Ik gok minstens de helftquote:Op dinsdag 28 juli 2026 14:02 schreef opgebaarde het volgende:
Hoeveel rijlessen zou dat schelen? Eén? Twee?
Het is nog steeds onhandig, maar steeds minder, dus kan me voorstellen dat mensen (die wat gemakzuchtiger zijn) het allemaal wel prima vinden. “Gemakkelijker, goedkoper, …ja hoor, doe mij die optie maar”quote:Op dinsdag 28 juli 2026 14:05 schreef loveli het volgende:
Niet elke huurauto is een automaat. Als je een keer een busje wilt huren om te verhuizen, is het nog lastiger om een automaat te vinden.
Alleen als er andere dingen spelen (gezondheid, onhandigheid) zou ik voor alleen automaat gaan.
Dit.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 14:03 schreef Solotovski het volgende:
Als je niet kan schakelen, kun je niet autorijden.
Welnee, de bediening van de auto had ik na 3-4 lessen wel onder de knie en ik ken niemand waarbij dat significant anders was. De lessen bestonden vooral uit inzicht krijgen in het verkeer, borden leren, bijzondere verrichtingen leren, leren spiegelen, hoofd koel houden in drukke situaties en al dat soort zaken. Tuurlijk liet ik af en toe de auto nog wel eens afslaan (zelfs tijdens het straatje keren tijdens mijn examen), maar dat maakt echt niets uit.quote:
Ik deed een schatting, kan er uiteraard naast zittenquote:Op dinsdag 28 juli 2026 14:32 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Welnee, de bediening van de auto had ik na 3-4 lessen wel onder de knie en ik ken niemand waarbij dat significant anders was. De lessen bestonden vooral uit inzicht krijgen in het verkeer, borden leren, bijzondere verrichtingen leren, leren spiegelen, hoofd koel houden in drukke situaties en al dat soort zaken. Tuurlijk liet ik af en toe de auto nog wel eens afslaan (zelfs tijdens het straatje keren tijdens mijn examen), maar dat maakt echt niets uit.
TS heeft het tegen FOK!-ers die hun rijbewijs nog moeten halen, die zijn geen 18.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 19:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
Je wilt toch na je afrijden elke auto kunnen besturen? Alleen al omdat je op je 18de of 19de niet meteen naar de dealer kunt om een nieuwe auto te kopen.
budget-autootjes hebben allemaal gewoon een handgeschakelde versnellingsbak.
Die zijn gemiddeld 50.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 19:28 schreef lbosse het volgende:
[..]
TS heeft het tegen FOK!-ers die hun rijbewijs nog moeten halen, die zijn geen 18.
Zolang een rijbewijs met code 78 gezien wordt als afwijkend en "echt leren autorijden" schijnbaar alleen kan met een handbak zal het erg lang duren voordat code 78 de norm wordt.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 14:25 schreef miss_sly het volgende:
Mijn dochter wil ‘echt leren autorijden’ en dat doe je in een schakelbak.
Ik vind de VS niet per se iets om ons aan te spiegelen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 21:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Zolang een rijbewijs met code 78 gezien wordt als afwijkend en "echt leren autorijden" schijnbaar alleen kan met een handbak zal het erg lang duren voordat code 78 de norm wordt.
Het schijnt een Europees dingetje te zijn. Aan de overkant van de plas kennen ze niet zoiets als een automaatrijbewijs (alleen om medische redenen). Daarom gaat een gemiddelde Amerikaan er niet zo krampachtig mee om.
Als je een auto wilt huren, kan je het type en soort auto dat je wilt aanvinken, heb nog nooit hoeven afwachten "wat ik in mijn maag gesplitst zou krijgen"quote:Op dinsdag 28 juli 2026 14:43 schreef nostra het volgende:
Nee. Ten eerste hoor je gewoon te kunnen schakelen, hellingproefjes, voertuigbeheersing, op de motor afremmen etc. Ten tweede weet je niet wat je in je maag gesplitst krijgt bij een auto huren, of als je in een onvoorzien geval in de auto van een vriend moet rijden, een voorloopauto moet rijden of wat dan ook. Zo lastig is het ook allemaal niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |