abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 24 juli 2026 @ 08:00:08 #1
388664 crew  Dotteke
pi_221417483

Opnames ‘Boerderij Meiland’ gestart

Familie Meiland neemt Friese melkveehouderij over in nieuw RTL 4-programma ‘Boerderij Meiland’
Van ‘wijnen, wijnen, wijnen’ naar melken, mesten en vroeg uit de veren. Deze zomer verruilt de familie Meiland de Franse rosé en het terras in Noordwijk voor het Friese platteland. In het nieuwe programma 'Boerderij Meiland' nemen Martien, Erica, Montana en Maxime tijdelijk de volledige zorg over een melkveebedrijf, zodat een hardwerkende boerenfamilie met vijf kinderen eindelijk samen op vakantie kan. ‘Boerderij Meiland’ is in 2027 te zien bij RTL 4 en Videoland.

Terwijl de boerenfamilie de koffers pakt, stappen de Meilandjes een wereld binnen die nooit stilstaat. Nog vóór zonsopgang wachten 70 koeien die gevoerd, verzorgd en gemolken moeten worden. Tractoren, stallen en melkmachines bepalen ineens het dagelijks leven en al snel blijkt dat het boerenleven een stuk minder eenvoudig is dan het lijkt. Zoals altijd gaan de Meilandjes de uitdaging aan op hun eigen, onnavolgbare manier.

Voor de Meilandjes komt een droom uit en voor Erica is het avontuur extra bijzonder. Met haar Friese achtergrond gaat een langgekoesterde wens van haar in vervulling. Martien ontdekt echter al snel dat koeien zich weinig aantrekken van zijn gevoel voor comfort, en Montana en Maxime storten zich vol enthousiasme op het boerenleven. Een combinatie dat zorgt voor hilarische momenten en verrassende situaties, zoals we van de familie gewend zijn.

Tussen alle chaos, modder en lange dagen groeit niet alleen het respect voor het boerenvak, maar ontstaan ook onvervalste Meiland-momenten. 'Boerderij Meiland' is een hartverwarmend avontuur vol humor, verrassingen en bijzondere ontmoetingen, waarin twee totaal verschillende werelden elkaar beter leren kennen.

‘Boerderij Meiland’ wordt geproduceerd door Vincent TV Producties en is vanaf 2027 te zien bij RTL 4 en te streamen bij Videoland.

Bron RTL.
Foto © Tom Cornelissen
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_221418411
Iemand die weet bij welk bedrijf dit is?
pi_221418567
We maken ons op voor een krijsende Maximeeh :{
pi_221418736
O my God, hebben ze weer geld nodig? :{w
  vrijdag 24 juli 2026 @ 14:34:26 #5
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_221419988
Als die boerderij ook op de stikstoflijst staat kunnen ze nog even snel scoren op de TV voordat de boel uitgekocht wordt :{
pi_221424650
Eerste RTL 4-show Meilandjes afgekraakt op SBS 6: ‘Weilandjes!’

Het is nou niet bepaald het meest originele tv-idee van de eeuw: de Meilandjes gaan voor hun eerste RTL 4-show een paar weken koeien melken op de boerderij. “De Weilandjes!”, roepen ze op SBS 6.

https://www.mediacourant.(...)op-sbs-6-weilandjes/
  Moderator zaterdag 25 juli 2026 @ 09:52:36 #7
388664 crew  Dotteke
pi_221425226
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 14:34 schreef 5thencounter het volgende:
Als die boerderij ook op de stikstoflijst staat kunnen ze nog even snel scoren op de TV voordat de boel uitgekocht wordt :{
Ik heb een klein stukje gezien, waar gezegd word bij koeien mag je niet gillen en wat doet Martien, juist gillen _O-
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_221425971
Same old same old. Gordon en Joling deden dit jaren geleden al. Het klinkt allemaal erg eenzijdig en saai als alles alleen op die boerderij plaatsvindt. Benieuwd hoe ze het boeiend gaan maken. Het komt ook pas in 2027 op TV dus het duurt nog even. De Meilandjes fungeren gewoon niet goed in andere formats dan real life soaps. Je moet ze niet teveel in een format gieten. Laat ze het maar in hun eigen habitat uitzoeken, maar zo'n boerderij is dat natuurlijk niet.
Allemaal cabaretteketet!
pi_221426085
Zou wel leuk zijn als ze ook echt ruilen van huis, zodat dat gezin even kan genieten van alle luxe in het huis van de Meilandjes. Denk trouwens dat de koeien minder melk zullen leveren bij dat hysterische gezin. Stront, stank en tepels masseren is niet echt hun ding denk ik, vooral van Martien niet. :N
Koeien, opgepast, de gillertjes zijn onderweg. :{w
pi_221426162
Nee dan wordt het wel erg 'mijn huis, jouw huis' achtig format. Dat gezin van die boerderij is voor lange tijd naar Thailand dus dat kan niet eens.
Allemaal cabaretteketet!
  zaterdag 25 juli 2026 @ 11:57:48 #11
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_221426211
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 11:50 schreef freaky40 het volgende:
Nee dan wordt het wel erg 'mijn huis, jouw huis' achtig format. Dat gezin van die boerderij is voor lange tijd naar Thailand dus dat kan niet eens.
Ik geloof nooit dat ze die Meilandjes de verantwoording geven voor de koeien, er zullen buitenbeeld ongetwijfeld bevriende boeren het echte werk doen, net als de onzichbare bouwvakkers in hun eerdere "projecten"

Ze je die ouwe wapperkut elk ochtend om 4h al stront schuven?
pi_221426270
Uiteraard zullen ze hulp krijgen, ik weet hoe het werkt inmiddels bij TV.
Allemaal cabaretteketet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')