Sinds 1901 steeg de temperatuur op 99 dagen in augustus naar tropische waarden van 30 graden en meer. Daarvan vonden er maar liefst 37 plaats vanaf 2000 en daarvan dus alleen al acht in augustus 2020. Het aantal zomerse dagen was dit jaar zeventien. Het laatste jaar in De Bilt zonder zomerse dagen was 1993 en daarvoor 1977.quote:1 De hoogste temperatuur (graden C):
2 De laagste temperatuur (graden C):
3 Hoeveelheid Neerslag (mm):
4 Zon (uren):
5 Gemiddelde Windsnelheid (m/s):
6 Aantal warme dagen:
7 Aantal zomerse dagen:
8 Aantal tropische dagen:
Temperatuur
quote:De stormramp van 1925, ook bekend als cycloon van Borculo[1] of stormramp van Borculo,[2] betreft het noodweer dat in Nederland in de namiddag en vroege avond van 10 augustus 1925 van zuidwest naar noordoost over Brabant, via Nijmegen, de Liemers en de Achterhoek naar Twente en uiteindelijk Duitsland trok.
In Brabant werden de dorpen/buurtschappen Zeeland, Graspeel, Langenboom, Trent, Oventje en Escharen (praktisch) verwoest door een van de tornado's die op deze dag gezien werden. Het buiencomplex, dat hoogstwaarschijnlijk een supercel bevatte, trok een schadespoor van soms enkele kilometers breed langs Grave, deels over Heumen en Malden, Millingen a/d Rijn, Dijk bij Didam, Doetinchem, Ruurlo, Borculo en Neede. Het complex trok vervolgens noordoostwaarts. Van alle plaatsen werd Borculo het zwaarst getroffen. Er vielen in totaal vier doden en 80 gewonden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stormramp_van_1925
Iedereen kan meedoen, dus succesquote:Op 11 augustus 1972 werd in de ochtenduren de camping Duinoord op Ameland getroffen door een zware windhoos. Er waren enkele doden te betreuren.
Op 12 augustus 1982 was er een zware windhoos op het Sneekermeer, tijdens de Sneekweek. Er kapseizden toen een slordige 150 boten.
Op 23 augustus werd het de tot 2019 toe warmste dag in ons klimaat, dat sinds 1706 wordt opgetekend. In Warnsveld wees het kwik in 1944 in de thermometerhut 38.6 graden aan, de hoogste temperatuur ooit in Nederland officieel gemeten totdat op 25 juli 2019 in Gilze-Rijen 40,7°C werd gemeten.
ik heb het al gedaanquote:Op vrijdag 24 juli 2026 16:20 schreef 12Beaufort het volgende:
@:Frutsel kan je de TT aanpassen. Moet zijn 2026
Weet je zeker dat je de tropische dagen op 0 houd?quote:
Hoop doet leven.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 15:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je de tropische dagen op 0 houd?
Donequote:Op vrijdag 31 juli 2026 14:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
dat mag alleen als je ook meedoet natuurlijk
quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 09:33 schreef dick_laurent het volgende:
1 De warmste temperatuur (graden C): 34.5
2 De koudste temperatuur (graden C): 10
3 Hoeveelheid Neerslag (mm): 50
4 Zon (uren): 223
5 Gemiddelde Windsnelheid (m/s): 2.3
6 Aantal warme dagen: 27
7 Aantal zomerse dagen: 16
8 Aantal tropische dagen: 3
Maar jullie zijn te laat en voor de maandvoorspelling geld: Te laat is te laatquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 10:55 schreef Starhopper het volgende:
1 De warmste temperatuur (graden C): 36.3
2 De koudste temperatuur (graden C): 11.5
3 Hoeveelheid Neerslag (mm): 34
4 Zon (uren): 250
5 Gemiddelde Windsnelheid (m/s): 1.8
6 Aantal warme dagen: 25
7 Aantal zomerse dagen: 17
8 Aantal tropische dagen: 7
Ja ik was vroeg in slaap gevallenquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
[..]
Maar jullie zijn te laat en voor de maandvoorspelling geld: Te laat is te laat
Volgend jaar kom ik hier met een oplossing, dat kan ik nu helaas niet gelijk doorvoeren. Daarover later dit jaar meer over.
Tuurlijk, ik neem jullie gegevens mee voor spek en bonenquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja ik was vroeg in slaap gevallenMag ik wel voor spek en bonen meedoen?
Ik ook. Ik was wel op tijdquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja ik was vroeg in slaap gevallenMag ik wel voor spek en bonen meedoen?
Strafpunten, toch? net als bij de weekvoorspelling. Dan doe ik ook nog meequote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
[..]
Volgend jaar kom ik hier met een oplossing, dat kan ik nu helaas niet gelijk doorvoeren. Daarover later dit jaar meer over.
Zelfs voor de weekvoorspelling ben je nu te laat.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:23 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Strafpunten, toch? net als bij de weekvoorspelling. Dan doe ik ook nog mee
Ok no problem. Aangezien ik toch voor spek en bonen mee doe heb ik hem even aangepast naar mijn eigen locatie. Die is namelijk een stuk makkelijker correct te voorspellen betreft warme,zomerse en tropische dagenquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
[..]
Te laat is te laat, maandvoorspellingen moet gewoon op de laatste dag van de maand ingevuld worden, dit is al jaren zo en zelf bij te laat komers al meerdere malen vermeld.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:23 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Strafpunten, toch? net als bij de weekvoorspelling. Dan doe ik ook nog mee
quote:Op vrijdag 31 juli 2026 15:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je de tropische dagen op 0 houd?
Uiteindelijke uitslag voor mijn locatiequote:Op zaterdag 1 augustus 2026 09:33 schreef dick_laurent het volgende:
1 De warmste temperatuur (graden C): 41.7
2 De koudste temperatuur (graden C): 19
3 Hoeveelheid Neerslag (mm): 20
4 Zon (uren): 299
5 Gemiddelde Windsnelheid (m/s): 2.5
6 Aantal warme dagen: 31
7 Aantal zomerse dagen: 31
8 Aantal tropische dagen: 31
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die wou ik vandaag plaatsen, weekend behoorlijk druk gehad namelijkquote:Op maandag 7 september 2026 10:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wanneer kunnen we de uitslag verwachten? @:SpeedyGJ
Al wil ik die denk ik niet weten
Zeg dan ook even welke er fout isquote:
Het scheelde idd niet heel veelquote:
Het feit dat ik laatste was was al een fout op zichquote:Op maandag 7 september 2026 12:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zeg dan ook even welke er fout isik heb em al gezien wordt aangepast!
quote:Op maandag 7 september 2026 12:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het feit dat ik laatste was was al een fout op zich
Maar ja, 320 uur is dusdanig optimistisch dat ik even gecheckt heb of ik echt zo dronken was toen ik het invulde
Nee, dan had ik al aan het bier gezeten om de overwinning te vieren en was het nooit opgevallenquote:Op maandag 7 september 2026 12:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]tja je had ook laatste kunnen blijven zonder fouten he
![]()
En ja 320 is natuurlijk wel zwaar overdrevenmaar stel er zou 310 uren zon zijn geweest, had je het dan alsnog gemeld?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |