SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
v
Nog een feitje,quote:Op dinsdag 28 juli 2026 14:29 schreef 12Beaufort het volgende:
Overigens staan we met het warmtegetal gewoon al in de top 10 ondertussen. Dus of het is tot nu toe een hele hete zomer, of de warmte was kort maar hevig. Het warmtegetal loopt overigens vanaf april en heeft in mei al flink wat punten opgeleverd.
[ afbeelding ]
Houd er maar rekening mee dat augustus ook warm wordt.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 14:46 schreef Elan het volgende:
Op echte afkoeling hoeven we niet rekenen want maandag alweer 35 graden. Volgens het Europese model.
Koel weer komt in oktober wel weer en koud weer in novemberquote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:08 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Houd er maar rekening mee dat augustus ook warm wordt.
En September nog een mooie nazomer.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:08 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Houd er maar rekening mee dat augustus ook warm wordt.
Sowieso heel september nog 20+ zou fijn zijn. 18+ na de 20e. Iets realistischerquote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:36 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
En September nog een mooie nazomer.
Nou ja, vroegâh werd dat nog wel eens onderbroken met dagen of weken waarbij de temperatuur regelmatig bleef steken op 17-18 graden. Dit jaar gelukkig niet. Althans in het Oosten en Zuiden niet echt. Enkele dag kleine 20 daargelaten. Verder gewoon zomer zoals zomer hoort. Valt weinig over te klagen. Extra bui voor de tuin is wel welkom. Maar de media gaat echt wel zulke berichten plaatsen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 14:22 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Ik zie dat éxtreme' nergens voorbij komen. Of het moet in de Televaag ofzo staan, maar die lees ik niet.
Het is tot nu toe een zomer die vrij warm is, maar die steeds wordt onderbroken door koelere periodes. En zelfs dan is de maand gewoon nog te warm.
Wat mij betreft een prima zomer.
[ afbeelding ]
De koude donkere en vochtige treurnis periode ohne ende met weinig daglicht komt vanzelf weer....komt elk jaar terug.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 19:49 schreef Discombobulate het volgende:
Voelt toch wel weer heel warm aan. Oja, augustus is ook nog niet eens begonnen.
Ik heb het idee dat het na deze maand al minder wordt, maar we moeten nog een maand.
Heerlijke periode.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 19:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
De koude donkere en vochtige treurnis periode ohne ende met weinig daglicht komt vanzelf weer....komt elk jaar terug.
Noequote:
Kunnen we niet een jaar overslaan?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 19:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
De koude donkere en vochtige treurnis periode ohne ende met weinig daglicht komt vanzelf weer....komt elk jaar terug.
The winter solstice has always been special to me as a barren darkness that gives birth to a verdant future beyond imagination, a time of pain and withdrawal that produces something joyfully inconceivable, like a monarch butterfly masterfully extracting itself from the confines of its cocoon, bursting forth into unexpected glory.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 19:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Moet je niet in Nederland blijvenquote:
Of een game.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 21:08 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Om 's avonds lekker lam op de bank series te bingen met chips en frisdrank of pils.
Ga je 3 maanden weg?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 22:11 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Of ff lekker gaan overwinteren
Egypte ofzo
Iedergeval 6 wekenquote:Op dinsdag 28 juli 2026 22:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ga je 3 maanden weg?
Ik hoop stiekem zelf nog cran Canaria in februari. Even 10 dagen de kou en grijze treurnis verlaten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |