gewoon paar jerrycans mee om in één moeite door te vullen met je tankpas.
pindazakje
pi_221453057
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 19:40 schreef Hyaenidae het volgende:
Zou je ook met een benzineauto kunnen doen, gewoon paar jerrycans mee om in één moeite door te vullen met je tankpas.
Voor de tweede auto ofzo? Dat lijkt mij gewoon diefstal. Zou je deze analogie door kunnen trekken naar de EV die je als thuisaccu kunt gebruiken? In dat geval is het evengoed diefstal, lijkt me.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_221453086
Volgens mij is er nog geen jurisprudentie over. Je zou het kunnen uitschakelen (dan wel technisch, dan wel contractueel), maar daar kan je tegenin brengen dat je het als gebruiker juist doet for the greater good en het voor de werkgever zelfs goedkoper is (als je 's nachts zou terugladen).
pi_221453124
Zowel de werkgever als de Belastingdienst zullen dit nooit toestaan, in principe declareer je dan kosten voor privegebruik (je woning). Je mag ook niet met je tankpas de benzine auto volgooien om dat vervolgens weer over te hevelen naar je grasmaaier of zo.

Wat wel kan is een leaseauto laden met zonnestroom van je pv panelen en dat declareren bij je werkgever. Tot op heden wordt dit geaccepteerd.

Zo 'verdienen' wij nog zo'n 150 euro per maand aan de zelf opgewekte stroom (pv panelen kostte natuurlijk wel geld).
  dinsdag 28 juli 2026 @ 20:04:54 #6
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221453175
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 19:35 schreef Ridocar het volgende:
Stel, het volgende:

Je hebt een leaseauto met een laadpas, laadt je auto helemaal op, koppelt 'm aan je woning, en trekt je auto voor driekwart leeg, om 'm daarna weer 's morgens aan een laadstation onderweg of op de zaak op te laden. Hoe zit dit juridisch of belastingtechnisch?

Fiscaal gezien is dit grijs gebied.
Arbeidsrechtelijk bezien: ontslag op staande voet (dringende reden)
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221453552
Als ineens het laad gedrag gaat afwijken van gereden kilometers komen er beslist vragen
pi_221455249
Als voormalig werkgever en verstrekker van lease auto's kan ik je verzekeren, dat de leasemaatschappij geautomatiseerd het verbruik controleert en afzet tegen de gereden kilometers. Afwijkend gedrag wordt gerapporteerd aan de werkgever.
pi_221455264
Mag gewoon.

woensdag 29 juli 2026 @ 07:49:32 #10
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221455294
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 07:38 schreef incel het volgende:
Mag gewoon.

[ afbeelding ]
Wat een domme boomer die dat heeft opgehangen. Zeker net zo'n type die spreekt van broodroof als jij je gaat revancheren voor de verbeurdverklaringen. Het is niet alsof die stroom al zijn eigendom is, dat gaat pas lopen als er ook stroom wordt verbruikt. Bovendien heeft hij niet ineens minder stroom als iemand zijn of haar telefoon daar gaat opladen. Ik word woest van zulke viesdomme mensen.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  woensdag 29 juli 2026 @ 07:51:05 #11
483584 incel
they/them
pi_221455299
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 07:49 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Wat een domme boomer die dat heeft opgehangen. Zeker net zo'n type die spreekt van broodroof als jij je gaat revancheren voor de verbeurdverklaringen. Het is niet alsof die stroom al zijn eigendom is, dat gaat pas lopen als er ook stroom wordt verbruikt. Bovendien heeft hij niet ineens minder stroom als iemand zijn of haar telefoon daar gaat opladen. Ik word woest van zulke viesdomme mensen.
Ik koop ook nooit meer mijn eigen mayo. Soms gewoon ff uit de koelkast van werk een beetje mayo in een tupperware bakje voor mee naar huis. Niemand die het doorheeft :7
  woensdag 29 juli 2026 @ 07:59:41 #12
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221455344
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 07:51 schreef incel het volgende:

[..]
Ik koop ook nooit meer mijn eigen mayo. Soms gewoon ff uit de koelkast van werk een beetje mayo in een tupperware bakje voor mee naar huis. Niemand die het doorheeft :7
Op HQ kregen we alles gratis en hadden we borrels en feestjes. Op locatie dagbesteding mag je blij zijn als ze een keer een koekenbakkers foodtruck of een walgelijk slecht broodje bal weggeven. Feestjes en borrels zijn uit den boze en je moet ruzie maken met Vermaat voor een stuk fruit. Ik ga ander werk zoeken denk ik. Lizzy kan de tyfus genieten.
  woensdag 29 juli 2026 @ 08:00:37 #13
483584 incel
they/them
pi_221455346
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 07:59 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Op HQ kregen we alles gratis en hadden we borrels en feestjes. Op locatie dagbesteding mag je blij zijn als ze een keer een koekenbakkers foodtruck of een walgelijk slecht broodje bal weggeven. Feestjes en borrels zijn uit den boze en je moet ruzie maken met Vermaat voor een stuk fruit. Ik ga ander werk zoeken denk ik. Lizzy kan de tyfus genieten.
Mijn werkgever doet wel aan kerstpakketten _O_ Maar het zijn vaak van die gore dingen zoals soepstengels en zo en een hoop versnipperd hout en een slechte fles wijn geen idee wat ik daar mee moet.
  woensdag 29 juli 2026 @ 08:03:34 #14
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221455359
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 08:00 schreef incel het volgende:

[..]
Mijn werkgever doet wel aan kerstpakketten _O_ Maar het zijn vaak van die gore dingen zoals soepstengels en zo en een hoop versnipperd hout en een slechte fles wijn geen idee wat ik daar mee moet.
En het werk is ook alleen maar meer geworden he. Denken ze dat ik verantwoordelijkheid voel en mensen ga inwerken of charteren om ons te helpen. Bitch please, laat het lekker in elkaar donderstralen. Wat hebben we nu eigenlijk beter dan vroeger op de oude locatie? Echt helemaal niets. Alles is kutter geworden en we hebben zelfs minder ruimte op de afdeling terwijl we meer werk hebben. Wat zou mij nu nog moeten motiveren?
  woensdag 29 juli 2026 @ 08:04:19 #15
483584 incel
they/them
pi_221455362
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 08:03 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
En het werk is ook alleen maar meer geworden he. Denken ze dat ik verantwoordelijkheid voel en mensen ga inwerken of charteren om ons te helpen. Bitch please, laat het lekker in elkaar donderstralen. Wat hebben we nu eigenlijk beter dan vroeger op de oude locatie? Echt helemaal niets. Alles is kutter geworden en we hebben zelfs minder ruimte op de afdeling terwijl we meer werk hebben. Wat zou mij nu nog moeten motiveren?
Ik loop zelf ook de kantjes ervanaf. Vroeger loonde hard werken nog. Nou die fout ga ik nooit meer maken. Krijg je alleen maar meer werk. Voor hetzelfde salaris :')
pi_221458347
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 20:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Fiscaal gezien is dit grijs gebied.
Arbeidsrechtelijk bezien: ontslag op staande voet (dringende reden)
fiscaal is dit totaal geen grijs gebied.
zeker niet als de casus herschreven wordt als

ik tank mijn zakelijke benzine auto vol met m ijn zakelijke tankpas. vervolgens rijd ik deze auto naar huis en dmv een pompje pomp ik de benzine over in mijn prive auto. Hiermee ga ik lekker een avondje rondrijden. de volgende ochtend tank ik mijn zakelijke auto op weg naar werk weer vol met mijn zakelijke pas.

verloning in natura.
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 19:35 schreef Ridocar het volgende:
Stel, het volgende:

en even technisch onderbouwd ook nog;
V2H (of V2G) is een functie die expliciet aangezet moet worden, door een speciale lader heen moet en is functionaliteit die nauw in de gaten wordt gehouden en geregistreerd in de auto. in je garantie voorwaarden zal ook een maximaal aantal ontladingen staan die in deze modus mogen voor het je garantie aantast.

hoe dit juridisch zit? tenzij explicite toestemming van je werkgever ben je gewoon aan het jatten. ontslag op staande voet lijkt me passend. zeker omdat je het willens en wetens doet. V2G of V2H gebeurd niet per ongeluk. beetje in het kader van je prive auto voltanken met de zakelijke pas. "ik wist niet dat het mijn prive auto was" "ik wist niet dat het mocht"

belastingtechnisch is het betaling in natura vanuit de werkgever en moet dan belast worden als loon.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_221458355
dubbel
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties