Het gaat niet om backups. Het gaat om je spreekwoordelijke xlsx niet meer kunnen openen.quote:Op maandag 27 juli 2026 21:11 schreef skysherrif het volgende:
Ja ik heb ook geen kloot verstand ervan hoor, weet niet of die bedrijven backups hebben,
Makkelijke manier om van vervelend personeel af te komenquote:Op maandag 27 juli 2026 21:09 schreef Lospedrosa het volgende:
Die Nederlandse boer in Oekraïne die 500 werknemers had, moest per werknemer aangeven of ze onmisbaar zijn of niet in het bedrijf.
Degene die onmisbaar zijn krijgen vrijstelling.
De anderen worden dan opgeroepen of van straat geplukt als de mobilisatiepolitie ze ziet.
Dan worden ze een half jaar getraind, en komen ze vaak terug en dan worden ze opgeroepen.
Zo had die al een paar dooie werknemers.
Je hebt als werkgever zo wel wat verantwoordelijkheid.
Hoeveel jaren is dit nu al bezig? Belachelijke oorlog.
Dit soort kritieke infrastructuur raken lukt je uiteindelijk altijd wel. Dus als Oek wil gaat het ze lukken. Maar als Rus het wel lukt dat ook hier wel. Heb jij alle maatschappijen compleet ontregeld.quote:Op maandag 27 juli 2026 21:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het gaat niet om backups. Het gaat om je spreekwoordelijke xlsx niet meer kunnen openen.
Vanwege de AI bubble is er een enorme backlog voor alles IT. Alles. Niet alleen ram en SSD's.
Dan kan rus tegen een achtergrond van geboycot worden in een krappe markt gaan proberen vervangend spul te gaan kopen.
Ja, en als m'n tante een pieletje had gehad, had m'n oom geweest.quote:Op maandag 27 juli 2026 22:20 schreef phpmystyle het volgende:
Maar als Rus het wel lukt dat ook hier wel.
Ze hebben slechts rond de 5 miljard verkocht - 46,5 ton goud, in de eerste 6 maanden van 2026, de totale voorraad beslaat 2.282 ton. Om het in perspectief te zijn in 2025 werden Russische mijnen ongeveer 480 ton goud gedolven.quote:Op maandag 27 juli 2026 19:21 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De grote grap is dat het regime bijna de gehele goudvoorraad ondertussen verpatst heeft. Dat heeft tot gevolg dat men de hyperinflatie niet kan bestrijden door snel goudgedekt geld te introduceren. Het regime schilderd zichzelf steeds verder in een hoekje waaruit imo alleen nog een implosie als resultante kan volgen.
Hè, ze delven dus voor 10 jaren "verkoop van de totale goudvoorraad". Dan kan die implosie van 'het regime' nog wel even duren.quote:Op maandag 27 juli 2026 22:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ze hebben slechts rond de 5 miljard verkocht - 46,5 ton goud, in de eerste 6 maanden van 2026, de totale voorraad beslaat 2.282 ton. Om het in perspectief te zijn in 2025 werden Russische mijnen ongeveer 480 ton goud gedolven.
De verkoop versnelt wel degelijk, maar is nog relatief beperkt.
Die implosie zal ooi wel eens komen, elke rijk komt op en vergaat weer. Maar ik denk dat wij nog voor de Russen aan gaan.quote:Op maandag 27 juli 2026 22:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hè, ze delven dus voor 10 jaren "verkoop van de totale goudvoorraad". Dan kan die implosie van 'het regime' nog wel even duren.
Bedoel je wij als in EU, Nederland of NAVO?quote:Op maandag 27 juli 2026 22:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die implosie zal ooi wel eens komen, elke rijk komt op en vergaat weer. Maar ik denk dat wij nog voor de Russen aan gaan.
De noodklok voor de Russische Federatie wordt hier dagelijks geluid. Zal toch wel erg dichtbij komen nu.quote:Op maandag 27 juli 2026 22:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die implosie zal ooi wel eens komen, elke rijk komt op en vergaat weer. Maar ik denk dat wij nog voor de Russen aan gaan.
Oprechte vraag; wat had je dan verwacht te zien?quote:Op maandag 27 juli 2026 22:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De noodklok voor de Russische Federatie wordt hier dagelijks geluid. Zal toch wel erg dichtbij komen nu.
Toch wel dom die die onnozele Russen dat niet door hebben. Zou je toch niet aan het strand gaan liggen en eten aan de promenade in stralend weer?
20 juli, Livadia, Jalta: de Krim.
Bekijk deze YouTube-video
NAVO is al gone mijn inziens.quote:Op maandag 27 juli 2026 22:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Bedoel je wij als in EU, Nederland of NAVO?
Ziet er leuk uit daar. Verbaast mij elke keer weer hoeveel Rusland in sommige opzichten op het Westen is gaan lijken in materiële zin.quote:Op maandag 27 juli 2026 22:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De noodklok voor de Russische Federatie wordt hier dagelijks geluid. Zal toch wel erg dichtbij komen nu.
Toch wel dom die die onnozele Russen dat niet door hebben. Zou je toch niet aan het strand gaan liggen en eten aan de promenade in stralend weer?
20 juli, Livadia, Jalta: de Krim.
Iets meer uiting van de noodtoestand. Weinig auto's, geen mensen in de restaurants vanwege logistieke problemen, geen volle promenade.quote:Op maandag 27 juli 2026 22:57 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Oprechte vraag; wat had je dan verwacht te zien?
Er is daar sinds 2014 enorm geïnvesteerd in deze zaken. Nagenoeg alles wat je in het filmpje ziet is vanaf toen aangelegd.quote:Op maandag 27 juli 2026 22:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit daar. Verbaast mij elke keer weer hoeveel Rusland in sommige opzichten op het Westen is gaan lijken in materiële zin.
Tjah, de wens is de vader van de gedachte zullen we maar zeggen.
Eerste commentaar onder dat filmpje:quote:Op maandag 27 juli 2026 23:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Iets meer uiting van de noodtoestand. Weinig auto's, geen mensen in de restaurants vanwege logistieke problemen, geen volle promenade.
quote:Good afternoon. There's been no power in Yalta since the July 22 attack. I live at Chekhov Palace 8, where the generator is turned on three times a day for two hours at a time, during which time there's internet and water. You can eat in the cafeteria on the second floor on the embankment; they have a generator and they use power cards.
Voor Odessa zal inderdaad hetzelfde gelden als voor de Krim.quote:Op maandag 27 juli 2026 23:04 schreef skysherrif het volgende:
Hier Odessa, deze week, stranden vol.
Ondertussen is heel de haven kapot gebombardeerd, gaat er geen korrel graan meer uit. Worden elke dag meer energieinfrastrcutuur daar gesloopt en zijn er Su- eskaders die meerdere keren per dag kruisraketten op de stad afvuren.
Dat inwoners van de Krim op een zonnige dag lekker naar het strand gaan of buiten lopen zegt niet zo heel veel over de situatie
Ik denk dat beiden waar is.quote:Op maandag 27 juli 2026 23:04 schreef skysherrif het volgende:
Hier Odessa, deze week, stranden vol.
Ondertussen is heel de haven kapot gebombardeerd, gaat er geen korrel graan meer uit. Worden elke dag meer energieinfrastrcutuur daar gesloopt en zijn er Su- eskaders die meerdere keren per dag kruisraketten op de stad afvuren.
Dat inwoners van de Krim op een zonnige dag lekker naar het strand gaan of buiten lopen zegt niet zo heel veel over de situatie
Het is ook hilarisch om te denken dat de Russen geen bruggen konden bouwen, of goede raketten, of zelf auto's maken. Russen zijn door de bank genomen gewoon goed opgeleide mensen met vergelijkbare hersenen als wij:quote:Op maandag 27 juli 2026 23:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Iets meer uiting van de noodtoestand. Weinig auto's, geen mensen in de restaurants vanwege logistieke problemen, geen volle promenade.
[..]
Er is daar sinds 2014 enorm geïnvesteerd in deze zaken. Nagenoeg alles wat je in het filmpje ziet is vanaf toen aangelegd.
Dit soort "duidingen" van experts blijven dan ook goud:
https://nos.nl/artikel/21(...)kt-aan-een-krim-brug
https://nos.nl/artikel/21(...)ens-van-gehoord-hebt
Deze kan ik niet vinden?quote:Op maandag 27 juli 2026 23:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eerste commentaar onder dat filmpje:
[..]
Moscow gaat collectief failliet en werkloosquote:Op maandag 27 juli 2026 23:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is ook hilarisch om te denken dat de Russen geen bruggen konden bouwen, of goede raketten, of zelf auto's maken. Russen zijn door de bank genomen gewoon goed opgeleide mensen met vergelijkbare hersenen als wij:
[ afbeelding ]
Het idee dat Russen nog geen waterkoker zouden kunnen maken
Heb altijd een beeld van Russen dat ze of intelligent en hoogopgeleid zijn of een totaalidiote pauper. En dat het gat daartussen vrij groot is.quote:Op maandag 27 juli 2026 23:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is ook hilarisch om te denken dat de Russen geen bruggen konden bouwen, of goede raketten, of zelf auto's maken. Russen zijn door de bank genomen gewoon goed opgeleide mensen met vergelijkbare hersenen als wij:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 27 juli 2026 23:14 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Deze kan ik niet vinden?
Wel vragen over Bloggers die geen stroom/water zouden hebben en vragen over benzine.
Dat zegt toch niemand.quote:Op maandag 27 juli 2026 23:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Voor de EU is Frankrijk imo het zwaart van Damocles, voor de russische federatie het catastrofaal instorten van de economie omdat hulp van buitenaf zoals destijds na de val van de Sovjet-Unie het geval was imo nu vrijwel volledig ontbreekt.quote:Op maandag 27 juli 2026 22:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
NAVO is al gone mijn inziens.
Dus ik bedoel de EU. Ik zie eerlijk gezegd eerder de EU crashen dan Rusland. Maar beiden acht ik niet waarschijnlijk op korte termijn.
De vastgepinde reactie inderdaad. Het is veel interessanter om die gevolgen eens te zien. De youtuber heeft daar ook een interessante reactie onder gezet.quote:
quote:Op maandag 27 juli 2026 23:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat beiden waar is.
Ik denk dat verreweg het overgrote deel van de Russen en Oekrainers eigenlijk verdomd weinig last hebben van de oorlog. Het werk, het inkomen, school, pensioen, plezier, je consumenten leven, het gaat allemaal gewoon door. Ik denk niet dat de gemiddelde Oekraïner de hele dag brommende shadeds hoort of sirenes ziet loeien.
Er zijn altijd mensen die ten prooi vallen aan het 'boiling frog' syndrome, met name mensen die nogal hoog in het narcisme spectrum zitten naar mijn inschatting. De paniek kan uitbreken als de Kerch brug ontoegangkelijk wordt en men noodgedwongen langs een actief front moet zien terug te keren. Dat probleem heeft men in Odessa niet en is specifiek voor de krim als schiereiland.quote:Op maandag 27 juli 2026 23:10 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Voor Odessa zal inderdaad hetzelfde gelden als voor de Krim.
Welnee joh. Die cijfers komen van het ministerie en daar twijfelen experts behoorlijk aan aangezien ze daarmee boven China zouden staan die al jaren op #1 staat qua goud delven.quote:Op maandag 27 juli 2026 22:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hè, ze delven dus voor 10 jaren "verkoop van de totale goudvoorraad". Dan kan die implosie van 'het regime' nog wel even duren.
Dan heb je wel erg lang gewacht. Vooral als je langdurig zonder stroom, water en elektriciteit (en gas?) hebt gezeten.quote:Op maandag 27 juli 2026 23:25 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Er zijn altijd mensen die ten prooi vallen aan het 'boiling frog' syndrome, met name mensen die nogal hoog in het narcisme spectrum zitten naar mijn inschatting. De paniek kan uitbreken als de Kerch brug ontoegangkelijk wordt en men noodgedwongen langs een actief front moet zien terug te keren. Dat probleem heeft men in Odessa niet en is specifiek voor de krim als schiereiland.
Dnipro ligt behoorlijk ver van de linie af. Naja, blijkbaar daar dus ook veel inslagen.quote:Op maandag 27 juli 2026 23:24 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik spreek regelmatig iemand die in Dnipro woont, hij zegt dat hij gewoon gek wordt van vermoeidheid heeft al maanden geen twee dagen achter elkaar normaal geslapen omdat hij wakker wordt van explosies bijna elke nacht (of wat hij zelf nog erger vindt de snoeiharde luchtsirene die afgaat).
En dat kan je doortrekken voor Sumy, Kharkiv, Zaporizha, Dnipro, Kramatorsk, Sloviansk, Izmail, Odessa, Konotop, cherson, mykolaiv en nog allerlei steden en dorpen daaromheen. Zit je op zo'n 7 miljoen denk ik.
Kyiv even weggelaten omdat het daar misschien maar 2/3x per week is.
Voor Rusland vanwege de grootte is het in grote delen iets minder te merken, maar voor mensen in de Krim is het echt geen pretje. Maarja dan ga je je zelf niet nog meer pijnigen door op zon dag niet naar het strand te gaan, je doet gewoon je best met wat je kan.
Frankrijk is inderdaad de zwakste schakel in de ketting, als Duitsland ook achteruit kachelt dan wordt het kritiek.quote:Op maandag 27 juli 2026 23:20 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Voor de EU is Frankrijk imo het zwaart van Damocles, voor de russische federatie het catastrofaal instorten van de economie omdat hulp van buitenaf zoals destijds na de val van de Sovjet-Unie het geval was imo nu vrijwel volledig ontbreekt.
Akkoord. Dat is wel aanzienlijk minder. Maar in combinatie met hun bestaande goudreserves is er dan nog geen man overboord. (Mochten die cijfers kloppen uiteraard).quote:Op maandag 27 juli 2026 23:30 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Welnee joh. Die cijfers komen van het ministerie en daar twijfelen experts behoorlijk aan aangezien ze daarmee boven China zouden staan die al jaren op #1 staat qua goud delven.
https://www.themoscowtime(...)stry-analysts-a92917
Ze schatten in dat het 'maar' ~370 ton is. Als je daar de kosten van het delven vanaf haalt hou je ongeveer ~120 ton over aan pure winst. Alsnog zo'n 2,5 keer wat ze hebben verkocht.
Het zou mij niet verbazen als oekrainse drones de energievoorziening naar de goudmijnen straks gaat uitschakelen. In Zimbabwe liepen de goudmijnen destijds vol water omdat de pompen uitvielen omdat Zimbabwe de stroomrekening aan Zuid-Afrika weigerde te betalen. Nog steeds is de energie-voorziening een probleem voor de goudwinning in Zimbabwe.quote:Op maandag 27 juli 2026 23:30 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Welnee joh. Die cijfers komen van het ministerie en daar twijfelen experts behoorlijk aan aangezien ze daarmee boven China zouden staan die al jaren op #1 staat qua goud delven.
https://www.themoscowtime(...)stry-analysts-a92917
Ze schatten in dat het 'maar' ~370 ton is. Als je daar de kosten van het delven vanaf haalt hou je ongeveer ~120 ton over aan pure winst. Alsnog zo'n 2,5 keer wat ze hebben verkocht.
Als je geld hebt en je hotel een generator heeft kan je het nog wel een tijdje uitzingen ondanks zeer dure/schaarse brandstof. Het echte risico zit hem in terugkeer mocht de Kerch brug onbegaanbaar worden. Een lange tocht langs een actief front lijkt me alleen interessant voor echte adrenaline junks, niet voor de doorsnee toerist.quote:Op maandag 27 juli 2026 23:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dan heb je wel erg lang gewacht. Vooral als je langdurig zonder stroom, water en elektriciteit (en gas?) hebt gezeten.
Dichter dan de krim bijv.quote:Op maandag 27 juli 2026 23:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dnipro ligt behoorlijk ver van de linie af. Naja, blijkbaar daar dus ook veel inslagen.
Maar los van de gebieden achter de linies waar wel aanvallen plaatsvinden is mijn indruk obv youtube filmpjes dat het leven gewoon doorgaat, het ov, winkelen.
Maar ik kan het mis hebben omdat ik het leven daar niet ervaar. Maar mijn beeld is niet dat heel Oekraïne staat te trillen. Ik heb andere plannen, maar ik zou absoluut een weekendje Kiev niet schuwen.
Neemt niet weg dat er ook miljoenen gevlucht zijn, die mensen worden wel dagelijks geconfronteerd met de shit van vluchten, hoewel sommigen inmiddels ook niet meer weg zouden willen hier..
De meeste Russische goudmijnen liggen ver in het oosten van het land. Denk dat vooralsnog de meeste daarvan buiten bereik van de drones liggen.quote:Op maandag 27 juli 2026 23:37 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het zou mij niet verbazen als oekrainse drones de energievoorziening naar de goudmijnen straks gaat uitschakelen. In Zimbabwe liepen de goudmijnen destijds vol water omdat de pompen uitvielen omdat Zimbabwe de stroomrekening aan Zuid-Afrika weigerde te betalen. Nog steeds is de energie-voorziening een probleem voor de goudwinning in Zimbabwe.
Zimbabwe's fragile power supply cripples gold output
http://m.businessdaily.co.zw/index-id-Business-zk-53726.html
Vraag me sowieso af of het iet suithaalt om goudmijnen te bombarderen (met drones)quote:Op maandag 27 juli 2026 23:43 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
De meeste Russische goudmijnen liggen ver in het oosten van het land. Denk dat vooralsnog de meeste daarvan buiten bereik van de drones liggen.
Dat is vrijwel zinloos, de casus van Zimbabwe toont aan dat je de energievoorziening naar de mijnen plat moet leggen.quote:Op maandag 27 juli 2026 23:43 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Vraag me sowieso af of het iet suithaalt om goudmijnen te bombarderen (met drones)
kloptquote:Op maandag 27 juli 2026 23:41 schreef phpmystyle het volgende:
Ik zit even naar dit filmpje te kijken met street scenery. Best bijzonder, je ziet her en der wat littekens van de oorlog, maar ook mensen met Iphones, spiksplinternieuwe auto's rijden, mensen die wat geld uit geven aan lekkernijen op de markt. Supermarkten zoals wij die ook kennen in moderne stijl. Bedoel niet te zeggen dat het wel 'meevalt' maar wel dat het de meeste mensen niet meer raakt.
Krijg wel het gevoel dat dit getoonde gebied voor de nouveau riche is bedoeld. Mevrouw vlogger inbegrepen.quote:Op maandag 27 juli 2026 23:41 schreef phpmystyle het volgende:
Ik zit even naar dit filmpje te kijken met street scenery. Best bijzonder, je ziet her en der wat littekens van de oorlog, maar ook mensen met Iphones, spiksplinternieuwe auto's rijden, mensen die wat geld uit geven aan lekkernijen op de markt. Supermarkten zoals wij die ook kennen in moderne stijl. Bedoel niet te zeggen dat het wel 'meevalt' maar wel dat het de meeste mensen niet meer raakt.
We zien inderdaad de wat luxere supermarkten. Maar ik verwacht ook niet dat elke inwoner van Kiev in appartemententjes woont met van die soviet kleedjes, en hun voedsel halen op smoezelige vochtige marktjes.quote:Op maandag 27 juli 2026 23:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Krijg wel het gevoel dat dit getoonde gebied voor de nouveau riche is bedoeld. Mevrouw vlogger inbegrepen.
Hoewel er ook kippenharten bij de slager liggen
Wat betreft Sloviansk en Kramatorsk is er wel betrouwbare data:quote:Op maandag 27 juli 2026 23:24 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik spreek regelmatig iemand die in Dnipro woont, hij zegt dat hij gewoon gek wordt van vermoeidheid heeft al maanden geen twee dagen achter elkaar normaal geslapen omdat hij wakker wordt van explosies bijna elke nacht (of wat hij zelf nog erger vindt de snoeiharde luchtsirene die afgaat).
Maarja het leven gaat gewoon door dus hij ook.
En dat kan je doortrekken voor Sumy, Kharkiv, Zaporizha, Dnipro, Kramatorsk, Sloviansk, Izmail, Odessa, Konotop, cherson, mykolaiv en nog allerlei steden en dorpen daaromheen. Zit je op zo'n 7 miljoen denk ik.
Kyiv even weggelaten omdat het daar misschien maar 2/3x per week is.
Voor Rusland vanwege de grootte is het in grote delen iets minder te merken, maar voor mensen in de Krim is het echt geen pretje. Maarja dan ga je je zelf niet nog meer pijnigen door op zon dag niet naar het strand te gaan, je doet gewoon je best met wat je kan.
https://www.ukrinform.net(...)nsk-communities.htmlquote:"According to the city military administrations, 51,701 people remain in the Kramatorsk territorial community, including 2,354 children. In the Sloviansk territorial community, 38,562 people remain, including 2,781 children," Honcharov said, noting that the figures are current as of July 21.
Tucker Carlson is opeens ook zeer positief over Oekraine, raar volk tochquote:'Trump positiever over Zelenski, die steeds meer behoort tot categorie mensen die winnen'
De Amerikaanse president Donald Trump staat positiever dan voorheen tegenover zijn Oekraïense collega Zelenski.
Dat schrijft The Wall Street Journal in het licht van de ontmoeting die de twee dinsdag zullen hebben in het Witte Huis.
Trump heeft lang twijfels gekoesterd, omdat Oekraïne volgens hem de oorlog met Rusland aan het verliezen was.
Maar Trump is van mening aan het veranderen, omdat Oekraïne aanvallen doet tot diep in Rusland.
De Amerikaanse president bewondert volgens ingewijden de Oekraïense drone-industrie.
Het land verdedigt zich in het conflict met Rusland tegen dezelfde drones als waarmee de Verenigde Staten in Iran te maken hebben.
Trump heeft respect voor mensen die winnen en Zelenski behoort steeds meer tot die categorie.
De president van de VS is nog steeds uit op vrede tussen Rusland en Oekraïne, aldus de ingewijden tegen The Wall Street Journal.
Dat zal vermoedelijk wel een van de gesprekspunten zijn tussen de twee presidenten.
Zelenski bezoekt ook de Senaat en is bij de herdenkingsdienst van de overleden senator Lindsey Graham.
Letterlijk niemand zegt dat ze aan het winnen zijn. Alleen de zuigers beweren steeds dat dat gezegd wordt, zodat ze met hun eigen bedenksel weer verder kunnen zuigen. En herhaal.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |