Beweer je nou dat Mubassies buurtgenoten, in zijn woorden schatten van mensen, geweld gebruiken tegen Joodse mensen?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het verschil is dat "geen goed woord over hebben voor" bij westerlingen vrijwel nooit gepaard gaat met daadwerkelijk geweld.
Dus als ze af en toe een praatje maken met Joodse mensen (terwijl ze er nog steeds stiekem een teringhekel aan hebben), mogen ze wel blijven?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:17 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Een bloedhekel hebben aan islam betekent niet dat ik geen praatje maak met ze. Integendeel.
Desalniettemin ben ik wel van mening dat ze gerust terug kunnen naar het land van herkomst.
Bij somaliers, eritreers, irakezen, afghanen etcetera. Variëren de percentages in de bijstand van deze groepen na 10!!!! jaar een verblijfsvergunning te hebben van 40% tot 70%quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Een overgroot merendeel draait prima mee, dat blijkt uit werkelijk alle statistische data.
Maar omdat het percentage overlastgevers groter is dan onder de autochtone bevolking, zijn er blijkbaar mensen die voor het gemak maar even alle migranten over één kam scheren en ze als gehele groep wegzetten als ongewenst.
Dat zeg ik toch niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus als ze af en toe een praatje maken met Joodse mensen (terwijl ze er nog steeds stiekem een teringhekel aan hebben), mogen ze wel blijven?
Beetje verwarrend allemaal; dit topic ging over asielzoekers en AZC's, en dan gaat het opeens over alle migranten.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Migranten.
Er is een verschil daar tussen. Dat weet je best en niet vragen naar de bekende weg.
Ligt er aan hoe je 'meedoen' definieert (ik zie bijvoorbeeld 'beginnen met de taal leren en integreren' ook al als meedoen), maar als je je bij 'meedoen' voornamelijk baseert op 'wel of geen baan hebben', dan ja, dat duurt inderdaad een paar jaar.quote:En dat de 'meerderheid' mee doet, is ook pas na een aantal jaren zo.
Daar ben ik eerlijk gezegd ook nooit fan van geweest. Ik zou het zelf eerlijker vinden als we bijvoorbeeld voor asielzoekers de datum van asielaanvraag hanteren als hun inschrijfdatum voor sociale huur. En als ze dan mogen blijven, ze die datum gebruiken om via de normale weg op sociale woningen te reageren. Als iemand dan 4 jaar in de asielprocedure zit alvorens wellicht een verblijfsvergunning te krijgen, heeft die persoon 4 jaar wachttijd.quote:Voor de rest krijgen ze met voorrang huizen waar al een te kort aan is
In het begin leunt inderdaad de meerderheid op sociale voorzieningen. Later niet meer.quote:en liggen ze aan het staatsinfuus met afkalvende voorzieningen voor de rest als gevolg.
Niet iedere nieuwe inwoner van dit land draagt zelf meteen bij (maar na verloop van tijd de meerderheid dus wel). Maar elke nieuwe inwoner is een extra consument, en verschaft ook weer werkgelegenheid voor anderen. En dat is zo'n beetje hoe je een nationale economie groeit door het aantal inwoners te vergroten. En die economische groei is nodig, want kapitalisme houdt in dat 'geen of minder groei' achteruitgang betekent. Had ik liever gehad dat we voor onze economische groei niet deels moeten vertrouwen op inwonergroei? Absoluut. Maarja, dat is helaas voor veel landen de aard van het kapitalistische beestje.quote:Dus nee, er zijn geen voordelen. 0,0. Sterker nog, met die influx van kansloosheid gaan we er alleen maar op achteruit.
Bron? Waar haal je die info vandaan? Want volgens mij klopt dat niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:26 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Bij somaliers, eritreers, irakezen, afghanen etcetera. Variëren de percentages in de bijstand van deze groepen na 10!!!! jaar een verblijfsvergunning te hebben van 40% tot 70%en dat noem jij prima meedraaien???
Flauw en onnodig om me op deze manier woorden in de mond te leggen, niet? Wil je dat ik ook op die manier discussieer, of toch liever niet?quote:Edit: ow ik was even vergeten dat dit natuurlijk aan de blanke man ligt die deze mensen geen kans geeft. Sorry, mijn excuses.
Allereerst is het welgeteld één groep, te weten Iraniërs met 19,9%quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Bron? Waar haal je die info vandaan? Want volgens mij klopt dat niet.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)r-achtergrondkenmerk
Zie grafiek 3.2.2.
Alle afkomstgroepen zitten na 9 jaar onder de 30% en meerderen zelfs onder de 20%. Muv Irakezen met ~32%.
Dus hoe kom jij aan die 40-70% na 10 jaar? Ik ben oprecht benieuwd waar die info vandaan komt, dus dat zou ik graag van je horen.
[..]
Flauw en onnodig om me op deze manier woorden in de mond te leggen, niet? Wil je dat ik ook op die manier discussieer, of toch liever niet?
En 'overige buiten Europa'.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:51 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Allereerst is het welgeteld één groep, te weten Iraniërs met 19,9%
Klopt. Maar die percentages gaan ook over mensen die hier nog zeer kort zijn.quote:In de laatste tabel bekijkt men de behandelde groepen op basis van opgegeven migratiereden. Van de Afghanen zit 28% in de bijstand, Syriërs 53,1%
Het valt helemaal niet te stellen dat die percentages gaan over mensen die hier zeer kort zijn, de uitsplitsing gaat enkel over migratiereden.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:56 schreef probeer het volgende:
[..]
En 'overige buiten Europa'.
Daarbij is "20-30% na 9 jaar", nog steeds een wereld van verschil met "40-70% na 10 jaar", nietwaar?
[..]
Klopt. Maar die percentages gaan ook over mensen die hier nog zeer kort zijn.
Grafiek 3.2.2. neemt verblijfsduur mee. En dat is wat degene waar ik op reageerde beweerde; "na 10 jaar ...".
Ik zeg niet dat het gaat over mensen die hier zeer kort zijn. Ik zeg dat het ook gaat over mensen die hier zeer kort zijn. En als je uitspraken wilt maken over percentages na een bepaalde verblijfsduur, dan is dat dus niet de goede grafiek. Omdat, zoals jij zegt, daar niet gekeken wordt naar verblijfsduur, maar alleen naar de migratiereden.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 19:02 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Het valt helemaal niet te stellen dat die percentages gaan over mensen die hier zeer kort zijn, de uitsplitsing gaat enkel over migratiereden.
Correct. Maakt dat wat uit dan?quote:Overige buiten Europa is een beetje breed, nietwaar?
In een topic over AZC's en dus asielzoekers is het niet zo heel relevant dat Oost-Aziatische en Indische arbeidsmigranten in die categorie het percentage bijstandsgerechtigden aanzienlijk naar beneden trekt.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 19:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het gaat over mensen die hier zeer kort zijn. Ik zeg dat het ook gaat over mensen die hier zeer kort zijn. En als je uitspraken wilt maken over percentages na een bepaalde verblijfsduur, dan is dat niet de goede grafiek.
[..]
Correct. Maakt dat wat uit dan?
Fair point.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 19:09 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
In een topic over AZC's en dus asielzoekers is het niet zo heel relevant dat Oost-Aziatische en Indische arbeidsmigranten in die categorie het percentage bijstandsgerechtigden aanzienlijk naar beneden trekt.
Perzen zijn dan ook aziaten.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:51 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
In de laatste tabel bekijkt men de behandelde groepen op basis van opgegeven migratiereden. Van de Afghanen zit 28% in de bijstand, Syriërs 53,1%
En zelfs als het na 9 jaar 30% is, wat ik ten zeerste betwijfel. Ja het was weer eens bulshit. Van de statushouders heeft na 10 jaar 44% nog geen betaald werk. Daar valt ook niet tegen aan te werken als samenleving.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:51 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
In de laatste tabel bekijkt men de behandelde groepen op basis van opgegeven migratiereden. Van de Afghanen zit 28% in de bijstand, Syriërs 53,1%
Hoeren.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 23:32 schreef DobbyDobby het volgende:
En het levert geen enkel voordeel op.Behalve de hoeren voor @Harvest89 .
Wel kort pittige kapsels, noem dat maar niks.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 23:40 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoeren.
En gewone vrouwen.
Nederlandse vrouwen heb je namelijk helemaal niets aan. Die zijn lui, onbeschoft, en verwend.
Ik moet zeggen mannen zijn hier mede schuldig aan.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 23:43 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Wel kort pittige kapsels, noem dat maar niks.
Eindelijk een uitspraak van je die inhoud heeft.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 23:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik moet zeggen mannen zijn hier mede schuldig aan.
Die zeggen gewoon tegen hun vrouw dat het ze niet uitmaakt dat ze een kort spike kapseltje hebben. "Ik vind het eigenlijk wel grappig, haha". Sukkels.
Als je vrouw haar haren kort pittig knipt moet je gewoon de scheidingspapieren tekenen, of een jongere langharige meid als minnares nemen.
Hoeren zijn net slangen dus ja.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:30 schreef vul_maar_in het volgende:
Het gifgroene "HOER!" is wel een stylistische keuze.
Dat zijn dan ook geen 'mannen'.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 23:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die zeggen gewoon tegen hun vrouw dat het ze niet uitmaakt dat ze een kort spike kapseltje hebben. "Ik vind het eigenlijk wel grappig, haha". Sukkels.
Als je vrouw haar haren kort pittig knipt moet je gewoon de scheidingspapieren tekenen, of een jongere langharige meid als minnares nemen.
Hahaq mooi dit. Wel lekker rustig nu, heeft natuurlijk niks meer te melden nuquote:Op zondag 26 juli 2026 21:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Eens. Misschien dat het 1 op de 100 mooi staat. Qua vrouwen heb je er wel kaas van gegeten.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 23:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |